PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה חזרה לאוויר



dor
06-12-2012, 13:42:46
אחרי בערך שנתיים שלא הטסתי אני רוצה לחזור..
הסיבה שבגללה הפסקתי בפעם האחרונה הייתה כי הבטריה של המקלט שלי "נשרפה" תוך כדי הטענה - אסביר -
חיברתי בין החיבור של המפסק והמטען ולא הייתה נורה, חשבתי שאולי יש בעיה במפסק ולכן החלטתי לנתק את הסוללה ממנו ולהטעין אותה ישירות,
ברגע שחיברתי את הסוללה למטען, הסוללה הוציאה קצת עשן והכבל שיוצא ממנה החל להינמס..כמובן שזו הייתה סוללה מתאימה מבחינת המתח והטסתי איתה בערך 10 פעמים בעבר (היא הייתה חדשה)...האם נתקלתם בעבר?

עכשיו חזר לי החשק להטיס אז אני משוטט באינטרנט כדי להזמין סוללה - האם יש חדש בתחום מבחינת סוגי הסוללות או שמה שאני צריך זה פשוט סוללת NIMH פשוטה? יש אתרים שאתם ממליצים להזמין מהם? אני מוצא שם הרבה סוללות של חברות לא מוכרות וה"פקים" היחידים של פוטאבה (יש לי מע' פוטאבה) הם של 600 מיל' אמפר שזה נראה לי די נמוך...

הטיסנים המדוברים הם T-34 ו-ZEN50..

בנוסף, לגבי הZEN - זה טיסן עם גלגלים מתקפלים - אבל כיום אני כבר לא מנוי במנחת עם מסלול אספלט אלא מטיס במסלול כורכר, ברור שאי אפשר להישאר עם האופציה של המתקפלים ולכן רציתי לדעת האם צריך לקבע את הגלגלים שעל הכנף ולהוציא את הסרוו פשוט או שעליי להסיר אותם ולהתקין על גוף הטיסן כן-נשא פשוט?

תודה רבה לעוזרים..

סופ"ש מעולה
דור

daniel@comodoconsole.com
06-12-2012, 14:56:39
שלום,

ברוך שובך לטיסנאות :)

ההמלצה לסוללה למקלט הנה סוללת NIMH 4.8 או 6 NIMH לפי מה שהסרוואים והמטוס שלך צריכים, מומלץ לרכוש 2500 מיליאמפר ומעלה, הסוללות הנ"ל יציבות עבור האלקטרוניקה של המקלט ומספיקות למספר רב של טיסות ואין בעיה עם פריקות או חוסר יציבות.

לגבי הגלגלים דבר איתי בנייד אם אתה רוצה על מנת שאוכל להמליץ לך מה לעשות

דניאל
0526008515

noam_h
07-12-2012, 11:01:01
גם אני בדרך לחזור אחרי שנתיים שלא הטסתי (ניטרו לא הטסתי אפילו 3 ומשהו שנים).
קניתי את הבטריה הזאת למקלט:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=25030
ואת זאת לשלט:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=17955

לגבי הגלגלים, לי יש טאי-ג'י 60 וכבר בהתחלה לא אהבתי את המתקפלים. החלפתי לכן נסע קבוע בגוף, וזה איפשר לי גם להגדיל את קוטר הפרופ (אני מעדיף טיסה איטית).

noam_h
07-12-2012, 11:01:37
גם אני בדרך לחזור אחרי שנתיים שלא הטסתי (ניטרו לא הטסתי אפילו 3 ומשהו שנים).
קניתי את הבטריה הזאת למקלט:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=25030
ואת זאת לשלט:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=17955

לגבי הגלגלים, לי יש טאי-ג'י 60 וכבר בהתחלה לא אהבתי את המתקפלים. החלפתי לכן נסע קבוע בגוף, וזה איפשר לי גם להגדיל את קוטר הפרופ (אני מעדיף טיסה איטית).

dor
07-12-2012, 13:00:39
אפשר הסבר קצר מתי משתמשים ב6V ומתי ב4.8?
אצלי הבטריות שהיו למקלט הן 4.8...

