צפייה בגרסה מלאה : שאלה תקלה בdji naza
guy mador
21-09-2012, 15:11:47
יש לי תקלה מוזרה בf450 שלי.
תיאור התקלה החוזרת על עצמה הוא.
הרחפן ממריא וטס כשורה.
במרחקים וזמנים שונים מתחילות תנועות חדות (ויצים) והוא חוזר להיות נשלט.
זה חוזר על עצמו עד שהוא יוצא משליטה.
מישהו נתקל בתופעה המוזרה ?
עד שזה קרה הייתי מאוד מרוצה מהתוצאות שהבקר זה נותן.
גיא
guy1a
21-09-2012, 15:53:21
הייתי בודק שני דברים.
תראה שהלוח מחובר יציב לשלדה.
תראה שאין איזה משהו כמו כבל '... קונקטור ... משהו שדופק על הבקר בזמן שהוא מתנדנד...
יתכן שמשהו בפנים השתחרר באיזה ריסוק ?
SGS2 ..
guy mador
21-09-2012, 18:34:07
היי גיא,
הלוח מחובר יציב לשלדה
בדקתי גם את כל החיבורים והחלקים האפשריים. הרדיו עובד עם טיסנים אחרים לכן אני שולל אותו.
מה שמצמצם לנאזה. מוזר לי כי הוא עבד חודשיים. לא נשמע כאילו משהו רופף בפנים.
אבל אין באמת דרך לדעת ללא פתיחה שלו.
האם שמעת על תקלות זהות שקרו לאנשים ?
מה אתה מציע לעשות ?
גיא
Hagay
21-09-2012, 19:02:40
באיזה מקלט מדובר? האם יש לו חיווי כמו בספקטרום לניתוקים
תן תיאור יותר מדויק בבקשה ל"יוצא משליטה"
אולי נוכל לצמצם בין הרכיבים המועדים לפורענות מנוע/בקר/PSU
מנסיון בדר"כ זה מסתכם בהלחמה קרה
guy mador
21-09-2012, 19:40:38
היי חגי, תודה על התשובה
Frsky עם טלמטריה cppm
יש חיווי לrssi הנראה תקין, לכן שללתי את השלט.
יוצא משליטה הכוונה עושה ימין מהר וחוזר לסורו.
הפעלתי את המנועים ללא פרופים והתקלה לא חזרה
אני שולל הלחמה קרה כי עברתי עליהן שוב.
אין לי בקרים חדשים לדבג את התקלה.
למישהו יש ? אגב ?
לכן, אני חושד בנאזה
גיא
Hagay
21-09-2012, 19:55:25
עושה ימין מהר וחוזר נשמע כמו נפילת מנוע
בדר"כ גם שומעים את זה
יש לי מנוע ספייר לבדיקה עם צריך
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
guy1a
21-09-2012, 20:15:15
אני יכול להשאיל לך מקלט לבדיקה
SGS2 ..
guy mador
21-09-2012, 20:24:44
ואוו, מעולה, תודה.
חגי, איפה ומתי אפשר להפגש ?
גיא, מקלט נוסף יש לי, תודה על ההצעה.
שלחתי מייל לdji וגם ראיתי בrc group שאותה תקלה קרתה גם להם.
יש למישהו בקר להשאלה/ מכירה ?
גיא
Hagay
21-09-2012, 21:06:23
לפני שאתה קונה/נפגש/עובד ברחוב
אולי תחליף במיקום שני בקרים ושני מנועים שונים לאתר את הבעייתי?
רק לא להשאיר את אותו צמד בקר/מנוע ביחד ולסמן רגלים לפני
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
guy1a
21-09-2012, 22:39:17
אני נזכר שהיה שרשור על משהו דומה פה לפני שנה. הבעיה היצה מינוס בעייתי ..
SGS2 ..
guy mador
22-09-2012, 09:50:41
לפני שאתה קונה/נפגש/עובד ברחוב
אולי תחליף במיקום שני בקרים ושני מנועים שונים לאתר את הבעייתי?
רק לא להשאיר את אותו צמד בקר/מנוע ביחד ולסמן רגלים לפני
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
היי חגי,
איך אפשר לאתר את הבעיתי ע״י החלפה. זה לא שהרחפן טס לכיוון אחד ? הוא יוצא משליטה ואין כיוון מסויים החוזר על עצמו.
גיא
royby12
22-09-2012, 10:25:00
היי,
עליתם על איזשהו פתרון לבעיה?!
