PDA

צפייה בגרסה מלאה : turnigy plush 25a ולוח Arducopter 2



oren_ben_nun
13-09-2012, 14:25:09
http://youtu.be/JT_PLqRa7wk

כפי שכתבתי יש לי

turnigy plush 25a
ולוח Arducopter 2

ה ESC לא מצליח להינעל

חיפשתי בפרומים צריבה של ה ESC אני לא מעוניין לעשות או להתנסות בשלב זה

ניסיתי לעבוד על המערכת ולכייל אחד אחד בנפרד כאילו עם מנוע גבוהה יותר

ניסיתי לכייל את הלוח עם מנוע גבוהה יותר

ניסיתי להתקין מחדש את הקושחה

ניסיתי לבצע מספר של ריסיטים ללוח

ניסיתי להדליק את הלוח עם הUSB ורק לאחר מכן עם הסוללות

לא הצלחתי באף אחד מהשיטות יש פתרונות למשהו ?

אם לא האפשרות האחרונה למכור את ה הבקרים שהמתנתי להם הרבה זמן שיגיעו למלאי של הסיני

תודה

guy1a
13-09-2012, 14:52:07
תאשר שהבקרים עצמם תקינים.
תחבר מקלט / בקר / מנוע בלי פרופ ותראה שננעל ומסתובב כראוי ...

התופעה אצל זאזא היתה שהבקרים לא ננעלים ... אחרי צריבה זה הפסיק והם ננעלים ותקינים.
אחד מהם אגב, לא עבר צריכה ופועל תקין כולל נעילה וטיסה והכל במצב המקורי שלו ..

dror
13-09-2012, 15:40:44
אני ממליץ בחום לבדוק בפורום ב-DIYdrones אם הנושא לא עלה בעבר (לא זכור לי) ואם לא אז לשאול שם. מספר האנשים כאן עם נסיון רלבנטי הוא קטן.
אם אתה גר בצפון אפשר לתאם שתגיע אלי מתישהו לנסות לדבג את זה.

oren_ben_nun
13-09-2012, 15:48:40
תאשר שהבקרים עצמם תקינים.
תחבר מקלט / בקר / מנוע בלי פרופ ותראה שננעל ומסתובב כראוי ...

התופעה אצל זאזא היתה שהבקרים לא ננעלים ... אחרי צריבה זה הפסיק והם ננעלים ותקינים.
אחד מהם אגב, לא עבר צריכה ופועל תקין כולל נעילה וטיסה והכל במצב המקורי שלו ..

כמובן שנבדק ונמצאו תקינים


ני ממליץ בחום לבדוק בפורום ב-DIYdrones אם הנושא לא עלה בעבר (לא זכור לי) ואם לא אז לשאול שם. מספר האנשים כאן עם נסיון רלבנטי הוא קטן.
אם אתה גר בצפון אפשר לתאם שתגיע אלי מתישהו לנסות לדבג את זה.

העלתי לפורום שלהם לא קיבלתי התיחסות יתכן שזה בגלל צורת כתיבת האנגלית העילגת שלי
מצאתי מספר נושאים בנושא בפורם שלהם
אף אחד מההצעות לא לא עזר שם דובר על 18A ועל בעיות ב 30A

ב WIKI דובר על הנושא ותרון על ידי שינוי הסאב טרים

dror
13-09-2012, 16:13:25
בקשר לפורום של DYID: תתעקש! רצות שם המון הודעות והן הולכות לאיבוד בקלות. וחוץ מזה חלק גדול מהאנשים (כולל מפתחים) לא דובר אנגלית כשפת אם, זה לא צריך להרתיע אותך.

גילי_רוז
13-09-2012, 18:21:25
הי אורן,
לאחרונה סיימתי התקנה של אוקטו מבוסס APM2 ומערך של 8 Turnigy Plush 30A.
המערכת מריצה את הגירסה האחרונה של Mission Planner, דגם Arducopter 2.7.3 Octo.

