צפייה בגרסה מלאה : שאלה כנף X-8
Guyazulay@
13-12-2012, 17:11:41
אהלן
מישהו יודע את נק CG בשביל מרכז כובד?
תודה
גיא
Trex450
13-12-2012, 17:36:40
ברוב המדריכים שקראתי כתבו שהכי טוב יוצ ממש קצת אחרי הקדמיים של הזריקה שנייה אצייר משהו...
(מבט על החלק התחתון של הגוף)
80352
כאשר המרחק שמסומן ב X הוא באיזור ה 5 מ"מ זה התחלה טובה משם תראה איך הכי נח לך
sharonx
13-12-2012, 17:43:19
גיא, היא מוכנה לטסט ? מתי טסט ? אפשר לבוא להפריע ?
Guyazulay@
13-12-2012, 17:44:17
אוקי .. תודה רבה
בכל אופן, אני שם 2 סוללות 5000 ובאמת שמתי 2 אצבעות "בשקעים שלהם" צריך הרבה משקל מקדימה את 2 הסוללות הזזתי עד הסוף..
בטוח שלא צריך לשים אצבעות איפה שברגי חיבור הכנף?
Guyazulay@
13-12-2012, 17:53:01
גיא, היא מוכנה לטסט ? מתי טסט ? אפשר לבוא להפריע ?
כן ,היא מוכנה כבר עוד כמה שבועות אחרי שהיא יצאה אבל שכבה אצלי הרבה לא הטסתי כלום מאז (חוץ מרחפנים ::)
בכל מקרה אני מתכנן להטיס אותה בשבת אם לא יהיה גשם . ולהפריע??! השתגעת? להפך בשמחה דבר איתי במייל נקבע.
בניתי לעצמי תחנת קרקע משולבת שלט,וציוד FPV . אז בשבת יש טסט להכל :)
Trex450
13-12-2012, 17:54:58
גילוי נאות שלי עדיין לא טסה ... אני לוקח את המידע מRCGROUPS
לדוגמא:
http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=23080299&postcount=5981
Guyazulay@
13-12-2012, 18:01:31
טוב הבחור מRC אחד האנשים היותר רציניים בתחום ואמין מאד.
תודה רבה.
sharonx
13-12-2012, 18:07:09
מנגיב נדבר, אולי נטוס במבנה...
מה המהירות שיוט המינימלית שלה ? מה המהירות המקסימלית בקו ישר ? ככה ממה שראית באינטרנט...
כמה תאים היא ? כמה מילי?
guyst
13-12-2012, 18:08:15
כן ,היא מוכנה כבר עוד כמה שבועות אחרי שהיא יצאה אבל שכבה אצלי הרבה לא הטסתי כלום מאז (חוץ מרחפנים ::)
בכל מקרה אני מתכנן להטיס אותה בשבת אם לא יהיה גשם . ולהפריע??! השתגעת? להפך בשמחה דבר איתי במייל נקבע.
בניתי לעצמי תחנת קרקע משולבת שלט,וציוד FPV . אז בשבת יש טסט להכל :)
איפה הטסט?
איציק רונן
13-12-2012, 18:48:57
אני עוקב אחרי כמה שרשורים בחו"ל ונראה שרוב האנשים מתכנסים לנק' שהיא בדיוק בקו שני חצאי העיגול.
גם לי יש גילוי נאות, שלי עוד לא טסה.
Guyazulay@
13-12-2012, 19:01:57
וואה הסתבכתי לגמרי.. :)
ההבדל בין שתי מיקומי מרכז הכובד הופך לקריטי כי אם זה לפי מה שאיציק אומר אז זה ללכת על הבטוח כי יהיה מרכז כובד קדמי מה שעדיף על אחרוי אבל גם זה מסוכן אם זה לא נכון כי הוא יהיה קידמי מידיי
אני יישב יקרא עוד קצת כדי לאמת סופי.
תודה
איציק רונן
13-12-2012, 19:39:24
תבדוק טוב מי כותב.
עקבתי אחרי איזה שרשור שבנאדם נשמע מאוד בטוח בעצמו, וסיפר סיפורים.. אחרי שבועיים בערך יצא לי לראות טיסה שהוא עשה שהייתה לקוחה מסרט אימה, הסתיים בריסוק!
אני חושב שכדאי להתחיל קצת קידמי, אבל תעשה את זה עם משקולות כרגע, אל תקלקל את הSETUP. אחרי שתבין בדיוק מה מתאים לך, תזיז רכיבים.
sharonx
13-12-2012, 20:05:42
תעשה את מבחן הצלילה בלי מנוע ב 45 מעלות, אם ממשיך ישר אז פיקס, אם צולל הוא....אחורי מדי. מפתיע אבל ככה זה. שמישהו שלמד אוויונאוטיקה בטכניון יסביר בבקשה....
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
shalva_models
13-12-2012, 20:48:17
אני כן הטסתי את הכנף וכמו באיור המצורף מרכז הכובד מעט אחרי שיקעי הזריקה הקידמיים
sharonx
13-12-2012, 21:22:15
אני כן הטסתי את הכנף וכמו באיור המצורף מרכז הכובד מעט אחרי שיקעי הזריקה הקידמיים
שלווה moziza, זה אתה?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Observer
13-12-2012, 21:25:07
תעשה את מבחן הצלילה בלי מנוע ב 45 מעלות, אם ממשיך ישר אז פיקס, אם צולל הוא....אחורי מדי. מפתיע אבל ככה זה. שמישהו שלמד אוויונאוטיקה בטכניון יסביר בבקשה....
