צפייה בגרסה מלאה : אוטורוטציה בטירקס 450
sharonx
09-02-2009, 23:52:54
שלום חברים.
אני שוקל להתחיל להתאמן על אוטורוטציות בטירקס 450 שלי.
1. האם כדאי לעשות זאת עם להבי פיבר זולים כדי לא לרסק בטעות להבי אליין ב 200 שקל ?
2. מה הפיצ'טים המומלצים למצב HOLD ?
3. האם אחרי הHOLD מורידים סטיק בהדרגתיות או בבת אחת ?
4. מה עדיף - לנסות מעל דשא או מעל שדה חיטה ולנחות בחיטה ? במהירות כזו עם HOLD יקרה משהו למסוק ?
5. מי עוד עושה אוטורוטציות ב 450 חוץ מאלון ברק ?
לסיום הנה סרטון עם אוטורוטציות מעולות במסוק 450
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ybuICrU4s0Q&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/ybuICrU4s0Q&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
ori_lavee
10-02-2009, 00:08:09
שלום חברים.
אני שוקל להתחיל להתאמן על אוטורוטציות בטירקס 450 שלי.
1. האם כדאי לעשות זאת עם להבי פיבר זולים כדי לא לרסק בטעות להבי אליין ב 200 שקל ?
להתאמן תמיד כדאי עם ציוד "זול" יותר, בתנאי שהוא מספק את הסחורה.
2. מה הפיצ'טים המומלצים למצב HOLD ?
+10 0 -10 ו/או אותם הפסיעות כמו במצב Idle.
3. האם אחרי הHOLD מורידים סטיק בהדרגתיות או בבת אחת ?
מאוד תלוי בגובה - אם יש גובה אתה דוחף מעט סטיק ימין, במקביל להורדת סטיק שמאל עד לגובה שבירת הגלישה ואז משנה פיץ' לחיובי בהתאם למהירות ומושך מעט סטיק ימין.
4. מה עדיף - לנסות מעל דשא או מעל שדה חיטה ולנחות בחיטה ? במהירות כזו עם HOLD יקרה משהו למסוק ?
רק דשא, אם תנחת על חיטה תגרום נזק וודאי, על תשכח שרוטור ראשי וזנב מסתובבים.
5. מי עוד עושה אוטורוטציות ב 450 חוץ מאלון ברק ?
אמממ....
לדעתי האימון הראשוני באוטורוטציה צריך להיות מגובה ריחוף, פשוט להעביר כפתור מנוע ל Hold להוריד מעט סטיק מנוע/קולקטיב ומיד לפני הנגיעה להרים בהדרגה לנגיעה רכה.
אורי
מר מתוק
10-02-2009, 00:12:52
5. מי עוד עושה אוטורוטציות ב 450 חוץ מאלון ברק ?
ליאור זהבי עושה "אוטו" עם 450 וממה שראיתי בשטח הוא מביא את העניין לרמת אומנות!
lior_bar_ami
10-02-2009, 02:13:51
אני גם ביצעתי עם ה 450, ברגע שאתה מבין את עניין שמירת הסל"ד איתו העסק נהיה די פשוט...
לאט לאט, ולשמור בראש את צמד המילים "מהירות ראש", אצבע חמה על כפתור ה HOLD ע"מ לבטל בזמן - לא לחכות מאוחר מידי, בסוף תצליח!!
אגב בחו"ל כבר ביצעו עם ה 250 שזה בכלל להיט ;)
בהצלחה והכי חשוב - תהנה!
ליאור
drgabbay
10-02-2009, 03:51:13
ראיתי את אלון מהובי ניטרו עושה אוטורוטציה
בשדה הדשה בגלילות
לפי דעתי קצת מזיק למסוק אבל אצלו המסוק קיפץ בנחיתה איזה חצי מטר
שלא כמו trex 700
והוא הגיע הרבה יותר מהר לקרקע מאשר בסירטון
sharonx
10-02-2009, 07:08:53
תודה, אבל מה לגבי הפיצ'ים המומלצים לHOLD ?
ori_lavee
10-02-2009, 08:18:39
תודה, אבל מה לגבי הפיצ'ים המומלצים לHOLD ?אצלי זה מכוון בדיוק כמו ב Idle.
+10 0 -10.
אורי
sharonx
11-02-2009, 20:36:34
אשמח לשמוע עוד חוות דע לגבי הפיצ'ים
עמיתפורת
13-02-2009, 18:53:41
אישית הייתי מכוון לאדם שלא מכיר את ההתנהגות של מצב הטיסה הזה את גרף הפיטצ' זהה לגרף של נורמאל וכך לא יהיו לך שינויים מיוחדים כשתעבור למצב הולד וגם הנחיתה תהיה לך נעימה יותר.
ori_lavee
13-02-2009, 20:24:39
ומהו גרף נורמל לדעתך?גרף נורמל זה גרף נורמל.
