צפייה בגרסה מלאה : עזרה! עזרה בהגדרת בקר 160 ומנוע סקורפיון
סאונד בראש
28-11-2012, 19:26:36
יש לי מסוק קומפאס בקר 160 CC ומנוע סקורפיון 5020 520KV פיניון 16T
פעם אחרונה שתיכנתתי אותו אחרי 4 טיסות הוא עלה באש ונשרף בטיסה שניה אחרי 10 שניות ( אולי הגדרת ואולי דפקט בייצור )
אני עובד עם גוברנור 2250 סלד
מה ההגדרות המומלצות ( מניסיון או מידע )
טימינג
גיין
PWM
לא בא לי לשרוף את זה גם
תודה
נולד לטוס
28-11-2012, 22:34:24
זה לא הבקר נראה שהמנוע שלך נותן לבקר בראש תבדוק את המנוע טוב טוב
http://www.youtube.com/watch?v=hBX-M5fk0mM
נולד לטוס
28-11-2012, 22:50:31
יש כאן סיפור דומה לשלך נראה לי בבקשה
http://rc.runryder.com/helicopter/t684335p1/
חן תם
28-11-2012, 23:03:25
טיימינג 5 גיין 15 הרצים 5-8 אם אני זוכר נכון הדיפולט של הבקר זה 12 ואנראה זה מה ששרף אותו....
רצוי גירסאת תוכנה 3.7 ( אם אני זוכר נכון)
הגדרת נכון נתוני מנוע (מספר מגנטים kv וכו) מתח סוללות ונתוני גיר?
alex1312
28-11-2012, 23:04:28
אבל אני לא מבין זה היה קורה בגירסה הראשונה שלהם אני רואה שגם בגירסה ה2 זה גם קורה כמה חבל :(
חן תם
28-11-2012, 23:07:44
זה לא אמור לקרות ואם כן משהו לא מאוון נכון או שבאמת המנוע צורך יותר מידי..
אני שמתי את הבקר בצד הפריים כדי שיקבל אויר ללא הגבה ולא יתחמם
סאונד בראש
28-11-2012, 23:21:41
באמת שמתי לב שזה אותו מנוע , יש אפשרות לבדות את תקינות המנוע באמצעות רב מודד ?
הבקר לא התחמם בכלל הרגשתי אותו כל טיסה
חן תם
29-11-2012, 07:18:11
תוציא לוג מהבקר ותעלה תמונת מסך
סאונד בראש
29-11-2012, 14:13:07
טוה אז בעזרתו של פיני הגעתי לכיוונים הטובים ביותר לבקר שהם
timing 7
gain 17
PWM 8
2300 סל"ד ב 97.5%
פשוט טס בהמה
תודה לכולם
במיוחד לפיני
תגיב פה תקבל תודה פורמלית
lior_bar_ami
29-11-2012, 14:27:48
טיימינג 7 נשמע לי קצת גבוה.
תבדוק טמפ׳ למנוע - אם היא נראית לך גבוהה מדי תוריד טיימינג.
כמו כן תבדוק טמפ׳ לבקר - אם הוא לא מתחמם תרגיש חופשי להעלות גם ל PWM 12
סאונד בראש
29-11-2012, 14:56:44
טמפרטורת מנוע במקסימום 140
בקר חמים בלבד
תודה על ההצעה אבל הוא עובד כרגע לטעמי
Yoav Lahav
29-11-2012, 15:29:45
שלום פותח השרשור צר לי על הנזק שנגרם לך אבל מנסיוני בשטח כצופה
בקרי CC נשרפים\מתקלקלים\מזייפים על ימין ועל שמאל כולל אצל הרציניים ביותר.
ים כסף נזרק לפח וחבל. אני לא מבין למה אנשים ממשיכים לקנות את הבקר הקלוקל הזה.
אפשר לקנות בקרים מעולים כמו HOBBYWING 120A-180A HV
שיעשו את העבודה לנצח.