קשה לי להצביע על נתון מסויים, אבל גם לי היו מספר בעיות עד שהכל התחיל לתקטק.
אני כותב מזכרון, כי ריסקתי את השילדה וכרגע מארגן חבילה פחמן חדשה:

- האם יש לך כרטיס תיכנות לבקרים? הוא מקל על העבודה והשקט הנפשי...
- האם בדקת שאכן הבקרים תקינים?
- האם קו הזנת המתח מהבטריה דרך פיצול הכח / לוח הכח אל הבקרים תקין?
- האם הבטריות טעונות? ירידה מתחת למתח המינימאלי ישבית לך את הבקרים....
- איך אתה מחשמל את ה- APM2? אצלי ההזנה היא ע"י UBEC נפרד, אבל בהחלט ניתן ע"י ה- BEC של אחד הבקרים
- האם הגשר מתח של ה- APM2 במקום?

נתק את הבטריות והתחבר רק עם ה- USB:

- האם יש תקשורת בין ה- Rx ל- Tx?
- האם ביצעת Bind לשלט?
- האם גרסאת התוכנה "עלתה" כמו שצריך ללוח ה- APM2?
- האם הצלחת להתחבר ב- MAVlink?
- האם ביצעת איפוס לשלט (Radio Calibration) ב- Setup של ה- Mission Planner? אנא וודא כי אתה מחזיק את המוטות לכמה שניות בכל כיוון
- בדף של ה- Flight Modes, כוון בשלב הראשון את כל המצבים ל- Stabilize ובצע Save.
הרחפן לא "יתניע" במצב אחר (נכון, לא מדוייק, אבל בכל זאת...) ובאופן זה אתה לא נסמך על מתג המצבים בשלט
- בדף של אופציות החומרה (GPS, סונר וכו') סמן את הרכיבים המותקנים. ניתן בשלב הזה לתכנת נ.צ. ע"פ המפה, במקום לחכות ל-GPS שיינעל... לא משהו קריטי.
- נדלק לדף של Arducopter Level - איזון הרחפן. וודא כי ידידנו מאוזן ע"י בחירת תצורת הטיסה (X / + ) והצבת הרחפן בצורה מאוזנת (יחסית, אני השתמשתי בפלס מים, ***...) - לחץ Calibrate Now

- בעקרון, בשלב זה אתה מוכן לטיסה מבחינת המחשב, ואני לא אכנס לכיוון ה- PID. במידה והרכב שלך תואם Arducopter (משקל, גודל, פרופים, מנועים וכיוב') אתה תהיה בסדר. לשילדות ועומסים שונים, צריך להתאים.

עכשיו נעבור לבדיקת התקשורת עם המנועים... וודא שאתה במצב Connected עם החומרה, ועבור למסך של ה- Terminal
המחשב יפלוט כמה שורות איתחול ויעצור בשורה
ArduCopter V2.7.3]

תקיש את המילה setup
ואח"כ תקיש
motors
המחשב ינחה אותך מה לעשות, שזה בעיקרון לחבר את הבטריה וללחוץ enter
בשלב זה המחשב יפעיל את הפרופים אחד אחד לפי הסדר, ובדוק שאכן הרכבת את הפרופים הנכונים על המנועים הנכונים, ושהסיבוב לכיוון הנכון :-) (אם לא, תחליף בין הכבלים, אבל את זה אתה יודע כבר...)
אני מקווה כי את הבדיקה הזו תעבור בהצלחה - כעקרון, אתה מוכן לצאת לשדה.

בשדה:
אני מצאתי שה-APM2 קצת מפונק, ולפני כל סשן טיסה היה צריך לעשות "איתחול מהיר" לכל הבקרים:
(שוב - אצלי כל הבקרים עברו "תיכנות מוקדם" עם הכרטיס של Turnigy).

