PDA

צפייה בגרסה מלאה : רישוי כלי טייס



guy1a
28-11-2012, 11:37:55
אני לא מוצא את הפוסט המקורי של רישויאיציק ..

החלטתי להיות בסדר ולברר מה באמת הם רוצים בשביל להיות חוקי.

אז הנה התשובה ( לקח לי כמעט שלושה חודשים לקבל אותה )

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=78692&d=1354098940

במילים פשוטות מה שאני מבין מזה, כל כלי טייס שנבנה על ידי אזרח מין השורה ( כלומר, כל מה שמגיע בחלקים ואני הדבקתי את הסרבו לבד למקום שלו ... ) לא יכול בחיים לקבל רישוי.

מכאן, אנחנו חייבים להיות פושעים או לא להיות בכלל ...

אני חושב שטוב להשאיר את המצב כמו שהוא .. בלי שמדינה טוטליטרית תתערב עוד קצת בחיינו.

איציק רונן
28-11-2012, 12:38:20
יש לי תהיות לגבי התשובה הזו:
1. מי זה יצרן מוכר לרבלהב. מוכר למי? את מי רת"א מכירה?
2. הם פשוט לא מספרים לך הכל. יש תהליך מסודר שלפיו אתה יכול לרשיין את הכלי. אני מניח שבסוף התהליך אתה תהיה "יצרן מוכר". הם לא מסבירים לך את זה כי אין להם רצון להתעסק איתך.
3. אני יודע שיש אנשים שעברו את התהליך הנ"ל, זה דורש סבלנות בעבודה מולם.
4. אני לא מבין למה בכלל לרת"א יש עניין בכלים מסוג זה. הם לרוב טסים בגובה בניין רגיל והם ממש לא נכנסים לשום מתאר תעופה. זה בערך כמו לבקש רישיון לנעלי התעמלות, הרי כשאתה קופץ לסל אתה למעשה שיך לרת"א בשניה וחצי הזו!
5. אני חושב שמי שרוצה להטיס רחפנים באופן חובבני וינהג במתאר טיסנים, אין לו שום בעיה. במידה ורוצים לעבור לצד המסחרי זה בכלל עניין של משרד העבודה/בטיחות/גהות או משהוא כזה. כמו לעבוד עם מנוף לשם השוואה. צריך אישור שבוחן איך אתה לא פוגע באף אחד, שהציוד תקין ושאתה נוהג באחריות. אני בכלל לא רואה את הקשר לתעופה.

כל החומרים הקודמים נמחקו משום שה"פורום" הצביע נגד הובלת שינוי.
ברור שמי שכותב לך מכתב כזה הוא לא בעד האזרח, חבל שהוא שוכח שהוא גוף ציבורי (מצחיק להגיד ציבורי על מישהוא שהוא נגד הציבור..אה, אולי בגלל זה הוא נקרא ציבורי, זה כמו המילה המצחיקה שכיח)
מיואשיציק

Tapatalk 2 הרשמו, חבל"ז

guy1a
28-11-2012, 13:09:32
הנה הגיע עוד נייר רשמי.
הפעם יותר ברור ... אבל עדיין לא ברור מספיק.


http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=78767&d=1354104525

igalr
28-11-2012, 13:17:20
בפעם הבאה שתלך לים עם הבת שלך אל תשכח לקבל היתרי בניה לארמון חול שהיא בונה.

Shahars
28-11-2012, 13:29:27
איציק, כוונתך טובה אין ספק בכלל.
השאלה היא למה שמישהו שרק רוצה להטיס טיסנים (או מולטיקופטר לצורך העניין) בשביל הכיף להנאתו, ייאלץ בכלל להיכנס לכל הבלגן הזה?
ברגע ש"מומחי" הענף ברת"א יתחילו לבדוק לנו בציציות, אפשר להגיד שלום לכל התחום וכל מי שעוסק בזה בארץ, נוכל רק לתלות את הכלים ליופי בחדר (וגם זה לא בטוח).
שחר

guy1a
28-11-2012, 15:08:37
לא קשור לאיציק.
בשביל לבצע עבודות צילום עם הרחפן צריך ביטוח.
בשביל ביטוח צריך רישוי.

כל מי שמצלם בתשלום בלי זה. הוא עובר על החוק. חברות כמו לול טיוי למשל .. עלולות להסתבך מאד .. ולסבך את כולנו.