אני מניח שעמית התכוון למשהו בכיוון של 4- 5+ 10+
אגב...הרעיון של עמית מעניין,
לא חשבתי לעשות ככה את ה Setup של ה Hold פתרון מצויין (אצלי הוא מכוון מכנית כמו ב Idle).
אורי
חן תם
14-02-2009, 00:11:27
לדעתי לא כדאי לשנות את גרף הפיצ' לנורמאל כיוון שעדיף להיות בהיי דל כאשר מכניסים הולד ובכך יש יותר סלד
ומניסיון אישי הכנסתי הולד על הריצפה המסוק קפץ לשמיים וכמעט התרסק
גרף הולד וגרף היידל לדעתי צריכים להיות זהים
ori_lavee
14-02-2009, 05:23:05
לדעתי לא כדאי לשנות את גרף הפיצ' לנורמאל כיוון שעדיף להיות בהיי דל כאשר מכניסים הולד ובכך יש יותר סלד
ומניסיון אישי הכנסתי הולד על הריצפה המסוק קפץ לשמיים וכמעט התרסק
גרף הולד וגרף היידל לדעתי צריכים להיות זהיםגם אצלי הגרפים ב Hold וב Idle זהים.
אבל הרעיון שעמית העלה מעניין ושווה בדיקה.
לא הבנתי איך המסוק "קפץ לך לאוויר" מהריצפה שהעברת ל Hold ....
גם עם גרף ה Hold שלך היה כמו ב Idle ו/או כמו ב Normal הוא לא אמור "לקפוץ לאוויר", אלה אם העברת ל Hold ומיד דחפת מצערת/קולקטיב למעלה :cool:
אורי
lior_bar_ami
14-02-2009, 06:25:33
גם אצלי הגרפים ב Hold וב Idle זהים.
אבל הרעיון שעמית העלה מעניין ושווה בדיקה.
לא הבנתי איך המסוק "קפץ לך לאוויר" מהריצפה שהעברת ל Hold ....
גם עם גרף ה Hold שלך היה כמו ב Idle ו/או כמו ב Normal הוא לא אמור "לקפוץ לאוויר", אלה אם העברת ל Hold ומיד דחפת מצערת/קולקטיב למעלה :cool:
אורי
אורי מאחר והמסוק מרחף באיזור ה 5 מע' (כתלות בסל"ד כמובן), הזווית ב NORMAL בגרף -5, +5, +10 תינתן במצב בו ריחוף באמצע סטיק מצערת/קולקטיב, לעומת זאת ב IDLE ריחוף יתקבל בגרף של +10, 0, -10 באיזור הרבע העליון של הסטיק מצערת/קולקטיב (כ 3/4 סטיק).
במצב בו גרף ה HOLD זהה לגרף ה NORMAL במידה ותרחף במוד IDLE (מזכיר באיזור ה 3/4 סטיק) ותכניס ל HOLD - הזווית שתתקבל תהיה באיזור ה 7-8 מע', ז"א עלייה מיידית של כ 2-3 מע' מהמצב האחרון בו היית, דבר שיגרום כמובן ל"קפיצה" של המסוק ובאם לא תגיב מספיק מהר גם לאיבוד דרסטי של סיבובי ראש.
אני מכוון לחניכים שלי את גרף ה HOLD בהתאם לרמת ההטסה שלהם, תרגולי אוטורוטציה מבחינתי מתוך ראייה של תפעול חירומים, קודמים לתירגולי טיקטוק או טיסה הפוכה ולכן בשלב הראשוני בו המטיס המתחיל מטיס רוב הזמן ב NORMAL אני משווה לו את גרף ה HOLD (עם יותר זווית חיובית במקס' תנועה), כאשר החניך מתקדם ומטיס כבר 3D או אווירובטי - משמע חלק הארי של הטיסה הינו במוד IDLE, אין שום סיבה לטוס עם גרף HOLD שונה מהמצב אותו אתה מטיס, וע"כ בשלב זה אני משווה לחניכים את גרף ה HOLD ל IDLE.
ori_lavee
14-02-2009, 11:55:42
אורי מאחר והמסוק מרחף באיזור ה 5 מע' (כתלות בסל"ד כמובן), הזווית ב NORMAL בגרף -5, +5, +10 תינתן במצב בו ריחוף באמצע סטיק מצערת/קולקטיב, לעומת זאת ב IDLE ריחוף יתקבל בגרף של +10, 0, -10 באיזור הרבע העליון של הסטיק מצערת/קולקטיב (כ 3/4 סטיק).
במצב בו גרף ה HOLD זהה לגרף ה NORMAL במידה ותרחף במוד IDLE (מזכיר באיזור ה 3/4 סטיק) ותכניס ל HOLD - הזווית שתתקבל תהיה באיזור ה 7-8 מע', ז"א עלייה מיידית של כ 2-3 מע' מהמצב האחרון בו היית, דבר שיגרום כמובן ל"קפיצה" של המסוק ובאם לא תגיב מספיק מהר גם לאיבוד דרסטי של סיבובי ראש.