- וודא שהשלט מופעל והמצערת פתוחה עד הסוף (Full Throttle)
- חבר את הבטריה, קבל ציפצוף ונתק. השלט עדין במצערת פתוחה...
- חבר את הבטריה שוב, קבל ציפצוף וסגור מצערת. זה בעקרון תהליך האתחול.
- נתק בטריה, וודא שהשלט עם מצערת סגורה
- חבר בטריה ועקוב אחרי רצף האורות של ה- APM2. וכן, אתה אמור לשמוע את הבקרים מזמרים שהכל בסדר.
אם לא, לחץ Reset.
- וודא שאתה מזהה כמה לווינים (אור כחול יציב), ושהאור האדום מהבהב בהמתנה לדריכת המערכת (Arming).
- משוך את המצערת למטה וימינה לכמה שניות , עד שהאור האדום מתייצב ומפסיק להבהב.

נדלק? סע לשלום!

בגמר הטיסה אל תשכח לבצע את הפעולה ההפוכה ולנתק את הבקרים, ע"י משיכת המצערת למטה ושמאלה עד שהאור האדום חוזר להבהב.
טיפ:
החזקת המצערת בפינה הזו למשך 10 שניות "תאזן" מחדש את הרחפן!

אני די חדש כאן בפורום, אבל אנסה לעקוב ומקווה שתסתדר, קשה לי להאמין שיש לך APM תקול או שכל הבקרים הלכו.
בהצלחה!
גיל

גילי_רוז
13-09-2012, 18:23:37
הי אורן -
כן, ההערה לגבי הסאב טרים נכונה! אני לא זוכר בדיוק מה אמרו, אבל בעקרון, כל הטרימינג מתבצע במחשב, לא בשלט.
כיוון סאב טרים לא נכון יגרום לתקלת תקשורת בתהליך איתחול הבקרים!
גיל

גילי_רוז
13-09-2012, 18:30:10
הי אורן -
לא דולק לך האור האדום ב-APM2 בכלל!
אתה מוזמן לכתוב לי במייל, אולי נצליח לזהות מה קורה שם...
rose_gis@zahav.net.il
גיל

dror
14-09-2012, 06:51:41
טיפ:
החזקת המצערת בפינה הזו למשך 10 שניות "תאזן" מחדש את הרחפן!

גיל, כל הכבוד על ההסבר המפורט.

זהירות: כשמאזנים את הרחפן הוא צריך להיות מאוזן לפי פלס או על ריצפה ישרה. אחרת הכיול לא נכון והוא יתהפך בהמראה.

oren_ben_nun
14-09-2012, 12:10:52
הי אורן,
לאחרונה סיימתי התקנה של אוקטו מבוסס APM2 ומערך של 8 Turnigy Plush 30A.
המערכת מריצה את הגירסה האחרונה של Mission Planner, דגם Arducopter 2.7.3 Octo.

קשה לי להצביע על נתון מסויים, אבל גם לי היו מספר בעיות עד שהכל התחיל לתקטק.
אני כותב מזכרון, כי ריסקתי את השילדה וכרגע מארגן חבילה פחמן חדשה:

- האם יש לך כרטיס תיכנות לבקרים? הוא מקל על העבודה והשקט הנפשי...--------אין לי כרטיס תיכנות
- האם בדקת שאכן הבקרים תקינים?--------------------------------------כן
- האם קו הזנת המתח מהבטריה דרך פיצול הכח / לוח הכח אל הבקרים תקין?------כן
- האם הבטריות טעונות? ירידה מתחת למתח המינימאלי ישבית לך את הבקרים....---כן
- איך אתה מחשמל את ה- APM2? אצלי ההזנה היא ע"י UBEC נפרד, אבל בהחלט ניתן ע"י ה- BEC של אחד הבקרים
- האם הגשר מתח של ה- APM2 במקום?--------------------------------כן

נתק את הבטריות והתחבר רק עם ה- USB:

- האם יש תקשורת בין ה- Rx ל- Tx? ---------------------------------כן
- האם ביצעת Bind לשלט?------------------------------------------כן
- האם גרסאת התוכנה "עלתה" כמו שצריך ללוח ה- APM2?-----------------מחקתי והתקנתי מספר פעמים מאמין שכן
- האם הצלחת להתחבר ב- MAVlink?----------------------------------אם הכוונה ב CLI אז כן
- האם ביצעת איפוס לשלט (Radio Calibration) ב- Setup של ה- Mission Planner? אנא וודא כי אתה מחזיק את המוטות לכמה שניות בכל כיוון -- כן לאחר שהמלצת
- בדף של ה- Flight Modes, כוון בשלב הראשון את כל המצבים ל- Stabilize ובצע Save.--------------------------------------------גם כן בוצע
הרחפן לא "יתניע" במצב אחר (נכון, לא מדוייק, אבל בכל זאת...) ובאופן זה אתה לא נסמך על מתג המצבים בשלט------------------------------ידוע ולכן הכל על אותו המצב
- בדף של אופציות החומרה (GPS, סונר וכו') סמן את הרכיבים המותקנים. ניתן בשלב הזה לתכנת נ.צ. ע"פ המפה, במקום לחכות ל-GPS שיינעל... לא משהו קריטי.
- נדלק לדף של Arducopter Level - איזון הרחפן. וודא כי ידידנו מאוזן ע"י בחירת תצורת הטיסה (X / + ) והצבת הרחפן בצורה מאוזנת (יחסית, אני השתמשתי בפלס מים, ***...) - לחץ Calibrate Now

- בעקרון, בשלב זה אתה מוכן לטיסה מבחינת המחשב, ואני לא אכנס לכיוון ה- PID. במידה והרכב שלך תואם Arducopter (משקל, גודל, פרופים, מנועים וכיוב') אתה תהיה בסדר. לשילדות ועומסים שונים, צריך להתאים.

עכשיו נעבור לבדיקת התקשורת עם המנועים... וודא שאתה במצב Connected עם החומרה, ועבור למסך של ה- Terminal
המחשב יפלוט כמה שורות איתחול ויעצור בשורה
ArduCopter V2.7.3]

תקיש את המילה setup
ואח"כ תקיש
motors
המחשב ינחה אותך מה לעשות, שזה בעיקרון לחבר את הבטריה וללחוץ enter
בשלב זה המחשב יפעיל את הפרופים אחד אחד לפי הסדר, ובדוק שאכן הרכבת את הפרופים הנכונים על המנועים הנכונים, ושהסיבוב לכיוון הנכון :-) (אם לא, תחליף בין הכבלים, אבל את זה אתה יודע כבר...)
אני מקווה כי את הבדיקה הזו תעבור בהצלחה - כעקרון, אתה מוכן לצאת לשדה.

בשדה:
אני מצאתי שה-APM2 קצת מפונק, ולפני כל סשן טיסה היה צריך לעשות "איתחול מהיר" לכל הבקרים:
(שוב - אצלי כל הבקרים עברו "תיכנות מוקדם" עם הכרטיס של Turnigy).

- וודא שהשלט מופעל והמצערת פתוחה עד הסוף (Full Throttle)
- חבר את הבטריה, קבל ציפצוף ונתק. השלט עדין במצערת פתוחה...
- חבר את הבטריה שוב, קבל ציפצוף וסגור מצערת. זה בעקרון תהליך האתחול.
- נתק בטריה, וודא שהשלט עם מצערת סגורה
- חבר בטריה ועקוב אחרי רצף האורות של ה- APM2. וכן, אתה אמור לשמוע את הבקרים מזמרים שהכל בסדר.
אם לא, לחץ Reset.
- וודא שאתה מזהה כמה לווינים (אור כחול יציב), ושהאור האדום מהבהב בהמתנה לדריכת המערכת (Arming).
- משוך את המצערת למטה וימינה לכמה שניות , עד שהאור האדום מתייצב ומפסיק להבהב.

