PDA

צפייה בגרסה מלאה : ביקסלר 3, FPV



איציק רונן
26-10-2012, 23:52:20
לא להתלהב, מדובר בביקסלר 2 שהוא השלישי שלי.

אחרי שהטסתי אותו וראיתי שהכלי ממש מעולה, יציב ויכול לסחוב משקל יפה.
מעבר להיותו גדול יותר במפתח הכנפיים, אורך הגוף ונפח, יש לו כל מיני חידושים כגון: מדפים, תושבת מנוע, נעילת כנפיים, אפשרות להכניס פרופ גדול יותר, מכסה שקוף, קורת חיזוק לגוף, צירים להגאים ולמדפים, מגן גחון וזנב מפלסטיק, תעלת חוטים למנוע משני כיוונים, מקום להעברת חוטי סרבו מאזנות ועוד...

אחרי שראיתי שהוא טס טוב כטיסן מנוהג RC, היגיע הזמן לדחוף פנימה את הארדואינו.
האף של הביקסלר 2 ארוך יותר, דבר המאפשר משחק רב, החיסרון שהוא מסתיר יותר למצלמה שיושבת מעל הטיסן.
היות ודגם הזה דואה טוב יותר וגם מצוייד במדפים, ניתן בקלות להציף אותו לפני הנגיעה בקרקע. לכן החלטתי לנצל את פתח האוורור בחרטום להתקנת מצלמה.

לסיום, כמה טיפים (לא חוטים!):
את מרכז הכובד (בכל המוקצפים) אני מסמן ע"י סיכות עם ראש פלסטיק, מין חרוז קטן. אני נועץ שתי סיכות בקו ה CG האחורי ביותר ועוד שתיים בקידמי ביותר. באופן כזה אני יכול במהירות, גם בשטח לבחון אם אני מעבר לגבולות האיזון. כמובן שמרכז הכובד המדוייק הוא באלכסון ארבעת הסיכות, יש תמונה.
בתחתי הכנפים אני תמיד מוסיף טסה סיבים. זה מאוד עוזר להחזקת כנפיים ישרות בעומס גדול.
ואחרון, כדאי להוסיף מוביל קצר לפושרוד של הגה הכיוון, המרחק בין משטח ההיגוי ליציאת הפושרוד מהגוף הוא גדול מידי.
אחרי שטיסות הניווט עברו בהצלחה, אפשר לחבר את הווידאו.

ביקסלריציק

guy1a
26-10-2012, 23:58:15
יפה מאד. אין ספק שזה הטיסן צב'ר הבא שלי.

איזה מנוע בחרת בסוף ?


תודה על המידע.

sgs II

איציק רונן
27-10-2012, 00:01:48
שכחתי עוד טיפ חשוב:
בכל הטיסנים המצויידים בטייסים אוטו' או כל כרטיס אחר המסוגל לפתוח מנוע באופן עצמאי, אני תמיד מוסיף משבת על קו ההזנה של הבקר.
בשטח אני מחבר את הסוללה לכל המערכת, בודק/מכייל/מכניס נק' ניווט/מכייל פרמטרים, וכל זה ללא חשש של התנעה לא מבוקרת.
רק כשאני מוכן לטיסה, אני מחבר "פלאג קצר" על קו הבקר. לא הפלאג כדאי לחבר בחוט למטוס כדי לא לאבד אותו!!!

76657

איציק רונן
27-10-2012, 00:07:08
יפה מאד. אין ספק שזה הטיסן צב'ר הבא שלי.

איזה מנוע בחרת בסוף ?


תודה על המידע.

sgs II

תודה, הלכתי על RC TIMER, 2212/6.
מנוע של 80 גרם ויכול לדחוף פרופ 7".
כרגע הוא טס עם 6X4. אני צריך בקר 40 אמפר כדי להוציא מהמנוע 350 ואט.
אני מצפה לנצילות מאוד טובה איתו וכוח מספיק.
אני לא חושב שיש טעם לעלות למנועים במשקלים גבוהים יותר בואטים מטורפים, כמובן לא לFPV.

guy1a
27-10-2012, 00:25:54
מעולה. לינק בבקשה ?

sgs II

איציק רונן
27-10-2012, 01:16:40
מה, למנוע?
קבל (http://www.rctimer.com/index.php?gOo=goods_details.dwt&goodsid=116).
אשמח לחלוק איתך הזמנה של עוד אחד.

b1yossi
27-10-2012, 05:52:18
יפה מאוד איציק
הבלאגן חוגג .... :p

ה- RC TIMER ממש לא אוהב פרופ מעל 6X5.5 בהנחה שמדובר על שלושה תאים.
יש לו נטיה להשרף.

guy1a
27-10-2012, 07:02:17
מה, למנוע?
קבל (http://www.rctimer.com/index.php?gOo=goods_details.dwt&goodsid=116).
אשמח לחלוק איתך הזמנה של עוד אחד.