האזרח הקטן לא מעניין את רת'א .. אבל כל זה עד ש ...

sgs II

Guyazulay@
28-11-2012, 15:09:17
הכוונה של בני לגבי מרובי להבים ורישוי שלהם הוא רישוי מסחרי
זה אומר שאם אתה לא מרוויח כסף מצילום אוויר באופן מסחרי אתה לא צריך לרשיין אותו תטיס אותו במנחת טיסנים/ חוקי טיסה של טיסן אין צורך לחזור על זה.
ולעבוד מול רתא ממש לא מתחיל ומסתיים סבלנות לעבוד מולם, צריך גם להכין כיס עמוק.
אגרה לרישוי כלי טייס עד 15 קילו 2105 שח
תשלום 347 שח עבור כל שעת עבודה לבדיקת הכלי - תתחיל לספור מזומנים לפחות 20,000 שח בכזה סכום עבור שעה אף אחד לא יעבוד בשבילך מהר :)
תוסף לזה אגרה למסחן עיווני 341
אגרה למבחן מעשי 2271 שח
בקשה לקבלת רישיון 737 שח
בקשה לרישיון הפעלה אווירית 1474 שח
אגרה שנתית 1526 שח
לגבי היצרן זה לא מדוייק מה שנאמר פה.
יצרן שבונה מחזיק בשרטוטים , תיק מוצר, תיק ייצור, תקן 9001 ועוד אישורים של משרדים ממשלתיים שאין צורך לפרט כאן.
מה שבטוח שום בן אדם פרטי לא מייצר את המוצר באופן מסחרי קח ששום אישור הוא לא יקבל ולא כדאי.
יצרן יכול למכור לך מוצר יחד עם רישוי במחיר שכולל את הכל היות והוא מסתמך על זה שהוא ימכור מס יחידות מה שהופך את העניין ליותר כדאי.
כל רחפן יעבור בדיקות.
אל תחשבו שאחרי הרישוי החיים קלים בהטסה.

איציק רונן
28-11-2012, 15:33:33
איציק, כוונתך טובה אין ספק בכלל.
השאלה היא למה שמישהו שרק רוצה להטיס טיסנים (או מולטיקופטר לצורך העניין) בשביל הכיף להנאתו, ייאלץ בכלל להיכנס לכל הבלגן הזה?
ברגע ש"מומחי" הענף ברת"א יתחילו לבדוק לנו בציציות, אפשר להגיד שלום לכל התחום וכל מי שעוסק בזה בארץ, נוכל רק לתלות את הכלים ליופי בחדר (וגם זה לא בטוח).
שחר

הי שחר, אני חושב שפספסת את מה שכתבתי.

אמרתי לגיא בפרוש שהוא יכול להטיס כטיסנאי בהנאה רבה ובאופן חוקי לגמרי, בתנאי שהוא עושה את זה כטיסנאי (תחת החוק שאוגד אותנו, טווחים ביטוחים וכו') ולא הופך את העניין למסחרי.

אני לא מנסה לשנות כלום בעניין הזה ובודאי שלא בתחום המסחרי.


Tapatalk 2 הרשמו, חבל"ז

guy1a
28-11-2012, 15:37:12
גם אני רשמתי בברור שמדובר על רצון להרויח כסף מצילום אוירי.
תחום שני שיש בו התפתחויות מעבר לצילום אוירי ( שיש לי לפחות הרגשה שהוא מאד מאד עמוס .. ) הוא תחום האבטחה. אנשים / חברות מתחילים לקלוט את היתרונות האדירים של רחפן שעושה סיבוב במתחם של חקלאי / מפעל / ... ובשניות רואים מה קורה בשטח מבלי להקפיץ סייר ממונע.

לא מדובר על טיסות כיף במנחת טיסנים.

Shahars
28-11-2012, 19:17:55
הי שחר, אני חושב שפספסת את מה שכתבתי.

אמרתי לגיא בפרוש שהוא יכול להטיס כטיסנאי בהנאה רבה ובאופן חוקי לגמרי, בתנאי שהוא עושה את זה כטיסנאי (תחת החוק שאוגד אותנו, טווחים ביטוחים וכו') ולא הופך את העניין למסחרי.

אני לא מנסה לשנות כלום בעניין הזה ובודאי שלא בתחום המסחרי.


