התחברות

צפייה בגרסה מלאה : בצער רב הטיסן החדש שלנו התרסק



danmor2
01-10-2012, 21:12:36
בצער רב לאחר יום שלם של טיסות FPV מדהימות ממש לפני שהתקפלנו
בגישה לנחיתה ממש לפני נגיעה הלך הרדיו ולא היה שליטה בטיסן :mad:
פתאום הוא פתח מנוע ללא סיבה מיוחדת טס ישר והתרסק שניה לפני הריסוק סגרנו רדיו אולי נקבל חזרה הביתה אך זה לא צלח
החשוד המרכזי הוא RVOSD
בתצורה שלו הוא מקבל חשמל מהבקר 4.5V וכמובן 12V עבור הוידאו
בשניות האחרונות רואים שהאופק המלכותי החליט להשתגע

בטיסה קודמת הוא פעם או פעמיים החליט גם להציג מצב שבו כאילו הטיסן ביצע גלגול אך בפועל לא ביצענו

חייבים לציין שטסנו היום כ 5 טיסות שכל אחת בערך חצי שעה של כייף ללא כל בעיות גם הגענו לטווח של 6 ק"מ
וזה קרא ממש לפני נגיעה בסיום
גם שיפרנו את הטיסן החלפנו מנוע ליותר חזק וסידרנו את הקיר אש ואת הגה הגובה

http://www.youtube.com/watch?v=vl4eNd3c8KE&feature=youtu.be

השמח לקבל את דעתכם בעניין זה גם מצורף קובץ וידאו של הדקה האחרונה



נ.ב אנו כבר עובדים על הטיסן הבא :)

guy1a
01-10-2012, 21:22:32
הההממ.......

אתה אומר rvosd ...?

SGS2 ..

danmor2
01-10-2012, 21:38:57
כן זה ניראה לי כך

יש RSSI מצויין 100%
יש וידאו עד לרגע הריסוק
ומה קורא לאופק המלכותי לא ברור לי ????

guy1a
01-10-2012, 21:44:08
האמת אני טיפה התלוצצתי .. כי כידוע יש מלחמת מי יותר טוב בין RV ו ET ...
שלא תבין אותי לא נכון .. צר לי על הריסוק שלכם !

אבל האמת היא שאני שומע המון על ריסוקים לא ברורים שקשורים ב RV ואפילו "זכיתי" לראות את אחד כזה בלייף ...

לפחות במקרה אחד היתה תקלה של תכנות. במקרה אחר כניראה חוט סרבו נגע בלוח והיטה אותו כך שהוא לא היה מאוזן במטוס .. וכו' ..
האם המטוס מספיק שלם בשביל לבדוק דברים כאלו ??

AdieLL
01-10-2012, 21:49:13
האוץ'.:(

Guyazulay@
01-10-2012, 21:53:46
זה שבאמת לא היה לך שליטה זה מוזר..
אבל כמו שאתה אומר באמר הוא משתגע לקראת הסוף וחושב שהוא בירידת גובה.
האם אחרי הריסוק הלוח היה במקומו? או תלוש?
יש מצב שבזמן טיסה הלוח יצא מהתושבת שלו?

Guyazulay@
01-10-2012, 21:54:26
זה שבאמת לא היה לך שליטה זה מוזר..
אבל כמו שאתה אומר באמת הוא משתגע לקראת הסוף ..
האם אחרי הריסוק הלוח היה במקומו? או תלוש?
יש מצב שבזמן טיסה הלוח יצא מהתושבת שלו?

AmitB
01-10-2012, 22:47:38
כואב לראות את הריסוק, במיוחד של מערכת כל כך מושקעת.
מה לגבי מערכת הרדיו עצמה (שלט) - בטוחים שהיא תקינה וחסינה להפרעות?
פתיחת המנוע ועליה למהירות גבוהה במצב כזה מאד לא ברורים...

danmor2
01-10-2012, 23:34:03
הטיסן נהרס כולו
RV היה בימקומו על הלוח גם לאחר הריסוק
תראו את האופק המלכותי רגע לפני הנגיע בקרקע הוא מצביע על טיפוס
אך מצד ימין רואים את החץ מצביע מטה שיעור נסיקה שלילי זה לו ברור לי מה גורם לזה
אני מזכיר לכם טסנו כ 5 פעמים כל טיסה חצי שעה לפחות לפני זה
מה קרה פה ? רגע לפני הנחיתה ? ולמה לא היה שליטה בטיסן ?
רואים יש RSSI 100% כלומר המקלט עובד מקבל חשמל מהבקר דרך הRV כלומר גם הRV מקבל חשמל לפיזור לסרווים
בנוסף אני רואה שבאחד הטיסות לפני הריסוק האופק משתגע לכמה שניות וחוזר לעצמו אך לא דווח על ניתוק רדיו
וידאו מצורף


http://www.youtube.com/watch?v=r_-xEX3FBV0&feature=youtu.be

איציק רונן
01-10-2012, 23:35:39
אוי ליבי ליבי, זה כ"כ מבאס.

