PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה מיני קוואד עם פיצ' משתנה.



ebay007
31-10-2012, 15:54:30
שלום.
נדבק כי החשק לפרוייקט חורף, וחשבתי על קוואד עם פיצ' משתנה. (עם מנוע על כל זרוע)
אז אני חושב על בניית קוואד קטן (30-35 ס"מ) עם מערכת זנב של מסוק 250 שתורכב על בום של 250.
את המנוע אני מתכנן לחבר על ידי הארכת ה"MAIN SHAFT" כך שהוא ישמש כציר המנוע. והסרוו על הבום.
קראתי שהציר של המערכת פיצ' הוא בעובי 2 מ"מ. לכן אני צריך מנוע עם עובי ציר זהה.
אני מודע לכך שזה לא פרוייקט פשוט, אבל תמיד יש את אבא שיודע דבר או שניים (ושלושה וארבעה..) במכניקה ותכנון (גם בסוליד), ויש באפשרותי לייצר חלקים. (כמו השלדה)

אז השאלות הן:
אני מתכנן לשהתמש בלוח KK2 ומניח שיש צורך בכל מיני מיקסים בין הסרוואים למנועים. זה בכלל אפשרי עם הלוח הנל?
השלט שלי הוא X9. אפשר לבצע איתו את המיקסים הדרושים?

וכמובן שיש לי עוד מלא מלא שאלות, אבל אני רוצה להבין בכלל אם זה ראלי במסגרת הלוח והשלט הקיים ואז אני אמשיך לחפור. ;)

oren_ben_nun
31-10-2012, 16:07:53
אני התעניינתי גם בצורה זו של קואד עם מנוע אחד אך עוד לפני שנכנסתי לעומק הפרטים (תאימות ואיך בדיוק)
הבנתי שזה פרוייקט לא פשוט/מאתגר
וגם מאוד מתסכל מהסיבה הפשוטה שכל נחיתה לא תקינה תסתיים לא רק בהחלפת פרופ אלה עוד מספר רב של חלקים גלגלי שיניים + ראש של זנב או מסוק
וכך במקום שההנאה מהפשטות של הקואד צריך להתעסק עם איזונים כאלה ואחרים
בנוסף להרבה מאוד נקודות כשל של סרוו רצועות או הנעה ישירה לראש הפרופ איזונים הרבה חלקים וברגים שעלולים להשתחרר
ועוד ועוד
אבל אם אתה כבר הולך על הפרויקט אז תצלם הרבה ותתעד

AmitB
31-10-2012, 16:26:54
היה פה משהו דומה:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?48862-%F7%E5%E5%E0%E3-%F2%ED-%EE%F0%E5%F2-%E0%E7%E3 (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?48862-%F7%E5%E5%E0%E3-%F2%ED-%EE%F0%E5%F2-%E0%E7%E3)

guy1a
31-10-2012, 16:38:52
לפני חודש
עשיתי סיעור מוחות עם שרון איקס על זה ...
חשבתי להשתמש במערכת זנב של 450 עם רצועה כדי שיהיה פחות רגיש לריסוקים
הדבר היחיד שעצר אותי ( חוץ מחוסר כסף .. ) זה עצלנות ...

אולי זה עוד יקרה :)

ebay007
31-10-2012, 16:39:26
כנראה הבנתם אותי לא נכון. אני לא רוצה מנוע אחד מרכזי. אלא מנוע לכל זרוע. ולמנוע יהיה ציר ארוך (זורקן ממכונת הזרקה) שישמש בתור הציר למערכת פיצ'.

guy1a
31-10-2012, 16:47:22
מה זה משנה מנוע אחד או 4 ? ....

לא פה הבעיה שלך, אני חושב שעדיף מנוע אחד, פחות חשמל מתבזבז ..

ebay007
31-10-2012, 16:53:23
מה זה משנה מנוע אחד או 4 ? ....

לא פה הבעיה שלך, אני חושב שעדיף מנוע אחד, פחות חשמל מתבזבז ..


אבל הוא יהיה פחות חד (עד שהכוח עובר מהמנוע לפרופים), וכמו שאורן כתב, יהיו לי הרבה בעיות מכניות.

guy1a
31-10-2012, 16:55:03
בעיות נועדו לפתרון :)

בלי בעיות זה לחלשים !

ebay007
31-10-2012, 16:59:29
נראה לי שהקונספט שלי יציב לי מספיק אתגרים.

אז אתם אומרים, אלקטרונית זה יוכל לעבוד? יש פה משהו שידע לעזור לי לכוון כזה כלי? (פיצ', מיקסים, גרפים וכאלה)

Friman
31-10-2012, 17:26:27
אני לא בטוח אם זה לא יותר פשוט ממה שאתה חושב מתן. בסה״כ מדובר על איזון על פי הדחף שיוצרים 4 דיסקות, בניגוד לקוואד קלאסי כאן מהירות המנועים לא משתנה אלא הפיטץ׳ והלוח נותן את הפיקוד לסרבואים במקום למנועים. אני גם חושב שעדיף לך מנוע אחד כי אז בוודאות מהירות 4 הרוטורים זהה ורק הפיטצ׳ים משתנים כך שהמערכת פחות תתבלבל ממשתנה נוסף שאיננו בשליטתה. אז מה שנותר לך זה להגדיר מיקס בין מצערת המנוע לUp מעין קולקטיב פיטץ׳. השאלה שלי לא ברורה זה האם לוח כמו הKK או הKK2 יתמוך בטיסה הפוכה או שינסה אוטומטית להתהפך חזרה..? בכל אופן זה לא נראה לי כזה סיפור רק מעט מורכבות מכאנית.

ebay007
31-10-2012, 17:35:11
רק באיידל מהירות המנוע קבועה לא?
בטיסה רגילה צריך להיות מיקס בין המנוע לפיצ' לא?
והשילוב של שינוי מהירות המנועים יחד עם שינוי פיצ' לא ייתן לי יכולות תמרון עוד יותר חדות?

guy1a
31-10-2012, 17:41:12
רק באיידל מהירות המנוע קבועה לא?
בטיסה רגילה צריך להיות מיקס בין המנוע לפיצ' לא?
והשילוב של שינוי מהירות המנועים יחד עם שינוי פיצ' לא ייתן לי יכולות תמרון עוד יותר חדות?

