התחברות

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! בריחת זנב בזמן טיקטוק אנכי



Scooter007
01-09-2012, 11:14:55
אהלן,

יש לי 600EFL DFC עם MiniVbar שטס מדהים, יש לי רק בעייה אחת , בזמן טיקטוק אנכי הזנב בורח שמאלה ומאוד מקשה על ביצוע התרגיל.
ניסיתי להעלות גיין עד למקסימום שהצלחתי בלי לגרום לזנב להשתגע וזה לא עזר, העליתי קצת סל״ד (2350) וזה עזר קצת אבל עדיין לא מספיק טוב (להעלות יותר??? Castle ממליצים להטיס ב 2250) , ניסיתי להשתמש בלהבי זנב ארוכים יותר של 104מ״מ והזנב עדיין לא מחזיק בתרגיל.

בשביל לשלול את האופציה שמדובר באצבעות שלי , הטסתי עם אקספו מטורף בזנב והבריחה נשארה.

רעיונות למישהו?!?!
תודה

פיני
01-09-2012, 11:20:17
יוסי תוריד גיין בגוברנור של הבקר,
גיין גבוה נותן סטירות לזנב

Sent from my GT-I9300 using Xparent Cyan Tapatalk 2

Scooter007
01-09-2012, 11:27:24
יוסי תוריד גיין בגוברנור של הבקר,
גיין גבוה נותן סטירות לזנב

Sent from my GT-I9300 using Xparent Cyan Tapatalk 2

באמת??? דווקא שמעתי המלצות להעלות אותו, ניסית / נתקלת בתופעה כזו וזה באמת עזר? מה באמת תפקיד הגיין בבקר?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

פיני
01-09-2012, 13:10:14
ההגיין בבקר עובד על אותו עיקרון כמו בג'יירו
גיין גבוהה יתן סטירות בזנב גיין נמוך לא ישמור לך על הסל"ד הרצויי, לגבי ההמלצה שקיבלת יכול להיות שאני טועה אז תעשה בדיקה בהעלת גיין אם מחמיר תוריד גיין, בכל אופן מה שעשיתה עד עכשיו לא עזר אז זה מה שנשאר...
בהצלחה, תעדכן...
Sent from my GT-I9300 using Xparent Cyan Tapatalk 2

שחר לזרוב
01-09-2012, 14:43:32
אני מהמר על משהו אחר לגמרי -
תבדוק שוב את הזויות שכיוונת בזמן הסט-אפ. אתה אמור לכוון 8 מעלות של סייקליק ולא יותר. ההימור שלי - יש לך יותר מ-8 מעלות. אופציה שניה - תעלה את הגיין של הסייקליק
תשאל מה הקשר בין הסייקליק לזנב . . . אז ככה - אין קשר :D
התופעה שאתה רואה היא למעשה בריחה של הסייקליק על ציר הרול, רק שהיא מתרחשת כשהמסוק אנכי ולכן בזמן תיק-תוק או אפילו פליפים רצופים, זה נראה שהזנב בורח.
התופעה יכולה להתרחש בגלל כל מיני סיבות. אחת - גיין נמוך מדי של הסייקליק. השניה ואותה אנשים לא מכירים - במסוקי פלייברלס זויות גבוהות מדי בסייקליק גורמות לתופעת לוואי של השפעה של ציר אחד על השני, כלומר ציר הפיץ' על ציר הרול או להיפך.

אופציה נוספת (ופחות סבירה לטעמי) - במערכות הפלייברלס של מיקאדו יש פונקציה של PRE-COMP שלמעשה נותת פיצוי של הזנב באופן מובנה לסטיק המצערת. יש אפשרות לכוון את כמות התיקון הזה ולפעמים עודף פיצוי או חוסר יכולים לגרום לסטיה של הזנב תחת עומס כמו מכות פיץ' או תיק תוק.

Scooter007
01-09-2012, 15:33:12
אני מהמר על משהו אחר לגמרי -
תבדוק שוב את הזויות שכיוונת בזמן הסט-אפ. אתה אמור לכוון 8 מעלות של סייקליק ולא יותר. ההימור שלי - יש לך יותר מ-8 מעלות. אופציה שניה - תעלה את הגיין של הסייקליק
תשאל מה הקשר בין הסייקליק לזנב . . . אז ככה - אין קשר :D
התופעה שאתה רואה היא למעשה בריחה של הסייקליק על ציר הרול, רק שהיא מתרחשת כשהמסוק אנכי ולכן בזמן תיק-תוק או אפילו פליפים רצופים, זה נראה שהזנב בורח.
התופעה יכולה להתרחש בגלל כל מיני סיבות. אחת - גיין נמוך מדי של הסייקליק. השניה ואותה אנשים לא מכירים - במסוקי פלייברלס זויות גבוהות מדי בסייקליק גורמות לתופעת לוואי של השפעה של ציר אחד על השני, כלומר ציר הפיץ' על ציר הרול או להיפך.