האמת שלא שמעתי על מקרים שהכרטיס הזה התחרפן, אבל זה לא אומר שלא יכול להיות.
1. במידה והכרטיס היה ניתק מהמקום יש אפשרות לתקלה מסוג כזה. אבל במצב הזה היית רואה תנועות מוזרות: הכרטיס מנסה לייצב לכיוון אחד ואתה מערבב את הרדיו לכיוונים אחרים. אתה אומר שלא הייתה כל תגובה לרדיו.
2. העובדה שלא הייתה כל תגובה לרדיו, מראה שהייתה כנראה קריסה מלאה של הכרטיס.
3. האם היה מספיק מתח לכרטיס? נפילות מתח בגלל קצרים או עומס ייתר יכולים להוציא התנהגויות מטורפות מכרטיס כזה.
4. בעיות של חימום ייתר: כפי שכתבתי בעבר, אני אישית לא מעביר את ה12V למצלמה והמשדר דרך הטייס משום שזה מאוד מעמיס אותו בחום ועבודה מיותרת.
5. הייתה לי תופעה דומה בארדואינו: בזמן המראה אוטו' הכדור (האופק המלאכותי) היה משתגע והמטוס היה נכנס לאי יציבות מטורפת. הסיבה הייתה שהכרטיס היה מתחרפן מזה שהג'יירויים היו חוטפים תאוצה חזקה באחד הצירים. יכול להיות שגם כאן התחיל תהליך דומה. לשמחתי בארדואינו אפשר היה תמיד לעבור למצב ידני ולקחת שליטה. זה אגב לא קרה מעולם מחוץ לשלב ההמראה.
6. במידה ואתם לא מאתרים/מבינים את הגורם לבעיה, לא הייתי עולה עם הכרטיס הזה.


ושוב, ממש צר לי.

חקיריציק

sharonx
02-10-2012, 02:37:36
ראיתי כמה פעמים את 2 הסרטונים. באמת נראה שמשהו דפוק בRV שלכם, מוזר שזה קרה בדאייה ללא מנוע, פתאום לל RTH הוא פתח מנוע, שזה ממש לא הגיוני.
יש סיכוי שמודגר לכם FS במקום RTH ? ומה הזרם ב RTH אצלכם כי הוא קופץ ל 21-22 אמפר - זה הזרם שהגדרתם ?

ניסיתם להוציא ממצב FBW ?
מוזר מאוד גם הרול שעשיתם, אני הייתי פותח פוסט בפורום של RV נראה מה אלכס יגיד.
אני שותף לכאבכם דן וישי, כולם פה בפורום נדהמו מיכולות הבנייה של ישי ונחמד מאוד ששיתפתם. פעם הבאה יותר תמונות מהבנייה בבקשה, מבטיחים שלא להעתיק :p

אולי זה הרווח של כולנו, עכשיו תאיצו את הבנייה של הטיסן החדש.
המלצה חמה שלי - שימו את המצלמה מאחורי גלגל האף, ממש כיף לנחות ככה ב FPV או לחלוף בגובה 5ס"מ מעל הקרקע ולראות את הצל של הגלגל כמעט נוגע בגלגל (סרטון שלי בקרוב מאוד..)

danmor2
02-10-2012, 08:14:47
תודה לכולם

יש לי כרטיס נוסף שיושב על טריינר והוא עובד ללא דופי
בהגדרות הכל בסדר גם ביצענו בדיקות במהלך היום הוא תיפקד מצויין
בנוסף פתחתי פוסט לאלכס אני מחכה לתשובה

איציק הכרטיס לא ניתק הוא היה במקום גם אחרי הריסוק
גם לא היתה כל תגובה לרדיו למרות שברור ש RV קיבל חשמל (הוא מעביר מהבקר למקלט והמקלט מראה 100%)
בעיות של חימום או או !!!!!!!!!! יכול להיות אך מצד שני אני מטיס באותה תצורה עם אותו כרטיס וללא בעיות
בכל מקרא אני מקבל את זה שלא להעביר מתח מיותר דרך הכרטיס ----- אולי שרון חושב אחרת


כבר ברור שהטיסן הבא עולה עם ET

AmitB
02-10-2012, 08:25:19
שוב... איך שללתם בעית רדיו, זה שלט 2.4GHz או משהו אחר שיכול להיות שעלו עליו?

