התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה מנוע מגמגם בפתיחת מצערת



אורון מלכה
12-11-2012, 19:45:07
ברשותי טיסן 3D שלא נגעתי בו 4 שנים והחלטתי להחזיר אותו לחיים מנוע os 46 ax היה תקוע לגמרי בקושי מסתובב שימנתי אותו עם ספרי קרבורטור ושמן בקיצור הצלחתי להניע אותו ושמתי אותו על פול גז כיוונתי אותו היטב עם הסיכה שיגיע למקסימום סל''ד אחרי שננתי לו לעבוד בתערובת עשירה כמה דקות טובות ועדיין אחרי שאני נותן לו פול הוא קצת מגמגם ולוקח לו משהו כמו 5 שניות להגיע לפול מישהו יודע מה הבעיה? או שזה בגלל שלא הנעתי את המנוע כמה שנים טובות והמנוע כבר מת?

noam_h
12-11-2012, 22:12:45
כנראה שצריך לכוון את הסיכה נגדית (או בשמה האחר סיכת הסרק).
אתה צריך לתת לו לעבוד בסרק 30 שניות, ואז לפתוח לפול. אם המנוע מגמגם כי נראה שהוא עשיר מידי (זורק דלק מהאגזוז או משתעל מרוב דלק) צריך לסגור את הסיכה קצת.
אם הוא מגמגם בדרך למעלה (לא שהוא משתהה, אלא שכל המעבר לא חלק) צריך לפתוח קצת את הסיכה.

בדיקה נוספת (שאני מעדיף):
תעלה לפול ל- 10 שניות, ואז תוריד לסרק ותחכה. אם הסלד יורד לאט לאט עד שהוא מתייצב (או נכבה) צריך לסגור קצת את הסיכה.
אם הסלד עולה ויורד לסירוגין צריך לפתוח קצת את הסיכה.

אורון מלכה
13-11-2012, 07:37:12
מה זה הסיכה הנגדית אחי ? הסיכה שעל הקרבורטור ממש? עד עכשיו השתמשתי בסיכה הרגילה שמחוברות לצינור של המיכל ולצינור שמגיע אל הקרבורטור

noam_h
13-11-2012, 08:15:08
כן, הסיכה שנמצאת בצד של הזרוע שאליה מחובר הפושרוד. היא לא בולטת ב- 46 AX (לפי מה שאני זוכר) אלא צריך לדחוף לשם מברג וככה לסובב אותה- ועדיף כשהמנוע לא עובד (למרות שזה מעיק).
צריך להיות מאוד עדין איתה ולסובב כל פעם 1/8 סיבוב.

אורון מלכה
13-11-2012, 11:50:47
כן אתה צודק זה נמצא במקום שכמעט בלתי אפשרי להגיע לשם ועכשיו בדקתי היא סגורה ממש עד הסוף כמה לפתוח חצי סיבוב יספיק??

tamos
13-11-2012, 12:47:03
עושים את זה בשטח ההטסה.
אתה עדיין לא יודע אם היא אתה צריך לפתוח או לסגור, קודם תאבחן את המצב ואז תדע אם לפתוח או לסגור.
חצי סיבוב נחשב יחסית הרבה, תסובב כל פעם 1/8 סיבוב ותבדוק, עדיין מגמגם סובב שוב 1/8 סיבוב ככה עד שזה יהיה מדוייק.
את הסיבוב תעשה עם מנוע כבוי!!!

אורון מלכה
13-11-2012, 22:47:33
תודה רבה לכולם בסוף באמת הבעיה היתה בסיכה הקדמית היא היתה סגורה עד הסוף אבל עכשיו יש בעיה אחרת אחרי שכיוונתי שהמנוע עובד הבורג מסתובב לבד הוא אמור להיות עם קפיץ?? כי אין לו קפיץ או שיש איו דרך אחרת לגרום לבורג לא להסתובב שהמנוע עובד

oshram
14-11-2012, 08:16:48
תודה רבה לכולם בסוף באמת הבעיה היתה בסיכה הקדמית היא היתה סגורה עד הסוף אבל עכשיו יש בעיה אחרת אחרי שכיוונתי שהמנוע עובד הבורג מסתובב לבד הוא אמור להיות עם קפיץ?? כי אין לו קפיץ או שיש איו דרך אחרת לגרום לבורג לא להסתובב שהמנוע עובד
לקנות קפיץ חדש ולהרכיב אותו מן הסתם...
בברכה
OSHRAM:cool:

e-nigma
15-11-2012, 09:20:59
אם המנוע עבד טוב לפני 4 שנים , והסיכה האחורית הייתה מכוונת ,
מן הסתם שהבעיה נובעת מסתימה ולא מכיוון חוזר של הסיכה
הגיוני שפתחת יותר מידי את הסיכה עקב לכלוך רב שהצטבר וכנראה היא עכשיו לא כל כך מוברגת ולכן משתחררת לך כשהמנוע עובד
הקפיץ כנראה עטוף בלכלוך ואיבד את כל הקפיציות שלו לכן הוא לא מתפקד

הדבר הנכון לעשות למנוע ניטרו שלא עבד כל כך הרבה זמן הוא לפרק את הקרבורטור לגמרי
להוציא את הסיכות ואטמי הגומי ( שלדעתי כבר יבשים ) לנקות טוב טוב עם ספרי קרבורטור ולהחליף אם צריך את האטמים על הסיכות
כשתרכיב הכל חזרה ותניע אתה תראה שהסיכה האחורית תחזור לאותו כיוון שהייתה לפני 4 שנים.

הכל כתוב מנסיון אישי ורב עם מנועי ניטרו הנעתי וכיוונתי מנועים שעמדו גם 10 שנים
הכל קשור בנקיון טוב של שאריות דלק שהתקשה במעברים של הקרבורטור והסיכות.