לא ברור אם המעבד מספיק מהיר לתקן גם פיטש וגם מהירויות .. חוץ מזה למה לתקן מהירויות ?

לוח קייקיי לא יודע שהוא הפוך. הוא רק יודע לאן הוא זז.

Er9x בהחלט יודע לבצע מיקס עם עקומה ודיי בקלות.

ואתה יודע מי יכול לעזור לך

sgs II

Friman
31-10-2012, 18:01:13
רק באיידל מהירות המנוע קבועה לא?
בטיסה רגילה צריך להיות מיקס בין המנוע לפיצ' לא?
והשילוב של שינוי מהירות המנועים יחד עם שינוי פיצ' לא ייתן לי יכולות תמרון עוד יותר חדות?

אני הייתי מבצע פרוייקט כזה במצב גוברנור או בעקומת מנוע קבועה מעל אמצע הסטיק במצב נורמל כדי שהמערכת לא תתבלבל משינויי הסל״ד. בכל מקרה המיקס יהיה רק בין המצערת לבין הUp...
אגב מתן יתרון נוסף תאורטי של הנעה במנוע מרכזי יחיד עם גג״ש ראשי וגג״ש משני שביניהם מיסב חד כיווני, הוא אפשרות תאורטית לעשות אוטורוטציה בחירום... מן הסתם זה לא יהיה ראלי עם רוטורים קטנים על בסיס מנגנון זנב של 250 אבל אם תלך על 450... יש סיכוי. בקוואד מבוסס מנוע אחד שכושל יש סיכוי תאורטי להציל את הכלי באוטורוטציה, לעומת זאת כשמנוע אחד כושל בקוואד עם 4 מנועים זה ריסוק וודאי. זו אחת הסיבות שהתחלתי לחשוב על הקונספט הזה בעבר. שוב זה כמובן תאורטי, למיטב ידיעתי אין עדיין אף אחד בעולם שניסה לעשות אוטורוטציה עם רחפן ;)
תשקול להתבסס על זנבות של 450, העלות לא הרבה יותר גבוהה והמכניקה היא אותה מכניקה, עם רכיבים גדולים יותר יהיה לך יותר נוח.

ebay007
31-10-2012, 18:15:32
לא ברור אם המעבד מספיק מהיר לתקן גם פיטש וגם מהירויות .. חוץ מזה למה לתקן מהירויות ?

לוח קייקיי לא יודע שהוא הפוך. הוא רק יודע לאן הוא זז.

Er9x בהחלט יודע לבצע מיקס עם עקומה ודיי בקלות.

ואתה יודע מי יכול לעזור לך

sgs II

תודה גיא. אני בהחלט אעזר בך. :)


אני הייתי מבצע פרוייקט כזה במצב גוברנור או בעקומת מנוע קבועה מעל אמצע הסטיק במצב נורמל כדי שהמערכת לא תתבלבל משינויי הסל״ד. בכל מקרה המיקס יהיה רק בין המצערת לבין הUp...
אגב מתן יתרון נוסף תאורטי של הנעה במנוע מרכזי יחיד עם גג״ש ראשי וגג״ש משני שביניהם מיסב חד כיווני, הוא אפשרות תאורטית לעשות אוטורוטציה בחירום... מן הסתם זה לא יהיה ראלי עם רוטורים קטנים על בסיס מנגנון זנב של 250 אבל אם תלך על 450... יש סיכוי. בקוואד מבוסס מנוע אחד שכושל יש סיכוי תאורטי להציל את הכלי באוטורוטציה, לעומת זאת כשמנוע אחד כושל בקוואד עם 4 מנועים זה ריסוק וודאי. זו אחת הסיבות שהתחלתי לחשוב על הקונספט הזה בעבר. שוב זה כמובן תאורטי, למיטב ידיעתי אין עדיין אף אחד בעולם שניסה לעשות אוטורוטציה עם רחפן ;)
תשקול להתבסס על זנבות של 450, העלות לא הרבה יותר גבוהה והמכניקה היא אותה מכניקה, עם רכיבים גדולים יותר יהיה לך יותר נוח.

על גוברנור אני צריך לקרוא כי לא הבנתי את זה עד הסוף...
העניין עם האוטורוטציה מעניין...
יתרון נוסף זה הרבה פחות משקל.
אני צריך לבדוק עם המהנדס את העניין. :cool:
ויכול מאוד להיות שאני אלך על מנגנון של 450. (זה עולה כמעט כמו קוטג'!) רק הבעיה היא שהמרחק בין הגריפים גדול יותר אז יכול להיות שיהיה צורך להגדיל את השלדה...

guy1a
31-10-2012, 18:54:59
גוברנור
בגדול מנגנון שאתה אומר למערכת מה אתה צריך או מצפה לקבל והבקר דואג להביא את מהירות המנוע לערך המתאים בשביל שהמערכת תגיע לאן שרצית

sgs II

ebay007
31-10-2012, 19:14:24
המערכת המכנית שבמנוע אחד קצת גדולה עלינו.
וחוץ מזה, איך בכלל להפוך את כיוון הסיבוב של שני להבים?

