צפייה בגרסה מלאה : מוצר חדש אנטנה משודרגת לטווחים ממש ארוכים
איציק רונן
08-10-2012, 03:07:20
אנו בוחנים כרגע את המערך הזה.
הכוונה היא לטוס רחוק וחודרני....
master_bebe
08-10-2012, 08:11:43
מה רע באנטנת שופר ?
tomer_inbar
08-10-2012, 09:03:50
מה זאת האנטנה הזאת ואיך נראה הפיזור קרינה שלה?
Observer
08-10-2012, 09:42:40
FPV מעל אוניות משא בים התיכון זה פאסה.
TEAM MARS מתכוננים ל FPV בכוכב האדום לאיסוף מידע משלים מעל קיוריוסיטי.
sharonx
08-10-2012, 10:42:41
זה חוקי להטיס לטווחים כאלה ארוכים ? חשבתי שהפורום אינו מעודד טיסות מסוכנות כאלה...
כנראה יש את אתה שמותר להם ואת אלה שאסור להם
guy1a
08-10-2012, 11:19:56
חוק בישראל לגבי טיסנים נשלטי רדיו אומר שאסור להטיס מעבר לטוח שבו המטיס יכול לראות את הטיסן.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Observer
08-10-2012, 13:28:50
חוק בישראל לגבי טיסנים נשלטי רדיו אומר שאסור להטיס מעבר לטוח שבו המטיס יכול לראות את הטיסן.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
רוח השטות שנכנסה בי אומרת לי שאם מתקינים מצלמה על הטיסן שמופנת לעבר הטיסן, זה מגדיל מאוד את הטווח שהמטיס יכול לראות אותו..
edoman
08-10-2012, 14:24:01
אתם בדרך לאיראן ?
guy1a
08-10-2012, 14:26:25
רוח השטות שנכנסה בי אומרת לי שאם מתקינים מצלמה על הטיסן שמופנת לעבר הטיסן, זה מגדיל מאוד את הטווח שהמטיס יכול לראות אותו..
אם מטיסים טיסן שהמצלמה מסתכלת אחורה ומפילים אותו על הראש של מישהו במרחק 50 ק'מ ומעלה .. זה בסדר. כי הוא לא יודע מי אשם.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
איציק רונן
08-10-2012, 17:30:09
זה חוקי להטיס לטווחים כאלה ארוכים ? חשבתי שהפורום אינו מעודד טיסות מסוכנות כאלה...
כנראה יש את אתה שמותר להם ואת אלה שאסור להם
ממש לא חוקי!!! (שלושה סימני קריאה).
הפורום גם לא מועודד מעבר על החוק ובגלל זה מרבית החומרים שלך נמחקים. ואין אף אחד שהוא מעל החוק.
אבל הבעיה היא לא החוק. מצידי אתה יכול לשבת בכלא או לשלם פיצויים לכל החיים לאיזו משפחה.
הבעיה שלי היא שכשתפגע במישהו ותהרוס לו את החיים, לא ישב לי על המצפון שלא ניסינו בכל הכלים לא לעודד את התופעה.
חוק בישראל לגבי טיסנים נשלטי רדיו אומר שאסור להטיס מעבר לטוח שבו המטיס יכול לראות את הטיסן.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
לרגע חשבתי שאולי אתה לא מכיר את החוק!
אסור להטיס מעבר לטווח הראיה, אסור. ובנוסף, כשאתה סגור בתוך משקפיים גם צריך להיות ספוטר שרואה את הטיסן.
---------------------------------------------------------------------------------------------
חשבתי שאנשים כאן מבינים בטכנולוגיה, אבל כל הידע כנראה מסתכם ברכישה מ RV.
האנטנות הללו צולמו במעבדות חרמון בזמן ששחר ואני עשינו בדיקות EMI ו RFI לשני מוצרים שפיתחנו.
האחת היא אנטנה יאגי בגודל 2X2 מטר בגובה שישה מטר, למדידת ספקטרום רחב.
והשניה (הקטנה) בדקנו תדרים של ג'יגה הרצים....
זה לא כ"כ מתאים לFPV (אלה אם רוצים לטעון את המטוס באוויר).
פשוט חשבתי שזה מצחיק עם כל הספוגים החללים הללו, אבל כנראה זה לא המקום.
אנטניציק
יובל בן חיים
08-10-2012, 17:36:38
ואני רציתי לשאול מי המשקיען שבנה תא אל-הד...