אופציה נוספת (ופחות סבירה לטעמי) - במערכות הפלייברלס של מיקאדו יש פונקציה של PRE-COMP שלמעשה נותת פיצוי של הזנב באופן מובנה לסטיק המצערת. יש אפשרות לכוון את כמות התיקון הזה ולפעמים עודף פיצוי או חוסר יכולים לגרום לסטיה של הזנב תחת עומס כמו מכות פיץ' או תיק תוק.

אני מאמין שאתה מתכוון ל cyclic throw, נכון? הוא מכוון אצלי על בדיוק 8 מעלות.
על אילו זויות אתה ממליץ בסייקליק?


Sent from my iPad using Tapatalk HD

שחר לזרוב
02-09-2012, 09:08:12
אני מאמין שאתה מתכוון ל cyclic throw, נכון? הוא מכוון אצלי על בדיוק 8 מעלות.
על אילו זויות אתה ממליץ בסייקליק?


Sent from my iPad using Tapatalk HD

אם מכוון 8 מעלות אז רוב הסיכויים שזו לא הבעיה.
בהקפצות פיץ' יש בריחה של הזנב ?
אם אתה עושה כמה פליפים רצופים או לופים אחורה - יש בריחות של הזנב ?

Scooter007
02-09-2012, 09:17:53
אם מכוון 8 מעלות אז רוב הסיכויים שזו לא הבעיה.
בהקפצות פיץ' יש בריחה של הזנב ?
אם אתה עושה כמה פליפים רצופים או לופים אחורה - יש בריחות של הזנב ?
במכות פיץ' יש בריחה ממש קטנה של הזנב , בפליפים ורולים הוא די יציב.
מה אתה חושב על ההצעה של פיני לגבי הגיין ?

שחר לזרוב
02-09-2012, 09:35:51
תנסה להגדיל גיין של הזנב ואם זה לא עוזר אז תשחק קצת עם ה-PRE-COMP .
אגב - גיין גבוהה בבקר ישמע מוזר בזמן טיסה. אם אין לך רעשים מוזרים בטיסה (מעין צילצול שנובע משינויי מהיר של הסל"ד מעלה ומטה ע"י הגוברנור) אז זה כנראה לא בעיה של הבקר

Scooter007
02-09-2012, 10:04:35
תנסה להגדיל גיין של הזנב ואם זה לא עוזר אז תשחק קצת עם ה-PRE-COMP .
אגב - גיין גבוהה בבקר ישמע מוזר בזמן טיסה. אם אין לך רעשים מוזרים בטיסה (מעין צילצול שנובע משינויי מהיר של הסל"ד מעלה ומטה ע"י הגוברנור) אז זה כנראה לא בעיה של הבקר
ניסיתי, העליתי אותו עד לרגע שכבר הוא התחיל לרצד במהירות וזה גם לא עזר.
אין לי רעשים של הבדלי סל"ד (אני יודע על איזה צליל אתה מדבר).
טוב, ננסה לשחק ב PRE COMP .
תודה.

liran
02-09-2012, 11:14:50
במידה ואתה משתמש בגרסת הפרו אתה יכול לנסות ולשנות את תתי הגיין של הזנב שנקראים P ו - I גיין. תנסה לקבוע את שניהם על 75 ותראה אם זה משנה לך משהו.

Scooter007
02-09-2012, 11:27:32
במידה ואתה משתמש בגרסת הפרו אתה יכול לנסות ולשנות את תתי הגיין של הזנב שנקראים P ו - I גיין. תנסה לקבוע את שניהם על 75 ותראה אם זה משנה לך משהו.