כי כרגע חזרתי מהשטח ונראה שגם לי קרתה את אותה הבעיה
פתאומית נופל ימינה ב-90 מעלות ומיד חוזר לטיסה ישרה... משהו מפחיד!
זה מה שקרה לך גיא?
guy mador
22-09-2012, 10:47:54
היי,
עליתם על איזשהו פתרון לבעיה?!
כי כרגע חזרתי מהשטח ונראה שגם לי קרתה את אותה הבעיה
פתאומית נופל ימינה ב-90 מעלות ומיד חוזר לטיסה ישרה... משהו מפחיד!
זה מה שקרה לך גיא?
כן, כמה פעמים עד שהוא יוצא משליטה לגמרי ונופל.
צרבתי לגרסא אחרונה והתקלה עדיין חוזרת על עצמה
איפה קנית את הנאזה הזו ? את שלי קניתי בלול.
גיא
lool tv
22-09-2012, 13:08:07
גיא
הבדיקה הנכונה היא לנקות קודם את הרחפן מכל אביזר אחר
משדר וידאו,טלמטריה,GPS,זמזם סוללה,מצלמה...הכל
להשאיר רק נאזא כמו במקור.ללא GPS
מנסיון חלק מהתופעות מגיעות מאביזר חיצוני.(כבר קרה לי והסתבר שזה מהטלמטריה)
ראה מה קורה כשמעבירים מצלמת גופרו ליד אנטנת GPS...
בדוק..לא עולה כסף.
בברכה
דודי
royby12
22-09-2012, 13:47:43
כן, כמה פעמים עד שהוא יוצא משליטה לגמרי ונופל.
צרבתי לגרסא אחרונה והתקלה עדיין חוזרת על עצמה
איפה קנית את הנאזה הזו ? את שלי קניתי בלול.
גיא
את שלי קניתי בפוקס-טק
נתקלתי בשרשור הזה (http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1673154)שלא נותן יותר מדיי חוץ מלהוריד ויברציות, אבל אנחנו לא היחידים...
שלחתי גם מייל ל DJI אולי משם תבוא הישועה...
גיא
הבדיקה הנכונה היא לנקות קודם את הרחפן מכל אביזר אחר
משדר וידאו,טלמטריה,GPS,זמזם סוללה,מצלמה...הכל
להשאיר רק נאזא כמו במקור.ללא GPS
מנסיון חלק מהתופעות מגיעות מאביזר חיצוני.(כבר קרה לי והסתבר שזה מהטלמטריה)
ראה מה קורה כשמעבירים מצלמת גופרו ליד אנטנת GPS...
בדוק..לא עולה כסף.
בברכה
דודי
על הרחפן שלי אין שום דבר חוץ מהאביזרים של DJI
והתופעה החלה לקרות פתאום , אחרי הרבה טיסות מוצלחות...
בדיוק כמו שקרה אצל חברינו מעבר לים...
Assaf110
22-09-2012, 15:29:25
בדוק שאין קפיץ חלש באחד ממחברי הbullet של המנועים. עם הזמן החלשות הקפיץ יכול ליצור מגע מקוטע באחד המנועים וזה גורם לתופעה שתיארת.
חוץ מזה הלחמה בעייתית זה הסבר נפוץ, פחות מסתדר עם רחפן שעבד בתצורה זו טיסות רבות.
alexk
22-09-2012, 16:35:37
קרה לי מספר פעמים, המנוע מקבל קאט כלשהו זה יכול לקרות מ2 סיבות :
1. מנוע - מייסבים, חיווט חשוף הנוגע במנוע או בשלדה, הלחמות קרות, חלק מהגידים בכל מוליך מבין ה3 שבורים.
2. בקר - הלחמות קרות, בולטים משוחררים או כאלה שלא מחוברים היטב, טיימינג, ברייק בתכנות.
מאחר ואתה מציין שהמערכת עבדה פרפקט אז זה פוסל הרבה ממה שרשמתי
אצלי פעם הייתה בעיה בטימינג ופעם עם הבולטים.
מאחר והמערכת עבדה לך פרפקט אז זה די פוסל את הטיימינג (אלא אם כן פעם הטסת רגוע והיום אתה מגיע לזוויות התקפה חריפות עם פול מצערת).
קודם כל צמצם את מיקום הבעיה על ידי החלפת בקרים מנועים מהציוד שלך הקיים.