אגב - ישנה עוד מגבלה בחוק: גובה מירבי של 50 מ' מעל פני השטח, אלא אם נתקבל אישור מיוחד (תקנות הטיס, סעיף 180ז')
pomerus
08-10-2012, 22:48:41
מקריאה זריזה של סעיף 180ז' שעוסק בטיסני רדיו נראה לי שאין באמת התייחסות לטיסנאות כמו שאנחנו מבינים אותה כיום. הסעיף כולו מדבר על "מחזיק רשיון להפעלת טיסן רדיו", ולא בדיוק ברור מה זה הרשיון, ומי זה המחזיק.
(סעיף 163 : (ד) לא יפעיל אדם טיסן נהוג רדיו אלא במסגרת רשיון הפעלה מבצעית ועל פי האמור בתקנה 180ז)
בנוסף החוק נראה מיושן ולא מתייחס להתקדמות שחלה בתחום. אסתכן ואומר שלפי החוק כפשוטו, כמעט כול מי שמטיס טיסן רדיו הוא עבריין (חוץ מהטסת צוקים עם וויזל)
מעניין איך מתייחסים לנושא בקלוב לתעופה. אני יודע שיש להם את החוקה והתקנון והכללים שלהם, אבל מה הקשר לחוק הרשמי?
למשל, מגבלת הגובה של 50 מטר??? כול דאון בטרמיקה צריך להצמיד לחופה שלו ברירת קנס?
איציק, תודה על ההודעה המפורטת שלך. מסכים עם כול מילה, והגיבוי בחוק למה שאמרת הוא
"165) לא יפעיל אדם כלי טיס האמור בתקנה 164 באופן שיהיה בו כדי להוות סכנה לבני אדם, לרכוש או לכלי טיס אחר".
אין לי עניין בחפירות של עורך דין, אבל מאז שנכנסתי לתחביב המדהים הזה, השרשור הזה זו הפעם הראשונה שאני רואה ושומע התייחסות קונקרטית להבטים החוקיים של התחביב
יובל בן חיים
08-10-2012, 23:29:39
תקנה 180 ז' –
(ג) לא יפעיל אדם טיסן נהוג רדיו -
(1) באזורים אסורים להפעלת טיסנים שנקבעו בפמ"ת;
(2) במרחק של פחות מ150- מטרים מבסיס ענן;
(3) בגובה העולה על 50 מטרים מעל פני הקרקע אלא אם כן קיבל אישור לכך מיחידת הפת"א השולטת במרחב האוירי באותו מקום, זולת אם נקבע אחרת בפמ"ת לגבי אותו איזור;
(4) באזור שבו תנאי הראות הם למרחק של פחות משלושה קילומטרים;
(5) במרחק של פחות מ250- מטרים משכונת מגורים, בנין ציבורי כגון בית ספר, בית חולים, קולנוע וכיוצא באלה או מקום של התקהלות בני אדם;
(6) (א) בתחום איזור פיקוח שדה תעופה או מנחת;
(ב) בתחום של פחות מ2- קילומטרים מכל נקודה של המסלול;
(ג) במרחק של פחות מ500- מטרים מתחום איזור אימונים המיועד לאוירונים זעירים;
אלא אם כן קיבל אישור לכך מאת מנהל שדה התעופה או ממפעיל המנחת או אם נקבע אחרת בפמ"ת.
הדבר היחיד שלא ממש הגיוני כאן הוא הגובה והצורך לקבלת אישור. שכל אחד יעשה לו את החשבון...
* פמ"ת = פרסומי מידע תעופתי
פת"א = פיקוח תעבורה אווירית.
pomerus
08-10-2012, 23:39:23
יובל, ציטטת רק את סעיף ג'. בסעיפים א' ו-ב' מדברים על "מחזיק הרשיון" ועל "מפעיל טיסן הרדיו". יש לך מושג מי הם האנשים או הגופים האלו?
זה נשמע יותר כמו מפעילי מזל"ט מאשר מטיס בן 14 שברח משיעור חשבון להטיס קצת בשדה ...
יובל בן חיים
09-10-2012, 23:10:26
שלום pomerus,
אכן ציטטתי את סעיף ג' בלבד. הוא מגדיר מה *לא* לעשות, ובפירוש לא מה מותר לעשות. במדינה דמוקרטית, כל מה שלא כתוב שאסור - מותר.
לגבי בעלי רשיונות- קה"ל טוען שהוא בעל הרשיון, והרשיון עובר אוטומטית לחברי הקלוב.
ישנה מחלוקת כלשהי האם רשיון ההפעלה המבצעי של קה"ל "מואצל" אוטומטית לחברים.
רוב המשפטנים (4 מ-5) שאתם שוחחתי אינם חושבים כך, מטעמים שאותם איני מנסה אפילו להבין.