Tapatalk 2 הרשמו, חבל"ז

נראה לי שבאמת פספסתי את זה.. קראתי את הפוסט הפותח פה של גיא ולא ראיתי התייחסות ספציפית לעבודה בתחום אלא הבנתי את הדברים כקשורים גם למטיסים חובבים..
התנצלותי.. :-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

ZvikaF
29-11-2012, 18:19:24
ברגע שאתה עובר למשהו מסחרי אתה עובר למגרש של מספרים גדולים. :confused:
אתה לא יכול להתנהל כחובבן בצורה מסחרית, ויש לזה תג מחיר די גבוה.
הדרישות של רת"א מסודרות, ומחייבות אותך לרישיון מטיס ואת המערכת לרישוי מסודר.
הכוונה שלהם במערכת של יצרן מוכר לחסוך לך את הרישוי של המערכת.
אתה יכול ליצר ולרשיין מערכת שלך - המחיר יהיה מאוד גבוה, מתאים לייצרן משווק של מערכות ולא לייצור חד פעמי.

guy1a
29-11-2012, 18:28:11
אתה טועה ובגדול

המטרה היחידה שלהם זה להרויח על חשבונך עוד משהו.

sgs II

MDreamer
29-11-2012, 23:39:24
אתה טועה ובגדול

המטרה היחידה שלהם זה להרויח על חשבונך עוד משהו.

sgs II

לא, המטרה שלם היא לשמור על התחת של כולנו. לפעמים זה ע"י הערמת קשיים מעבר למה שצריך אבל אם בסה"כ זה מעיף את כל אלו שמסכנים אותנו כאוכלוסיה גדולה אז זה הרע במיעוטו.

יש לי שאלה אליך. מותר לי לבנות אוטו בחצר ולעלות איתו על הכביש?

guy1a
30-11-2012, 05:44:08
בישראל גם בניית אוטו ברמה בין לאומית .. אוטו שנמכר בכל העולם כרכב הכמעט הכי טוב שיש .. אסור.

יש מקומות שמותר.

מדינת ישראל עסוקה כל כך הרבה בבירוקרטיה ... שהיא מפסידה .. המון. גם את הכסף .. וגם את הכבוד.

מצטער .. אבל דווקא האוטו זאת דוגמה גרועה :-)

היצרן שכבר עשור לא מצליח לקבל אישור ממדינת ישאל. מעביר את המפעל שלו לארה'ב ... כי הוא מוכר ... את האוטו תוצרת בית שלו .. בכל העולם ... ועושה מליונים. ... והיחידה שלא מרויחה מזה היא ישראל.

:-(

זה שפקידון במדינה כזאת או אחרת מחליט שמוצר או אסור לא עושה את זה לנכון. ....

מדינת ישראל לא מרשה הרבה דברים שמותרים במדינות אחרות. וראה זה פלא .. המדינות האחרות שורדות... !


sgs II

igalr
30-11-2012, 05:44:56
לא, המטרה שלם היא לשמור על התחת של כולנו. לפעמים זה ע"י הערמת קשיים מעבר למה שצריך אבל אם בסה"כ זה מעיף את כל אלו שמסכנים אותנו כאוכלוסיה גדולה אז זה הרע במיעוטו.

יש לי שאלה אליך. מותר לי לבנות אוטו בחצר ולעלות איתו על הכביש?


בוודאי שמותר.
האוטו שלי הוא 6 תאים . שלט מ HK , הרכב מבוסס קיושו 1/8 שהיה פעם ניטרו עשיתי לו הסבה לחשמלי .

master_bebe
30-11-2012, 07:10:23
לא, המטרה שלם היא לשמור על התחת של כולנו. לפעמים זה ע"י הערמת קשיים מעבר למה שצריך אבל אם בסה"כ זה מעיף את כל אלו שמסכנים אותנו כאוכלוסיה גדולה אז זה הרע במיעוטו.

יש לי שאלה אליך. מותר לי לבנות אוטו בחצר ולעלות איתו על הכביש?

לא, המטרה שלהם שזה לשמור על התחת של עצמם. אם השמיים יהיו נקיים, לא יהיו תאונות, ואף אחד לא יהיה אחראי. כשדברים יתחילו להשתבש, יבואו בטענות אליהם. עצוב, אבל זאת הסיבה האמיתית, וזה היה ככה כבר לפני עשרות שנים, עוד לפני הכטב"מים. שעל כל שינוי למטוס היית נענה בשלילה בתור התחלה, ואח"כ מנסה לתרץ ולהתחנן.

Hagay
30-11-2012, 08:21:03
לא, המטרה שלהם שזה לשמור על התחת של עצמם. אם השמיים יהיו נקיים, לא יהיו תאונות, ואף אחד לא יהיה אחראי. כשדברים יתחילו להשתבש, יבואו בטענות אליהם. עצוב, אבל זאת הסיבה האמיתית, וזה היה ככה כבר לפני עשרות שנים, עוד לפני הכטב"מים. שעל כל שינוי למטוס היית נענה בשלילה בתור התחלה, ואח"כ מנסה לתרץ ולהתחנן.

