התחברות

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! זנב מיטלטל ימינה ושמאלה בהוריקאן 425



yehuda.bitton3
29-10-2012, 13:46:27
אהלן חברים,
אז ככה מדובר בהוריקאן 425, גיירו gp780 וסרבו זנב אליין ds650.
המסוק טס מספר טיסות עם הסטאפ הזה וטס טוב יש לציין, אבל ביום שבת האחרון כשעליתי לאוויר הזנב החל להיטלטל ימינה ושמאלה בקצב לא אחיד ודי מהיר.
הנחיתה שקדמה להמראה הייתה פיקס ובבדיקה ויזואלית שום דבר לא נשבר/השתפשף.
התנודות של הזנב נראו לי כאילו נובעות מרעידות כלשהם בגוף והתחלתי לנסות ולבודד את הבעיה, בהתחלה פירקתי את הראש לגמרי ונשארתי רק עם הזנב, ניתן להרגיש שיש וויברציות וגם הטילטול עדיין ממשיך.
כאשר פירקתי גם את מכלול הזנב הוויברציות קטנו משמעותית וניתן היה לראות בבירור שגם הציר הראשי וגם האחורי ישרים לגמרי.
מעבר לזה החלפתי שלוש מכלולי זנב ביניהם אחד גם של x5 והבעיה ממשיכה.
החשד שלי הוא שמשהו במסוק גורם לוויברציה וכאשר הזנב עם הלהבים מחובר הדבר מגביר את הוויברציות.
השאלה שלי למנוסים פה עם ההוריקאן היא מה יכול לגרום לתופעה שכזאת?
יש לציין גם שכאשר אני מפעיל מצערת איפושהו בשלב הרבע מצערת הרעידות נהיות חריפות ביותר עד כדי כך שכל המסוק רועד במקום ורק כשהסל"ד מתגבר הרעידות מתמתנות.
האם רצועה מתוחה מידי/רפויה מידי יכולה לגרום לתופעה?
אשמח לשמוע רעיונות לפתרון הבעיה.
בתודה מראש,
יהודה.

shaked18
29-10-2012, 14:25:47
שלוש דברים זה יכול להיות אחד זה אפס מכני
ושני משהו לא הולך חלק בזנב סרוו\ציר זנב\מוט היגוי
שלישי המדבקה של הגירו לא טובה

wind556
29-10-2012, 15:36:25
יש לך את אחד הג'יירואים הכי לא אמינים שקיימים
הוא בועט לעיתים יותר קרובות ממה שאנשים מוכנים להודות בו
אני לא בטוח שזו אכן הבעייה אצלך, אבל זה ההימור הראשון.
ההימור השני זה סרוו הזנב עצמו, שיותר אמין מהג'יירו, אבל עדיין לא אמינות מלאה (ולמען הסר ספק, כשהסרוו והג'יירו האלה עובדים, הם עובדים מצויין)
וכל זה לאור העובדה שאמרת שהמסוק היה מכוון וטס היטב.
לגבי הוויברציות, בלתי אפשרי לעלות עליהן בהתכתבות, סביר להניח שעל שולחן העבודה הייתי מוצא את המקור

רובי חזן
29-10-2012, 15:36:50
יש לי הוריקן 550 ותקופה מסוימת היתה לי אותה הבעיה:
1. תבדוק שמכלול הזנב עובד חופשי לחלוטין
2. אם 1 בסדר, תחליף מדבקה של הגיירו
3. תבדוק שהג'יירו מוגדר דיגיטלי ולא אנלוגי

