tzn11
14-02-2009, 22:43:40
שלום לכולם,
שמי ניסים ואני חדש בתחום המסוקים.
הטסתי טיסנים הרבה שנים, הייתי בהפסקה ולא מזמן חזרתי להטיס.
אני בונה דגמים מזה שנים רבות.
מזמן רציתי להיכנס לתחום המסוקים, אך לפני מספר שנים, המסוקים היחידים שהיו זמינים בשוק היו מסוקי הדלק, שהיו יקרים, חלפים יקרים ולא יכלתי להטיסם בכל מקום.
שוק המסוקים החשמליים שהתפתח פלאים בעשור האחרון, פתח בפני אשפרויות מעולות, הן מבחינת מחיר נמוך ועלות תחזוקה נמוכה והן בזכות האפשרות להטיס בכל מקום.
בחודשיים האחרונים ביצעתי אין ספור סקרי שוק, קראתי אין ספור מאמרים, נכנסתי להמון פורומים ודיברתי עם הרבה אנשים בתחום וכל זאת, על מנת למצוא את הדרך הנכונה להכנס לתחום ולמצוא את המסוק הטוב ביותר עבורי.
אני יודע שיש אנשים שיחלקו על דעתי, אבל מהנסיון וממה שלמדתי, אלו ההחלטות שעשיתי.
אני מקווה כי זה יעזור לאחרים הרוצים להכנס לתחום לקבל החלטה טובה יותר.
טרם הכניסה לתחביב, קראתי המון חומר ושאלתי הרבה אנשים, במה דברים אמורים. נתקלתי באנשים שנכנסו לתחום מבלי לדעת למה הם נכנסים.
לאלו מכם העוסקים במלאכה, ידוע שתחום המסוקים דורש ידיעה רחבה הן במכניקה, הן בהבנה נכונה של כיצד מסוק עובד, הן בחשמל ואלקטרוניקה וכמובן שבהטסה.
מי שלא מוכן להשקיע את שעות הלימוד, את הרצון לדעת, את השעות הרבות מול הסימולטור ואת העובדה שיהיו ריסוקים, אולי זה לא התחביב בשבילו.
זה אחד התחומים שהכניסה אליהם אולי איננה חלקה כמו תחומים אחרים, אך בסוף הסיפוק הוא אדיר.
השאלה הבאה הייתה עם איזה מסוק להתחיל?
וכשאני אומר מסוק, אני מתכוון למסוק. כל הלאמות לסוגיהם וחבריהם (יש לי כזה כבר שלוש שנים) הם לא מסוק, לא במלוא מובן המילה. הם אולי יכולים לתת, למי שלא החזיק אף פעם שלט, תחושה כללית של הטסת מסוק, אוריינטציה, קשר עין, אבל לא יותר מזה.
ההחלטה שלי הייתה ללכת על מסוק 450 הן בגלל סבירות המחיר והן בגלל עלות התחזוקה.
השאלה הראשונה שעלתה בבחירת המסוק, והיא מכרעת, הייתה זמינות החלפים.
נכון הדבר שאפשר להשיג חלפים בחו"ל, אך לא תמיד יש את האופציה הזו, במיוחד לבני נוער, ולא תמיד יש חשק לחכות מספר ימים עד שהחלפים יגיעו מחו"ל.
האופצעה הזו צמצה את האפשרויות שלי למסוקים הבאים:
HONEY BEE KING 3 של חברת ESKY
BELT CP של חברת ESKY
CX450 של COPTER X
TREX של חברת ALIGN
BLADE 400 של חברת EFLY
HK450 או חיקוי אחר של TREX
מאחר שלא הכרתי את המסוקים, רציתי ללמוד עליהם יותר, הן מבחינת מחיר, מבחינת מה אני מקבל במסוק, האם המסוק יכול לשמש אותי גם הלאה, בעיות שיש עם המסוק וכו...
שוב פניתי לפורומים השונים, קראתי המון על המסוקים, רשמים של מטיסים ועוד, שאלתי מטיסים, שאלתי מדריכים ויצרתי לעצמי תמונת מצב על כל מסוק.