מקווה שמישהו מטעם קה"ל יגיב לכך.
למיטב ידיעתי, תקנה 180ז' סעיף ג' נותרת תקפה גם במסגרת חוק הטיס החדש (2011-2012); כך שאין לנו מה לטעון לגבי ארכאיות החוק.
לילה טוב,
יובל
tomer_inbar
09-10-2012, 23:58:44
כולם נהיו עורכי דין...
בן אדם שמבצע דבר מסוכן ומתעקש לעשות זאת אף על פי שניסו להזהירו - לוקח סיכון גדול וזה באחריותו בלבד.
נהג שנוהג במהירות הגבוהה בהרבה מהמהירות המותרת בחוק - לוקח על עצמו סיכון דומה. (ואל תהיו יפי נפש, כולנו עושים את זה).
guy1a
10-10-2012, 05:22:49
כולם נהיו עורכי דין...
בן אדם שמבצע דבר מסוכן ומתעקש לעשות זאת אף על פי שניסו להזהירו - לוקח סיכון גדול וזה באחריותו בלבד.
נהג שנוהג במהירות הגבוהה בהרבה מהמהירות המותרת בחוק - לוקח על עצמו סיכון דומה. (ואל תהיו יפי נפש, כולנו עושים את זה).
ההבדל הקטן הוא שכולם יודעים בדיוק מה היא המהירות המותרת ...
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
pomerus
10-10-2012, 07:14:46
שלום pomerus,
... למיטב ידיעתי, תקנה 180ז' סעיף ג' נותרת תקפה גם במסגרת חוק הטיס החדש (2011-2012); כך שאין לנו מה לטעון לגבי ארכאיות החוק...
יובל
תודה על ההתיחסות.
ספציפית לנקודה הזו - זה שהחוק הועבר "כמו שהוא" רק מחזק את סכנת הארכאיות :)
נראה שאף אחד לא באמת רוצה/יכול (צריך?) להכנס לעובי הקורה הזו.
מסקרן מאוד
pomerus
10-10-2012, 07:34:10
הנה משהו שפורסם כרגע בYNET
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4290351,00.html
"...חדירת המל"ט משפיעה גם על התעופה האזרחית: היום (ד'), סמוך לשעה 5:00 בבוקר, הופסקו ההמראות והנחיתות בנמל התעופה בן גוריון למשך מספר דקות, בעקבות זיהוי של עצם חשוד מעל שמי ישראל במרכז הארץ על ידי מערכות הגילוי של מערך הבקרה האווירית בחיל האוויר..."
Shahars
10-10-2012, 08:23:57
תודה על ההתיחסות.
ספציפית לנקודה הזו - זה שהחוק הועבר "כמו שהוא" רק מחזק את סכנת הארכאיות :)
נראה שאף אחד לא באמת רוצה/יכול (צריך?) להכנס לעובי הקורה הזו.
מסקרן מאוד
זה לא כל כך מסקרן משום שאם יכנסו פה לעובי הקורה, אתה יכול להיות בטוח שכולנו נאכל אותה בגדול!
זה די יגמור את התחביב בארץ ורואים את זה יפה בתחומים אחרים.
שחר
יובל בן חיים
10-10-2012, 09:09:51
מה שאני מנסה לומר כאן הוא שמספיק ראוותן/"לא זהיר" אחד כדי לגמור את התחביב - ויפה כתב איציק מספר פוסטים מעל.
החוק ברור, גם אם אנחנו לא ממש מסכימים עם כל הנאמר (ואם תסתכלו בעיון, רוב הדברים נכונים והגיוניים).
"כמעט ונפגע" אחד עם מטוס אזרחי (קל וחומר תאונה) כי מישהו הטיס FPV בגובה חורג, בתחום פיקוח שדה (CTR)
או באזורי האימונים של הרצליה (כל זה מופיע בתקנה 180ז לעיל) - ותהיו בטוחים, רת"א מטפסת על כולנו עם בולדוזר ומשטחת את התחביב.
אנא אל תיכנסו כאן לפולמוס אם ניתן לאכוף את התקנות, זה ממש לא רלוונטי. אם הם יחליטו להפוך
כמה מאיתנו למקרים לדוגמא - האמינו לי, אף אחד לא רוצה להיות בנעליים הללו.
שנהיה כולנו בריאים ונמשיך להטיס בכיף,
יובל
Shahars
10-10-2012, 09:16:55
מה שאני מנסה לומר כאן הוא שמספיק ראוותן/"לא זהיר" אחד כדי לגמור את התחביב - ויפה כתב איציק מספר פוסטים מעל.