גם לסיני יש בקר K-FORCE 120-180 HV שאם אני זוכר טוב יש פה מישהו עם גובלין שמאד מרוצה ממנו.
לי אישית יש HOBBYWING 150A-220A ל 6 תאים שקניתי לפני שנה ואני מאד מרוצה ממנו.
טוה אז בעזרתו של פיני הגעתי לכיוונים הטובים ביותר לבקר שהם
timing 7
gain 17
PWM 8
2300 סל"ד ב 97.5%
פשוט טס בהמה
תודה לכולם
במיוחד לפיני
תגיב פה תקבל תודה פורמלית
איתי שמחתי לעזור אחי
ושמחתי יותר לראות את תגובתך לאחר הכיוון האחרון big like
ארגזים של כוח...
אתה הולך להנות ממנו, זה על בטוח :D
lior_bar_ami
29-11-2012, 18:56:38
טמפרטורת מנוע במקסימום 140
בקר חמים בלבד
תודה על ההצעה אבל הוא עובד כרגע לטעמי
140 זו טמפ׳ שלא ניתן לגעת במנוע - ועל פניו נשמע שהיא גבוהה מדי.
הטיימינג הגבוה אכן נותן לך יותר כוח, אך בטמפ׳ גבוהה מדי זה עלול לעלות לך בחיי המנוע שלך (מיסבים, סלילים, מגנטים ושאר התפרקויות).
אם המסוק עובד טוב, ואתה מבין את המשמעות תשאיר ככה - אך הייתי נשאר עירני לגבי הטמפ׳ של המנוע בעיקר בימים חמים (גם בחורף הישראלי יש לנו כאלו...).
guyro
29-11-2012, 19:07:15
שלום פותח השרשור צר לי על הנזק שנגרם לך אבל מנסיוני בשטח כצופה
בקרי CC נשרפים\מתקלקלים\מזייפים על ימין ועל שמאל כולל אצל הרציניים ביותר.
ים כסף נזרק לפח וחבל. אני לא מבין למה אנשים ממשיכים לקנות את הבקר הקלוקל הזה.
אפשר לקנות בקרים מעולים כמו HOBBYWING 120A-180A HV
שיעשו את העבודה לנצח.
גם לסיני יש בקר K-FORCE 120-180 HV שאם אני זוכר טוב יש פה מישהו עם גובלין שמאד מרוצה ממנו.
לי אישית יש HOBBYWING 150A-220A ל 6 תאים שקניתי לפני שנה ואני מאד מרוצה ממנו.
יואב, נשמה
אנחנו מכירים את ההמלצות שלך, אבל מה קשור, כולו שאל מה הפרמטרים שצריך...
amijan27
29-11-2012, 21:12:58
לגיא.
אולי מה שיואב הגיב לא מתקשר בצורה ישירה למה שנשאל אבל בצורה עקיפה, תחום הבקרים אותי באופן אישי זה דיי מעניין כי כאן בארץ יש נהירה למותגים מסוימים.
שגם אם הם ישרפו יום יום אנשים ימשיכו לקנות אותם ואין מספיק אינפורמציה על כל מיני בקרים, או כל ציוד אחר שיכולים להיות משב רוח מרענן לתחום
Yoav Lahav
29-11-2012, 21:52:27
אהבתי את ה"נשמה" :rolleyes:
אני לא מבין למה אנשים מוציאים את מיטב כספם על משהו שלא מספק את הסחורה עבור המחיר.
מצד שני, אפשר לשלם רבע מחיר ולקבל יותר.
האבסורד הכי גדול פה הוא שגם אחרי שנשרף ממשיכים עם אותו מוצר ולא מבינים שזו
סחורה שכל קשר בינה לבין המחיר ששילם מקרי לחלוטין וקונים עוד אחד!!!
כמה עולה הבקר הזה?
1200 שקל??