השאלה הבאה הייתה האם לרכוש מסוק חדש או יד שניה?
ההתלבטות באה בעקבות כך שיש הרבה מסוקי יד שניה בשוק במחירים די אטרקטיביים.
לאחר התייעצויות והבנה שמסוק הוא מכונה בעלת שחיקה גבוהה יחסית, למרות העובדה שיש מסוקי יד שנייה במצב מצוין, החלטתי לרכוש מסוק חדש.
אחת הסיבות הייתה שמסוק יד שנייה לא תמיד מגיע עם הסט אפ שאני רוצה.
והשאלה האחרונה הייתה האם לרכוש מסוק RTF או מסוק KIT ולתפור לו את הסט אפ.
מכיוון שהבנתי שרוב מסוקי ה RTF שלהם מחיר אטרקטיבי, כוללים אלקטרוניקה ומערכת רדיו פשוטות וזולות, כאלו שאני די מהר אצטרך להחליף, החלטתי ללכת על מסוק KIT ולרכוש בנפרד את מערכת הרדיו והאלקטרוניקה.
לאחר הכרת המסוקים, הבנת מה אני מקבל מהם ומרשמים שקיבלתי ממטיסים שהטיסו ומטיסים את המסוקים, הרשימה הלכה והצטמצמה בעצם לשלושה אפשרויות:
CX 450 ME של COPTER X
TREX S GF של חברת ALIGN
HK450 או חיקוי אחר של TREX
לקחתי את הזמן ובדקתי כל מסוק לעומק מבחינת עלות המסוק, עלות החלפים, זמינות החלפים, יכולות המסוק ואפשרות להתקדם עם המסוק הלאה, והגעתי למסקנה הבאה:
TREX S GF - הוא הטוב שבנבחרת, האחרים בעצם הם חיקווים שלו, הביקורות עליו מעולות, אפשרויות השדרוג מעולות והוא כמובן יכול בסט אפ הנכון לשמש הם כמסוק ראשון והן כמסוק 3D מעולה. מה ש"הפיל" את המסוק מבחינתי הייתה עלותו ועלות החלפים (יקר הרבה יותר מהמתחרים).
HK 450 או חיקוי אחר של TREX - מאוד מפתים מבחינת מחיר, הם חיקוי של המקור ואמורים באופן תאורטי להיות טובים, הם מגיעים עם פחות חלקי מתכת מהמקור וזאת אחת הסיבות שמחירם יותר זול, לחלקם יש בעיות כאלו ואחרות שדורושת תשומת לב, איכות החלקים לא תמיד ידועה וחלק מהמטיסים מדווחים שנאלצו להחליף חלקים מסויימים עם חלקים טובים יותר של TREX.
מה ש"הפיל" אותם (מנסיונם של אחרים) זה שמה שעולה בזול בסוף עולה ביוקר.
והעובדה שבחלקם, לא כל החלקים תואמים 100% את חלקי ה-TREX וגם לא תמיד יש חלקים במלאי.
CX 450 - המסוק הוא חיקוי של TREX אבל חיקוי טוב. הוא קיים מספיק זמן בשוק כך שיש לו כבר שם מספיק טוב בזכות עצמו. המסוק זול ותואם בחלקיו (מבחינת חלקי מתכת) את ה-TREX.
יש כיום יבואן בארץ, כך שיש חלפים בהישג יד, עלות זולה של חלפים וכמו כן, ניתן להתחיל איתו כמסוק ראשון ולהתקדם איתו הלאה. תגובות המטיסים עליו טובות עד טובות מאוד.
בסיכום הכללי של בחינת כל הפרמטרים, החלטתי לרכוש את ה-CX 450 ME של חברת COPTER X.
אני רוצה להודות למספר אנשים מהפורום שעזרו לי להגיע להחלטה הנכונה:
לליאור זהבי, לגיא, לאבי סירוטה וכמובן לעודד.
ותודה לכל שאר חברי הפורום שמהודעותיהם השכלתי רבות.
כולי תקווה שיום אחד אטיס כמו חלק מהאנשים הנפלאים שבפורום.