וגיא, מנוע אחד יצרוך בערך אותו הזרם כמו 4 קטנים לא?

Friman
31-10-2012, 19:23:00
אם אתה מנסה לחשוב לכיוון של מנוע אחד גדול שמניע 4 מנגנוני זנב, דבר איתי, הייתי עסוק במחשבה על זה לפני כמה חודשים; הקונספט הזה מציב כמה וכמה אתגרים שצריך למצוא להם פיתרון לפני שמתחילים. למשל, יש אתגר קטן עם זה שהגג״ש הראשי אמור לסובב 2 זוגות של רוטורים בכיוונים מנוגדים. עם רצועה זה בלתי אפשרי כי הצלבה של רצועה תגרום לחיכוך שעלול לקרוע אותה וגם להפחית מהיעילות בהעברת הכח. פיתרון אפשרי הוא להשתמש במנגנונים ע״ב TT כששניים ממותקנים בכיוון X והשניים האחרים בכיוון ההפוך. שהמהנדס יבדוק את זה אבל מהבנתי המועטה במכניקה זה אמור לעבוד. האתגר הוא איך למתקן אותם ללוחות השילדה המרכזיים בלי בליטות למעלה ולמטה ושהmeshing יהיה מדוייק בין כל הגג״שים. אם יש לך גישה למכונת CNC (ואני מבין שיש לך..) לא תהיה בעיה אני מניח לייצר שילדות בדיוק לפי המידות שצריך, אני ירדתי מהרעיון מהבנה שהסיכוי לייצר את הכל בדיוק מידות המדוייקות שצריך באמצעים ביתיים הוא די קטן.
מתן אם כבר אתה הולך על קונספט מאתגר לך עליו עד הסוף... מה הרעיון בקוואד עם 4 מנועים עם פיטץ׳ משתנה? שים 4 מנועים עם פרופ קבוע וזהו, אין פה יצירתיות מיוחדת אפילו שברור שיש גם בדרך הזו כמה מכשולים. קוואד מהסוג שציינת גם ייצא יותר יקר גם ביחס לקוואד רגיל וגם ביחס לקוואד עם מנוע גדול אחד, כי צריך 4 מנועים, 4 בקרים, 4 סרבואים... העלויות לא בשמיים אבל עדיין..

master_bebe
31-10-2012, 19:59:58
כעקרון זמן התגובה של קוואד עם פיטצ' משתנה קטן בהרבה מאשר קוואד רגיל עם בקרה קלאסית על סל"די המנועים - כלומר, יהיה יציב הרבה יותר. קוואד עם פיטצ' משתנה גם יעיל יותר תיאורטית מאשר קוואד קלאסי, במיוחד בטיסה קדימה. חשוב להעלות נקודה אחת, שכל היתרון של קוואד קלאסי מבוסס על העובדה שאין בו חלקים נעים, והסיכוי לכשל הוא קטן יותר, כי תכלס, מה כבר יכול להשתבש במנוע ופרופ' ?
לגבי ההנעה, מבחינת מספר מנועים, הייתי אומר שאם כבר אתה חווה כשל במנוע אחד, מבלי להיכנס לחישובים סטטיסטיים, במידה ויש לך מנוע מרכזי, אני חושב שלהיכנס לאוטורוטציה כמעט בלתי אפשרי, לכן מדובר על ריסוק ודאי, במידה ואתה עם קוואד עם 4 מנועים ופיטצ' משתנה, אתה תוכל להמשיך לטוס גם עם 3, בהנחה שאתה יכול לתת פיטצ' שלילי במנוע הנגדי, כנראה שתיכנס לתמרון בסבסוב קבוע, אבל זה גם משהו, הנחה שהמערכת אוטונומית , היא תידע להתמודד עם זה, במקרה של KK, כנראה שלא.
אם בכל זאת חשקה נפשך בקוואד בעל מנוע מרכזי, אני לא רואה שום בעייה בלתת לשתי זרועות נגדיות, עוד גלגל שניים נוסף בדרך בין המנוע לגלגל עם הרצועה ששולח את ההנעה דרך הזרוע. בהנחה שיש לך גישה ל CNC או סתם כרסומת ידנית אפילו, ניתן בקלות למרכז חורים במרחק הדרוש.
לגבי הבקרה, לא יצא לי להתעסק יותר מידי עם ה KK, אבל לפי מה שאני יודע, מדובר בלוח ללא אקסלרומטרים, כלומר, הוא לא מרגיש תאוצות קוויות, ומכאן זה אומר שגם לא את כוח המשיכה. כלומר לא אכפת לו מה המצב הזוויתי שלו. לעומת זאת, הג'יירואים שלו חשים קצב זוויתי בלבד, וחוגי הבקרה שלו מנסים לאפס את הקצב הזוויתי של הכלי (לרוב הם לא עושים עבודה מושלמת, ובד"כ יש סחיפה - אם הכלי יהיה מאוזן ותעזוב את הסטיקים, הוא יתפוס זווית לאחד הכיוונים, ואם תיתן לו, הוא גם יגיע לזוויות חריפות....). לכן בגדול זה לוח סביר+ בשביל פרוייקט כזה.
אני חושב שכנראה תצטרך להתעסק עם הקוד של ה KK, לפחות ברמת ה OFFSETS לסיגנל של הבקרי מנוע (במקרה של פיטצ' משתנה - סרוואים) בכדי לכייל מצב ריחוף וכו', ואפילו להוסיף את המיקס של המצערת בתוך הכלי, תכלס חבל להוסיף עוד רכיבים כשיש לך הכל על הלוח (במקרה של מיקס מדובר בעוד כמה שורות קוד בודדות, לא משהו מסובך). תכלס , יש שום צורך בשום מיקס בשלט.
יש גם את האופציה היותר פשוטה (או מסובכת ?) של פתרונות מכאניים ומיקסים בשלט בשביל לא להתעסק עם הקוד בכלל. לדוגמה, לשלוט על הסלד דרך חוגה בשלט....
בהצלחה...