הכל נכון.
רק הוא ציין שהוא עשה זאת על הקרקע, ז"א שהמסוק לא היה בריחוף לכן גם אם הגרף ב Normal אין מצב שהוא "יקפוץ" לאוויר, אלה אם הוא העלה פיץ' במקביל (במקום להוריד).
אורי
lior_bar_ami
14-02-2009, 16:36:57
הכל נכון.
רק הוא ציין שהוא עשה זאת על הקרקע, ז"א שהמסוק לא היה בריחוף לכן גם אם הגרף ב Normal אין מצב שהוא "יקפוץ" לאוויר, אלה אם הוא העלה פיץ' במקביל (במקום להוריד).
אורי
מאותה הסיבה,
המסוק במצב IDLE יכול להיות לצורך העניין על הריצפה החל מ 50% מצערת/קלקטיב ומטה (0 מע' ומטה), לצורך העניין בוא נגיד שהיינו קצת מעט מ 50% על מנת לקבל זווית שלילית מסויימת וכי לא נשמע לי הגיוני שהוא היה 100% שלילי על הריצפה, במצב זה העברה ל HOLD כשהגרפים שלו זהים ל NORMAL בהכרח "תקפיץ" את המסוק לאוויר מאחר ובאותו מצב סטיק נתון זווית הלהבים תעלה מזווית של 0-(-1) לזווית של 4-5 (ריחוף או קרוב לזה).
אני חושב שזה המצב שהבחור תיאר מאחר וכמו שציינת אין דרך אחרת שהמסוק יעלה לאוויר חוצמיזה.
עמיתפורת
14-02-2009, 18:15:31
FLY3D לפי צורת הכתיבה שלך אני מבין מי אתה.
לומר אסור על כיול מסוק היא הערה לא חכמה.
כל אחד מכוון איך שמתאים לו.
אני מבצע אוטורוטציות אוירובטיות עם גרף פיטצ' זהה להולד ונורמל והכל טוב.
לעומת זאת יש כאלה שמעדיפים גרף ישר.
אני מלמד לא מעט אנשים לתרגל אוטורוטציה על מסוקים שונים במשך השנה ומניסיוני בלבד למדתי שכך זו הדרך הטובה והנוחה ללמוד.
אחר כך תשנה תעצב את הסט אפ כרצונך.
עמיתפורת
14-02-2009, 18:18:05
אורילוי.
אני לא ממליץ לכוון את המסוק פחות מ (-5) מעלות בגרף הנורמל
אישית אני מטיס עם -7 גם בהולד וגם בנורמל...
Chen Zarfati
14-02-2009, 19:10:50
אכן כיוון סוג הגרף בהולד הוא עניין של העדפה. אני מטיס עם -8, 0 , +13 עם המסוקים הגדולים.
ועם ה450 הכי הרבה + שאני יכול לקבל ולא פחות ממינוס 10 מעלות...כיוון האמצע נתון להעדפה אישית.
חן תם
14-02-2009, 20:00:44
ההיתי בהיידל על הרצפה הכנסתי הולד והמסוק קפץ
לאחר התסכלות על גרף הפיץ בהולד הבנתי שהוא מכוון כמו בנורמאל (מדובר במסוק 600 של אחי) ובעקבות כך כיוונתי את הגרף לפי גרף ההיידל
תודה ליאור על ההסברים שנתת להודעה שלי ,לא ההיתי יכול להסביר טוב ממך:)
בכל מקרה פותח השירשור
לעשות אוטורוטציה עם 450 זה קשה מאוד כייון שמאבדים סלד מהר מאוד
במסוקים גדולים יותר הלהבים יותר כבדות ולכן התנופה יותר חזקה ואיבוד הסלד יותר נמוך= יותר זמן ריחוף במידה ואתה צריך כדי לייצב את המסוק לפני הנחיתה
בהצלחה ולדעתי תחליף את הלהבים ללהבי עץ של אליין ואל תשתמש בקרבון כך תזיל עלויות במקרה הצורך
ori_lavee
14-02-2009, 20:41:21
אורילוי.
לא לוי...
לביא בשבלך :)
אורי לביא.
sharonx
14-02-2009, 21:37:54
תודה רבה על העזרה חברים ובמיוחד לליאור על התשובה המפורטת.
מכיוון שאני כבר עושה 3D רוב הטיסה אשווה את הגרף לIDLE.
ברוך שובך ארצה ליאור.
lior_bar_ami
15-02-2009, 04:11:26
תודה רבה על העזרה חברים ובמיוחד לליאור על התשובה המפורטת.
מכיוון שאני כבר עושה 3D רוב הטיסה אשווה את הגרף לIDLE.
ברוך שובך ארצה ליאור.
אחינו, אני עדיין בארה"ב רק שחזרתי למחשב שלי ואני כותב בעברית..
ברוך שובי למחשב ;)
עוד שבוע ואז נפגש קצת להטיס ביחד!!
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.