נדלק? סע לשלום!

בגמר הטיסה אל תשכח לבצע את הפעולה ההפוכה ולנתק את הבקרים, ע"י משיכת המצערת למטה ושמאלה עד שהאור האדום חוזר להבהב.
טיפ:
החזקת המצערת בפינה הזו למשך 10 שניות "תאזן" מחדש את הרחפן!

אני די חדש כאן בפורום, אבל אנסה לעקוב ומקווה שתסתדר, קשה לי להאמין שיש לך APM תקול או שכל הבקרים הלכו.
בהצלחה!
גיל


גיל תודה רבה על הנכונות לעזור ועל הפרוט הרב את כל השלבים ביצעתי ובדקתי אך ללא הועיל

גילי_רוז
14-09-2012, 12:29:49
הי אורן,
בדיקת המנועים ב- CLI עובדת?
אתה מצליח לבצע Arming ללוח?
גיל

גילי_רוז
14-09-2012, 12:39:19
כמו כן, אתה יכול לתאר את מסלול המתח שלך,
תרשים ידני מצולם גם יכול לעזור. אני בזמנו ערכתי את זה (לינק), מאוד עזר לי...
גיל
http://diydrones.com/forum/topics/apm2-octo-ubec-power-in-from-where

oren_ben_nun
14-09-2012, 15:22:18
א
בדיקת המנועים ב- CLI עובדת? -------לא
אתה מצליח לבצע Arming ללוח?-----------------כן
גיל

מסלול המתח

סוללה מחוברת למפצל מתח לכל ה 4 ESC שמחוברים למנועים
הכבלים של הESC הראשון מחובר עם 3 גידים וכל השאר רק עם הסגנל הלבן לחלק לחלק הפנימי ביותר של הלוח
מחובר ג'מפר

בצד של המקלט הפורט הראשון מחובר עם 3 הגדים והארבע הנוספים רק עם הסגנל

גילי_רוז
14-09-2012, 22:31:23
הי אורן,
אחרי ארוחת שישי, צריך לקצר...
אני לא יכול לחתום לך על זה, אבל ההנחיות שקיבלתי בשעתו היו לנתק רק את הכבלים האדומים בין ה- ESC ללוח.
אבל לפי מה שאתה מתאר, לפחות ESC אחד היה אמור לעבוד.
בצד של המקלט, הפורט הראשון אמור להתחבר רק עם שני גידים (שחור ואדום),
אין צורך בשלישי, אולי הוא מקצר לך משהו...
כמו כן, השני גידים בצד של המקלט מחוברים לריילים התחתונים, לא העליון של הסיגנל.
הזמנתי מ- 3D Robotics את סט המחברים הרלוונטי,
כך שהכל יצא כמו באיורים הנחמדים שלהם וצמצם את טווח התהיות...
אני אכין מחר צילום או שניים, עכשיו הכל מפורק אז קל לראות... (אחרי צניחה מ-12 מטר על בטונדה...)
גיל

גילי_רוז
15-09-2012, 14:15:08
כמובטח, הצילומים...
גיל
73955
73956

גילי_רוז
15-09-2012, 14:19:21
הערה:
הערה לצילום השני:
מאחר ואני משתמש בשלט 9x,
הקומבינציה של המיקסים לבחירת מצבי התעופה (Flight Modes) קצת מתוסבכת, ומחייבת חיבור ערוץ 5
שלא כדרך הטבע.
ולצערי אני חושב שבדגם הספציפי שלי (SkyFly) יש איזה דפקט בתקשורת עם מתג שלושת המצבים,
עדיין בטיפול. אבל בהתחשב באפשרויות של השלט הזול לחלוטין הזה, אין לי תלונות. :-)
גיל