מה בדיוק התפקיד שלהם? איך הם קשורים לגיין הראשי?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

liran
02-09-2012, 12:13:01
ה P וה I גיין זה למעשה לקחת את הגיין הראשי של הזנב ולפרק אותו לשניים, כאילו אתה מתעסק עם הגיין של הזנב ברזולוציה גבוהה יותר, סוג של FINE TUNING.
בזמנו, הייתה לי בעייה עם הזנב שרק כיוון של הגיינים הללו פתר את הבעייה. זה מאוד תלוי במצב המכאני של המסוק (רעידות), להבים, מהירות ראש וכד'. לרוב המצבים ולרוב המסוקים הגיין הראשי מספיק לחלוטין, שני תתי הגיין הללו זה לכוונון עדין במצבים מסויימים שהרזולוציה של הגיין הראשי לא מספיקה. תנסה...אין לך מה להפסיד וגם שום נזק לא יכול להיגרם מכך. תתחיל מערך 75 בשניהם. לי זה הספיק.

kondason
02-09-2012, 13:09:12
הבעיה בגלל מהירות זנב נמוכה מדי בפרו.
הפתרון להעלות את מהירות סיבוב רוטור הזנב.
איך?

אתה צריך את זהhttp://www.flying-hobby.com/shop/kde-main-gear-case-for-align-trex-550600700n-electric-series-p-6953.html
מיסב חד כיווני של ESP
ציר למיסב חד כיווני של ESP
קורונות של ESP
גלגל שיניים אוטורוטציה של ESP


בהצלחה

danny z
02-09-2012, 15:25:23
פתרון לבעיה,תפסיק לתקתק :) :) :)

Scooter007
02-09-2012, 15:29:20
פתרון לבעיה,תפסיק לתקתק :) :) :)

אבל אני אוהב לתקתק , כמו כל גבר אמיתי :cool:

Scooter007
04-09-2012, 07:57:43
אתמול הורדתי את הלוג מהבקר וראיתי שיש ירידת סל"ד משמעותית ברגע ביצוע התיקתוק , הוא יורד לאזור ה 2100 מסל"ד מקורי של 2350.
הלוג נלקח מטיסה עם עם סוללות כמעט חדשות של GENS והתקתוקים בוצעו ממש בתחילת הטיסה ככה שאני בספק שהסוללה היא הגורם.
רעיונות ? יש מצב שהכל קורה בגלל דעיכת הסל"ד ?

danoneyal
05-09-2012, 22:08:02
יוסי ידידי היקר הג'ירו אמור לדעת להתמודד עם שינויי סל"ד כאילו
אני מנחש בעיה מכאנית שמפריעה לג'ירו לתקן, בדוק סליידר רץ חלק (נתק את הפושרוד מהסרוו זנב ותבדוק שהעסק רץ חלק)
האם זו תופעה חדשה ?
האם לפני שהתחילה התופעה עשית איזה שהוא טיפול למסוק : החלפת ברגים\צירים, שדרוגים וכדומה ?


אתמול הורדתי את הלוג מהבקר וראיתי שיש ירידת סל"ד משמעותית ברגע ביצוע התיקתוק , הוא יורד לאזור ה 2100 מסל"ד מקורי של 2350.
הלוג נלקח מטיסה עם עם סוללות כמעט חדשות של GENS והתקתוקים בוצעו ממש בתחילת הטיסה ככה שאני בספק שהסוללה היא הגורם.
רעיונות ? יש מצב שהכל קורה בגלל דעיכת הסל"ד ?

שחר לזרוב
06-09-2012, 10:02:16
דעיכת סל"ד כזו תחת עומס זה דבר רגיל וטבעי, לא משהו שאתה צריך לדאוג בגללו.
לדעתי הבריחה של הזנב לא קשורה לדעיכת הסל"ד כי גם בסל"ד של 2,100 לא צריכה להיות למערכת בעיה לשמור על הזנב. אחרי הכל זה רק תיק-תוק ואין כאן אלמנת של עומס גדול על הזנב כמו בטורנדו או הוריקן. ובנוסף גם בדקת להבים ארוכות יותר שלא פתרו את הבעיה.
תוודא טווח פעולה מלא של הסליידר, תוודא הגדרות נכונות של סרוו הזנב, תוודא פעולה מכאנית תקינה, תוודא זויות סייקליק נכונות (גם בציר הרול וגם בציר הפיץ' - יכול להיות שמדדת 8 מעלות על ציר הרול אבל בציר הפיץ' יש זויות שונות), ולבסוף כמו שאמרתי - תבדוק את פונקציית ה-PRE-COMP שבמערכת.

kondason
06-09-2012, 12:26:20
הגיר של ה600 החדש היה מורכב על ה600 שלי.
יש לי 600ESP 8S FBL עם ביסטיקס.
היו לי המון בעיות בנושא שמירת הזנב
לאחר החלפת הגיר לגיר של ה600 החדש
לאחר החלפת הגיר לגיר המקורי של הESP נעלמו כל הבעיות.
כדי ליצר שמירת זנב צריך סל"ד בזנב.
אליין משום מה הפחיתה את הסל"ד בזנב בגיר החדש.
יוסי אני ממליץ לך להסב את הגיר לגיר הישן.
מבטיח לך זנב בטון בכל מצב.