וואי וואי וואי...... 2 בקרים כאלה וזרקת 2400 שקל.
אני מעדיף לקנות לי HOBBYWING מעולה ולתמיד ב 70$ + משלוח
ובהפרש לקחת תאישה והילדים לנופש טוב בצפון.
תהיה בטוח שגם השני על כרעי תרנגולת וזה עניין של הרבה מזל אם הוא יחזיק זמן רב.
בשביל מחיר כזה הייתי מצפה לקבל "בקר על" עם כיוון אוטומטי, מאוורר,
ושיכין לי חביתה וסלט כל בוקר וגם יעשה קניות ברמי לוי!
ראיתי מסוקים נופלים מהשמים, מעלים עשן, נחלשים ככה פתאום באמצע טיסה...
הכל בגלל ה CC הזה.
הנה ניסוי קטן: תחפשו בגוגל ESC CC BURN ותגלו כמה המוצר הזה על הפנים.
מה עדיף:
להטיס או להתעסק באיך ולמה נשרף הבקר ביחד עם הבוחטה ששילמת עליו??
ותחשבו על זה....
יואב, נשמה
אנחנו מכירים את ההמלצות שלך, אבל מה קשור, כולו שאל מה הפרמטרים שצריך...
alex1312
29-11-2012, 22:11:22
יואב אתה מאוד יצירתי
shaked18
29-11-2012, 23:14:46
אהבתי את ה"נשמה" :rolleyes:
אני לא מבין למה אנשים מוציאים את מיטב כספם על משהו שלא מספק את הסחורה עבור המחיר.
מצד שני, אפשר לשלם רבע מחיר ולקבל יותר.
האבסורד הכי גדול פה הוא שגם אחרי שנשרף ממשיכים עם אותו מוצר ולא מבינים שזו
סחורה שכל קשר בינה לבין המחיר ששילם מקרי לחלוטין וקונים עוד אחד!!!
כמה עולה הבקר הזה?
1200 שקל??
וואי וואי וואי...... 2 בקרים כאלה וזרקת 2400 שקל.
אני מעדיף לקנות לי HOBBYWING מעולה ולתמיד ב 70$ + משלוח
ובהפרש לקחת תאישה והילדים לנופש טוב בצפון.
תהיה בטוח שגם השני על כרעי תרנגולת וזה עניין של הרבה מזל אם הוא יחזיק זמן רב.
בשביל מחיר כזה הייתי מצפה לקבל "בקר על" עם כיוון אוטומטי, מאוורר,
ושיכין לי חביתה וסלט כל בוקר וגם יעשה קניות ברמי לוי!
ראיתי מסוקים נופלים מהשמים, מעלים עשן, נחלשים ככה פתאום באמצע טיסה...
הכל בגלל ה CC הזה.
הנה ניסוי קטן: תחפשו בגוגל ESC CC BURN ותגלו כמה המוצר הזה על הפנים.
מה עדיף:
להטיס או להתעסק באיך ולמה נשרף הבקר ביחד עם הבוחטה ששילמת עליו??
ותחשבו על זה....
יואב אני לא יודע מה הניסיון שלך עם בקריCC אבל לי יש יותר מ4
ואף אחד מהם לא נשרף אז מה תגיד?
אתה סתם מחפש להגיד כמה הסיני טוב אני קנית בקר מסיני לא יחזיק דקה באויר
אז מה תגיד?
bartovmoti
30-11-2012, 06:32:42
יואב,
תזכור דבר פשוט, כשקונים בזול משלמים ביוקר..
זה נכון להרבה דברים בחיים ובמיוחד בתחביב הזה!!
והכלל שכמעט כולנו כאן למדנו בדרך הקשה, באלקטרוניקה לא חוסכים!
אם למישו נשרפו שני בקרים שעולים 1200 שקל, מה באמת הסיכוי שזה יקרה?