יש הרבה אנשים שמסתכלים על עניין הבולטים לא נכון, רואים שהמחבר קצת חופשי ומועכים את הבולטים כביכול בשביל לחזק את המחברים וזאת טעות נפוצה, חשוב להבין שכמה שהזרם יותר גבוה הוא עובר על ההיקף של המוליך ולא על החתך שלו ולכן מומלץ יותר להלחים ישירות את החיווט בין הבקר למנוע.
אני עדיין מעדיף את הנוחות של הבולטים אז אתן לך מספר פתרונות איך לשפר אותם :
1. אם החלק הקפיצי מסתובב חופשי או יוצא בקלות מהנקבה זה מקור לבעיות, מומלץ להזריק לבפנים בדיל (לצד הקפיצי) שישפר את המגע והחופש הפנימי, אם הגזמת שייף עם פצירה - לא לצפות חיצונית את מגעי הזהב !!
2. אם המצב המכאני נראה לך טוב (בדוק בעומס שקונקטור של מוליך אחד לא מתחמם יותר מהשני או השלישי, במידה וכן שם הבעיה) קח מברשת ברזל ושפשף נמרצות מכל הכיוונים.
עכשיו בדרך כלל שמנוע מפסיק לעבוד לרגע כמו שאתה מתאר שים לב אם הוא עושה זאת ברעש חריקה או סתם מפסיק לעבוד, הראשון קשור לתכנות בקר - טיימיניג או ברייק והשני מציין אספקת זרם לקוייה.
קל מאוד דווקא לבדוק את זה בקרקע, אין צורך לגלות את זה באויר.
תעלה מצערת לחצי תוך כדי שאתה אוחז בכלי ואז תבצע תנועות חריפות עם הידיים, ימינה ושמאלה מספר פעמים, קדימה ואחורה מספר פעמים על מנת שהכלי ינסה לתקן על ידי שינויים קיצוניים בסל"ד.
אם התקלה עדיין מופיעה לא פתרת את הבעיה עדיין.
ראוי לציין שכל הבעיות שציינתי קרו לי בטריקופטר שאותו מטיסים קצת יותר באקסטרים מקוואדים, שם עושים רולים ולופים וסיבובים ב90 מעלות.
את בעיית הקאטים במנוע השמאלי שלי בפעמים האחרונות פתרתי על ידי הברשת הבולטים...
קודם כל אם יש לך בולטים תיפטר מהם ותלחים את החוטים!
זה מקור מספר 1 לצרות.
אחר כך, אם עדיין יש בעיה, תמשיך לחפש.
royby12
22-09-2012, 18:40:11
תודה רבה על התגובות,
אני מתכוון להעביר הכל לשילדת TBS אז באותה הזדמנות אני שוב אעבור על הכל
פרופים יותר איכותיים בדרך אליי בתקווה להוריד ויברציות ... אם זו הסיבה...
נראה לי שבפעולות האלה אני אכסה את הדברים הטריוויאלים שיכולים לגרום לבעיה...
מה שגורם לי לחשוב שאולי זה משהו אחר ולא מה שאולי עלה כאן זה דווקא בעיה כלשהי בנאזה... ביום וחצי שניסיתי לבדוק על הבעיה הזו
כבר מצאתי 4 אנשים עם בדיוק אותה בעיה!
ולכולם הגליצ' הזה גם לאותו צד...ימין....צירוף מקרים מעניין ,לא?!
guyst
22-09-2012, 18:51:51
אני ראיתי גליצ' כזה לליאור שלא מטיס נאזה...
גם לדעתי סבירות גדולה של כשלים במנוע, בקר או הלחמות
royby12
22-09-2012, 19:01:06
אני ראיתי גליצ' כזה לליאור שלא מטיס נאזה...
גם לדעתי סבירות גדולה של כשלים במנוע, בקר או הלחמות
גיא אתה מטיס עם המנועים של DJI נכון?!
גם לך הם יורדים חמים בטירוף?
החשודים העיקריים שלי כרגע הם:
מנועים - הם ממש מתחממים ככה שאני לא בטוח שזה תקין...
ויברציות - אני עם הפרופלורים המקוריים,והם לא להיט
נאזה - נראה לי מוזר שהרבה פתאום התחילו לדבר על הגליץ הזה באותו זמן...ייצור דפוק?!
guy mador
22-09-2012, 19:17:20
גיא אתה מטיס עם המנועים של DJI נכון?!
גם לך הם יורדים חמים בטירוף?