עוד דבר, יש מתאם בשביל שבטריה של JR תתאים גם לפוטאבה?

לגבי הגלגלים - אני מעדיף לא לחורר את הגוף שלו - אתה מכיר אנשים שקיבעו אותם פשוט במצב פתוח?

תודה רבה לעוזרים

yuval-the-pilot
07-12-2012, 14:19:57
אפשר הסבר קצר מתי משתמשים ב6V ומתי ב4.8?
אצלי הבטריות שהיו למקלט הן 4.8...

עוד דבר, יש מתאם בשביל שבטריה של JR תתאים גם לפוטאבה?

לגבי הגלגלים - אני מעדיף לא לחורר את הגוף שלו - אתה מכיר אנשים שקיבעו אותם פשוט במצב פתוח?

תודה רבה לעוזרים

המתח תלוי בסוג הסרוו.

קונקטור JR ופוטאבה זה אותו קונקטור.

7YOAV7
07-12-2012, 20:06:04
עדיף סוללה 6 וולט. ההבדל עצום, כי הסרוואים מגיבים הרבה יותר מהר ובצורה הרבה יותר חלקה וטובה. אני הייתי ממליץ לא לקנות סוללת ניקל אלא life. הן טובות יותר לטעמי. אני לא מבין מה הבעיה בכן נסע מתקפל על מסלול כורכר? האם אתה מפחד שהכורכר ידפוק את הסרוואים?.
האמת אני בכלל לא בעד כני נסע מתקפלים. הדבר נראה לי בעייתי מידי

noam_h
08-12-2012, 23:04:37
כמו שכבר כתבו לך, רוב הסרוואים הסטנדרטיים מקבלים גם 4.8V וגם 6.0V, אבל תבדוק לפי הסרוואים שיש לך. אם הם דיגטליים וישנים, יכול להיות שהם עובדים רק ב- 4.8V.
בנוסף, כשעוברים ל- 6.0V צריכת הזרם עולה ולכן צריך סוללה בקיבולת גבוהה יותר ממה שהיה לך ב- 4.8V.
מבחינת ביצועים, 6.0V עדיף כמובן.

umbo
09-12-2012, 08:34:53
אפשר הסבר קצר מתי משתמשים ב6V ומתי ב4.8?
אצלי הבטריות שהיו למקלט הן 4.8.......

.......תודה רבה לעוזרים

מערכת מוטסת רגילה עם 4 - 5 סרוו עובדת יפה מאוד עם מתח של 4.8 וולט.
סיבה לעבור ל-6 וולט היא שימוש מספר גדול יותר של סרוו שעובדים כולם בו זמנית ולכן יכולים להעמיס את הסוללה. סיבה אחרת זה שימוש בסרוו דיגיטליים "שמעדיפים" מתח של 6 וולט.
במערכת מוטסת רגילה שימוש במתח הגבוה של 6 וולט גורם לצריכת זרם גבוהה יותר שסתם מקצרת את זמן השימוש (כן, זמן השימוש יכול להיות קצר יותר מאשר עם סוללה 4.8V ) עם תועלת מוגבלת מאוד - פעולת הסרוו קצת יותר מהירה וחזקה, אך בטיסן פשוט זה מיותר ולמעשה לא נותן שום יתרון ממשי.

tamos
09-12-2012, 13:08:46
תקנה מהסיני סוללת LIFE למקלט בגודל המתאים, תבדוק לפני שהיא תוכל להכנס כמו שצריך.
בנוסף משקל, כי לפעמים הCG יכול להפגע מפאת משקלה הנמוך של הסוללה לעומת NIMH או NICD.
לשלט אפשר גם ליפו ולא לייף, בדכ הם מקבלים את זה ללא כל בעיה.רק שים לב לקוטביות לפני שאתה מחבר את הסוללה, כי יש יצרנים ששמים את ה- וה+ הפוכים ואז מה שוקרה שנשרף לך מודול שידור וזה לא הכי נעים...

