צפייה בגרסה מלאה : המסוק נהייה חלש יותר?
צחי ניצני
02-09-2012, 19:37:27
שלום לכולם,
אחרי הרבה תלאות לאחר החלפת בקר ומנוע בTREX500 שלי הצלחתי סוף סוף להגיע לשטח ביום שבת האחרון.
השינויים שנעשו במסוק: החלפת בקר מהבקר המקורי שמגיע עם המסוק לבקר של CC, החלפת המנוע מ500L ל 500MX והחלפת הפיניון מ12T ל 13T.
בטיסה שביצעתי ביום שבת (בעיקר ריחופים לא יותר מזה), כמה פעם ניסיתי לפתוח מנוע/פיצ' עד הסוף והתחושה שקיבלתי היא שהמסוק פחות "מושך" מבעבר.
הסלד מכוון על 2100 נכון לרגע זה במצב IDEL1.
אשמח לשמוע את דעתכם בעניין.
תודה,
Friman
02-09-2012, 21:25:55
אתה עובד במצב גוברנור?
Gil Friman
שישי בבוקר באנדרטה
------------------------------
T-rex 500E 3GX -
T-rex 600esp
Multiplex FunCub
Hitec Aurora 9
ebay007
02-09-2012, 21:36:34
אומנם אני לא מבין גדול במסוקים, אבל הגדלת הפניון מגדילה מהירות, אבל פוגעת ב"האצה". יש מצב שזה קשור?
wind556
03-09-2012, 01:03:43
אומנם אני לא מבין גדול במסוקים, אבל הגדלת הפניון מגדילה מהירות, אבל פוגעת ב"האצה". יש מצב שזה קשור?
אולי לא זאת הסיבה, אבל בהחלט קשור
jeblesh
03-09-2012, 02:33:48
כיילת את ה מצערת של ה ESC החדש ? ברוב המקרים לא צריך אבל זה תמיד רעיון טוב ...
לMX אמור להיות הרבה יותר מומנת וKV זהה לL אז לא מאמין שזה הפיניון ....
צחי ניצני
03-09-2012, 05:01:08
כמובן שבוצע כיול מצערת. וכמובן שאני עובד במצב גוברנור.
אחת הסיבות המרכזיות למעבר לבקר של cc הוא השימוש בגוברנור.
Sent from my iPhone using Tapatalk
נולד לטוס
03-09-2012, 10:01:09
2100 סל"ד זה לא סלד גבוה אפילו נמוך לאיידל
מה מידות הפיצ'ים שלך
באופן כללי פניון 13 זהו סטנדרט ואם אתה רוצה מסוק חזק עם פניון 14 אתה תגיע ל 2600 סל"ד ואז תראה כמה חזק המנוע הזה
מה ההגדרות בבקר?
גוברנור? פיקס אנד פוינט? כמה הטיימינג ? כמה הקילו הרץ? ועוד
דבר חשוב כל שינוי בקסאל מצריך אנד פויינט למצערת מחדש שתדע
Friman
03-09-2012, 10:20:52
אני מסכים עם כפיר. 2100 זה סל״ד נמוך מדי עבור Trex 500 למצב איידל. עם ה600 אני מטיס ב2200 באיידל 1 ו2300 באיידל 2, בTrex 500 הערך המומלץ לאיידל הוא סביב 2500 סל״ד למיטב זכרוני לא? תקנו אותי אם אני טועה, אבל אם החישוב שלי נכון ב2100 סל״ד אתה נמצא בטווח של בערך 75% מצערת בעוד טווח המצערת המומלץ לTrex 500 במצב איידל 1 הוא 85%.
Gil Friman
שישי בבוקר באנדרטה
------------------------------
T-rex 500E 3GX -
T-rex 600esp
Multiplex FunCub
Hitec Aurora 9
שחר לזרוב
03-09-2012, 10:29:46
תעלה סל"ד ל-2,500 והמסוק יתעורר לחיים.
lior_bar_ami
03-09-2012, 12:05:39
אין בעיה גם עם 2700 ל 3D; אבל לריחופים, הקפות ואווירובטיקה קלה כמו שציינו פה החברים תעלה לאיזור ה 2400-2500 סל"ד והמסוק יגיד טוב יותר.
צחי ניצני
03-09-2012, 12:07:12
תודה לכל אלו שענו עד עכשיו וכמה תשובות למגיבים האחרונים - שחר, Friman ונולד לטוס.
הבקר כפי שכתבתי מכוון על מצב גוברנור, פיצ' בין -12 ל +12
לגביי טיימינג וקילו הרץ אעדכן בערב כשאהיה בבית.
אני לא מרגיש חוסר בכח בסגנון הטיסה שלי, לא בריחופים ולא בקצת טיסות חוץ שביצעתי.
החוסר כח היחיד שאני מרגיש בו וגם זה לא בטוח מאחר ועכשיו ה"רעש" שהמסוק עושה שונה, הוא כאשר אני פותח
מצערת/פיצ' עד הסוף לטיפוס אנכי.