ככל שיש יותר נייר התחת יותר נקי - זו הייתה התשובה בשנות התשעים מהבוחן במכון התקנים אחרי כמה ימים שהסתובבתי שם כדי לאשר פגוש מיוחד שתכננתי לג'יפ שלי.
אני לא רואה הרבה הבדל בין הסיפורים פרט למחיר שהיה שפוי בזמנו

guy1a
30-11-2012, 09:45:29
זה משהו קל דווקא ... קוראים לזה לא ללכת לחולון לעמדה מספר אחת.

בחיפה זה נגמר בדקות .. פגושים. וו גרירה . כננת . טיק טק :-)

sgs II

motti
30-11-2012, 17:02:02
בפעם הבאה שתלך לים עם הבת שלך אל תשכח לקבל היתרי בניה לארמון חול שהיא בונה.

יגאל, מבלי להרחיב את הדיבור יותר מידי, השורה התחתונה: הבת שלך לא יכולה להרוג עם החול והכף, אתה יכול..

igalr
30-11-2012, 17:37:02
יגאל, מבלי להרחיב את הדיבור יותר מידי, השורה התחתונה: הבת שלך לא יכולה להרוג עם החול והכף, אתה יכול..
תאר לך שהיא תעיף חול לילד שלידה
מי יתן את הדין
הרי יאסרו בניית ארמונות חול ותדרשנה בחינות הסמכה לייצרן כף החול

motti
30-11-2012, 17:55:18
וולה אתה צודק, הרחפן שלך דומה בדיוק לכף דלי וחול, איך לא חשבתי על זה קודם

ZvikaF
30-11-2012, 18:03:13
אפרופו.. מי זוכר שפעם היה צריך רשיון לאופניים ? מי שלא היה לו, הפקח של העירייה היה מוציא לו את הונטילים :mad:
והיום צריך קסדה, ועוד מעט חגורה.. המשחק בגדול הוא כסת"ח, אבל במדינה עם אחוז גבוה של עורכי דין, ומוטיבציה בעלייה של תביעות זה די מובן מאיפה זה מגיע..

igalr
30-11-2012, 18:21:26
לא היה אף פעם צורך ברשיון לאופניים וגם לא לרוכב. היה כן צורך ברישום.

guy1a
30-11-2012, 19:01:03
לא היה אף פעם צורך ברשיון לאופניים וגם לא לרוכב. היה כן צורך ברישום.

היה רישום לאופניים ... מספר מפחית קטנה .. :-) וואו זה היה מזמן !

sgs II

MDreamer
30-11-2012, 23:32:06
התחלתי לכתוב תשובה אבל זה יצא כמו מגילה שרק תסבך את הכל.. אסכם את זה בשני משפטים.

1. אם יש כזה גוף שעצם קיומו מונע מכל דכפין לסכן את כולנו זה טוב. מה זה לסכן? את זה תן למדינה להחליט.
2. השמיים שלנו (בעיקר בישראל) הופכים עמוסים יותר ויותר עם יותר שכבות. צריך לטפל בזה בצורה טובה

אני לא נכנס לאיך זה נעשה אלא רק לתוצאה הסופית

איציק רונן
01-12-2012, 06:28:33
דרימר, רשמת שוב את אותו הרעיון ואפילו באותם מילים.
כל מה שאתה אומר זה נכון, אבל אתה צריך להסכים שזה לא שייך לכלים כאלו. כמו שכתסתי קודם, אני לא מבין מה זה קשור לכלי שבאמת טס נמוך ואתה יודע את זה.
אני מבין שעכשיו גיא צריך לפנות למשרד התחבורה בגלל הרכב צב"ר שלו?! וכשהוא יעוף לו מהרמפה לרוץ מהר לרת"א.

Tapatalk 2 הרשמו, חבל"ז

guy1a
01-12-2012, 07:30:09
יש ארגון שנועד למנוע סכנה מכולנו ועדיין כל שנה יש כמה מאות.הרוגים וכמה אלפי פצועים וזה קביל והכל בסדר ...

אז למה למשל לא,בתחום הזה ?

sgs II

igalr
01-12-2012, 08:07:56
וולה אתה צודק, הרחפן שלך דומה בדיוק לכף דלי וחול, איך לא חשבתי על זה קודם
בלי לבדוק את הסטיסטיקה אני בטוח שיותר ילדים מבקרים אצל רופאים עקב דלקות עיניים כתוצאה מחול וכו.. מאשר כאלה שנפגעים מרחפנים/טיסנים למיניהם וזה עוד לפני שניסיתי להגדיר בכלל מהו רחפן/טיסן .

hawhi
01-12-2012, 13:19:25
חברים יקרים
הכול כסף במדינה שלנו
אים ברת,א יקלטו שהם יכולים לעשות כסף על חשבננו יתחיל בלגן
אגרות וכול מיני המצאות
עדיף לא להעיר את המתים