ebay007
31-10-2012, 20:00:06
אם אתה מנסה לחשוב לכיוון של מנוע אחד גדול שמניע 4 מנגנוני זנב, דבר איתי, הייתי עסוק במחשבה על זה לפני כמה חודשים; הקונספט הזה מציב כמה וכמה אתגרים שצריך למצוא להם פיתרון לפני שמתחילים. למשל, יש אתגר קטן עם זה שהגג״ש הראשי אמור לסובב 2 זוגות של רוטורים בכיוונים מנוגדים. עם רצועה זה בלתי אפשרי כי הצלבה של רצועה תגרום לחיכוך שעלול לקרוע אותה וגם להפחית מהיעילות בהעברת הכח. פיתרון אפשרי הוא להשתמש במנגנונים ע״ב TT כששניים ממותקנים בכיוון X והשניים האחרים בכיוון ההפוך. שהמהנדס יבדוק את זה אבל מהבנתי המועטה במכניקה זה אמור לעבוד. האתגר הוא איך למתקן אותם ללוחות השילדה המרכזיים בלי בליטות למעלה ולמטה ושהmeshing יהיה מדוייק בין כל הגג״שים. אם יש לך גישה למכונת CNC (ואני מבין שיש לך..) לא תהיה בעיה אני מניח לייצר שילדות בדיוק לפי המידות שצריך, אני ירדתי מהרעיון מהבנה שהסיכוי לייצר את הכל בדיוק מידות המדוייקות שצריך באמצעים ביתיים הוא די קטן.
מתן אם כבר אתה הולך על קונספט מאתגר לך עליו עד הסוף... מה הרעיון בקוואד עם 4 מנועים עם פיטץ׳ משתנה? שים 4 מנועים עם פרופ קבוע וזהו, אין פה יצירתיות מיוחדת אפילו שברור שיש גם בדרך הזו כמה מכשולים. קוואד מהסוג שציינת גם ייצא יותר יקר גם ביחס לקוואד רגיל וגם ביחס לקוואד עם מנוע גדול אחד, כי צריך 4 מנועים, 4 בקרים, 4 סרבואים... העלויות לא בשמיים אבל עדיין..

לא הבנתי את עניין היפוך הכיוון. התכוונת שאפשר למקם את הגגש שבמערכת הזנב בצד שונה?
נגיד במקום שיהיה ממוקם כלפי מטה הוא יהיה ממוקם כלפי מעלה?
http://www.leaderhobby.com/img/9394001220449_01.jpg
החסרון בTT זה העדינות שלו... לא בא לי לפרק חצי קוואד כל פעם שאני אנחת קצת עקום...

וכמו שכתבת כל עניין מיקום הגגשים, מקום למייסבים, מציאת הגגשים המדוייקים והכנת הצירים נראה לי טיפה גדול.
אבל העיקר שיהיה אפשר לעשות טיקטוקים איתו. :p

yuval-the-pilot
31-10-2012, 20:07:12
לא הבנתי את עניין היפוך הכיוון. התכוונת שאפשר למקם את הגגש שבמערכת הזנב בצד שונה?
נגיד במקום שיהיה ממוקם כלפי מטה הוא יהיה ממוקם כלפי מעלה?
http://www.leaderhobby.com/img/9394001220449_01.jpg
החסרון בTT זה העדינות שלו... לא בא לי לפרק חצי קוואד כל פעם שאני אנחת קצת עקום...

וכמו שכתבת כל עניין מיקום הגגשים, מקום למייסבים, מציאת הגגשים המדוייקים והכנת הצירים נראה לי טיפה גדול.
אבל העיקר שיהיה אפשר לעשות טיקטוקים איתו. :p

אני מבין שאתה פשוט רוצה קוואד שאפשר לרחף איתו הפוך ו4 מנועים יותר פשוט לביצוע ממנוע 1?

Exyator
31-10-2012, 20:31:50
זכור גם שקוואד מצריך שינוי סל"ד של 2 מהמנועים בשביל לעשות YAW, פתרון לזה הוא לשים את המנועים פונים כמה מעלות כלפי צד מסויים.
פרויקט מגניב, בהצלחה!

guy1a
31-10-2012, 20:37:04
גיא. לkk2 יש אקסל' ...

מתן וגיל.
למסוק עם זנב רצועה מסובבים את הרצועה חצי סיבוב כדי להמיר תנועה סבובית אופקית לתנועה סיבובית אנכית.
אז הכי פשוט בעולם לסובב זוג חצי סיבוב שמאלה וזוג צולב חציסיבוב ימינה..as simple as that :-)

הרבה יותר פשוט ממה שחשבת.



sgs II

ebay007
31-10-2012, 20:39:55
גיא. לkk2 יש אקסל' ...