החשודים העיקריים שלי כרגע הם:
מנועים - הם ממש מתחממים ככה שאני לא בטוח שזה תקין...
ויברציות - אני עם הפרופלורים המקוריים,והם לא להיט
נאזה - נראה לי מוזר שהרבה פתאום התחילו לדבר על הגליץ הזה באותו זמן...ייצור דפוק?!
אני מטיס עם תצורה מקורית לגמרי.
הדבר היחיד שלא מקורי זהו מד המתח לטלמטריה.
אוריד אותו מחר ואעשה בדיקות נוספות
כמה אנשים נתקלו בתופעה ?
גיא
royby12
22-09-2012, 19:20:56
אני מטיס עם תצורה מקורית לגמרי.
הדבר היחיד שלא מקורי זהו מד המתח לטלמטריה.
אוריד אותו מחר ואעשה בדיקות נוספות
כמה אנשים נתקלו בתופעה ?
גיא
אני קראתי גם ב -RCG שנתקלו בתופעה...
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1673154
נ.ב - למה לא הגעת ל - XLN ביום חמישי? :)
guyst
22-09-2012, 19:42:09
גיא אתה מטיס עם המנועים של DJI נכון?!
גם לך הם יורדים חמים בטירוף?
החשודים העיקריים שלי כרגע הם:
מנועים - הם ממש מתחממים ככה שאני לא בטוח שזה תקין...
ויברציות - אני עם הפרופלורים המקוריים,והם לא להיט
נאזה - נראה לי מוזר שהרבה פתאום התחילו לדבר על הגליץ הזה באותו זמן...ייצור דפוק?!
אני מטיס עם מנועי DJI המקוריים 3 תאים, F450 ופרופים DJI המקוריים.
המנועים לא יורדים חמים וויברציות סבירות. עברתי לפני שבוע לפרופים של גאמפן ויש יותר ויברציות.
guy mador
22-09-2012, 20:00:09
אני קראתי גם ב -RCG שנתקלו בתופעה...
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1673154
נ.ב - למה לא הגעת ל - XLN ביום חמישי? :)
לא תכננתי להגיע לשם בחמישי כי הייתי ברביעי. אני שם מחר רוצה להצטרף ?
royby12
22-09-2012, 20:37:00
לא תכננתי להגיע לשם בחמישי כי הייתי ברביעי. אני שם מחר רוצה להצטרף ?
תקופת מבחנים...לא נראה לי שאני יגיע בזמן הקרוב...
alexk
24-09-2012, 06:51:27
קודם כל אם יש לך בולטים תיפטר מהם ותלחים את החוטים!
זה מקור מספר 1 לצרות.
אחר כך, אם עדיין יש בעיה, תמשיך לחפש.
דרור אתה שוכח שהבקרים המקוריים של DJI הם עם בולטים נקבה שמולחמים ישירות על הלוח ואנשים חוששים להסירם מחמת אחריות או חוסר ידע מספק בהלחמות וגם אם לא היו חוששים זה כרוך בהסרת השרינק הלבן ואז העסק יראה פחות אסטטי...
74531
guy mador
24-09-2012, 07:10:26
דרור אתה שוכח שהבקרים המקוריים של DJI הם עם בולטים נקבה שמולחמים ישירות על הלוח ואנשים חוששים להסירם מחמת אחריות או חוסר ידע מספק בהלחמות וגם אם לא היו חוששים זה כרוך בהסרת השרינק הלבן ואז העסק יראה פחות אסטטי...
74531
אלכס,
אני לא חושש מהלחמות או מאחריות שתפוג. העניין הוא שאני לא בטוח שזו הבעיה.
אבל אני הולך על זה לעצת רבים.
אנתח את הקוואד ואחזור לפורום עם ממצאים.
גיא
דרור אתה שוכח שהבקרים המקוריים של DJI הם עם בולטים נקבה שמולחמים ישירות על הלוח ואנשים חוששים להסירם מחמת אחריות או חוסר ידע מספק בהלחמות וגם אם לא היו חוששים זה כרוך בהסרת השרינק הלבן ואז העסק יראה פחות אסטטי...
איך שכחתי אם לא ידעתי? אין לי DJI, אבל הבעיה עם הבולטים ידועה מאד בכל רחפן שלא יהיה.
liorz055
24-09-2012, 07:44:53
אני ראיתי גליצ' כזה לליאור שלא מטיס נאזה...