בברכה,
ניסים.
שמי ניסים ואני חדש בתחום המסוקים.
הטסתי טיסנים הרבה שנים, הייתי בהפסקה ולא מזמן חזרתי להטיס.
אני בונה דגמים מזה שנים רבות.
מזמן רציתי להיכנס לתחום המסוקים, אך לפני מספר שנים, המסוקים היחידים שהיו זמינים בשוק היו מסוקי הדלק, שהיו יקרים, חלפים יקרים ולא יכלתי להטיסם בכל מקום.
שוק המסוקים החשמליים שהתפתח פלאים בעשור האחרון, פתח בפני אשפרויות מעולות, הן מבחינת מחיר נמוך ועלות תחזוקה נמוכה והן בזכות האפשרות להטיס בכל מקום.
בחודשיים האחרונים ביצעתי אין ספור סקרי שוק, קראתי אין ספור מאמרים, נכנסתי להמון פורומים ודיברתי עם הרבה אנשים בתחום וכל זאת, על מנת למצוא את הדרך הנכונה להכנס לתחום ולמצוא את המסוק הטוב ביותר עבורי.
אני יודע שיש אנשים שיחלקו על דעתי, אבל מהנסיון וממה שלמדתי, אלו ההחלטות שעשיתי.
אני מקווה כי זה יעזור לאחרים הרוצים להכנס לתחום לקבל החלטה טובה יותר.
טרם הכניסה לתחביב, קראתי המון חומר ושאלתי הרבה אנשים, במה דברים אמורים. נתקלתי באנשים שנכנסו לתחום מבלי לדעת למה הם נכנסים.
לאלו מכם העוסקים במלאכה, ידוע שתחום המסוקים דורש ידיעה רחבה הן במכניקה, הן בהבנה נכונה של כיצד מסוק עובד, הן בחשמל ואלקטרוניקה וכמובן שבהטסה.
מי שלא מוכן להשקיע את שעות הלימוד, את הרצון לדעת, את השעות הרבות מול הסימולטור ואת העובדה שיהיו ריסוקים, אולי זה לא התחביב בשבילו.
זה אחד התחומים שהכניסה אליהם אולי איננה חלקה כמו תחומים אחרים, אך בסוף הסיפוק הוא אדיר.
השאלה הבאה הייתה עם איזה מסוק להתחיל?
וכשאני אומר מסוק, אני מתכוון למסוק. כל הלאמות לסוגיהם וחבריהם (יש לי כזה כבר שלוש שנים) הם לא מסוק, לא במלוא מובן המילה. הם אולי יכולים לתת, למי שלא החזיק אף פעם שלט, תחושה כללית של הטסת מסוק, אוריינטציה, קשר עין, אבל לא יותר מזה.
ההחלטה שלי הייתה ללכת על מסוק 450 הן בגלל סבירות המחיר והן בגלל עלות התחזוקה.
השאלה הראשונה שעלתה בבחירת המסוק, והיא מכרעת, הייתה זמינות החלפים.
נכון הדבר שאפשר להשיג חלפים בחו"ל, אך לא תמיד יש את האופציה הזו, במיוחד לבני נוער, ולא תמיד יש חשק לחכות מספר ימים עד שהחלפים יגיעו מחו"ל.
האופצעה הזו צמצה את האפשרויות שלי למסוקים הבאים:
HONEY BEE KING 3 של חברת ESKY
BELT CP של חברת ESKY
CX450 של COPTER X
TREX של חברת ALIGN
BLADE 400 של חברת EFLY
HK450 או חיקוי אחר של TREX
מאחר שלא הכרתי את המסוקים, רציתי ללמוד עליהם יותר, הן מבחינת מחיר, מבחינת מה אני מקבל במסוק, האם המסוק יכול לשמש אותי גם הלאה, בעיות שיש עם המסוק וכו...
שוב פניתי לפורומים השונים, קראתי המון על המסוקים, רשמים של מטיסים ועוד, שאלתי מטיסים, שאלתי מדריכים ויצרתי לעצמי תמונת מצב על כל מסוק.