מתן וגיל.
למסוק עם זנב רצועה מסובבים את הרצועה חצי סיבוב כדי להמיר תנועה סבובית אופקית לתנועה סיבובית אנכית.
אז הכי פשוט בעולם לסובב זוג חצי סיבוב שמאלה וזוג צולב חציסיבוב ימינה..as simple as that :-)

הרבה יותר פשוט ממה שחשבת.



sgs II

שחכת שהמנגנון פונה כלפי מעלה. לכן הגגשים מקבילים ולא ניתן לעשות את החצי סיבוב הזה.

guy1a
31-10-2012, 21:00:17
שים את המנוע שוכב ..

אולי אפשר להריץ רצועה אחת על שני מנגנונים והמנוע.
זה דיי ארוך


sgs II

ebay007
31-10-2012, 21:50:24
כעקרון זמן התגובה של קוואד עם פיטצ' משתנה קטן בהרבה מאשר קוואד רגיל עם בקרה קלאסית על סל"די המנועים - כלומר, יהיה יציב הרבה יותר. קוואד עם פיטצ' משתנה גם יעיל יותר תיאורטית מאשר קוואד קלאסי, במיוחד בטיסה קדימה. חשוב להעלות נקודה אחת, שכל היתרון של קוואד קלאסי מבוסס על העובדה שאין בו חלקים נעים, והסיכוי לכשל הוא קטן יותר, כי תכלס, מה כבר יכול להשתבש במנוע ופרופ' ?
לגבי ההנעה, מבחינת מספר מנועים, הייתי אומר שאם כבר אתה חווה כשל במנוע אחד, מבלי להיכנס לחישובים סטטיסטיים, במידה ויש לך מנוע מרכזי, אני חושב שלהיכנס לאוטורוטציה כמעט בלתי אפשרי, לכן מדובר על ריסוק ודאי, במידה ואתה עם קוואד עם 4 מנועים ופיטצ' משתנה, אתה תוכל להמשיך לטוס גם עם 3, בהנחה שאתה יכול לתת פיטצ' שלילי במנוע הנגדי, כנראה שתיכנס לתמרון בסבסוב קבוע, אבל זה גם משהו, הנחה שהמערכת אוטונומית , היא תידע להתמודד עם זה, במקרה של KK, כנראה שלא.
אם בכל זאת חשקה נפשך בקוואד בעל מנוע מרכזי, אני לא רואה שום בעייה בלתת לשתי זרועות נגדיות, עוד גלגל שניים נוסף בדרך בין המנוע לגלגל עם הרצועה ששולח את ההנעה דרך הזרוע. בהנחה שיש לך גישה ל CNC או סתם כרסומת ידנית אפילו, ניתן בקלות למרכז חורים במרחק הדרוש.
לגבי הבקרה, לא יצא לי להתעסק יותר מידי עם ה KK, אבל לפי מה שאני יודע, מדובר בלוח ללא אקסלרומטרים, כלומר, הוא לא מרגיש תאוצות קוויות, ומכאן זה אומר שגם לא את כוח המשיכה. כלומר לא אכפת לו מה המצב הזוויתי שלו. לעומת זאת, הג'יירואים שלו חשים קצב זוויתי בלבד, וחוגי הבקרה שלו מנסים לאפס את הקצב הזוויתי של הכלי (לרוב הם לא עושים עבודה מושלמת, ובד"כ יש סחיפה - אם הכלי יהיה מאוזן ותעזוב את הסטיקים, הוא יתפוס זווית לאחד הכיוונים, ואם תיתן לו, הוא גם יגיע לזוויות חריפות....). לכן בגדול זה לוח סביר+ בשביל פרוייקט כזה.
אני חושב שכנראה תצטרך להתעסק עם הקוד של ה KK, לפחות ברמת ה OFFSETS לסיגנל של הבקרי מנוע (במקרה של פיטצ' משתנה - סרוואים) בכדי לכייל מצב ריחוף וכו', ואפילו להוסיף את המיקס של המצערת בתוך הכלי, תכלס חבל להוסיף עוד רכיבים כשיש לך הכל על הלוח (במקרה של מיקס מדובר בעוד כמה שורות קוד בודדות, לא משהו מסובך). תכלס , יש שום צורך בשום מיקס בשלט.
יש גם את האופציה היותר פשוטה (או מסובכת ?) של פתרונות מכאניים ומיקסים בשלט בשביל לא להתעסק עם הקוד בכלל. לדוגמה, לשלוט על הסלד דרך חוגה בשלט....
בהצלחה...

קטן בהרבה? גם אם הסרוואים הם 0.05?
נכון שאני מאבד את היתרון המהותי של הקוואד, אבל קצת מכניקה לא מרתיעה אותי.
עניין האוטורוטציה זה רעיון נחמד, אבל אני לא חושב שאני אבסס את רעיון הקונספט לפיו.
את השילדה אני מתכנן ליצר בRP (הדפסה תלת מימדית) מניילון. אז צריך כל דבר לתכנן בסוליד. ומנוע מרכזי אומר הרבה זמן תכנון.

התעסקות עם קודים ותוכנה זה מעבר ליכולותי... בקושי לעדכן תוכנה הצלחתי.


אז 4 מנועים או אחד...