בעניין הEND POINT לא ידעתי ואנסה לכוון זאת שוב בהזדמנות הראשונה שתהייה לי.
Friman
03-09-2012, 12:28:39
חבר זה לא אולי, בסל״ד כזה בוודאי שחסר לך כח במכות פיטץ׳... אבל זו לא בהכרח בעיה אם אתה בעיקר מרחף או עושה טיסות שיוט רגועות בשמי הארץ; הטסתי חצי שנה כמעט עם 75% מצערת שזה בערך 2100 סל״ד וזה היה יופי להתחלה - חסכוני לסוללה (יכולתי להטיס בערך 8דקות עם סוללת 3 אמפר...) ותגובות הסייקליק הרבה יותר רכות בסל״ד נמוך אבל לתמרונים ספורטיביים חריפים יותר זה כבר לא מספיק, שלא לדבר על הטסת 3D.
Gil Friman
שישי בבוקר באנדרטה
------------------------------
T-rex 500E 3GX -
T-rex 600esp
Multiplex FunCub
Hitec Aurora 9
שחר לזרוב
03-09-2012, 12:33:42
יש לכל מנוע טווח סל"ד שבו ההספק הוא מייטבי. אם אתה מטיס כשהמנוע לא מצוי בטווח הסל"ד הזה, אז לא תקבל את הכוח שהוא יודע לתת.
אל תשכח - כשאתה משנה את הסל"ד של הראש, אתה משנה בראש ובראשונה את הסל"ד של המנוע.
באמצעות התוכנה של הבקר תבדוק באיזה אחוז ניצולת אתה עובד (ליד ערך הסל"ד יש סימן שאלה שאם לוחצים עליו . . . . ) זה ייתן לך מושג בסיסי.
צחי ניצני
03-09-2012, 12:49:28
הכל ברור, תודה רבה לכולם על העזרה, אנסה להגדיר את IDLE2 ל2500 סלד רק על מנת לבדוק את העניין
ובמקביל אמשיך להטיס עם 2100 סלד על מנת לקבל זמן טיסה ארוך יותר שמשקף את רמת ההטסה שלי ומתאים לתרגילים עליהם אני מתאמן.
בנוסף, אבדוק את עניין ניצולת המנוע בשני המצבים בתוכנה של CC.
תודה רבה לכל העונים.
צחי ניצני
03-09-2012, 19:36:54
מעניין לעניין באותו עניין
מישהו יכול להסביר לי כיצד אני מיצא את קובץ הסטאפ שלי למסמך טקסט או word
על מנת שתוכלו לראות אותו בפורום?
Sent from my iPhone using Tapatalk
נולד לטוס
03-09-2012, 20:26:50
prt scr צילום מסך
צחי ניצני
04-09-2012, 14:56:56
חזרתי עם נתוני הסטאפ שלי, אשמח לשמוע את הערותכם לעניין
################################################## #####
# Castle Link Data File
# Created: Tuesday, September 04, 2012
# Do Not Edit This File By Hand
################################################## #####
Hex55: 85
Brake Delay: .6 sec (Delayed) (*)
Brake Ramp: Immediate (*)
Cutoff Type: Soft Cutoff
Motor Start Power: 59
Direction: Forward (*)
Brake Strength: 0
PWM Rate: 12 Khz (*)
Cutoff Voltage: Auto Li-Po (*)
Current Limiting: Insensitive (140A)
Sample Frequency: 1 Sample / Sec (*)
Power-On Beep: Enabled (*)
Auto-Lipo Volts/Cell: 3.2 Volts/Cell (*)
Motor Timing: 5
Data Log Enabled: 255
Vehicle Type: Helicopter
Throttle Type: Governor Mode
Throttle Response: 5
Governor Gain: 25
Initial Spool-Up Rate: 5
Head Speed Change Rate: 5
Auto Rotate Enabled: True
Governor Mode Type: Fixed
Vehicle Setup - Battery Type: LiPo
Vehicle Setup - Number of Cells: 6
Vehicle Setup - Battery Voltage: 22.2000
Vehicle Setup - Gear Ratio: 12.461
Vehicle Setup - Motor Kv: 1600
Vehicle Setup - Motor Number of Poles: 6
Desired Head Speed 1: 1957
Desired Head Speed 2: 2100
Desired Head Speed 3: 2202
צחי ניצני
06-09-2012, 19:50:51
חברים יקרים, מלבד תיקון הסל"ד האם לבצע שינויים נוספים על פי הסטאפ שהעלתי לפה?
lior_bar_ami
06-09-2012, 21:44:52
אחינו אתה לא זמין...
תרים לי טלפון..
צחי ניצני
07-09-2012, 05:14:31
אחינו אתה לא זמין...
תרים לי טלפון..
בשעות כאלו בטח שאני לא זמין.
אדבר איתך בבוקר
Sent from my iPhone using Tapatalk
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.