רובי

yehuda.bitton3
29-10-2012, 16:43:02
אז ככה:
אפס מכני יש, המכלול של הזנב החל מהבול לינק של הסרבו ועד לגריפים זז חלק לגמרי,מדבקה ניסיתי את האופציות הבאות:
3M אפור שכבה אחת
3M אפור שתי שכבות
3M שקוף שכבה אחת
3M שקוף שתי שכבות
דו"צ שמגיע עם ה-ASSAN GA250 גם של 3M דומה מאוד למקורי של ספרטן
עם כולם התופעה קורת אולם יש כאלה שפחות ויש כאלה שקצת יותר לדעתי האחרון משכך הכי טוב אבל עדיין לא פותר את הבעיה.
עודד לגבי הג'יירו אני מסכים הוא בהחלט לא ספרטן והוא מאוד רגיש לוויברציות אני אישית לא מת עליו אבל כשהוא עובד אז הוא עובד טוב, בכל אופן במקרה שלי הוא היה במצב עבודה מצויין ולא היה שום משהו שאמור היה לשנות את זה כגון נחיתה לא טובה או התרסקות חלילה לכן אני משער שהבעיה היא לא בגירו/בסרבו מה גם שבתחושת מגע ניתן להרגיש בוויברציות שחזקות בעיקר בבום בחלק שקרוב למכלול הזנב ומתחלשות ככל שמתקרבים לגוף.
אני יודע שבלתי אפשרי לעלות על וויברציה בהתכתבות אבל אולי תוכל לתת מנסיון אישי גורמים אפשרים לבעיה בהסתמך על הנתונים שנתתי?האם מתח גדול/קטן מידי ברצועה עלול לגרום לזה?

wind556
29-10-2012, 18:07:35
בהחלט קרה לך משהו שעלול לשנות את מצב הג'יירו:
עבר זמן, זה מספיק לג'יירו הזה, וזה לא בצחוק ולא בציניות.
אחרי נסיון עם עשרות כאלה על כל סוגי המסוקים, נוכחתי לדעת שאי אפשר לסמוך עליו גם כשהוא עובד מצויין. לא תדע מתי תגיע הבעיטה

paylot
29-10-2012, 18:39:54
תוודה שהסוללה הדוקה מספיק טוב , זה כבר קרה לי וזה היה הפיתרון ,בהצלחה

naor14
29-10-2012, 18:42:18
יכול להיות גם האב זנב שהתעקם

yehuda.bitton3
29-10-2012, 21:03:15
עודד, יש סיכוי לא רע שאתה צודק במה שאתה אומר אבל יחד עם זאת ישנה בעיה אחרת והיא וויברציות במסוק ואולי אם אחליף לספרטן שהוא פחות רגיש הבעיה "תיפתר" אבל בזה בעצם אנחנו לא פותרים את הבעיה אלא מטאטים אותה מתחת לשטיח ומתישהוא היא תצוץ בחזרה וסיכוי טוב שבאוויר.
לכן אני רוצה לטפל בבעיה מהשורש, וזה אומר לפתור את הבעיה של הוויברציות, לגבי הסוללה כן היא הדוקה מאוד ועם סקוטץ היא לא זזה, לגבי האב כמו שאמרתי החלפתי שלוש ולא פתר את הבעיה אחד מהם היה חדש לגמרי.
מה עוד יכול להיות???אני משום מה חושד בחגורה מישהו יכול לשלול או לאשש אפשרות של וויברציות עקב חגורה מתוחה/רפויה מידי?

paylot
29-10-2012, 21:24:37
רצועה לא עושה ויברציות אלא אם עשית מעשה פלא והצלבתה אותה:cool: תבדוק אפשרות של פליבר ופדלים או להבים לא מאוזנים וכן חופה רופפת וכן מנוע מסתובב תקין

jeblesh
29-10-2012, 21:34:11
עודד, יש סיכוי לא רע שאתה צודק במה שאתה אומר אבל יחד עם זאת ישנה בעיה אחרת והיא וויברציות במסוק ואולי אם אחליף לספרטן שהוא פחות רגיש הבעיה "תיפתר" אבל בזה בעצם אנחנו לא פותרים את הבעיה אלא מטאטים אותה מתחת לשטיח ומתישהוא היא תצוץ בחזרה וסיכוי טוב שבאוויר.
לכן אני רוצה לטפל בבעיה מהשורש, וזה אומר לפתור את הבעיה של הוויברציות, לגבי הסוללה כן היא הדוקה מאוד ועם סקוטץ היא לא זזה, לגבי האב כמו שאמרתי החלפתי שלוש ולא פתר את הבעיה אחד מהם היה חדש לגמרי.
מה עוד יכול להיות???אני משום מה חושד בחגורה מישהו יכול לשלול או לאשש אפשרות של וויברציות עקב חגורה מתוחה/רפויה מידי?