זה הערסי הרגיל .. לא ?

אני אצטרך משהו לביקסלר ..' אבל תנסה אותו קצת קודם .. שנדע שהוא באמת מתאקלם בסביבתו החדשה :-)

sgs II

guy1a
04-11-2012, 11:23:36
well ... ?

should i get one ?

איציק רונן
23-11-2012, 23:27:31
בשבועות האחרונים חפרתי בעזרתו של עומר בכל פינות הרשת בחיפוש אחר מנוע באזור 70-100 גרם, להספקים סביב ה 300 ואט, לפרופ 7 בסוללה 3 S. מוזר אבל אין חייה מתאימה.
בסופו של דבר הוחלט ללכת על פרופ 8 עם מתאם.

המנוע של טונרג'י, נראה באיכות מעולה, מהאריזה ועד המתאמים.
מתאם מנוע שזהכרתי קודם.
יחד עם פרופ 8x6, קיבלתי 325 ואט ב31 אמפר.
ממתין להפוגה בגשם...:cool:

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

guy1a
23-11-2012, 23:34:13
כשאתה נמצא בצד הנגדי לאנטנה והמנוע חוסם את קו הראיה של ה 5.8
זה לא הורג לך את הוידאו ?

sgs II

איציק רונן
24-11-2012, 00:37:28
1. עוד לא בדקתי אותו באוויר. אני לא מצפה לטווח מעבר ל300 מטר.
2. אני חושב שהגלים יעקפו את הנק' של המנוע, זה לא ממש קיר וכל תופעת הגלים היא קצת לא צפויה.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

guy1a
24-11-2012, 09:20:26
צפוייה לא .. אבל בניסוי וטעיה,... אפשר ללמוד.
בפלקון זה הרג אותי לגמרי.
ואני מתכוון לקלקר עצמו.
הייתי מגיע ל 500 מטר עם אנטנות אומני.
עם הרחפן כשהאנטנה זקורה למעלה אני מגיע ל 450. כשמסתובב לחזור. מת הוידאו

sgs II

איציק רונן
24-11-2012, 09:38:27
ברור שצריך לבדוק את הדברים באוויר ובעיקר בזהירות (כמאמר הקיפודים).
זה הייתרון שיש טייס אוטו', אפשר להתרחק בכל פעם עוד קצת, לעשות סיבובים במקום ולבחון את האיכות ב 360 מעלות.

using Tapatalk 2

MDreamer
24-11-2012, 13:02:54
ממש יפה, עבודה נקייה מאוד.

האם ההגבה הנוספת השפיעה משמעותית על הזוית של המנוע ביחס למקור?

b1yossi
24-11-2012, 19:57:13
מניין תושבת המנוע הזו ?

איציק רונן
24-11-2012, 21:09:16
ממש יפה, עבודה נקייה מאוד.

האם ההגבה הנוספת השפיעה משמעותית על הזוית של המנוע ביחס למקור?

הזוית הבסיסית נשמרת. וזה אומר שקו המנוע עולה מעל נק' הדחיפה המקורית. היות ובמקור היה מרווח לפרופ 7, השינוי ל8 (~ 13ממ') בגובה נראה לי שלא יקריטי, אבל בהחלט דורש בדיקה.


מניין תושבת המנוע הזו ?

זו התושבת - קישור (http://smallpartscnc.com/index.php?route=product/product&filter_name=Multiplex%20Easy%20Star%201%20Adjustab le%20Motor%20Mount%20Outrunner%20&product_id=108)- מצאתי אותו לאחרונה במיקרה ואז ראיתי שהוא פורסם אצלנו ב 2011 :)

mix57
27-11-2012, 17:27:52
יפה מאוד איציק.
אגב אני רואה ששוב החלפת מנוע ?

