PDA

צפייה בגרסה מלאה : האונטינג אלים בפרוטוס 500...



mustaki
07-02-2009, 15:28:36
שלום חברים וחברות,
היום סופסופ לאחר מספר ימים של עבודה לתוך השעות הקטנות של הלילה ועלייה של 3.5 מספרים בחוזק של עדשות המשקפיים, הלכתי לנסות את הפרוטוס...
התקנתי עליו ג'ירו Spartan DS760 וג'ירו S9257.עשיתי לו קונפיגורציה בסיסית... השתדלתי להצמד להוראות מבחינת מרחקים וזויות של סרווים וזרועות סרווים..
3 סרווים S9650, סוללת 6 תאים, AR6200, סקורפיון 60A...

את הגרפים, סידרתי ככה לפי העין (לפי מה שזכרתי מהראפטור 50)
כשניסיתי לעלות, ראיתי שמייד עם הניתוק מהקרקע, המסוק מתחיל לזרוק זנב ימינה ושמאלה בפראות...כמו האונטיג אבל מכות של 20 ס"מ ימינה ושמאלה..
ניסיתי להוריד גיין אך לא נראתה כל השפעה...
ניסיתי להעלות סל"ד, אך הזריקות נהיו גדולות יותר.. ניסיתי גם לשים את הבול לינק בסרוו זנב, חור אחד פנימה..
אף אחד מהדברים האלו לא העלימו את התופעה.
מה יכול לגרום לתופעה כזאת?
תודה,

vinay
07-02-2009, 19:27:26
אני לא אלוף אבל כיוון שאני לא רואה אחרים שעונים אז אולי זה יעזור:

דברים שיכולים לגרום לרעידות למיניהן:
זנב שלא זז חלק או חופשים בזנב (תבדוק שכשאתה דוחף את מוט הזנב זה חלק לחלוטין)
מתיחות רצועה
כיוונים של הג'ירו
כיוונים של בקר ההמהירות
גוברנור מופעל שאינו עובד טוב
גריפים חופשיים

אתה יכול להסתכל כאן לדוגמא על שאלה דומה:
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=109645&highlight=tail+wag

אתה יודע אם קיבלת קיט חדש או ישן? (חדש זה אומר שאין חוברת אלא יש CD במקום). בישן היו חלקים בעיתיים בזנב שיכולים לגרום לזה.
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=116438&highlight=tail+wag

ואתה יכול גם לשאול בפורומים ב HELIFREAK. יש שניים רלוונטים: האחד של הפרוטוס והשני של ה SPARTAN.

guyro
07-02-2009, 19:51:49
דבר עם שיסל,הוא יעזור לך
מהמעט שכבר ראיתי במסוק הזה זה יכול להיות מהירות ראש גבוהה מיידי או בקר/סוללה חלשה

mustaki
07-02-2009, 20:58:56
לא בקר, ולא סוללה חלשה.. אולי מכניקה ותנועה לא חלקה של הפוש?
כמה חלק זה צריך להיות? זה לא מרגרינה אצלי, זה בטוח..

vinay
07-02-2009, 21:05:51
אם אתה אומר שזה לא מרגרינה כנראה שזה לא תקין.

איזה קיט יש לך? ישן או חדש? (ראה הסבר למעלה לאיך לדעת)

mustaki
07-02-2009, 21:37:48
קיט חדש . לא הבנתי מה היתה הבעיה בקיטים הישנים...

vinay
07-02-2009, 22:14:12
תקרא בקישור השני ששמתי למעלה. היה חלק בזנב שגרם לעיתים לבעיות כאלו.

אם הזנב שלך לא זז חלק אז זה יכול לגרום לבעיות כאלו. תסתכל על סרטים של FINLESS בקטע שהוא מסביר על הזנב ומראה כמה חלק זה צריך להיות.

DDblade3D
08-02-2009, 14:11:12
שלום !
גם לי יש פרוטוס ואני סובל מבעיה דומה, הגיירו שלי זה פוטבה 401 , צמצמתי את הלימט של הסרוו כמעט למינימום + העברה של הבולינק קרוב יותר למרכז , זה לא פתר את הבעיה אך צמצם אותה משמעותית אני מטיס עם ספקטרום וכיוונתי את הגיירו ל 75 כמו כן הגיירו עצמו היה תפוס עם סקוטצ' חזק החלפתי למדבקה האורגינלית של פוטבה אך עדיין לא בדקתי את זה.
אם תמצא פתרון תודיע גם לי

מר מתוק
08-02-2009, 15:26:23
יש מצב שאתה עם REVO מוגדר בשלט?

mustaki
08-02-2009, 17:35:39
REVO לא נראה לי...
העניין עדיין בבדיקה.. אני אנסה לשחרר את התנועה של הפושרוד..

gal
08-02-2009, 18:35:55
עברת על כול התפוחים עם המגדיל תפוחים שמגיע בקיט?

mustaki
08-02-2009, 18:47:50
לא. האם זה נחוץ בכל מקרה? גם אם הולך חלק?

נאור
08-02-2009, 19:32:05
על כמה ה GAIN ?
כיוונת את המרכז ב RATE MODE ?

mustaki
08-02-2009, 19:42:46
על כמה ה GAIN ?
כיוונת את המרכז ב RATE MODE ?

בספרטן זה לא נחוץ (כך הם טוענים)...
הגיין היה על 45 ואז 35 ואז 30.. לא שינה כלום...

vinay
08-02-2009, 19:43:28
לא. האם זה נחוץ בכל מקרה? גם אם הולך חלק?

במסוק הזה זה לא אמור ללכת חלק. בהגדרה מיועד שיגדילו את הלינקים.

נאור
08-02-2009, 19:53:26
בספרטן זה לא נחוץ (כך הם טוענים)...
הגיין היה על 45 ואז 35 ואז 30.. לא שינה כלום...

With the gain switch in Rate mode perform mechanical adjustment of
the servo horn and control linkages to achieve approximately 8° tail
pitch.

avi g
10-02-2009, 00:15:31
שלום ,היכולות של מערכת הזנב במסוקים קטנים מוגבלת ולכן נדרשת הקפדה יתרה בכל המישורים שקשורים לזנב בניה וכיון,נדרשת תנועה חלקה,מומלץ גירו שניתן לכון את התנועה לכל צד בניפד,אורך זרוע בסרבו 14 ממ, ואז לכון עד שזה ממש נוגע, ופקודה 0 ב8 מעלות,עדיף בום מתכת על קרבון, וכן לא להישתמש במוד שומר סלד, מרכז כובד בדיוק בציר, מתיחות זהה ברצועה לפני ואחרי גלגל שינים מרכזי, בהצלחה