תיראה עם בלי להבי זנב אין רעידות זה אומר דבר אחד זה ציר\להבים\האב\גריפים עם זה באמת כלכך מסובך למצוא איזה מהם הוא הגורם פשוט תחליף את כולם
קשה לי להאמין שזה מיסבים עם זה מיסב שמרעיד את הזנב חזק סביר להניח שהחופש שלו כלכך גדול שאין סיכויי שלא תשים לב בבדיקה זריזה

כול דקה שאתה מרעיד את המסוק שלך ככה אתה עושה נזק לאלקטרוניקה ולמכלול הזנב כולו עדיף פשוט להחליף במקום להתעסק להרעיד את כול המסוק ופתאום לגלות חופשים בסרוו מהוויברציות ...

נולד לטוס
29-10-2012, 22:45:58
יש אם אני לא טועה מין פין שנועל את גלגל השניים התחתון לפעמים הוא משתחרר כלומר הבורג משתחרר והמיקום של הגלגל קצת משתנה וזה גורם לתופעות מוזרות בזנב.
בכל מקרה קובי גוזלן יודע על מה אני מדבר שלח לו הודעה הוא יעזור לך

wind556
30-10-2012, 00:05:33
עודד, יש סיכוי לא רע שאתה צודק במה שאתה אומר אבל יחד עם זאת ישנה בעיה אחרת והיא וויברציות במסוק ואולי אם אחליף לספרטן שהוא פחות רגיש הבעיה "תיפתר" אבל בזה בעצם אנחנו לא פותרים את הבעיה אלא מטאטים אותה מתחת לשטיח ומתישהוא היא תצוץ בחזרה וסיכוי טוב שבאוויר.
לכן אני רוצה לטפל בבעיה מהשורש, וזה אומר לפתור את הבעיה של הוויברציות, לגבי הסוללה כן היא הדוקה מאוד ועם סקוטץ היא לא זזה, לגבי האב כמו שאמרתי החלפתי שלוש ולא פתר את הבעיה אחד מהם היה חדש לגמרי.
מה עוד יכול להיות???אני משום מה חושד בחגורה מישהו יכול לשלול או לאשש אפשרות של וויברציות עקב חגורה מתוחה/רפויה מידי?



אתה מוזמן אלי ונראה שבמבט משותף על המסוק נמצא מהר את מקור הוויברציה. וברור שזה משהו שחייב פתרון לפני כל דבר אחר

eitan
30-10-2012, 19:57:08
יש אם אני לא טועה מין פין שנועל את גלגל השניים התחתון לפעמים הוא משתחרר כלומר הבורג משתחרר והמיקום של הגלגל קצת משתנה וזה גורם לתופעות מוזרות בזנב.
בכל מקרה קובי גוזלן יודע על מה אני מדבר שלח לו הודעה הוא יעזור לך

1+

michaelgl
30-10-2012, 21:40:00
מבלי לגרוע מן הנאמר להעיל: ( =])
התופעה שאתה רואה ברבע מצערת נקראת תדר עצמי.
לכל גוף יש תדר עצמי - תדר שבו אתה נותן מכה קטנה על הגוף בתדר מסויים והגאומטריה של הגוף "מגבירה" את המכה
תדר עצמי ראשון מוכר יותר כ-"רזוננס" או "תהודה".
מבחינה הנדסית נכון לתכנן מוצר כך שהתדרים העצמיים שלו יהיו רחוקים מתדרי העבודה.
המתכננים של המסוק המשובח שלך תיכננו תדר עבודה גבוה מהתדר העצמי, אך כדי להגיע לתדר העבודה אתה עובד דרך התדר העצמי, ובו אתה רואה את הרעידות.
הדבר משול לכשאתה נוסע בסוואנה ומאיץ, כשהמנוע ב2000 סלד אז כל הפלסטיקים רוטטים וב2500 כבר לא.

נ.ב.
נשמע כמו ציר אחורי עקום במעט או שן דבורה בגגש כלשהו או ברצועה.

yehuda.bitton3
01-11-2012, 20:15:52
מה הייתי עושה בלעדייך מהנדס שלי?? אגב הסוואנה רועדת רק מעל 5000 סל"ד למה אתה מלכלך???***ח
אני ינסה לבדוק עוד כמה חלקים נקווה שמשהו יעלה בחכה.