איציק רונן
28-11-2012, 15:44:15
יפה מאוד איציק.
אגב אני רואה ששוב החלפת מנוע ?

לא הבנתי, כל התרגיל היה להחליף מנוע, לאחד שיודע לדחוף 7-8"

Tapatalk 2 הרשמו, חבל"ז

mix57
28-11-2012, 18:39:45
איזה מנוע זה ?
בסט התמונות יש יותר מאחד :)

איציק רונן
04-12-2012, 12:43:16
איזה מנוע זה ?
בסט התמונות יש יותר מאחד :)

המנוע ה"צהוב" בתמונת הפירוק הוא הRCTIMER 2200 KV, עם פרופ 6X5.5 הוא היה נחמד מאוד בביקסלר הראשון.
בביקסלר הזה ממש היה חסר כוח. אני לא מדבר על ביצועי 3D, אני מדבר על כניסה לתוך הרוח, קצת יותר מהירות בישרה ואופקית.

המנוע החדש הוא Turnigy Aerodrive SK3 - 3530-1460kv (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=18118)
המנוע נותן ביצעוים מצויינים, התחושה היא של מנוע איכותי. אבל בעיקר אין את הצוויחה של המנועים החמים יותר. בטיסת הניסוי הראשונה (עומר ואני עם שני סטאפים זהים, המטוס שלי כבד יותר), המנוע נתן את הכוח והביצועים שציפינו.
הייתה בעיה שבפתיחת מנוע (מישרה ואופקית), הטיסן נדחף למטה. בטיסה שניה עומר בדק את הסאטאפ עם משקל נוסף באף (CG במיקום הקידמי ביותר, המתוכנן) והביצועים היו מצויינים. המטוס לא "תפר" יותר בפתיחת מנוע.
בגלל הגשם לא הספקתי להטיס שוב, אני מתכנן לבחון גם אצלי ב CG קידמי וגם נצילות בפרופ 9X4 במקום ה 8X6.

פרופיציק

איציק רונן
04-12-2012, 12:43:40
איזה מנוע זה ?
בסט התמונות יש יותר מאחד :)

המנוע ה"צהוב" בתמונת הפירוק הוא הRCTIMER 2200 KV, עם פרופ 6X5.5 הוא היה נחמד מאוד בביקסלר הראשון.
בביקסלר הזה ממש היה חסר כוח. אני לא מדבר על ביצועי 3D, אני מדבר על כניסה לתוך הרוח, קצת יותר מהירות בישרה ואופקית.

המנוע החדש הוא Turnigy Aerodrive SK3 - 3530-1460kv (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=18118)
המנוע נותן ביצעוים מצויינים, התחושה היא של מנוע איכותי. אבל בעיקר אין את הצוויחה של המנועים החמים יותר. בטיסת הניסוי הראשונה (עומר ואני עם שני סטאפים זהים, המטוס שלי כבד יותר), המנוע נתן את הכוח והביצועים שציפינו.
הייתה בעיה שבפתיחת מנוע (מישרה ואופקית), הטיסן נדחף למטה. בטיסה שניה עומר בדק את הסאטאפ עם משקל נוסף באף (CG במיקום הקידמי ביותר, המתוכנן) והביצועים היו מצויינים. המטוס לא "תפר" יותר בפתיחת מנוע.
בגלל הגשם לא הספקתי להטיס שוב, אני מתכנן לבחון גם אצלי ב CG קידמי וגם נצילות בפרופ 9X4 במקום ה 8X6.

פרופיציק

sharonx
04-12-2012, 13:38:02
המנוע ה"צהוב" בתמונת הפירוק הוא הRCTIMER 2200 KV, עם פרופ 6X5.5 הוא היה נחמד מאוד בביקסלר הראשון.
בביקסלר הזה ממש היה חסר כוח. אני לא מדבר על ביצועי 3D, אני מדבר על כניסה לתוך הרוח, קצת יותר מהירות בישרה ואופקית.