כנראה שמשהו בסטאפ היה דפוק, בתור מהנדס זאת המסקנה שמייד אמורה לעלות לך בראש.
kondason
30-11-2012, 06:55:46
עוד פעם יואב אתה מושך אליך אש מיותרת.
אני יכול להעיד על עצמי שניסיתי את 2 המוצרים.
מעדיף בסופו של דבר את הקאסל קריאיישן.
בגלל גוברנר יותר איכותי. אפשר לכוון סל"ד וגיין (בהובי ווינג אי אפשר)
קל יותר
קטן יותר פיזית (120 HV של הובי ווינג כמעט בגודל של מגש פיצה)
נוח יותר לכיוונים.
לדעתי הבקרים המקוריים של אליין מיוצרים ע"י הובי ווינג. הם מעולים, אבל עדיין בקרי קאסל קריאיישן טובים יותר.
יתכן שהבקרים של הובי ווינג עמידים יותר. אבל לא קונים בקר רק בגלל עמידות.
Yoav Lahav
30-11-2012, 07:56:42
כל אחד ושיקוליו. אבל...
הבקר של CC הוא יקר אימים!!!
ברמת המחירים שלו אני מצפה לסופר בקר שעבר QA במפעל נבדק והופעל בתנאי קיצון לפני שיצא לשוק,
יוצר מהחומרים הכי טובים שיש בכדור הארץ ושאם הוא נשרף יבוא צוות מהמפעל לחקור איך זה ייתכן,
יוסקו מסקנות ויפוטרו האחראים ובעל הבקר שנשרף יפוצה ויקבל התנצלות בכתב.
לפי דעתי הכמה דברים שיש ל CC לא שווים דבר אם אתה מטיס בפחד שהנה תכף הבקר שלך כושל ואולי גם לוקח איתו
תמסוק לאדמה. HOBBYWING נותן לך ראש שקט וזה הכי חשוב.
לגבי הגודל: לי יש את ה 150A-220A ל 6 תאים והוא זהה בגודלו לבקר ה 120A HV. הוא גדול בשטח אבל דק בהרבה מה CC.
יש לי שאלה אלייך:
נניח ואומרים לך עכשיו ש 5% מבקרי CC נשרפים ב 10 טיסות הראשונות
ושבקרי HOBBYWING 120A HV לא נשרפים לעולם ב 10 טיסות הראשונות.
היית קונה CC?
מסכן מסוק שלם?
מוציא ים כסף?
כל זה בשביל GAIN ועוד איזה דבר או שניים שלא ממש חשובים לרוב המטיסים.
תחשוב על זה...
עוד פעם יואב אתה מושך אליך אש מיותרת.
אני יכול להעיד על עצמי שניסיתי את 2 המוצרים.
מעדיף בסופו של דבר את הקאסל קריאיישן.
בגלל גוברנר יותר איכותי. אפשר לכוון סל"ד וגיין (בהובי ווינג אי אפשר)
קל יותר
קטן יותר פיזית (120 HV של הובי ווינג כמעט בגודל של מגש פיצה)
נוח יותר לכיוונים.
לדעתי הבקרים המקוריים של אליין מיוצרים ע"י הובי ווינג. הם מעולים, אבל עדיין בקרי קאסל קריאיישן טובים יותר.
יתכן שהבקרים של הובי ווינג עמידים יותר. אבל לא קונים בקר רק בגלל עמידות.
Yoav Lahav
30-11-2012, 08:05:27
אני אגיד שיש לך הרבה מזל ולא כדאי להמשיך להתגרות בו.
לגבי הסיני: יש לסיני עשרות בקרים לא כולם טובים.
לפני שקונים בקר יש לבדוק היטב מה אתה קונה ולדבר עם אנשים רציניים שמכירים ויודעים.
בגלל זה קניתי HOBBYWING. אכן יש לסיני גם סחורה שלא תחזיק דקה.
יואב אני לא יודע מה הניסיון שלך עם בקריCC אבל לי יש יותר מ4
ואף אחד מהם לא נשרף אז מה תגיד?