yani
09-12-2012, 14:53:52
אני מצטרף לשאלתו של דור לגבי הסוללות:
אני מטיס טיסן עם 7 סרוואים אנלוגיים - רגילים (3004 של פוטאבה), ולטיסן שלי יש סוללת ניקל קדיום מקורית של פוטאבה, שלא מחזיקה הרבה... אחרי כ-4 טיסות היא מתעייפת.
הייתי מעוניין להחליף לסוללה עם קיבולת גדולה יותר. לפוטאבה אין סוללות אחרות להציע, האם אתם יכולים להמליץ על סוללות איכותיות שיתאימו לי? (נראה לי שאעדיף 4.8 V ולא יותר)

תודה,

dor
12-12-2012, 21:44:21
אהלן חברים, קצת עדכונים

מסתבר שלוקח קצת זמן להחזיר את הציוד לשימוש..כנראה שגם המצטבר של הארגז טיסה כבר לא בחיים לצערי..
בכל מקרה,
יש לי מנוע IRVINE - עוד מהתקופה הטובה של החברה הזו, הבנתי שמתישהו מכרו את השליטה על החברה והמנוע הזה הפך להיות ממש לא משהו..בכל מקרה אני מאוד מרוצה מהדגם שיש לי,
זה נפח 53, הבעיה שלי היא שהמצערת תקועה..ניסיתי להשפריץ WD40 במשך יומיים ואין שיפור..פתחתי בעזרת מפתח שבדי את הבורג שנמצא מימין לקרבורטור (כלומר פתחתי את כל הקונסולה של ה"סיכת אוויר") כי אמרו לי שככה זה ייפתח אבל לא קרה כלום..הקונסולה הוברגה החוצה בקלות אבל המצערת עדיין תקועה..

חשבתי על רעיון הבעיה שהוא לא הכי בטיחותי ולכן אשמח אם יש לכם רעיון אחר, חשבתי להניע את המנוע לכמה דקות (המצערת תקועה על 15% פתח אוויר ככה שאין בעיה להניע) וכשהמנוע יתחמם כל השמנים שתוקעים את המצערת יימסו ותיפטר הבעיה..מה דעתכם?

לגבי סוללה לשלט לפני שנתיים רכשתי אחת ונראה לי שהיא טובה, גם לאחר שהפסקתי להשתמש בה ניתקתי אותה מהשלט כי נאמר לי שזה יימנע "פריקה" של הסוללה וישמור עליה..
כעת יש לי רק סוללה למקלט שאני צריך להזמין וכנראה שמצאתי משהו טוב של JR ולפי מה שהבנתי כאן זה מתאים למערכת פוטאבה ולכן אזמין אחת כזו.. עוד שאלה - יש לי סוללה משנת 2005 של 1500 מיל' אמפר..לחבר שלי יש מד מתח שבודק את הסוללה בעומס ולכן אבדוק אותה לפני שאחשוב לעלות איתה לאוויר..אבל האם לדעתכם גם אם הסוללה יוצאת תקינה בבדיקה זהו אורך חיים ארוך מידי ועדיף לא לעלות עם כזו לאוויר?


שאלה אחרונה (סליחה על המבול!!), בZEN 50 שלי, שהוא חדש אגב (כבר בן 7 אבל עשה רק טסט פלייט) יש ערבוב של סוגי סרוואים - בזמנו לא אני בניתי את הטיסן ומי שמכר לי אותו כנראה לא חשב על טובתי כי ממה שהבנתי ערבוב הוא לא דבר שכדאי לעשות..השאלה היא האם אתם חושבים שיש בכך באמת בעיה - יש לי 4 סרוואים 3001 של פוטאבה ואחד של סאנווה ששמו spect -AD וזה סרוו כח בשביל ההגה גובה..יש עם זה איזה בעיה לדעתכם או שאני סתם משמיץ ומדבר שטויות?

