PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה פוטאבה 10CHP איך מפעילים את ה-TRAINER MODE



nir
13-02-2009, 16:26:20
שלום חברים,

בעלי פוטאבה 10CHP, שאלה לי אליכם,
אני מנסה להפעיל את פונקצית ה-TRAINER בשלט ויש לי רק שני מצבים: INH ו-OFF
ולכל ערוץ את האפשרות שלו: FUNC MIX ו-OFF
אני זוכר שב-9CHP כפתור ה-H היה מפעיל או מנתק את האופציה.
איך זה עובד היום?
האם אפשר לחבר שלט ישן של פוטאבה עליו עם הכבל? (הוא לא 2.4 )

מישהו אולי יכול לעזור לי בעניין?

תודה מראש.
ניר

ori_lavee
13-02-2009, 16:51:05
התשובה מסתתרת פה איפה שהוא. (http://manuals.hobbico.com/fut/10c-2_4ghz-manual.pdf)

בנוגע לחיבור ה 10C למשדר פוטבה 72 אני מניח שזה תלוי בדגם...
אבל ראיתי שזה אפשרי ועושים זאת (לא זוכר עם איזה דגם).

ליאור בר עמי מומחה לעניין, אם הוא יראה את ההודעה תקבל תשובה מלאה.

אורי

nir
13-02-2009, 17:06:16
התשובה מסתתרת פה איפה שהוא. (http://manuals.hobbico.com/fut/10c-2_4ghz-manual.pdf)

בנוגע לחיבור ה 10C למשדר פוטבה 72 אני מניח שזה תלוי בדגם...
אבל ראיתי שזה אפשרי ועושים זאת (לא זוכר עם איזה דגם).

ליאור בר עמי מומחה לעניין, אם הוא יראה את ההודעה תקבל תשובה מלאה.

אורי

כן, עברתי על החוברת (עמוד 47 ב-PDF )וניסיתי להבין ולא ממש הצלחתי.
השלט שאני רוצה לחבר אליו הוא Futaba SKYSPORT 6 Chanel (את הגביש הוצאתי)

אני רוצה להתחיל ללמד קצת את הבן וחשבתי שאולי יהיה נחמד אם אשתמש בפונקציה הזאת.
בכל מקרה אשמח עם ליאור בר עמי יקרא ואולי יוכל לעזור.

אורי תודה בנתיים.
ניר.

Shanti
13-02-2009, 17:43:12
הי

למיטב זכרוני

מצב INH - הפונקציה אינה מאופשרת.
מצב OFF - הפונקציה מאופשרת. מצב המפסק השולט בפונקציה הוא OFF.
מצב ON - הפונקציה מאופשרת. מצב המפסק השולט בפונקציה הוא ON.

אם תשנה את מצב המפסק בזמן שהתצוגה היא OFF תראה שהוא יתחלף ל- ON.

Shanti

nir
13-02-2009, 18:16:44
הי

למיטב זכרוני

מצב INH - הפונקציה אינה מאופשרת.
מצב OFF - הפונקציה מאופשרת. מצב המפסק השולט בפונקציה הוא OFF.
מצב ON - הפונקציה מאופשרת. מצב המפסק השולט בפונקציה הוא ON.

אם תשנה את מצב המפסק בזמן שהתצוגה היא OFF תראה שהוא יתחלף ל- ON.

Shanti

גם אני זוכר את ה-ON מה-9CHP. אבל לא מתאפשר להעביר ל-ON ב-10CHP
אני לא מצליח להעביר אותו ל-ON

נאור
13-02-2009, 18:27:03
חייב להיות מחובר שלט חניך

עמיתפורת
13-02-2009, 18:50:20
לא משנה מה סוג השלט השני ומה שיטת השידור שלו.
הוא חייב להיות מחובר בעת הפעלת הפונקציה.

nir
13-02-2009, 20:36:41
לא משנה מה סוג השלט השני ומה שיטת השידור שלו.
הוא חייב להיות מחובר בעת הפעלת הפונקציה.