המנוע החדש הוא Turnigy Aerodrive SK3 - 3530-1460kv (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=18118)
המנוע נותן ביצעוים מצויינים, התחושה היא של מנוע איכותי. אבל בעיקר אין את הצוויחה של המנועים החמים יותר. בטיסת הניסוי הראשונה (עומר ואני עם שני סטאפים זהים, המטוס שלי כבד יותר), המנוע נתן את הכוח והביצועים שציפינו.
הייתה בעיה שבפתיחת מנוע (מישרה ואופקית), הטיסן נדחף למטה. בטיסה שניה עומר בדק את הסאטאפ עם משקל נוסף באף (CG במיקום הקידמי ביותר, המתוכנן) והביצועים היו מצויינים. המטוס לא "תפר" יותר בפתיחת מנוע.
בגלל הגשם לא הספקתי להטיס שוב, אני מתכנן לבחון גם אצלי ב CG קידמי וגם נצילות בפרופ 9X4 במקום ה 8X6.

פרופיציק

ממה נובע ההבדל בביצועי המנוע בין הביקסלרים?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

tamos
23-12-2012, 09:25:19
הי איציק,

ראיתי את ההתקנה שלך על הביקסלר 2. ראיתי בנוסף עוד התקנות ברשת ואשמח לייעוץ.
1. ראיתי בהתקנות נוספות שבאמת החליפו את התושבת למתכווננת ששמת, במידה ואקח את המנוע שהצעת איזה פרופ מומלץ לטיסת צבר. ראיתי שהמון מטיסים עם המנוע הכתום 2820 משהו כזה.
2. ראיתי שגם אתה פתחת ״דלת״ בצד הגוף לגישה נוחה. אולם אצלך הוא קטן יותר אני משער בגלל הסרוואים. בהתקנות אחרות הם העבירו את הסרוואים אחורה ומיתקנו אותם על המייצבים עצמם(גם גובה גם כיוון) וכך חסכו גם את כל הפושרוד הענק, הוסיפו משקל מאחורה לטובת cg בהתקנות צבר ובנוסף השיגו הרבה מאוד מקום לציוד.
יש יתרון בזה, כדי לעשות את המתקון ככה?
3. לגבי הכנפיים, ממליצים לחרץ חורים לטובת מוטות קרבון ארוכים בטענה שהכנפיים חלשות. באמת מורגש העניין?

בנוסף דברים שראיתי שחוזרים על עצמם זה גיפיאס על הזנב מצלמות ומשדר וידאו במקום החופה(לא מבין איך זה לא גורם להפרעות), בקר למעלה כדי שיתקרר כמו
שאתה עשית. בנוסף עוד טיפים שרכשת עם הזמן ולא עדכנת בשרשור?

אם תוכל לעזור אני יותר מאשמח!!
תודה
דוגמא:
http://fpv-forum.com/index.php?topic=1479.0