תודה על כל העזרה חברים!!
מקווה לעלות לאוויר בקרוב!! :)

דור

tamos
13-12-2012, 01:39:17
לגבי הקרבורטור. לא מכיר את המנוע אבל אני מאמין שכן קיימת האפשרות להוציא אותו לגמרי. אז תוציא אותו. תשים בצד את כל חלקי הפלסטיק והגומי ותשרה אותו בניטרו. הוא לא רק ישתחרר הוא גם יתנקה. מדריך צעד אחר צעד תרשום בגוגל מסבירים בדיוק מה לעשות.
עדיין תקוע? תחמם בתנור 200 מעלות הוא ישתחרר בטוח. למרות שגם שלי באיזה מנוע ישן נתקע ושיחקתי עם החבית והוא השתחרר יופי.

לגבי הסוללות. למה לקחת סיכון? סוללות מלפני כמה שנים? עזוב אותך תקנה סוללת
לייף מהסיני ב15 שקל וסוללה לשלט מהסיני בעוד סכום זעום ותטיס בראש שקט. בשביל מה להתקע עם ניקל יצא מהעולם כבר...

לעניין הסרוואים אין כל בעיה להשתמש בסרוואים שונים. בטיסני בנזין גדולים דווקא די נפוץ לשלב סרוואים. לכל סרוו יש את התפקיד שלו על חלקם הדגש הוא מהירות ועל האחרים דווקא הכוח. בטיסן שלך זה לא כך עקרוני כך שזה בסדר.

זאת האגורה וחצי שלי.

edgarfov
13-12-2012, 09:21:37
לא הייתי בראש שקט אם הייתי טס עם סוללות שבאות מסיני.
יש פה בארץ סוללות לייפ (הירוקות האלה) של HOBBICO
לא הייתי משקיע שקל פחות.

dor
13-12-2012, 11:12:16
הבהרה קטנה - כשאתם מדברים על סוללות לייף הכוונה לסוללות LIPO או משהו אחר? לגבי הקניה בארץ - אני חושב ש"גזרו" עליי קופון מספיק גדול כאן בארץ ונראה לי שעדיף להזמין מחו"ל גם אם זה אומר לחכות עוד שבועיים..השבוע כשראיתי שלפני שנתיים לקחו ממני 250 ש"ח על פק סוללות לשלט של 1600מיל' אמפר הזדעזעתי...ואם חשבתם שזה של פוטאבה אז לא, אין כאן בושה לבעלי החנויות ויש גם דרך לעשות כסף מבלי לעשוק, כל עוד זה לא קורה אני מעדיף להמנע מהם (בלי הכללות מיותרות כמובן).

לעניין הקרבורטור - במנועי אירווין קונסולת הקרבורטור בנויה מפלסטיק קשיח כך שיש בעיה להשרות אותו\לחמם אותו בתנור...

אפשר לדעת בבקשה מה מיוחד בסוללות הלייף האלו? חיפשתי בשם זה בגוגל ולא ממש מצאתי מידע מועיל..

תודה רבה אנשים,

דור

יובל בן חיים
13-12-2012, 12:15:27
מדובר בסוללות LiFe.

noam_h
14-12-2012, 10:00:35
רק תשים לב שהמתח של סוללות LiFe הוא 6.6V, שלא ברור לי כמה זה בריא למקלט ולסרוואים (אם לא שמים רגולטור).
זה נכון שהרבה אמרו לי שהם משתשמים בזה והכל עובד, אבל לטווח הארוך אני לא בטוח שזה בריא.

tamos
14-12-2012, 13:31:18
כל עוד אתה שם עין על הסוללות של הסיני אין בעיה. עם כל הכבוד להוביקו, סוללה שעולה מחצית מעלות הטיסן היא בכלל לא משתלמת.
בעניין שחרור הקרבורטור תנסה בכוח איכשהוא אם אתה אומר שהכל שם מפלסטיק גם הwd ששמת לא הכי טוב. הדרכים שהצעתי אלו הדרכים הקלאסיות לניקוי ושחרור קרבוראטור

dor
15-12-2012, 09:43:04
כל עוד אתה שם עין על הסוללות של הסיני אין בעיה. עם כל הכבוד להוביקו, סוללה שעולה מחצית מעלות הטיסן היא בכלל לא משתלמת.
בעניין שחרור הקרבורטור תנסה בכוח איכשהוא אם אתה אומר שהכל שם מפלסטיק גם הwd ששמת לא הכי טוב. הדרכים שהצעתי אלו הדרכים הקלאסיות לניקוי ושחרור קרבוראטור