Friman
31-10-2012, 22:03:25
גיא זה לא בעיה שהמנוע יהיה שוכב אלא שהגג״ש הראשי שהוא מניע ייצטרך להיות אנכי ויבלוט מעל ומתחת לקוואד. כן, ניתן לפתור כל בעיה כזו על ידי גג״שים נוספים פטרייתיים או רגילים, אך הבעיה בזה ובתוספת הגג״ש של master bebe שכל גג״ש נוסף כזה בדרך פוגם ביעילות.
מתן- כוונתי את תושבות הבום למקם בצורה הופכית, בזוגות, כך שהגג״ש אוטורוטציה מסובב את הגג״שים על צירי הפטריה של הטורק באותם כיוונים אבל כיוון שהתושבות הפוכות- כלומר גם מיקום הפטריות זו ביחס לזו הפוך, זה יביא לסיבוב בכיוונים הופכיים. זה כמובן אומר הפרשי גבהים בין צמדי הבומים אבל לדעתי זו סוגייה שולית.
בעניין הסבסוב, אני מניח שניתן לייצר סבסוב לא רק על ידי שינוי יחסי המהירויות בין צמדי המנועים הנגדיים אלא גם על ידי שינוי הפיטצ׳ים גם אם סל״ד קבוע לכל המנועים, כיוון שלמיטב הבנתי שינוי הפיטץ׳ יוצר שינוי לא רק בעילוי אלא גם במומנט הסיבובי. למרות שיכול להיות שאני טועה כאן אז תקנו אותי.
לגבי אוטורוטציה - גם במסוק 450 קשה לבצע אוטורוטציה, שטח הדיסקה קטן מדי. אבל אפשרי, מנסיון ;). לעומת זאת במסוק 500 זה כבר הרבה יותר מסתדר. אני חושב שמהנדס יכול לחשב את שטח 4 הדיסקות ביחס לדיסקה של מסוק בודד, ובהתחשב במשקלים לבדוק מה הסיכוי שבפיטץ׳ שלילי בנפילה 4 הדיסקות ייצרו ויישמרו מהירות סיבוב מספקת כדי לבצע אוטורוטציה... אני מניח מתוך הגיון בריא בלבד שזה אפשרי אבל אולי אני טועה.
השאלה הגדולה היא באמת לאיזו מטרה אתה מייעד את הכלי? אם אתה רוצה רחפן 3D מטורף הבעיה שלך תהיה לדעתי דווקא הלוח ולא המכניקה, אני לא חושב שלוח ברמה של הKK ייתן לך מהירות תגובה ודיוק של 3D כמו במסוקים למשל, הוא לא מיועד לשימוש כזה. מה כן ייתן לך את זה? מתבקש... מערכת פלייברלס של מסוק! ואז, אם תיקח טריקופטר עם שלושה מנועים נפרדים (כי שם בגלל הסבסוב של זרוע הזנב מסובך להניע את הרוטור של הזנב ממנוע מרכזי) שמחוברים כולם לאותו ערוץ מצערת, שעל כל אחד מהם מותקן פרופ עם פיטץ׳ משתנה (לא צריך מנגנון זנב של מסוק אגב, הסיני מוכר מנגנונים כאלו של פרופים עם פיטץ׳ משתנה: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6220__Variable_pitch_prop_motor_set_10_Type_A.ht ml) + היגוי הזנב על ידי סיבוב ציר הזנב עם סרבו, בעצם יש לך תפקוד דומה לCCPM של מסוק + היגוי זנב דומה לשל מסוק. ההגיון שלי מניח שבגלל זה לא תהיה בעיה לשלוט על זה עם מערכת פלייברלס של מסוק, ובגלל שמערכות אלו נועדו ל3D אני מניח שהביצועים יהיו טובים יותר מאשר שייתן לוח Kk. השאלה היחידה היא איך תגדיר פיטץ׳ של 9 מעלות ל3gx או 8 מעלות לביסטיקס נניח ;). אבל זה בטח בר פיתרון.

guy1a
31-10-2012, 22:57:21
גיל.
הלוח הכי פשוט . אפילו hk 1. מהיר מאד.
כשהוא מתקן ריחוף פשוט הוא עושה תיקונים מאד מאד מהירים.
לא פה הבעיה ...

ואכן העלת נקטדה מעניינת.
יש מנועים עם,פיטש לטיסני תלת מימד
לגיא חנוך יש נסיון רב בזה ..

מתן חפש מנועי vpp

sgs II

ebay007
01-11-2012, 06:06:59
אני רק אענה בקצרה (בכל זאת יש בית ספר...)
המערכות VPP נראות נחמד, אבל המנוע נראה גרוע... (וזה גם היה כתוב באיזה רוויו שם)
וצריך לשוב איך לחבר את הסרוו מכיוון שהתנועה שלו קונצנטרית. והוא גם יבלוט מתחת לזרוע..
אני אמשיך לכתוב עוד כמה שעות. :p

igalr
01-11-2012, 06:52:20
אם אתה רוצה להסתבך עם מכניקה תתחיל בצמצום הבעיה.
תבנה במקום קוואד , כלי עם שני מנועים. ב KK זה נקרא POWER TOWER או AVATAR GUNSHIP חפש יש הרבה שבנו כזה.
או אפילו VTAIL שאז תצטרך לשדרג רק את שני המנועים הראשיים.
שלב הבא שדרג את שני המנועים למכניקה הנעה המסובכת יותר.

guy1a
01-11-2012, 07:13:47
אווטאר לא כל כך פשוט.
ניסיתי .. לא הצלחתי להגיע לטיסה יציבה.

ebay007
01-11-2012, 15:43:56
אני מעדיף להישאר בקוואד...