זה בדיוק מה שעשיתי. השלט חניך היה מחובר וזה לא השפיע בכלום.
חשבתי שאולי הבעיה בשלט שלי אז לחבר יש אותו שלט כמו שלי וגם אצלו אותה "הבעיה"

איך כל הרוחות מעבירים את מצב ה-TRAINER למצב של ON כמו ב-9CHP ?????

gaeitan
13-02-2009, 21:30:33
זה בדיוק מה שעשיתי. השלט חניך היה מחובר וזה לא השפיע בכלום.
חשבתי שאולי הבעיה בשלט שלי אז לחבר יש אותו שלט כמו שלי וגם אצלו אותה "הבעיה"

איך כל הרוחות מעבירים את מצב ה-TRAINER למצב של ON כמו ב-9CHP ?????

הי ניר,
אופציית הטריינר ב- 10C אפשרית כאשר מתקיימים התנאים הבאים:
בשלט המאסטר (10c):
- העברת מפסק Throttle cut למצב Off.
- טריינר למצב on.
- מצבי הערוצים בטריינר - Func ערוצים 1-6.

בשלט החניך (slave):
- העברה למצב Fm ppm.
- אם שלט החניך הינו 2.4 צריך לפרק את המודול אחרת לא תקבל ppm.

כיבוי 2 השלטים, חיבור הכבל ביניהם ורק אז הדלקת שלט המאסטר בלבד. שלט החניך מקבל את המתח ממנו.

בטרם הטסה יש לוודא שתגובות הסטיקים פועלות כנדרש במאסטר, העברה לחניך במפסק Throttle cut ובדיקה שתגובות הסטיקים כנדרש. אם יש פער בתגובות הסטיקים בין השלטים יש לחזור ולבדוק בתפריט הטריינר במאסטר שאין ערוצים במצב norm.

בתום ההטסה כיבוי המסוק בשלט המאסטר ע"י קיזוז מצערת מקסימום מטה.
בהצלחה.

nir
13-02-2009, 22:05:06
הי ניר,
אופציית הטריינר ב- 10C אפשרית כאשר מתקיימים התנאים הבאים:
בשלט המאסטר (10c):
- העברת מפסק Throttle cut למצב Off.
- טריינר למצב on.
- מצבי הערוצים בטריינר - Func ערוצים 1-6.

בשלט החניך (slave):
- העברה למצב Fm ppm.
- אם שלט החניך הינו 2.4 צריך לפרק את המודול אחרת לא תקבל ppm.

כיבוי 2 השלטים, חיבור הכבל ביניהם ורק אז הדלקת שלט המאסטר בלבד. שלט החניך מקבל את המתח ממנו.

בטרם הטסה יש לוודא שתגובות הסטיקים פועלות כנדרש במאסטר, העברה לחניך במפסק Throttle cut ובדיקה שתגובות הסטיקים כנדרש. אם יש פער בתגובות הסטיקים בין השלטים יש לחזור ולבדוק בתפריט הטריינר במאסטר שאין ערוצים במצב norm.

בתום ההטסה כיבוי המסוק בשלט המאסטר ע"י קיזוז מצערת מקסימום מטה.
בהצלחה.

איתן, תודה רבה עבור הההסבר המקיף.
יש רק בעיה אחת......אין מצב ON בטריינר כמט שאמרת, יש רק OFF או INH
ולדעתי פה מתחילה כל הבעיה.
מה דעתך?

lior_bar_ami
14-02-2009, 06:40:59
הי ניר,
אופציית הטריינר ב- 10C אפשרית כאשר מתקיימים התנאים הבאים:
בשלט המאסטר (10c):
- העברת מפסק Throttle cut למצב Off.
- טריינר למצב on.
- מצבי הערוצים בטריינר - Func ערוצים 1-6.

בשלט החניך (slave):
- העברה למצב Fm ppm.
- אם שלט החניך הינו 2.4 צריך לפרק את המודול אחרת לא תקבל ppm.

כיבוי 2 השלטים, חיבור הכבל ביניהם ורק אז הדלקת שלט המאסטר בלבד. שלט החניך מקבל את המתח ממנו.

בטרם הטסה יש לוודא שתגובות הסטיקים פועלות כנדרש במאסטר, העברה לחניך במפסק Throttle cut ובדיקה שתגובות הסטיקים כנדרש. אם יש פער בתגובות הסטיקים בין השלטים יש לחזור ולבדוק בתפריט הטריינר במאסטר שאין ערוצים במצב norm.