אתה מתכוון שהסוללות LIFE הן יקרות?
אני קראתי עליהן באינטרנט ולמעט העניין שהן נטענות מאוד מהר - שאני באמת לא צריך את זה, אין לי בעיה להטעין את הסוללות שלי 8 שעות, לא מצאתי בהן יתרון נוסף..לעניין ה6.6V, המערכת שלי עבדה עד היום עם 4.8 ואני חושב שאשאיר את זה ככה, במידה ומדובר גם בסוללות מאוד יקרות אז על אחת כמה וכמה..NIMH של חברת JR עולות פחות מ5 דולר.. שזה מחיר מצויין.
בנוסף, נניח ואני מחליט לעבור לסוללות לייף, האם צריך להחליף גם מטען? יש לי מטען "טיפש" שיש לו כל מיני אופציות למתחים שונים..לא משהו מתוחכם.

תודה ושבת שלום,

דור

עמי
15-12-2012, 18:04:42
היי
ממלץ מאוד לקנות סוללות טריות חבל לאבד טיסן סתם במקרה הטוב או פגיעה בנפש / רכוש במקרה הפחות טוב .
ממליץ על הסוללה הזו או דומות לה http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=3181
סוללה זו תספיק לך לחודש טיסות מטעינה לטעינה . כדאי גם להוסיף מד סוללה לטיסן או באזר התראה אם אין לך טלמטריה בשלט .\
לסוללות ממולץ לקנות מטען מתאים מהסיני הם זולים ועושים עבודה טובה .
לשלט ממולץ גם סוללות טריות סוגם יקבע בהתאם לשלט . בסנואה ממולץ מאוד לייף , בארורה של היטק סוללת ליפו וכו'
בנוגע לקונקטור הסוג של JR הוא אוניברסלי של פוטבה לא , לכן שימוש בJR יתאים גם לפוטבה .
סוללת NIMH לא מתאימות לשימוש היות וגרף הפריקה שלהם נופל בצורה חדה ללא התראה ולכן עדיף שימוש בסוללות ניקל קדיום רגילות בהם ניתן להרגיש שהם נחלשות ( גרף פריקה מתון יותר) במיוחד שמדובר על סוללות למקלט .
בהצלחה

עמי
15-12-2012, 18:05:18
היי
ממלץ מאוד לקנות סוללות טריות חבל לאבד טיסן סתם במקרה הטוב או פגיעה בנפש / רכוש במקרה הפחות טוב .
ממליץ על הסוללה הזו או דומות לה http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=3181
סוללה זו תספיק לך לחודש טיסות מטעינה לטעינה . כדאי גם להוסיף מד סוללה לטיסן או באזר התראה אם אין לך טלמטריה בשלט .\
לסוללות ממולץ לקנות מטען מתאים מהסיני הם זולים ועושים עבודה טובה .
לשלט ממולץ גם סוללות טריות סוגם יקבע בהתאם לשלט . בסנואה ממולץ מאוד לייף , בארורה של היטק סוללת ליפו וכו'
בנוגע לקונקטור הסוג של JR הוא אוניברסלי של פוטבה לא , לכן שימוש בJR יתאים גם לפוטבה .
סוללת NIMH לא מתאימות לשימוש היות וגרף הפריקה שלהם נופל בצורה חדה ללא התראה ולכן עדיף שימוש בסוללות ניקל קדיום רגילות בהם ניתן להרגיש שהם נחלשות ( גרף פריקה מתון יותר) במיוחד שמדובר על סוללות למקלט .
בהצלחה

dor
15-12-2012, 22:25:23
בנוגע לNIMH - טעות שלי התכוונתי לניקל קדיום...
שלחת לי קישור של סוללות LIPO - החיבור שלהן נראה לא סטנדרטי..יש מתאם בשביל לחבר אותן למקלט פוטאבה (מדובר על מקלט מלפני 7-8 שנים)..?