גיל, הVPP די גדול. ואני רוצה שהקוואד יהיה מיני (30 ס"מ בערך). (מחיר, ריסוקים פחות כואבים, ויהיה לי אומץ לנסות דברים)
אני חושב אולי בכל זאת לבחור במערכת זנב של 250 כמו זאת:
http://www.himodel.com/helicopters/metal_tail_holder_assembly_250SL-003.html



ובשיקול של 4 מנועים מול אחד:

יתרונות של 4 מנועים:
יותר פשוט מכנית,
יותר פשוט לתכנן ולייצר,
נוח לתיקון בריסוקים,

יתרונות של מנוע אחד:
יותר קל במשקל,
עוד אתגרים. (נראה לי שזה ייתרון..)

עניין המשקל נראה לי חשוב. כי אז הוא יהיה יותר זריז ופחות כואב בריסוקים.

ebay007
02-11-2012, 00:02:24
טוב, קראתי את כל האשכול של הבחור עם המנוע האחד:
http://forums.openpilot.org/topic/9490-variable-pitch-quad-copter-using-single-motor/page__hl__%20variable%20%20pitch%20%20quad

הוא כותב על הרבה דברים בינהם איך לשנות את כיוון הסיבוב. והעיקרי זה שהגגשי"ם של הטורק טיוב כל הזמן נשברים לו. האשכול הפסיק במעבר שלו לחלקים מהX5 של ג'אווי.
הוא גם החליף את הגגשי"ם לשל אליין וגם הם לא החזיקו. בכל זאת הם אמורים לסובב להבים קטנים בהרבה.

אז הקונספט הנבחר הוא מנוע לכל זרוע.
מחר אני אברר לגבי הסלדים בהם להבי זנב של מסוק 600 או 700 צריכים להסתובב ולפי זה אני אבחר מנוע.

משהו מוכן בבקשה למדוד לי ממסוק 450 מה המרחק בין החורים של הברגים שמחזיקים את הלהבים? אני רוצה להתאפס על גודל המנגנון בשביל לבחור אם ללכת על 250 או 450.

guy1a
02-11-2012, 05:24:30
בזנב ?

sgs II

Friman
02-11-2012, 06:10:44
מתן אולי שווה לך לשקול להבים ראשיים של מסוק מיקרו כמו mcpx? לדעתי שורש הלהב שלהם הרבה יותר דק. להבי זנב של 600 או 700 בחיים לא ייכנסו בגריפים של 450 ובטח לא 250. יהיה לך גם יותר קל לחשב סל״ד כי זה פשוט הסל״ד המומלץ לראש שזה בד״כ נתון ידוע, מבלי שתצטרך להתחיל לחשב יחסי תמסורת לזנב

guy1a
02-11-2012, 07:05:05
יש בזה משהו.
ציר של mcpx עם הראש ועם הלהבים ..

מרחק בין אמצע חור לאמצע חור ב 450 זה 3.7 ס'מ

sgs II

ebay007
02-11-2012, 07:44:07
מתן אולי שווה לך לשקול להבים ראשיים של מסוק מיקרו כמו mcpx? לדעתי שורש הלהב שלהם הרבה יותר דק. להבי זנב של 600 או 700 בחיים לא ייכנסו בגריפים של 450 ובטח לא 250. יהיה לך גם יותר קל לחשב סל״ד כי זה פשוט הסל״ד המומלץ לראש שזה בד״כ נתון ידוע, מבלי שתצטרך להתחיל לחשב יחסי תמסורת לזנב

רעיון מעולה. רק שנראה לי שהם קצת גדולים. אבל יש מספיק מסוקי מיקרו בשוק.


יש בזה משהו.
ציר של mcpx עם הראש ועם הלהבים ..

מרחק בין אמצע חור לאמצע חור ב 450 זה 3.7 ס'מ

sgs II


זה טיפה יותר מבבלייד שלי וזה ממש לא כל כך גדול.
ומשיקולי משקל אני חושב שעדיף ללכת על מנגנון פלסטיק לא?
הזנבות הסינים מפלסטיק שווים משהו? או שיש יותר מידי חופשים?

ebay007
02-11-2012, 08:37:55
טוב, ראיתי שמהירות הראש של בלייד MCPX זה משהו כמו 4000 RPM
http://www.helifreak.com/attachment.php?attachmentid=243128&stc=1&d=1311960330

אבל לא מצאתי מנוע קטן שעל שלושה תאים (או אפילו 2) יגיע למהירות הזאת. צריך KV מאוד נמוך...
נתונים למהירות הראש של הNANO CPX החד לא מצאתי, אז אני מניח שבגלל שהלהבים קטנים יותר מהירות הראש גובה יותר. אז נגיד 6000 RPM?
זה המנוע הכי קטן עם הKV הכי נמוך שמצאתי:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__19033__Turnigy_Park300_Brushless_Outrunner_1080k v.html

על שלושה תאים הוא מסתובב 12,000 בדקה. ועל שני תאים 9000. אז אני יוצא מטווח היעילות. זה קריטי?

מצאתי נתוני מהירות של להבי 450 רגילים (המספרים התבלבלו. אז המספרים הגבוים זה מהירות הזנב):
With (new) tail reduction gearing
Main RPM...Ratio:1.....Tail RPM
2,600 ......4.24..........11,024
2,800 ......4.24..........11,872
3,000 ......4.24..........12,720
3,200 ......4.24..........13,568

וזה די בערך מהירות המנוע. השאלה אם זה יהיה לי מספיק LIFT... (בשביל יותר כוח צריך להבים יותר גדולים נכון?)