בתום ההטסה כיבוי המסוק בשלט המאסטר ע"י קיזוז מצערת מקסימום מטה.
בהצלחה.

אהלן ניר,
מצטער שלקח לי המון זמן לראות את השירשור אני פשוט בארה"ב ויש הפרשי שעות...
איתן נתן הסבר מקיף ונכון על איפשור אופציית החניך-מדריך, התנאים המקדימים שהוא רשם נכונים וצריכים להתקיים ע"מ להפעיל את הפונקציה, יש בהסבר שלו רק טעות סימנטיקה קטנה והיא לגבי מפסק ה THROTTLE CUT - עליך להעביר פונקציה זו ל INH (לא מאופשר) ולא ל OFF.
סיכום לגבי הדברים:
- חבר את שני השלטים בכבל מתאים
- בטל את פונקציית ה THROTTLE CUT בשלט המדריך (INH).
- כנס למסך TRAINER בשלט המדריך והעבר את הפונקיצה למצב OFF, אין בעייה שהמצב שכתוב הינו OFF מאחר והדרך להעביר שליטה (ז"א לשנות ל ON) היא ע"י משיכת מפסק H כמו שציינת.
- וודא שהערוצים הרלוונטיים מאופשרים לשלט ה SLAVE במסך ה TRAINER של שלט המדריך.
- ודא מוד PPM/FM ולא PCM בשלט החניך.
- הדלק שלט המדריך בלבד, והעבר שליטה ע"י משיכה במתג H.

במסך ה TRAINER ישנן שתי אופציות איפשור שליטה:
1 - NORMAL (NORM): משמע העברת יכולת שליטה על הערוץ ללא שום מיקסים הקיימים בקופסאת המדריך, כמו כן קיזוז קופסאת המדריך לא יעבור לחניך ויהיה עליו לקזז בעצמו ע"מ להשוות פיקודים.
2 - FUNCTION (FUNC): משמע העברת יכולת שליטה על הערוץ, כולל המיקסים הקשורים לערוץ המועבר וכולל הקיזוזים מקופסאת המדריך.

בהצלחה ותרגיש חופשי להמשיך לשאול אם לא מסתדר!
נ.ב.ח (נזכר בדבר חשוב):
אורי תודה על הפירגון אתה מלך! מתגעגע המון!!!

nir
14-02-2009, 09:13:26
אהלן ניר,
מצטער שלקח לי המון זמן לראות את השירשור אני פשוט בארה"ב ויש הפרשי שעות...
איתן נתן הסבר מקיף ונכון על איפשור אופציית החניך-מדריך, התנאים המקדימים שהוא רשם נכונים וצריכים להתקיים ע"מ להפעיל את הפונקציה, יש בהסבר שלו רק טעות סימנטיקה קטנה והיא לגבי מפסק ה THROTTLE CUT - עליך להעביר פונקציה זו ל INH (לא מאופשר) ולא ל OFF.
סיכום לגבי הדברים:
- חבר את שני השלטים בכבל מתאים
- בטל את פונקציית ה THROTTLE CUT בשלט המדריך (INH).
- כנס למסך TRAINER בשלט המדריך והעבר את הפונקיצה למצב OFF, אין בעייה שהמצב שכתוב הינו OFF מאחר והדרך להעביר שליטה (ז"א לשנות ל ON) היא ע"י משיכת מפסק H כמו שציינת.
- וודא שהערוצים הרלוונטיים מאופשרים לשלט ה SLAVE במסך ה TRAINER של שלט המדריך.
- ודא מוד PPM/FM ולא PCM בשלט החניך.
- הדלק שלט המדריך בלבד, והעבר שליטה ע"י משיכה במתג H.

במסך ה TRAINER ישנן שתי אופציות איפשור שליטה:
1 - NORMAL (NORM): משמע העברת יכולת שליטה על הערוץ ללא שום מיקסים הקיימים בקופסאת המדריך, כמו כן קיזוז קופסאת המדריך לא יעבור לחניך ויהיה עליו לקזז בעצמו ע"מ להשוות פיקודים.
2 - FUNCTION (FUNC): משמע העברת יכולת שליטה על הערוץ, כולל המיקסים הקשורים לערוץ המועבר וכולל הקיזוזים מקופסאת המדריך.