אתה סתם מחפש להגיד כמה הסיני טוב אני קנית בקר מסיני לא יחזיק דקה באויר
אז מה תגיד?
Yoav Lahav
30-11-2012, 08:19:56
מוטי, לבקר אמורות להיות הגנות שמונעות כשלים כאלה ומבקר
של 1200 שקל אני מצפה שלא ישרף בטח לא ככה על ימין ועל שמאל.
אכן באלקטרוניקה לא חוסכים אבל המקרה של CC חריג שם אתה גם
משלם יקר וגם לא מקבל תמורה נאותה.
בתור מהנדס מה שעולה לי לראש זה שמישהו ב CC צריך לעשות בדיקה
מעמיקה איך קורה ש CC מככבת בגוגל עם בקרים שמתקלקלים.
ברור שמשהו שם בתכנון או בתוכנה או בחומרים לא בסדר.
הכי חמור זה אם הם יודעים את זה וממשיכים למכור.
יואב,
תזכור דבר פשוט, כשקונים בזול משלמים ביוקר..
זה נכון להרבה דברים בחיים ובמיוחד בתחביב הזה!!
והכלל שכמעט כולנו כאן למדנו בדרך הקשה, באלקטרוניקה לא חוסכים!
אם למישו נשרפו שני בקרים שעולים 1200 שקל, מה באמת הסיכוי שזה יקרה?
כנראה שמשהו בסטאפ היה דפוק, בתור מהנדס זאת המסקנה שמייד אמורה לעלות לך בראש.
alex1312
30-11-2012, 08:22:10
אני לא מבין על מה הויכוח פה יואב תעזוב את העיניין הזה השירשור הזה בשביל לעזור בהגדרות ולא איזה בקר טוב ואיזה לא טוב חבל על הויכוח עד מחר לא נסיים
נולד לטוס
30-11-2012, 09:10:56
יואב תמיד יש יותר טובים ותמיד יש מה לומר על בקר כזה או אחר ,אני חושב שאם אני אחפש על הבקר שלך כשלים כנראה שיהיו יותר מאחד אבל, יש משהו שאתה לא יכול להתעלם ,הכל כאן יחסי כמה בקרים של הובי ווינג יש מסתובבים בעולם המסוקים המקצועי וכמה של CC ,כמות ענקית של בקרים קיימת בשוק ולכן האחוז היחסי של כשלים מקבל סקירה בעולם ,זה לא אומר שיש בהובי ווינג אחוז כשלים קטן יותר ,פשוט אין השוואה כמותית בין שתי החברות.
אני סומך על כמה דברים האחד ניסיון והשני ,אם חברת ענק כמו אליין החליטה משיקולים כאלו ואחרים דווקא לבחור ב CC כספק הבקרים שלהם אז יש סיכוי טוב שמדובר בבקר מעולה וכאשר מדברים על עלות תועלת אין וויכוח שהוא בין הטובים.
תמיד אפשר לעלות ברמות ובמיוחד במחיר ,דוגמא קונטרוניק
יהיה מה שיהיה העיקר להטיס בבטחה ובכיף
asaf_aloush
30-11-2012, 09:27:54
איתי הייתי ממליץ לך להוריד את הטיימינג ל5 מנסיון שלי ב7 המנוע מתחמם יותר מדי.
ולדעתי גם לא מורגש הבדל משמעותי באוויר, המנוע הזה חיה בכל מצב(;
bartovmoti
30-11-2012, 10:23:12
מוטי, לבקר אמורות להיות הגנות שמונעות כשלים כאלה ומבקר
של 1200 שקל אני מצפה שלא ישרף בטח לא ככה על ימין ועל שמאל.
אכן באלקטרוניקה לא חוסכים אבל המקרה של CC חריג שם אתה גם
משלם יקר וגם לא מקבל תמורה נאותה.