ZvikaF
02-10-2012, 08:41:40
אאוץ'...
האופק המלאכותי נראה קצת מוזר - יש סחיפה שמאלה ולמטה, אבל מה שמוזר הוא שאחרי טיפוס קצר, הפקודה היא כלפי מטה, למרות שהמערכת כל הזמן רואה אף כלפי מטה :confused:
ההטסה היא דרך ייצוב ?
צריך לנסות ולראות התנהגות של המערכת שלוח הייצוב מנותק ...

sharonx
02-10-2012, 09:47:53
זה לא מוזר, הטייס חשב שהוא מטפס אז הוריד אף ואז האופק התיישר כמעט.
הבעיה שהוא לא באמת טיפס.

drgabbay
02-10-2012, 09:56:02
בהתחלה כשראתי את ההודעה חשבתי לעצמי נו טוב עוד איזה איזיסטראר\סקייאקר\ביקסלר\טאינסטאר
לא נורא .
לא קישרתי בין כותב ההודעה לטיסן
אבל לראות כזה טיסן מצער מאוד
זאת הסיבה שבד"כ נבחרים טיסני הקלקר למינהם וזה גם יותר בטיחותי
ביחוד בתחום כלכך מורכב כמו זה הכל בנוי על דברים מאוד שברירים

danmor2
02-10-2012, 10:09:22
שוב... איך שללתם בעית רדיו, זה שלט 2.4GHz או משהו אחר שיכול להיות שעלו עליו?

זה לא רדיו יש קליטה מצויינת בנוסף אם מישהוא מפריע לי הטיסן היה מגיב גם לי ולא היתה תגובה בכלל

danmor2
02-10-2012, 10:16:42
בהתחלה כשראתי את ההודעה חשבתי לעצמי נו טוב עוד איזה איזיסטראר\סקייאקר\ביקסלר\טאינסטאר
לא נורא .
לא קישרתי בין כותב ההודעה לטיסן
אבל לראות כזה טיסן מצער מאוד
זאת הסיבה שבד"כ נבחרים טיסני הקלקר למינהם וזה גם יותר בטיחותי
ביחוד בתחום כלכך מורכב כמו זה הכל בנוי על דברים מאוד שברירים

תודה
אך זה בדיוק העניין להטיס טיסנים מכל הסוגים גם במחיר יקר
ואנו בשלב של חקירה בתעופה למה הRV השתגע

בתגובה שקיבלתי מ אלכס בפורם של RV הוא טוען שויברציות מהמנוע שיגעו את הבורד
אך הוא לא נותן לי תשובה מי פתח מנוע -- אני לא פתחתי וגם לא יכולתי לסגור אותו ולנחות

sharonx
02-10-2012, 10:30:51
איזנת פרופ ? בדקת ויברציות במסך ויברציות ?

Shlomi4046
02-10-2012, 10:31:20
דן וישי צר לי על מה שקרה לטיסן כמו שהחברים פה אמרו כואב לראות השקעה כזו והתמדה במיוחד לאחר יום טיסות מוצלח

לגבי RV דעתי פה היא יותר מברורה ולכן לא אחזור שוב ושוב
למרות שאם נשים את המלחמות בצד ראיתי את RV יוצא ממצבים קשים אף יותר (אצל שרון וכפי ששרון תיאר) להוציא FBW היה אחד הדברים שהייתם צריכים לעשות
מאחר ואין שליטה ברדיו אז אני מבין שזה לא בא בחשבון אז אני נוטה יותר לכיוון של מה שאיציק אמר גם מאחר ואתם עובדים עם מתחים של 6 תאים אם אני לא טועה

אשמח להיות נוכח בטסט הבא יש לי הרגשה שהטיסן הבא יהיה מוצלח אף יותר
דן תעשה בבקשה גם בדיקה נוספת לדרגון על כל מקרה

ישי ויי
02-10-2012, 11:37:31
תודה חברה
היה באמת יום מדהים
טיסות לאין ספור מקומות לנמל לאשדוד כביש 4 אוניות בים
אבל הלוואי והיה ברור לנו מה הייתה הסיבה האמיתית יש אין ספור סרטונים דני בטח יצנזר ויעלה
זהו
מתיישבים לשולחן הסירטוטים
ישי

danmor2
02-10-2012, 14:18:14
איזנת פרופ ? בדקת ויברציות במסך ויברציות ?