מה הכוונה שאתם תמיד אומרים הסיני? HOBICCO, HOBBYKING וכדומה או אתר ספציפי?
יש לי מד בשלט, זו מערכת 6XA - אני מאוד מרוצה מהשלט הזה ויש לו גם התראה כאשר הסוללה חלשה מידי. אם אקח את הסוללה הזו לטיסן אשים גם באזר התראה - אני מניח שהוא מצפצף כשהבטריה חלשה כן?
תודה.!
דור

umbo
16-12-2012, 19:16:13
היי.......
........לשלט ממולץ גם סוללות טריות סוגם יקבע בהתאם לשלט . בסנואה ממולץ מאוד לייף , בארורה של היטק סוללת ליפו וכו'........


זו פעם ראשונה שאני שומע שסנואה ממליצים על כך, אתה יכול להביא לכך סימוכין, או שזו רק שמועה בין החברה ?
אולי דווקא אשתכנע לקנות סוללה כזו...

אגב, לגבי סוללות NIMH, סוללות מקוריות של משדר הן בדרך כלל של 600-700 מיליאמפר\שעה, והן אמורות לעבוד לפחות 3 שעות. אם מחליפים אותן לסוללות NIMH של למעלה מ-2000 מיליאמפר הן אמורות להספיק לעשר שעות עבודה ויותר, נראה לי קצת לא לענין להגיד שיש לחשוש מפריקת הסוללות ונפילת מתח במשדר גם אם שכחת אותו עובד כל הדרך למנחת וגם אם שם הוא פעל שעות מתוך שכחה...... וכל זה לגבי משדרי 72 מגה שצורכים זרם כפול מאשר משדרי 2.4 גיגה

7YOAV7
16-12-2012, 21:50:31
לא יודע מה איתכם. לי יש בשלט סוללת ניקל מטאל מקורית של פוטאבה והיא בסדר גמור. בנוסף אני ממש לא מבין מה הבעיה בסוללת לייף.למשל בפוטאבה שלי כתוב שהמקלט יכול לעבוד ממתח של 3.8 עד 7.8 או 8 פלוס מינוס(לא זוכר בדיוק). ואם כתוב שהמקלט יעבוד עם זה אין שום בעיה מיטב הבנתי ולפי הידע שלי בחשמל. הוא מווסת את המתח לסרוואים כמו בקר מהירות בטיסן חשמלי. גם שם המתח גבוה בהרבה ממה שהסרוואים יכולים לעבוד .

עמי
17-12-2012, 20:34:04
UMBO לא רשמתי שסנואה ממליצה - ההמלצה היא שלי בלבד ומניסיון טוב של שנים .
ההמלצה היא לסוללה חדשה ולא מקורית עם יותר גוס' מהמקוריות כפי שהתבקש מפותח השירשור .
ההמלצה נובעת גם בהתאמה למתח הפעלה של השלט ללא חריגות (בתחום העבודה הסביר ) .
היות ולסוללת לייף יתרונות רבים (בטיחות ,עקומת טעינה פריקה , מחזורי טעינה ,סף פריקה ,אמינות,משקל ועוד ) -היא מומלצת מאוד -ראה דפי נתונים של הסוללות שבקשור שצרפתי .
לצערי בשלט ארורה אין אפשרות לעבוד עם סוללת לייף העדיפה אבל הייצרן איפשר להתקין סוללת ליפו ( קצת מפחיד להכניס לשלט יקר סוללה שיכולה להתלקח /להתנפח ).
נכון שסוללות NIMH בעלות קיבול גדול יותר בד"כ אבל הנפילה של המתח חדה ופתאומית וזה לא משנה אם לאחר שעתיים או חמש , לכן לא מומלצות במיוחד במקלטים .
- סיפור אישי - לאחר לילה של טעינת סוללה 5 תאים NIMH די חדשה (5-6 מחזורי טעינה) - בטיסן אורגן אורות מעיד על טעינה מלאה , גיחה שנייה באותו היום וזהו נגמרת הסוללה בפתאומיות וזה הסוף של הטיסן .
מאז אני לא חוסך בסוללות שלי :)
דור - יש לקנות מתאם לחיבור ראה בדפי הנתונים ואפשר פשוט להחליף לכל חיבור שרק תרצה :)

edgarfov
17-12-2012, 21:53:11
ליפו עובד נהדר עם אורורה , אם מתנפח תעיף!
אם תשים חרא ליפו תשא באחריות.