החוק ברור, גם אם אנחנו לא ממש מסכימים עם כל הנאמר (ואם תסתכלו בעיון, רוב הדברים נכונים והגיוניים).
"כמעט ונפגע" אחד עם מטוס אזרחי (קל וחומר תאונה) כי מישהו הטיס FPV בגובה חורג, בתחום פיקוח שדה (CTR)
או באזורי האימונים של הרצליה (כל זה מופיע בתקנה 180ז לעיל) - ותהיו בטוחים, רת"א מטפסת על כולנו עם בולדוזר ומשטחת את התחביב.
אנא אל תיכנסו כאן לפולמוס אם ניתן לאכוף את התקנות, זה ממש לא רלוונטי. אם הם יחליטו להפוך
כמה מאיתנו למקרים לדוגמא - האמינו לי, אף אחד לא רוצה להיות בנעליים הללו.
שנהיה כולנו בריאים ונמשיך להטיס בכיף,
יובל
נו.. אז אני ואתה אומרים בעצם את אותו הדבר לא?
אני מנחש שאנחנו גם כנראה עובדים באותו מקצוע... :p
שחר
guy1a
10-10-2012, 09:39:59
אתם חושבים שהם קלטו טיסן .... ?
איציק רונן
10-10-2012, 10:15:50
זה לא כל כך מסקרן משום שאם יכנסו פה לעובי הקורה, אתה יכול להיות בטוח שכולנו נאכל אותה בגדול!
זה די יגמור את התחביב בארץ ורואים את זה יפה בתחומים אחרים.
שחר
אתה כ"כ צודק.
בעבר הייתה לי מחשבה לנסות ולהסדיר לנו את הנושא, אבל הבנתי שאין סיכוי ואולי בצדק.
למרות שאני חושב שכמה שינויים קטנים ואפשר יהיה לעשות סדר.
מסיבות דומות לא מאשרים מרוצי מכוניות/אופנועים בארץ, למרות שיש המון חובבים בתחום.
ההבדל הקטן הוא שכולם יודעים בדיוק מה היא המהירות המותרת ...
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
גיא, גם בתחום שלנו החוקים מאוד ברורים.
יובל בן חיים
10-10-2012, 10:50:23
נו.. אז אני ואתה אומרים בעצם את אותו הדבר לא?
אני מנחש שאנחנו גם כנראה עובדים באותו מקצוע... :p
שחר
לא זכור לי שהיה בינינו איזשהו ויכוח... כפי שאני רואה כאן ובמקומות אחרים, הן הנהלת הפורום והן גולשים מן השורה דואגים לבטיחות, ואני מקווה שגם
מטיסים בבטיחות. מה שניסיתי להבהיר זה את החוק בנושא. אגב - איציק, היה ניסיון, במסגרת החוק החדש, להסדיר את הנושא (הגדרת טיסן כ"כלי רחיפה" - תהרוג אותי אם אני מבין מה הקשר) דבר שיאפשר הטסה עד 500 רגל מעפה"ש. איני יודע מה סטטוס הנושא.
pomerus
10-10-2012, 14:50:19
כן, גם לי אין פה שום ויכוח
מה שנהיה לי ברור זה שכולם (כולנו) עוברים על החוק בצורה כזו או אחרת - אם בגלל חוסר ברשיון, או גובה הטיסה, או מרחק מהמטיס
ומכיון שאני לא עבריין מטבעי, זה מעלה תהיות (מסקרן)
חוק לא אמור להיות נתון לפרשנות של אזרחים, אלא של בתי משפט. נראה לי שבגלל הארכאיות של החוק נוצר מצב שבו צד אחד מעלים עין, וצד אחד פועל איש איש על פי שיקול דעתו. ואז נפתח פתח לחריגות מכול סוג ומכול מין, כולל סכנות בטיחותיות.
טוב לראות שEFLY עושה את חלקו בנסיון להציב גבולות ברורים לשיקול דעת ולבטיחות.
tomer_inbar
10-10-2012, 17:55:15
אתה כ"כ צודק.
בעבר הייתה לי מחשבה לנסות ולהסדיר לנו את הנושא, אבל הבנתי שאין סיכוי ואולי בצדק.
למרות שאני חושב שכמה שינויים קטנים ואפשר יהיה לעשות סדר.
מסיבות דומות לא מאשרים מרוצי מכוניות/אופנועים בארץ, למרות שיש המון חובבים בתחום.
גיא, גם בתחום שלנו החוקים מאוד ברורים.
דווקא בתחום המרוצי מכוניות אישרו לאחרונה את חוק הספורט המוטורי בישראל ולכן מירוצי מכוניות במסלולים שנקבעו לזה במיוחד מותרים כחוק.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.