guy1a
15-09-2012, 14:32:52
הערה:
הערה לצילום השני:
מאחר ואני משתמש בשלט 9x,
הקומבינציה של המיקסים לבחירת מצבי התעופה (Flight Modes) קצת מתוסבכת, ומחייבת חיבור ערוץ 5
שלא כדרך הטבע.
ולצערי אני חושב שבדגם הספציפי שלי (SkyFly) יש איזה דפקט בתקשורת עם מתג שלושת המצבים,
עדיין בטיפול. אבל בהתחשב באפשרויות של השלט הזול לחלוטין הזה, אין לי תלונות. :-)
גיל

מילה אחת.
Er9x

SGS2 ..

גילי_רוז
15-09-2012, 14:46:34
חן חן גיא, לא רוצה לשנות את נושא השירשור, אז רק אוסיף את הרכש שבדרך...
http://www.smartieparts.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=3&products_id=331&zenid=cd7eb929f1e449dd661da6fadcd35cba
חג שמח ונאחל לאורן שיעלה על הבעיה!
נ.ב לאורן: ייתכן ואכן יש בעיה בלוח ה-APM2, אם תדרש לעזרה בפניה לפורום/3DR באנגלית פחות עילגת (לשיטתך :-) ), צור קשר.
גיל

liorz055
15-09-2012, 19:23:28
גיל, כל הכבוד על ההסבר המפורט.

זהירות: כשמאזנים את הרחפן הוא צריך להיות מאוזן לפי פלס או על ריצפה ישרה. אחרת הכיול לא נכון והוא יתהפך בהמראה.

תיקונים לאיזון ניצן לבצע בעזרת איקטוב ערוץ 7 ל auto level . ואז כאשר נותנים תיקון קל להפעיל את ה auto-level לשנייה ולסגור, כך לחזור חלילה עד שהוא מיוצב לשביעות הרצון. תיאור מפורט ובהרחבה ניתן למצוא ארדוקופטר בערך auto-level

oren_ben_nun
15-09-2012, 23:02:14
חברתי הרגע 4 בקרים ישנים למנועים ישנים שמחוברים ללוח
הטענתי מחדש את התוכנה ללוח בזמן הטעינה של התוכנה קופצת הודעת אזהרה שכל ההגדרת יעלמו אני מאשר
הטעינה מתבצעת מתבצע אימות והתהליך מסתיים .
ואז אני עובר למסכים של התוכנה
אני מדליק את השלט מתבצע קישור בין השלט למקלט (שומע 4 ציצופים מהרים מהשלט מעיד על כך שהכל תקין )
אבל אז השלט מצפצף כאילו יש בעיה עם התשדורת.
דולקות שתי הנורות במודול של השלט אדום מהבהב וכחול קבוע עדיין יש תקשורת אבל זה מעיד על משהו שלא תקין .
החלפתי מקלט אחר עדיין אותה הבעיה .
אני מחזיר את המקלט הישן מחבר חוטים הפוך סורף את המקלט ש ל6 הערוצים זה שהיה מותקן:mad: .
מחזיר את ה9 ערצים אותה הבעיה עדיין .
אך אם אני מחבר את הסוללות בנוסף ל USB הציפצופים של השלט מפסקים (הכל תקין)
אני מתעלם מהבעיה שהתגלת ומבצע קליברציה מתוך מסך configuration
(לאחר חיבור הסוללה אני לא שומע את הבקרים מצפצפים או משמעים צליל -הבקרים הישנים )
אין תגובה לא בצליל של הבקרים השלט מקלט תקין כשאני מבצע דרכה לקווד הוא נדרך .
מחליף לבקרים החדשים יש ציפצוף

טוען את TRICOPTER מבצע קליברציה עם סוללה
נשמעים ציפופים מהבקרים בצורה מהירה
מחבר את הבקרים הישנים
לא נשמעים ציפצופים אך מגלה שהמנוע זז כאשר אני מזיז סטיק ימינה (נדמה לי שזה המנוע שמחובר לפורט 2 )
מה זה אומר

מחבר את הבקרים החדשים ציפצופים מהרים ודבר לא קורה

יש הסבר ??