בהצלחה ותרגיש חופשי להמשיך לשאול אם לא מסתדר!
נ.ב.ח (נזכר בדבר חשוב):
אורי תודה על הפירגון אתה מלך! מתגעגע המון!!!


קודם כל תודה עבור התשובה המקיפה.

2 שאלות לי אליך:

1. האם השלט שלי בכלל מתאים? (יש לי פוטאבה SKYSPORT FM ) ואין לי שם שום אופציה להעביר בין FM ל-PCM ) יש רק FM (הוצאתי גם את הגביש)
2. עשיתי את כל מה שאמרתי לי שלב אחר שלב, הבעיה היחידה היא שמצב הטריינר לא עובר ל-ON מממצב OFF לאחר העברת המתג של הטריינר.

יש לך רעיונות לסיבה לכך?

תודה

lior_bar_ami
14-02-2009, 16:50:50
1. השלט שלך אמור להתאים, אם הוא FM אז אין צורך לשנות שום דבר.
2. אם פעלת עפ"י מה שכתוב הפונקציה היתה צריכה להתאפשר, זהו לא תהליך מסובך כלל, האם הכבל שברשותך תקין (הם נדפקים מידי פעם)?
3. תבודד את זה עם עוד שלט או מדריך או חניך אם תוכל להיעזר במישהו מהשטח, אם לא תסתדר אני עוד שבוע בארץ ואוכל לעזור לך.

דמבו
14-02-2009, 16:56:36
הי ניר
גם לי יש כבל כזה
בשמחה ניפגש ונבדוק.
אורן.

nir
14-02-2009, 17:01:53
הכבל שיש לי הוא בטוח תקין, (הוא מעגול לעגול)
מה שיכול להיות הבעיה זה שיש לי מתאם מעגול למרובע בכדי להתחבר לשלטים החדשים של פוטאבה.
למרות שלא ממש נראה לי שהוא דפוק כי הוא נקנה חדש.

אבל בשמחה אשמח להפגש ולבדוק זאת עם כבל אחר, אני מרמת השרון.


תודה.

lior_bar_ami
14-02-2009, 17:04:41
דווקא הכבלים העגול לעגול נוטים להיהרס, מניסיון..
בדוק את רציפות הכבל עם רב-מודד כדי להיות בטוח שהוא תקין.

nir
17-02-2009, 19:18:38
דווקא הכבלים העגול לעגול נוטים להיהרס, מניסיון..
בדוק את רציפות הכבל עם רב-מודד כדי להיות בטוח שהוא תקין.

היי ליאור,
אז ככה, ה-10CHP עובד במצב טריינר רק שמחובר אליו שלט נוסף. בדוק !
אתמול בערב הגיע אלי חבר עם 7C וחיברנו אותו ומייד עם החיבור נדלק ה-7C וכפתור הטריינר ב-10CHP הסכים לעבור למצב של-ON.
מה שמוזר הוא שחיברנו 10CHP ל-10CHP אומנם השלא נדלק אבל הכפתור לא עבר למצב של ON. מוזר העניין.
בכל מקרה השלט שלי ה-SKYSPORT לא נדלק עם חיבור הכבל וזה ממש מבאס למרות שכולם טוענים שהשלט כן צריך ויכול לתפקד כשלט חניך בחיבור למדריך.

ורק להשכלה כללית, ה-10CHP שונה מה-9CHAP במצד כפתור הטריינר ויכול לעבור למצב ON רק בחיבור לשלט חניך.

מה שכן יכול להיות זה שהכבל שבו השתמשתי לחבור ה-10CHP ל-SKYSPORT הוא כבל עגול לעגול + מתאם עגול למרובע (בשביל ה-10CHP )
יכול להיות שזה מקור הבעיה?
איך אני יכול לבדוק רציפות הכבל מעגול למרובע? איך זה אמור להיות, איזה פין בעגול לאיזה פין במרובע?

יש אולי למישהו באזורי (רמת השרון) כבל טריינר מעגול למרובע שאוכל לבדוק אצלו את תקינות העניין?

תודה.
ניר