7YOAV7
18-12-2012, 07:52:21
אני חושב שהייתה לך טעות שהסתמכת על אורגן אורות. זה דבר לא אמין ולא ממש מראה באמת כמה נשאר בסוללה. בשנייה שמאמצים אותה קצת עם הסרוואים החיווי שלו משתנה וחוזר מיד בסוף הפעולה

Liav
18-12-2012, 12:43:27
לא יודע מה איתכם. לי יש בשלט סוללת ניקל מטאל מקורית של פוטאבה והיא בסדר גמור. בנוסף אני ממש לא מבין מה הבעיה בסוללת לייף.למשל בפוטאבה שלי כתוב שהמקלט יכול לעבוד ממתח של 3.8 עד 7.8 או 8 פלוס מינוס(לא זוכר בדיוק). ואם כתוב שהמקלט יעבוד עם זה אין שום בעיה מיטב הבנתי ולפי הידע שלי בחשמל. הוא מווסת את המתח לסרוואים כמו בקר מהירות בטיסן חשמלי. גם שם המתח גבוה בהרבה ממה שהסרוואים יכולים לעבוד .

יואב,
המקלט לא מווסת כלום.
החיבור של המתח למקלט ולסרוואים הוא חיבור מקבילי.
לכן ניתן לחבר את הסוללה לכל ערוץ במקלט.
המקלט והסרוואים יקבלו מתח זהה

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

7YOAV7
18-12-2012, 18:05:17
אוקיי, מעולה למדתי משהו חדש אני בכל מקרה מטיס עם לייף 6.6 כמו עוד כמה אנשים וזה עובד סבבה

עמי
18-12-2012, 19:39:34
אתם מחמיצים שוב את הנקודה
ברור שלא מסתמכים על אורגן אורות זה לאינדקציה בלבד - גם אם היה נבדק עם רב מודד תחת עומס הארוע לא היה נמנע - שוב אני חוזר - לסוללות יש עקומת פריקה חדה כלומר מספקת מתח יציב עד הנפילה החדה לאומתה לסוללת קדיום ירידה מתונה יותר במתח בציר הזמן - כמו כן סוללות אלו סובלות מאפקט זיכרון כמות נמוכה יחסית של מחזורי טעינה ועוד .
גם לא אמרתי שאני משתמש בליפו נפוח רק ציינתי את הסכנות שבטעינת ליפו כשהוא בתוך השלט , בסוללת לייף אין בעייה כזו -ובזאת יתרונה .
נ.ב - אים יש לך תופעה שבהזזת הסרוואים נדלקים לך כל הנורות האדומות באורגן אורות זה מעיד שהסוללה שלך מועמסת ולא מצליחה לספק את כל הזרם שלה לסרוואים , אם מדובר ב-2 ,3 זה בסדר :) - זה בעצם בדיקת הסוללה תחת עומס האורגן מעיד על נפילת המתח :).

dor
29-03-2013, 14:27:57
ניסיון החייאה לפוסט... התקופת מבחנים תפסה אותי והטיסנים הוזנחו (שוב)

התייעצתי עם כמה אנשים וותיקים בתחום, וגם ראיתי שיש כאן תגובות חלוקות בנוגע לסוללות LIFE למקלט, והאמת שאני לא ממש רוצה לקחת את הסיכון הזה כשמדובר בסוללה של הטיסן, מה גם שיש לי מטען מתאים לסוללות מהזן הישן ואני ידוע לעבוד איתן, לכן אני מחפש סוללות ni-cd (בשל גרף פריקה מתון יותר מni-mh) אבל הבעייה היא שיש רק סוללות של עד 700 מיליאמפר! - מדובר בטיסן בעל 5 סרוואים שאחד מהם כח ואני רוצה להרגיש בטוח עם 1500 מיליאמפר...אין דבר כזה בשוק הניקל קדמיום??

תודה רבה וחג שמח!!