אם נחוץ אעלה סירטונים

guy1a
15-09-2012, 23:59:42
יש לי הרגשה שאין לך מתח או מינוס או שניהם מהמקלט ללוח או הפוך ..
נשמע לי כמו בעיית חשמל.
כשאתה מחבר USB אתה מחבר 5 וולט ללוח וזה מפעיל את המערכת .. אבל לא את הבקרים.

לגבי לשרוף מקלט .. בעסה מטורפת .. אבל איך ? ..
הפלוס באמצע תמיד .. או סגניל או מינוס יכולים להתחלף אבל לא יכולים לגרום נזק.

oren_ben_nun
16-09-2012, 07:23:13
הלוח נדלק או עם ה USB או עם הסוללה
אם הוא ניזון מ USB בלבד הבקרים לא אמורים להגיב והם אכן לא מגבים אך רק המקלט אמור להיות מוזן מהמתח של ה USB .
בלוח יש שני סוגי חיבור האחד הזנה נפרדת למקלט ונפרדת ללוח והשניה מקור מתח אחד .
במקרה שלי יש ג'מפר מחובר ללוח שתפקידו להזין את את המקלט והבקרים דרך הסוללות ולא בנפרד (על ידי שני מקורות מתח שונים) .
באשר אני מזין את הלוח רק מ USB הציפצוף מגיע מהשלט כאשר אני מחבר את הסוללה הציפצוך של השלט מפסיק .

ללא כל קשר לבעיה זו הבקרים מצפצפים כאשר אני מחבר את הסוללה בצורה איטית כאשר מדובור בהגדרת QUAD ובצורה מהירה כשמדובר בצורת TRI

ואילו עם הבקרים הישנים הציפצוף לא נשמע בצורת QUAD ואין תגובה למנועים ובצורת TRI המנוע מגיב כאשר אני מזיז סטיק ימני לצד ימין

בניגוד לתמונה שגיל העלה אני מזין ממקור מתח אחד והכבלים שלי מחוברים רק עם הסגנל למעט פורט אחד של המקלט ופורט אחד שמהבקרים

oren_ben_nun
16-09-2012, 08:23:16
בדיקה דרך ה CLI שאמורה לדעתי להראות מתח סוללה זה מה שמוצג
http://up351.siz.co.il/up2/3loqyvjmi3dm.png (http://www.siz.co.il/)

http://up351.siz.co.il/up2/ngl3hmzckzzo.png (http://www.siz.co.il/)

guy1a
16-09-2012, 08:27:05
נו .. יש לל בעיית חשמל.

:-(

SGS2 ..

oren_ben_nun
16-09-2012, 09:06:32
זה נראה לך בעיית לוח ?

guy1a
16-09-2012, 09:18:16
אני אתן לך עיצה שאני פעם קבלתי.
עם רב מודד תנסה למדוד רציפות בין מינוסים על הלוח
אולי גם פלוסים .. לא ידע אם זה רלונטי ... לי היה נתק במינוס שהלחמה קטנה תקנה

SGS2 ..

dror
16-09-2012, 09:32:35
בדיקה דרך ה CLI שאמורה לדעתי להראות מתח סוללה זה מה שמוצג





זה לא אומר כלום, עד כמה שאני מבין זה בודק חיישן מתח וזרם סוללה, ותלוי כמובן אם חיברת אותו! אבל זה לא בודק את אספקת המתח המיוצב (5 וולט) ללוח.

