התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה מצב סוללה בטורניג׳י x9



ohad3079
21-11-2012, 18:01:43
אהלן!!
יש לי שלט טורניג׳י x9 המופעל ע״י 8 סוללות רגילות..
רציתי לדעת מתחת כמה וולט מומלץ להחליף.
היום פשוט הטסתי (AXN) והמנוע נכבה לי כמה פעמים
ורק לאחר שהורדתי מצערת והעלתי הוא חזר לעבוד.
לכן חשבתי אולי מצב הסוללה (10v) פגע בקליטה..
או שהתרחקתי איתו.. או שהמנוע מתחיל להידפק..
(הוא עשה לי גם קצת רעשים אבל הוא נראה טוב ומחובר טוב לטיסן)
אשמח לתשובה גם על השלט וגם על המנוע!
תודה רבה!

ohad3079
21-11-2012, 18:13:13
כשהתכוונתי לרעשים מהמנוע במהלך טיסה זה כמו גמגום קבוע כזה של המנוע (כאילו הוא מוריד טורים ומעלה שוב)

אננס
21-11-2012, 19:13:02
זה נשמע כמו לחפש את המטבע מתחת לפנס...

אתה צודק שנקודת החולשה שלך בשלט זה הסוללות אצבע ממש לא ממולץ להטיס איתם (למרות שאני הטסתי כך חודש ולא הייתה לי בעיה).
10V זה בסדר ולא בגלל זה המנוע נכבה במהלך הטיסה,

המנוע יכול להכבות כאשר יש אובדן קליטה של יותר מ 2 שניות או שיש בעיה בחיבור בין הבקר למקלט.
אתה צריך שמישהו מנוסה יראה את הטיסן וידע לאבחן את הבעיה וגם את שאר נקודות החולשה שיש לך בטיסן (בטוח שיש)

ohad3079
21-11-2012, 19:50:36
תודה אננס על העזרה..
מה הבעיה באמת בלשים סוללות רגילות על השלט? ומתי אני אמור להחליף אותם? כמה v
אתה יודע גם כמה הטווח קליטה של השלט?
כי הבנתי שיש מצב שהבקר התחמם ופשוט בשביל שלא ישרף הוא מכבה מנוע.. נראלך הגיוני?

flatspin
21-11-2012, 20:46:56
במחזיק הסוללות המקורי יש 12 נקודות מגע בין הסוללות ובין המחזיק. כלומר, 12 אפשרויות לניתוקים.
זו סיבה מספיקה בהחלט לא להשתמש בסידור הזה.
בסוללה ליפו אין שום מגע חיצוני, למעט הקונקטור בכניסה לשלט (קיים גם בסידור המקורי).
חבל על הטיסנים שלך. רכוש לך סוללה מהקישור, ואתה מסודר לתמיד.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__16529__Turnigy_2650mAh_3S_1C_LLF_Tx_Pack_Futaba_ JR_.html
גם זו מתאימה
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__7346__Rhino_2620mAh_3S_11_1v_Low_Discharge_Trans mitter_Lipoly_Pack.html

אננס
21-11-2012, 22:56:09
תודה אננס על העזרה..
מה הבעיה באמת בלשים סוללות רגילות על השלט? ומתי אני אמור להחליף אותם? כמה v
אתה יודע גם כמה הטווח קליטה של השלט?
כי הבנתי שיש מצב שהבקר התחמם ופשוט בשביל שלא ישרף הוא מכבה מנוע.. נראלך הגיוני?

על השאלה הראשונה כבר ענו לך (flatspin)
טווח הקליטה מספיק טוב (מעל 300 מטר ואפילו עד 1000 מטר ביום טוב)...
אלא אם כן אתה מטיס כאשר האנטנה מצביעה על הטיסן ,
אני לפעמים משחק עם הביקסלר כאשר האנטנה של המקלט מתוחה לאורך הגוף ואני מצביע עם האנטנה של השלט על הטיסן כאשר הוא מתרחק ממני (כלומר 2 האנטנות בדיוק בקו ישר אחד)
הוא מאבד שליטה באיזור ה 100 150 מטר..

לרוב הבקרים יש מנגנון של הפחתת עוצמת המנוע כאשר הם מתחממים - אבל כדי להגן עליהם ולא על המנוע..
אבל אתה טוען שהמנוע מקרטע - זה לא סימן להפחתת עוצמה ע"י הבקר...

הבנתי שהתופעה הופיעה בטיסה השלישית באותו יום,
אם התופעה חוזרת גם בטיסה הראשונה בפעם הבאה תתן למישהו מנוסה לבדוק את הטיסן.

פעם היתה לי בעיה פשוטה בביקסלר שעלתה לי ב-3 ריסוקים ותיקונים עד שמצאתי אותה, היום זה לא היה קורה לי (טוב אולי כן)