כמובן רואים גם בוידאו את האיזון של הפרופ אך לא בדקתי ויברציות משונה
אך למה זה קרא רק אחרי שעתיים וחצי של טיסה ללא שום בעיות ?

danmor2
02-10-2012, 14:27:56
דן וישי צר לי על מה שקרה לטיסן כמו שהחברים פה אמרו כואב לראות השקעה כזו והתמדה במיוחד לאחר יום טיסות מוצלח

לגבי RV דעתי פה היא יותר מברורה ולכן לא אחזור שוב ושוב
למרות שאם נשים את המלחמות בצד ראיתי את RV יוצא ממצבים קשים אף יותר (אצל שרון וכפי ששרון תיאר) להוציא FBW היה אחד הדברים שהייתם צריכים לעשות
מאחר ואין שליטה ברדיו אז אני מבין שזה לא בא בחשבון אז אני נוטה יותר לכיוון של מה שאיציק אמר גם מאחר ואתם עובדים עם מתחים של 6 תאים אם אני לא טועה

אשמח להיות נוכח בטסט הבא יש לי הרגשה שהטיסן הבא יהיה מוצלח אף יותר
דן תעשה בבקשה גם בדיקה נוספת לדרגון על כל מקרה

תודה

אתה כמובן מוזמן לטסט הבא וכאמור מטיסן לטיסן אנו משתפרים
ברור שבטיסן הבא ישב ET מגיע לו גם הזדמנות להוכיח ביצועים
נכון לא היה רדיו גם לכבות את המיצב אך בסוף בסוף גם ניסנו לכבות את הרדיו ולא היה מספיק זמן
מה שאיציק העלה פו זה נכון ואנו ניקח את זה לתשומת ליבנו
ואני הבדוק את הדרגון שוב אני לא חושב שהוא הגורם בטח לא כול כך קרוב ולאחר שטסנו גם במרחק של יותר מ 6 ק"מ ללא בעיות

guy1a
02-10-2012, 14:33:28
כמובן רואים גם בוידאו את האיזון של הפרופ אך לא בדקתי ויברציות משונה
אך למה זה קרא רק אחרי שעתיים וחצי של טיסה ללא שום בעיות ?

משהו השתחרר אחרי כל הטיסה ...

danmor2
02-10-2012, 14:44:51
משהו השתחרר אחרי כל הטיסה ...

אני לא חושב גם אחרי הריסוק כול החלקים היו במקומם כולל המנוע
ושוב למה זה קורא ממש לפני נגיע ולא 3 או 4 ק"מ מה גרם לשיתוק של הרדיו??
בגלל שאנו רואים שיש רדיו אך הRV לא מעביר פקודות לסרווים
אני חושב שהRV יתכן והתחמם כפי שאיציק ציין

Guyazulay@
02-10-2012, 15:56:28
אני לא חושב גם אחרי הריסוק כול החלקים היו במקומם כולל המנוע
ושוב למה זה קורא ממש לפני נגיע ולא 3 או 4 ק"מ מה גרם לשיתוק של הרדיו??
בגלל שאנו רואים שיש רדיו אך הRV לא מעביר פקודות לסרווים
אני חושב שהRV יתכן והתחמם כפי שאיציק ציין

תראה אם יש לך כיוון לפיתרון אז עכשיו תאמת אותו.
חבר את כל המערכות תריץ אותם כאילו אתה באוויר חמם את הלוח בעזרת פן או כל דבר אחר אבל בלי ליצור נזק נוסף ותראה עם התופעה חוזרת על עצמה
במידה ויש קצה חוט והוא נכון זה יוביל אותך לפתרון כל שאר הדרכים זה ניחושים שלא יביאו לפתרון.. ולעבור לET זה בכלל לא פתרון כי אם באמת יש לך שם בעיית חום
גם לET זה יקרה הוא עוד לא עשוי מזהב..

danmor2
02-10-2012, 16:09:39
תראה אם יש לך כיוון לפיתרון אז עכשיו תאמת אותו.
חבר את כל המערכות תריץ אותם כאילו אתה באוויר חמם את הלוח בעזרת פן או כל דבר אחר אבל בלי ליצור נזק נוסף ותראה עם התופעה חוזרת על עצמה
במידה ויש קצה חוט והוא נכון זה יוביל אותך לפתרון כל שאר הדרכים זה ניחושים שלא יביאו לפתרון.. ולעבור לET זה בכלל לא פתרון כי אם באמת יש לך שם בעיית חום
גם לET זה יקרה הוא עוד לא עשוי מזהב..

ראשית המעבר לET זה לא בגלל הכזבה זה משום שאני רוצא לבדוק מערכת שונה עם יכולות שונות
לדוגמה ה ET עמידה יותר לויברציות
יש לי מערכת נוספת של RV והיא מתפקדת ללא דופי
בכל מקרא אני עדיין בודק עם אלכס מ RV את כל האפשרויות
המערכת שהתרסקה תעבור סדרת ניסויים ובדיקות לצורך מציאת הבעיה

בטיסן לא היתה בעיית חום להפך ישנם תעלות איוורור
לבקר לבטריות וגם לRV