השאלה הבאה הייתה האם לרכוש מסוק חדש או יד שניה?
ההתלבטות באה בעקבות כך שיש הרבה מסוקי יד שניה בשוק במחירים די אטרקטיביים.
לאחר התייעצויות והבנה שמסוק הוא מכונה בעלת שחיקה גבוהה יחסית, למרות העובדה שיש מסוקי יד שנייה במצב מצוין, החלטתי לרכוש מסוק חדש.
אחת הסיבות הייתה שמסוק יד שנייה לא תמיד מגיע עם הסט אפ שאני רוצה.
והשאלה האחרונה הייתה האם לרכוש מסוק RTF או מסוק KIT ולתפור לו את הסט אפ.
מכיוון שהבנתי שרוב מסוקי ה RTF שלהם מחיר אטרקטיבי, כוללים אלקטרוניקה ומערכת רדיו פשוטות וזולות, כאלו שאני די מהר אצטרך להחליף, החלטתי ללכת על מסוק KIT ולרכוש בנפרד את מערכת הרדיו והאלקטרוניקה.
לאחר הכרת המסוקים, הבנת מה אני מקבל מהם ומרשמים שקיבלתי ממטיסים שהטיסו ומטיסים את המסוקים, הרשימה הלכה והצטמצמה בעצם לשלושה אפשרויות:
CX 450 ME של COPTER X
TREX S GF של חברת ALIGN
HK450 או חיקוי אחר של TREX
לקחתי את הזמן ובדקתי כל מסוק לעומק מבחינת עלות המסוק, עלות החלפים, זמינות החלפים, יכולות המסוק ואפשרות להתקדם עם המסוק הלאה, והגעתי למסקנה הבאה:
TREX S GF - הוא הטוב שבנבחרת, האחרים בעצם הם חיקווים שלו, הביקורות עליו מעולות, אפשרויות השדרוג מעולות והוא כמובן יכול בסט אפ הנכון לשמש הם כמסוק ראשון והן כמסוק 3D מעולה. מה ש"הפיל" את המסוק מבחינתי הייתה עלותו ועלות החלפים (יקר הרבה יותר מהמתחרים).
HK 450 או חיקוי אחר של TREX - מאוד מפתים מבחינת מחיר, הם חיקוי של המקור ואמורים באופן תאורטי להיות טובים, הם מגיעים עם פחות חלקי מתכת מהמקור וזאת אחת הסיבות שמחירם יותר זול, לחלקם יש בעיות כאלו ואחרות שדורושת תשומת לב, איכות החלקים לא תמיד ידועה וחלק מהמטיסים מדווחים שנאלצו להחליף חלקים מסויימים עם חלקים טובים יותר של TREX.
מה ש"הפיל" אותם (מנסיונם של אחרים) זה שמה שעולה בזול בסוף עולה ביוקר.
והעובדה שבחלקם, לא כל החלקים תואמים 100% את חלקי ה-TREX וגם לא תמיד יש חלקים במלאי.
CX 450 - המסוק הוא חיקוי של TREX אבל חיקוי טוב. הוא קיים מספיק זמן בשוק כך שיש לו כבר שם מספיק טוב בזכות עצמו. המסוק זול ותואם בחלקיו (מבחינת חלקי מתכת) את ה-TREX.
יש כיום יבואן בארץ, כך שיש חלפים בהישג יד, עלות זולה של חלפים וכמו כן, ניתן להתחיל איתו כמסוק ראשון ולהתקדם איתו הלאה. תגובות המטיסים עליו טובות עד טובות מאוד.
בסיכום הכללי של בחינת כל הפרמטרים, החלטתי לרכוש את ה-CX 450 ME של חברת COPTER X.
אני רוצה להודות למספר אנשים מהפורום שעזרו לי להגיע להחלטה הנכונה:
לליאור זהבי, לגיא, לאבי סירוטה וכמובן לעודד.
ותודה לכל שאר חברי הפורום שמהודעותיהם השכלתי רבות.
כולי תקווה שיום אחד אטיס כמו חלק מהאנשים הנפלאים שבפורום.
בברכה,
ניסים.