צפייה בגרסה מלאה : שאלת סוללה
חמודי
09-02-2009, 18:04:17
עם פרקתי סוללת ניקל מיטל לחלוטין שכחתי מפסק פתוח
האם יש סיכוי להחזיר אותה לחיים ע"י טעינה ???
Nlackrif
09-02-2009, 23:23:58
NIMH??
בוודאי, זה אפילו מומלץ לפרוק אותה כל כמה מחזורי טעינה..
yoram_f
11-02-2009, 12:02:40
לא חמודי ולא ניר
אסור לפרוק NIMH מתחת למתח מסוים שכן אז נגרם נזק קבוע לסוללה.
לאיזה מתח נפרק לך התא?
יורם
חמודי
11-02-2009, 13:38:16
לא יודע לומר , בוא נגיד שבודק הסוללות לא דלק בכלל,
אבל לאחר טעינה הסוללה הכל עבד פיקס וזאת לאחר מס טיסות
הבודק עדיין הראה קיבולת גבוה.
yoram_f
11-02-2009, 14:09:13
חמודי
תא NIMH אשר ירד מתחת ל 0.9V בשל פריקה - נגרם לו נזק בלתי הפיך גם אם לכאורה הכל נראה טוב.
התא "הזדקן" בצורה מואצת ואינו מומלץ להטסה שכן בקרוב ימות לגמרי.
ניר לקריף - תא NIMH אין שום צורך לפרוק בצורה יזומה ובוודאי לא מתחת למתח הרשום לעיל.
בברכה
יורם
daniel30
11-02-2009, 14:22:13
מישהו יודע איך פורקים סוללה ולמה זה טוב? :confused:
s.mario
11-02-2009, 14:22:51
מה לגבי NICD? - בו יש צורך בפריקה יזומה אחת לתקופה?
yoram_f
11-02-2009, 15:08:06
דניאל , מריו
NICD היא הסוללה היחידה אותה יש צורך לפרוק מדי פעם כדי לשמר את ביצועיה.
את הפריקה יש לבצע בצורה מבוקרת כך שמתח התא לא ירד מתחת ל 0.9V אחרת הוא ינזק. אסור - על כן - סתם להעמיס אותה עד שתתרוקן.
מטען ממוחשב סביר ומעלה יעשה את העבודה אוטומטית.
שימו לב: 0.9V זה המתח לתא ויש להכפילו במספר התאים בטור! לדוגמא : פק של 2*2 יש לפרוק ל 1.8V ולא ל 3.6V !!!
את הליך הפריקה יש לעשות כל 10 טעינות בערך.
קרמבו
11-02-2009, 18:29:48
דניאל , מריו
NICD היא הסוללה היחידה אותה יש צורך לפרוק מדי פעם כדי לשמר את ביצועיה.
את הפריקה יש לבצע בצורה מבוקרת כך שמתח התא לא ירד מתחת ל 0.9V אחרת הוא ינזק. אסור - על כן - סתם להעמיס אותה עד שתתרוקן.
מטען ממוחשב סביר ומעלה יעשה את העבודה אוטומטית.
שימו לב: 0.9V זה המתח לתא ויש להכפילו במספר התאים בטור! לדוגמא : פק של 2*2 יש לפרוק ל 1.8V ולא ל 3.6V !!!
את הליך הפריקה יש לעשות כל 10 טעינות בערך.
אתה בטוח?!חשבתי שמומלץ ליפרוק כול ניקל מדיי פעם עד הסוף כדי שהקיבולת שלה תישאר מקסימום:confused:
s.mario
11-02-2009, 19:19:46
תודה רבה יורם , אשמע לעצתך!
yoram_f
11-02-2009, 20:40:48
קרמבו
NICD היא הטכנולוגיה היחידה הדורשת CYCLE של טעינה פריקה מדי פעם.
בראשית ימי ה NIMH נדרש היה לבצע CYCLE גם בהם אבל מהר מאוד נמצא השיפור שגרם לכך שהתהליך מיותר ומזה שנים שלא נמכרות סוללות שדורשות רענון.
ובכן מדוע לא לבצע "שיהיה" ?
אורך חיי סוללה נטענת נמדד במספר מחזורי טעינה\ פריקה שהיא עברה. כל CYCLE מוריד מחזור כזה ואיננו תורם לסוללה כלום.
ליתיום למינהם וכן מצברי עופרת אינם דורשים רענון אף הם.
בברכה
יורם
ori_lavee
11-02-2009, 21:41:04
האמת שגם לי היה מקרה קצת מפחיד עם סוללת ה NiMh של המשדר שלי.
בסוף יום ההטסות הכנסתי את המשדר לארגז ושכחתי לסגור אותו, שגיליתי את זה בערב המתח היה 9.7.
אחרי טעינה נכנס 1,360 מילי-אמפר (מתוך 1,500).
אורי
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.