איציק רונן
25-12-2012, 23:25:18
הי איציק,

ראיתי את ההתקנה שלך על הביקסלר 2. ראיתי בנוסף עוד התקנות ברשת ואשמח לייעוץ.
1. ראיתי בהתקנות נוספות שבאמת החליפו את התושבת למתכווננת ששמת, במידה ואקח את המנוע שהצעת איזה פרופ מומלץ לטיסת צבר. ראיתי שהמון מטיסים עם המנוע הכתום 2820 משהו כזה.
ל FPV המלצתי מנוע שמסתובב בסל"ד נמוך עם הרבה כוח. סל"ד גבוה אלו מנועים יותר "חמים" בצריכת זרם גבוה ובדרך כלל בנצילות פחות טובה, הם גם די מרעידים את המטוס בחוסר איזון הקל ביותר. בנוסף, המטוס עם כל הציוד יוצא יחסית כבד ונדרש דחף זמין.
בעיקרון אני מעדיף לעלות בפרופ למינימום של קוטר 8" בגודל כזה של טיסן. היום יש לי על הביקסלר פרופ 9X4.5, עם סוללה 2.2 אמפר, כל הציוד כולל טלמטריה, וידאו ומצלמה, נותן כ 20 דקות טיסה שזה בערך טיול/סיבוב של 20 קילומטר.
2. ראיתי שגם אתה פתחת ״דלת״ בצד הגוף לגישה נוחה. אולם אצלך הוא קטן יותר אני משער בגלל הסרוואים. בהתקנות אחרות הם העבירו את הסרוואים אחורה ומיתקנו אותם על המייצבים עצמם(גם גובה גם כיוון) וכך חסכו גם את כל הפושרוד הענק, הוסיפו משקל מאחורה לטובת cg בהתקנות צבר ובנוסף השיגו הרבה מאוד מקום לציוד.
אני פתחתי את הדלת/פתח לטובת טייס אוטו' (ארדואינו). הפתח צר ומספיק למשימה הזו. פתח גדול מדי יחליש את גוף המטוס בנקודה די קריטית. במידה ואתה לא משתמש בטייס אין בכלל צורך במקום הזה. למודל הזה יש אף גדול שמספיק לכל הציוד גם בלי להשתמש באיזור הזה.
יש יתרון בזה, כדי לעשות את המתקון ככה?
אני לא אוהב את הרעיון. בעיקרון זה נחמד לשים את הסרבו הכי קרוב לנקודת העבודה, יש לזה המון יתרונות. ברוב כלי הטיס זה מה שנהוג. החסרון הגדול של סרבויים מרוחקים (מהמקלט) אלו הם חוטי החשמל המאוד ארוכים. 1. הם שוקלים יותר מהפוש-רוד. 2. יש נפילות מתח לאורך הקוים. 3. החוטים הארוכים משמשים כאנטנות ויכולים להיות מופרעים או להכניס הפרעות.
במידה ובכל זאת רוצים/חייבים לעשות את זה: כדאי לעבוד עם חוטים בעובי הנכון (בנהתאם לצריכת הזרם של הסרבו). החוטים חייבים להיות מפותלים סביב עצמם. הפיצול מבטל את הרעשים בין הקו ההולך לחוזר (בגדול). בתעופה מקובל להוסיף סיכוך בנוסף לפיתול. כך שאתה מבין למה אני ממליץ לא לעשות את זה עם לא חייבים.
3. לגבי הכנפיים, ממליצים לחרץ חורים לטובת מוטות קרבון ארוכים בטענה שהכנפיים חלשות. באמת מורגש העניין?
אני לא מוסיף ולא ממלא קורות. זה המון משקל ובעיקר הרבה עבודה. בכל טיסני הEPP/EPO אני מדביק טסה סיבים בחלק התחתון של הכנף, משום שהבעיה היא בהתרוממות הכנף בגלל העומס. הטסה מאפשרת גמישות ומגבילה את הכפיפה, וכל זה במשקל נמוך וזמן עבודה אפס.

בנוסף דברים שראיתי שחוזרים על עצמם זה גיפיאס על הזנב מצלמות ומשדר וידאו במקום החופה(לא מבין איך זה לא גורם להפרעות), בקר למעלה כדי שיתקרר כמו
שאתה עשית. בנוסף עוד טיפים שרכשת עם הזמן ולא עדכנת בשרשור?
ראשית זה כן גורם להפרעות. צריך להיזהר מתמונות בשרשורים. מישהו מעלה תמונה של מיתקון מגניב ואצלך נוצר הרושם שזה מה שצריך וזה מעולה, מעט אנשים חוזרים לדווח על התקלות.
וגם אם נראה שהכל עובד, בגלל שכל הסביבה רועשת (זה נקרא רצפת רעש גבוה), ברגע שמתחילים קצת להתרחק, חלק מהתקשורות יסבלו קשה.
מיקום הרכיבים הוא די פשוט:
הבקר קרוב למנוע ובמקום מאוורר, אין שאלה. הGPS צריך להיות במקום שקט, אני לא אוהב חוטים ארוכים (ראה ערך סרבויים) לכן מיקמתי אותו בחרטום. את הוידאו זרוק לשליש כנף או אחורה לזנב ואת הטלמטריה הפוך מהוידאו. את אנטנת המקלט אני ממקם במרכז המטוס.
הכלל שלי הוא פשוט: הקולטים אחד לייד השני במרכז המשדרים בקצוות רחוק.

אם תוכל לעזור אני יותר מאשמח!!
תודה
דוגמא:
http://fpv-forum.com/index.php?topic=1479.0

הי,
סליחה על התגובה במאוחרת, הייתי מאוד עמוס בימים האחרונים (האמת שכל הזמן).
חלק מהתשובות בגוף השאלה.

מקווה שעזרתי.
פרופיציק

tamos
26-12-2012, 08:25:19
תודה על התשובה המפורטת!!