בתור מהנדס מה שעולה לי לראש זה שמישהו ב CC צריך לעשות בדיקה
מעמיקה איך קורה ש CC מככבת בגוגל עם בקרים שמתקלקלים.
ברור שמשהו שם בתכנון או בתוכנה או בחומרים לא בסדר.
הכי חמור זה אם הם יודעים את זה וממשיכים למכור.
יואב,
אתה מדבר פשוט לא לעניין.. הבקר הזה כנראה שהנפוץ בעולם בתחום שלנו ומן הסתם יהיו עליו אלפי שרשורים ודיונים בכל פורום שתכנס וגם כשלים, היצרן בעצמו הודה שהיו והחליף את הבקרים לכולם על חשבונו!! (תראה לי עוד יצרן שנוהג כך?)
בנוסף, אם אתה לא מכיר את הבקר אז אל תדבר, קיימות אפשרויות הגנה מפני צריכות זרם גבוהות והמשתמש רשאי לבטל הגנות אלו וזה על אחריותו בלבד וזה גם מצויין בהוראות ההפעלה! וכן, במסוקים יש כאלה שמבטלים הגנות זרם בכוונה מתוך הבנה וידיעה של מה שהם עושים!
כמו שאתה יכול לשרוף סרוו כי חיברת אותו לסיגנל לא מתאים, ככה בדיוק עבודה בתנאים לא מתאימים יכולה לגרום לנזק למוצר וזה הגיוני בהחלט!
ודרך אגב, בכל תחום, מוצר, ככל שהוא יותר מקצועי ככה למשתמש יש יותר חופש בהתקנתו ובהפעלתו!
ככה זה בדיוק המסוקים שלנו לעומת צעצוע בטויס אר אס, אתה מרכיב, מכוון ומתקן הכל בעצמך ובשל כך יכולים לקרות כשלים שהם באחריות המשתמש בלבד!
אני יכול לתת לך דוגמא מחיי המקצועיים שבתור מהנדס יוצא לי לעבוד עם צב"ד שעולה עשרות אלפי דולרים ליחידה וגם בציוד כזה, ישנן הוראות מפורשות למשתמש כמו, לא לחבר סיגנל גבוהה מ.. שכן זה עלול לגרום נזק לצב"ד!
נשמע שפשוט אתה החלטת שהזבל שנמכר אצל הסיני זה מה שכולם צריכים לקנות וזה שבחרת להתפשר ובין איכות ומחיר החלטת לקנות מה שיותר זול, זה לא אומר שכך כולם צריכים לנהוג!
אישית יש לי שני בקרים של קסטל, אחד עובד כמה שנים כבר והשני על ה700 עובד ללא דופי!
shaked18
30-11-2012, 12:43:45
אני אגיד שיש לך הרבה מזל ולא כדאי להמשיך להתגרות בו.
לגבי הסיני: יש לסיני עשרות בקרים לא כולם טובים.
לפני שקונים בקר יש לבדוק היטב מה אתה קונה ולדבר עם אנשים רציניים שמכירים ויודעים.
בגלל זה קניתי HOBBYWING. אכן יש לסיני גם סחורה שלא תחזיק דקה.
אה טוב פעם הבא אני השאל אותך כי יש לך ידע מטורף.
זה מראה כמה אתה לא מבין כלום בתחביב אז ואתה סתם זורק שטויות לאויר
לכל דבר שנכתב פה בפורום מסוקים אתה ישר כותב בסיני טוב רק בסיני מה אתה סוכן שלהם
אני לך שום ידע אני בטוח שאתה זמן קצר בתחביב אז ועוד לא ראיתי כלום.
סאונד בראש
30-11-2012, 16:28:22
תודה על ההמלצה אסף
אבל אני מרגיש הבדל ממשי ב 7 טימינג
וכמו שרשמתי 140 זה המקסימום
אחרי טיסה ראשונה המנוע ב 120 במקסימום
תלוי במנוחה
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.