התחברות

צפייה בגרסה מלאה : בקר מנוע, מורה נבוכים :P



Gizmo
26-08-2012, 17:24:06
בשעה טובה הצלחתי לשים יד על מכניקה שתוכל לשמש אותי לפרוייקט האפאצ'י (מגיעה מוכנה לשימוש עם להבים עד 900מ"מ).
במקור התכוונתי להשתמש בבקר קאסל 120 HV שהוא סוג של over kill מכיוון שהחישובים מראים שאין לי צורך ביותר מ 70A.
רצה הגורל והמכניקה הגיעה עם בקר JIVE 80 HV חדש כחלק מן העסקה, מכיוון שהשימוש היחידי שעשיתי עד היום היה בבקרים של קאסל הייתי מעוניין ללמוד האם
ניתן להתספק בנ"ל או שמא עדיף לחזור לבקר הישן והטוב, איתו אני כבר יודע כיצד לעבוד.

תודה :)

nirgo
26-08-2012, 18:10:22
ללא חישובים מיוחדים בקר כזה יכול גם להטיס מסוק 700 ב3d (לא עצבני אומנם). בתוספת של heatsink הבקר אמור לתת לפי הצהרתם של קונטרוניק אפילו אמפרג׳ כמעט כפול. כמובן שאתה צריך לדאוג (גם בקאסל) לזרימת אויר לקירור אחרת תסבול מבעיות רבות (חום מנוע, סטריפינג, חום בקר, סוללות).
מנסיוני עם בקרי קונטרוניק ולפי החשוב שלך, אין לך מה לחשוש.*

יונתן 1
26-08-2012, 18:19:36
היה לי את הבקר הזה על מסוק 700 עם 12 תאים,עבד מעולה,כמובן שעם צלעות קירור..
בהצלחה!

marikgl
26-08-2012, 18:44:06
הבקר ישב בתוך גוף סגור ללא אוורור ( למיטב זכרוני אתה מנסה להגיע לרמת העתק מושלמת בסקייל ).

הדבר יגרום לצבירת חום ע"י הבקר. נכון שהבקר נותן לך תווך ביטחון של כ-10% מעל לעומס המחושב.
יחד עם זאת, תתחשב לפער בין התאוריה לפרקטיקה, בטמפ' סביבה גבוהה (קיץ ישראלי ) הבקר יתחמם יותר מדיווח של היצרן.

לדעתי, אתה צריך לעלות את הרזרבה, 120 כניראה over kill רציני, לעומת זאת, 100 כניראה יעשה את העבודה.

בהצלחה.

wonderd
27-08-2012, 12:34:59
הקונטרוניק 80 יושב אצלי על ה TDR, עם צלעות קירור וחופה סגורה..ב 12 תאים אין בעיה.
כמו שניר כתב - קונטרוניק כותבים שהבקר יכול לתת הספק עד כפול עם איוורור מתאים - שים לו צלעות קירור ייעודיות, אם החופה סגורה תוסיף מאוורר קטן שדוחף אויר לכיוון הבקר ואתה מסודר.

באיזה V אתה מתכנן לעבוד? (כמה תאים?)

Gizmo
27-08-2012, 16:55:59
תודה על התגובות...

השימוש יהיה ב12 תאים...

wonderd
28-08-2012, 18:04:50
12 תאים, 70A (לפי החישוב שלך..) = אין שום בעיה להטיס עם הקונטרוניק 80.
בכל זאת שים לו את צלעות הקירור