Scooter007
06-09-2012, 16:03:22
יוסי ידידי היקר הג'ירו אמור לדעת להתמודד עם שינויי סל"ד כאילו
אני מנחש בעיה מכאנית שמפריעה לג'ירו לתקן, בדוק סליידר רץ חלק (נתק את הפושרוד מהסרוו זנב ותבדוק שהעסק רץ חלק)
האם זו תופעה חדשה ?
האם לפני שהתחילה התופעה עשית איזה שהוא טיפול למסוק : החלפת ברגים\צירים, שדרוגים וכדומה ?

מכנית הכל נראה תקין , הכל זז חלק... הבעייה לא התחילה פתאום, אני פשוט התחלתי לנסות לתקתק ...


דעיכת סל"ד כזו תחת עומס זה דבר רגיל וטבעי, לא משהו שאתה צריך לדאוג בגללו.
לדעתי הבריחה של הזנב לא קשורה לדעיכת הסל"ד כי גם בסל"ד של 2,100 לא צריכה להיות למערכת בעיה לשמור על הזנב. אחרי הכל זה רק תיק-תוק ואין כאן אלמנת של עומס גדול על הזנב כמו בטורנדו או הוריקן. ובנוסף גם בדקת להבים ארוכות יותר שלא פתרו את הבעיה.
תוודא טווח פעולה מלא של הסליידר, תוודא הגדרות נכונות של סרוו הזנב, תוודא פעולה מכאנית תקינה, תוודא זויות סייקליק נכונות (גם בציר הרול וגם בציר הפיץ' - יכול להיות שמדדת 8 מעלות על ציר הרול אבל בציר הפיץ' יש זויות שונות), ולבסוף כמו שאמרתי - תבדוק את פונקציית ה-PRE-COMP שבמערכת.

בדקתי את תנועת וטווח הסליידר והם נראים תקינים, אני די בטוח שהסרוו מוגדר כמו שצריך (DS620 , שהמפרט שלו מבחינת תדרים אמור להיות כמו ה SAVOX בהגדרות של VBAR), איך לבדוק את הזוויות של הסייקליק? כשהמערכת מחוברת לתוכנה? להקטין טווח ע"י DUAL RATE?
כבר כיוונתי את הפרמטרים (P GAIN, I GAIN ו PRE COMP) של הזנב לפי ההמלצות בפורומים ואני מקווה לבדוק אותו ביום שבת , אני גם אנסה לשחק עם הגיין של הבקר, אולי זה גם ישנה משהו.


הגיר של ה600 החדש היה מורכב על ה600 שלי.
יש לי 600ESP 8S FBL עם ביסטיקס.
היו לי המון בעיות בנושא שמירת הזנב
לאחר החלפת הגיר לגיר של ה600 החדש
לאחר החלפת הגיר לגיר המקורי של הESP נעלמו כל הבעיות.
כדי ליצר שמירת זנב צריך סל"ד בזנב.
אליין משום מה הפחיתה את הסל"ד בזנב בגיר החדש.
יוסי אני ממליץ לך להסב את הגיר לגיר הישן.
מבטיח לך זנב בטון בכל מצב.
קראתי על זה לא מעט, מסתבר שלא מעט אנשים "טחנו" קורונות באמצע טיסה בגלל השינוי הזה ... מפחיד....

פיני
06-09-2012, 17:01:31
יוסי הסרוו זנב אצלך הוא ds650

Sent from my GT-I9300 using Xparent Cyan Tapatalk 2

Scooter007
06-09-2012, 17:48:40
יוסי הסרוו זנב אצלך הוא ds650

Sent from my GT-I9300 using Xparent Cyan Tapatalk 2


אופס.... התבלבלתי. תודה על התיקון.

Sent from my iPad using Tapatalk HD