גם לדעתי סבירות גדולה של כשלים במנוע, בקר או הלחמות
לאחר בדיקה גיליתי שהגליצ' נבע מהלחמה קרה של הנקבה של הבולטים לאחר שהלחמתי את אותו כבל סורר ישירות וללא בולטים נפטרה הבעיה...
guy mador
24-09-2012, 16:09:41
התקלה נפתרה !
השינויים:
הלחמתי את הבולטים
החלפתי מקלט
הורדתי את מד המתח של הטלמטריה
טס כמו מקודם.
תודה לכל הפותרים נכונה.
גיא
sharonx
24-09-2012, 17:08:15
עכשיו לא תדע מה גרם לתקלה כי לא בודדת משתנים....
guy mador
24-09-2012, 17:57:45
בדדתי,
התקלה היית הבולטים.
את השאר החלפתי מאוחר יותר ליתר בטחון.
גיא
Hagay
24-09-2012, 21:35:29
במזל טוב
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
sharonx
24-09-2012, 22:35:47
הידד לכל האנשים שדיברו נגד הבולטים
יאללה, efly עוברים להלחמות!
Sent from my Samsung Galaxy II using Tapatalk
royby12
25-09-2012, 15:17:11
בדדתי,
התקלה היית הבולטים.
את השאר החלפתי מאוחר יותר ליתר בטחון.
גיא
מה בדיוק היה לא טוב בבולטים?
כרגע בדקתי את כל ההלחמות והכל נראה טוב....
מה שכן עולה לי זה שהבולטים של DJI הם חרא... שמתי לב שהטבעות של הבולט מאד רופפות...יכול להיות שזה מה שגורם לנפילת מתח הרגעית הזאת?
guy mador
25-09-2012, 19:32:01
מה בדיוק היה לא טוב בבולטים?
כרגע בדקתי את כל ההלחמות והכל נראה טוב....
מה שכן עולה לי זה שהבולטים של DJI הם חרא... שמתי לב שהטבעות של הבולט מאד רופפות...יכול להיות שזה מה שגורם לנפילת מתח הרגעית הזאת?
זו היית הבעיה - הטבעת של הבולטים רופפת.
באוקטו שלי הבקרים הולחמו למנועים ומעולם לא הייתה לי תקלה כזו.
גיא
guy mador
01-10-2012, 13:14:43
Hi, Already talked to engineer, they are working on it.
Best regards,
DJI Innovations
Tel: 0086-755-2665-6677
www.dji-innovations.com
התשובה מdji הגיעה, הם עובדים על לפתור את התקלה עם הבולטים.
ממליץ להיפטר מהם. למנוע את הריסוק הבא.
גיא
guy1a
01-10-2012, 13:16:49
Hi, Already talked to engineer, they are working on it.
Best regards,
DJI Innovations
Tel: 0086-755-2665-6677
www.dji-innovations.com
התשובה מdji הגיעה, הם עובדים על לפתור את התקלה עם הבולטים.
ממליץ להיפטר מהם. למנוע את הריסוק הבא.
גיא
זה קרה לארמן אתמול בשטח .... מבאס תתחת .. אני לא השתמשתי בציוד שלהם והחיים יפים :-)
SGS2 ..
guy mador
01-10-2012, 13:39:45
זה קרה לארמן אתמול בשטח .... מבאס תתחת .. אני לא השתמשתי בציוד שלהם והחיים יפים :-)
SGS2 ..
השלדות שלהם פצצה.
המנועים חלשים והקוטר של הציר מגביל את השימוש לפרופים ייעודיים שלהם
הפרופים חלשים ונשברים באוויר בפניות חדות וכשמעמיסים משקל
הבקרים עובדים נהדר והם היחידים שעובדים עם הנאזה מבלי צורך לצרוב גרסא.
הבולטים הם פתרון שdji ניסו להמציא את הגלגל בהלחמה שלהם למעגל. לא עבד להם. מקווה שיתקנו בגרסא הבאה.
גיא
guy1a
01-10-2012, 13:45:32
לא מדוייק. בקרי פלאש 18 שנקנו עד לפני 8 חודשים גם עובדים out of the box
בהקסה שלי יש בקרים לא צרובים
SGS2 ..
guy mador
01-10-2012, 15:18:21
לא מדוייק. בקרי פלאש 18 שנקנו עד לפני 8 חודשים גם עובדים out of the box
בהקסה שלי יש בקרים לא צרובים
SGS2 ..
היי גיא
טוב לדעת, בגלל זה טוב לשתף יידע.
גיא
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.