גילי_רוז
16-09-2012, 11:07:21
הי אורן,
יש לך בעית חשמל, אני משוכנע ב- 99.99%.
ייתכן שזו בעיה בלוח, וממליץ שתאתר מישהו אם לוח דומה שתוכל לבודד את הבעיה.
לפני הרבה שנים עבדתי כטכנאי סאונד, בעולם שהכל היה אנאלוגי וכמות הכבלים, חשמלים
וחיבורים הייתה מוטרפת לחלוטין. היתה מתודולגיה מאוד ברורה לאיתור תקלות, ובאחוז מכריע של
המקרים שמשהו לא עבד, זה היה כי הוא חובר לא נכון, או לא חובר בכלל. עדיין קשה לי להאמין שיש לך בעיה בלוח.

תעבוד בצורה רגועה ושיטתית, ונסה לבודד כל שלב.
אל תחליף קונפיגורציות מקוואד לטרי, הבעיה לא שם!
לוח ה- APM2 יותר נח מבחינה חשמלית, לא צריך את המסלולים הכפולים שהיו ב- APM הישן.
ההמלצה שלי היא שתפרק את הכל ותבצע הרכבה בפריסה או הרכבה מחדש תוך בדיקה של כל כבל וכל חיבור,
מתחילת שרשת הזנת המתח. משהו מחובר הפוך, משהו מקצר, והקטע עם השלט רק מצביע על כך... איזו תקלה מוזרה!

המקלט (Rx) אמור להיות מוזן ישירות מלוח ה- APM2 בלבד!

לוח ה- APM2 יכול להיות מוזן מ- USB או ממתח 5v מיוצב, עם עדיפות ל- UBEC אוטונומי
על פני הזנה מה- BEC של אחד הבקרים.

יהיה טוב עם תעלה סדרה של צילומי סטילס טובים מכמה זוויות של מערך החיבורים שלך!!!

במקרה השגרתי, כל החשמל יגיע מסוללה אחת, וכל המינוסים מתכנסים!

הנקודה שבה אתה מחבר את הבטריה, זה רק כאשר אתה מוכן להפעיל מנועים "על רטוב".
המערכת אמורה לפעול באופן מלא דרך ה- USB.

שורה תחתונה, הסבירות היא בעיה חשמלית בגלל משהו שלא שמת לב אליו.

גיל

ay_hobby
16-09-2012, 11:13:18
אומנם עוד אין לי ניסיון עם הלוח הזה (הוא עוד בקפסה)
אבל טיפ קטן,
תמיד אפשר לחבר סרוו במקום בקרי המנועים ולראות איך הוא מגיב.
כך אפשר לראות אם יש בכלל פיקוד ואם כן איך הוא מתנהג, בניגוד לבקר שם כשהפולס לא בתחום הבקר לא מגיב או עושה דברים משונים.
לא לשכוח להשאיר בקר אחד מחובר או ubec לאספקת מתח לבקר.

oren_ben_nun
16-09-2012, 11:15:14
טוב מחר אבצע צילומים ופרוק של כל המערכת וחיבור מחדש

oren_ben_nun
17-09-2012, 22:34:41
הסתדר אני לא מאמין אחרי יזע ותסכול רב מה קרה אי לא יודע צלמתי את התהלך בתקלה הראשונה וצלמתי לתעוד גם בפעם השניה
שהכל פרוס וזה לא עבד ואז צלמתי עוד פעם בוודאו עם סטיק עליון לאיפוס כל הבקרים דרך השלט מה שנסיתי גם בעבר על ידי וזה לא הגיב הפעם האיפוס של כולם עבד
ולפתע הכל עובד .
איזה כיף ;)

תודה לכל התומכים

גילי_רוז
17-09-2012, 23:00:40
הי אורן,
סלמתאק - שיהיה לך סיפתח לשנה החדשה!
גיל

oren_ben_nun
18-09-2012, 00:37:14
תודה צרפתי תמונה של פריסת המתח בשירשור הבניה שכתבתי
ואני מצרף אט הטרבלשוטיג שלך לפתרון בעיות חשמל