Friman
02-11-2012, 10:34:54
אל תשכח שיש לך פה עילוי של 4 דיסקות ולא אחת. וגם משקלי הכלים שונים מאד. לדעתי אתה צריך להשוות את גודל הדיסקה + מהירות הראש של mcpx ביחס למשקל שלו לחשב כמה עילוי הדיסקה מייצרת (אין לי מושג איך לחשב את זה אבל אני מניח שאבא שלך יידע) ואז ביחס למשקל הצפוי של הכלי שלך חשב כמה מהירות ראש תצטרך ל4 דיסקות בגודל הזה כדי לייצר את העילוי הנדרש. ולפי זה חפש מנועים מתאימים.
אני לא מהנדס אווירונאוטיקה זה הכל מהגיון פשוט, יש מצב שאני טועה...

motiganot
02-11-2012, 10:57:33
לא הבנתי איך אתם רוצים לבנות קוואד על מנוע אחד ?
בשביל להסתובב במקום (YAW) הבקר טיסה מוריד קצת מהסל"ד של
2 מנועים במקביל. איך תשיגו תוצאה כזאת כאשר כל הפרופ' עובדים
על אותו מנוע ?

Friman
02-11-2012, 12:33:49
על ידי שינוי יחסי הפסיעה בין זוגות המנועים הנגדיים. הוסבר לעיל

ebay007
02-11-2012, 19:26:04
אל תשכח שיש לך פה עילוי של 4 דיסקות ולא אחת. וגם משקלי הכלים שונים מאד. לדעתי אתה צריך להשוות את גודל הדיסקה + מהירות הראש של mcpx ביחס למשקל שלו לחשב כמה עילוי הדיסקה מייצרת (אין לי מושג איך לחשב את זה אבל אני מניח שאבא שלך יידע) ואז ביחס למשקל הצפוי של הכלי שלך חשב כמה מהירות ראש תצטרך ל4 דיסקות בגודל הזה כדי לייצר את העילוי הנדרש. ולפי זה חפש מנועים מתאימים.
אני לא מהנדס אווירונאוטיקה זה הכל מהגיון פשוט, יש מצב שאני טועה...

קראתי קצת על מהירות הראש של טירקס 500 והיא בסביבות ה2500 ל2800 והRATIO הוא 1:4.68, אז מהירות הזנב היא בסביבות ה12,000 סל"ד. והמנוע שלמטה הוא 1080KV כפול 12V של סוללה=13,000 סל"ד (עדיין בתחום האופטימלי ללהבי הזנב)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__19033__Turnigy_Park300_Brushless_Outrunner_1080k v.html

בקר: (למשהו יש נסיון עם הבקר הזה?)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25362__Turnigy_Multistar_10_Amp_Multi_rotor_Brus hless_ESC_2_3S.html

מערכת זנב של 450 (המחיר מהסיני ומלידרס יוצא די זהה ואין בלידרס במלאי אז..):
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11595__GT450PRO_Tail_Assembly_Belt_Version_.html

להבים:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10155__HK_500GT_Tail_Blade_Align_part_H50035_.ht ml

סרוו:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11854__Corona_919MG_Metal_Gear_Servo_1_7kg_12_5g _0_06sec.html


עריכה
במקום לקנות את הבום+מנגנון+תושבת (כי יש לי בומים ואני מייצר את השלדה אז לא צריך תושבת) אני אקח את זה:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11586__GT450PRO_Metal_Tail_Rotor_Assembly_Belt_V ersion_.html


עריכה 2:
הנה עוד שרשור של בחור עם פיצ' משתנה:
http://forums.openpilot.org/topic/7883-variable-pitch-build/page__hl__%20variable%20%20pitch%20%20quad

ebay007
03-11-2012, 15:56:25
למישהוא יש נסיון עם הבקר הזה?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25362__Turnigy_Multistar_10_Amp_Multi_rotor_Brus hless_ESC_2_3S.html

עשיתי חישוב שכל החלקים לא כולל אמצע השלדה וסוללה ישקלו 480 גרם. לא קצת כבד?

ebay007
07-11-2012, 18:28:02
אני קצת תקוע כרגע בשאלה הבאה:
קראתי ועשיתי קצת חישובים והגעתי לזה שהמהירות האופטימלית ללהבי זנב של 500 היא בערך 12,500 סל"ד. ואני מתכוון לחבר מנוע ישירות למנגנון. אז אם אני לוקח מנוע 1000 KV ואני משתמש בסוללה שלושה תאים אני מגיע בערך למהירות הזאת.
הבעיה שהמנוע 1000KV לא במלאי ואני רוצה להוריד במשקל הקוואד (הוא יצא בערך 600 גרם). אז חשבתי לרדת לשני תאים (סוללה קלה יותר) ולהשתמש במנוע 1500 בערך. (מנוע קל יותר)

השאלה האם יהיה לי בערך אותו הכוח?
או שגם אם אני נשאר בערך באותו בסל"ד אבל אני מוריד את המתח אז בכל זאת הכוח יורד?
סוגיית המשקל בכלל קריטית בקוואד?

guy1a
07-11-2012, 21:47:01
לא כל כך.

בכל מקרה. בשביל דגם ראשון לדעתי עד קילו אתה בסדר.

sgs II

ebay007
24-11-2012, 21:24:42
טוב, הזמנתי את כל הדברים בשביל זרוע אחת.

הלכתי על מכלול זנב של 450.
להבי זנב של 500.
מנוע 1100KV בערך. (לא זוכר בדיוק :p)
סרוו 0.07.

כשיגיע אני אתחיל שרשור בנייה.