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
בטיסה ישרה מקזזים מדפים לישרה ואופקית ללא נגיעה בסטיקים.
אם הטיסן אחורי זה אומר שהקיזוז הוא down ואם צוללים הנטייה תהיה להחריף את הצלילה.
במקרה והטיסן קידמי יש לקזז up במדפים, מה שגורם להרמת אף בצלילה חזקה.
ואם בצלילה ב 45 מעלות ובלי קיזוז מדפים הטיסן לאט מתקן לבד ושואף לחזור לישרה ואופקית המדפים כנראה מאופסים או לפחות קרובים לאיפוס.
גילוי נאות: לא למדתי אווירונאוטיקה.
Guyazulay@
13-12-2012, 21:37:14
חברה יש הסבר די רחב בנושא מאחד הפוסטים פה
אבל זה לא נכון לחשוב ככה ואני יסביר.
אם הטיסן שאני עושה לו טסט שיש מרכז כובד אחורי ממש רציני אני בבעיה רצינית וממש לא פשוט להנחית דבר כזה ורוב הסיכויים שזה יגמר בריסוק
לכן תמיד עדיף מרכז כובד קידמי כי הטיסן יהיה שליט יחסית.
התיאוריה שאתם מציינים כאן היא נכונה אבל אפשר להגדיר אותה כקיזוז מרכז כובד
לכן אם אין לי את נק מרכז הכובד בכלל שום מבחן באוויר לא יעזור .
אחרי שאני יהיה סגור על נק מרכז הכובד אני יבצע טסט ובטסט עצמו אני יראה שהטיסן טס בצורה סבירה אני יבצע את בדיקה ל"קיזוז " מרכז כובד
איציק רונן
13-12-2012, 21:55:01
יפה אמרת.
Observer
13-12-2012, 22:05:42
חברה יש הסבר די רחב בנושא מאחד הפוסטים פה
אבל זה לא נכון לחשוב ככה ואני יסביר.
אם הטיסן שאני עושה לו טסט שיש מרכז כובד אחורי ממש רציני אני בבעיה רצינית וממש לא פשוט להנחית דבר כזה ורוב הסיכויים שזה יגרם בריסוק
לכןם תמיד עדיף מרכז כובד קידמי כי הטיסן יהיה שליט יחסית.
התיאוריה שאתם מציינים כאן היא נכונה אבל אפשר להגדיר אותה כקיזוז מרכז כובד
לכן אם אין לי את נק מרכז הכובד בכלל שום מבחן באוויר לא יעזור .
אחרי שאני יהיה סגור על נק מרכז הכובד אני יבצע טסט ובטסט עצמו אני יראה שהטיסן טס בצורה סבירה אני יבצע את בדיקה ל"קיזוז " מרכז כובד
אף אחד לא סותר את מה שאתה אומר, ואף אחד לא ממליץ לעלות לאויר בלי ידיעה מקדימה היכן מרכז הכובד - הן מפרסומים והן מחישוב MAC ו CG.
ברור שרצוי שמרכז כובד יהיה קידמי קמעה ובמספר טיסות מבחן להזיזו תוך כדי קיזוזים לפני מה שתארתי.
תגובתי היתה בתשובה לשאלתו של שרון ותו לא ואין לפרשה אחרת.
Guyazulay@
13-12-2012, 22:15:49
היי
גם אני לא כתבתי משהו ישיר לדבריך והתנגדתי אליהם אבל,
אנחנו כותבים בפורום ולא בציט ויש כאן עוד אנשים שאולי לא מגיבים אבל קוראים, והסבר כזה כמו שרשמת הוא נכון, אבל לא מתאים והקורא שבעל פחות ידע/ניסיון יבין דברים לא נכון
אני מבין שאתה רק חידדת את הדברים של שרון ועשית סדר באופן הפעולות אבל זה לא אומר שאם שרון כתב ואתה חידדת אז הכל בסדר ;)
לכן בוא נסכם את הדברים בכך
שקודם רצוי לדעת את נק מרכז הכובד
טיסת ניסוי
קיזוז מרכז הכובד עפ"י ההסבר שלך או מקורות בפורומים אחרים כמו שציינת למרות שאני חושב שיש כאן כמעט הכל
ולחזור בחיוך הביתה:cool:
Observer
13-12-2012, 22:50:05
בהצלחה.
איציק רונן
13-12-2012, 23:21:41
אני הכי שונא שמחדדים בקלמר, זוכרים? זה מלכלך את המוחקים.
Guyazulay@
29-12-2012, 14:08:13
עדכון
קצת היה מבלבל כל נושא מרכז הכובד , החלטתי ללכת על בטוח ושיהיה מרכז כובד קידמי בכל מצב.
מיקום הסוללות היה 2 סוללות 5000 4 תאים צמוד לקיר הקידמי של החופה.
זה הרגיש שאם שמים אצבעות במרכז 2 החורים יש קצת מרכז כובד קידמי ואם שמים בין 2 החורים לחור האחורי אז מרכז הכובד קידמי מאד.
הכנף טסה ממש ממש טוב, היו לי בשנים האחרונות המון פלטפורמות.
היא יציבה מאד, טסה על מינימום מנוע(קשה מאד להזדקר איתה)
היה חסר קיזוז שמאלה קצת וזהו. מרכז הכובד היה מצויין.
במהלך הטיסה עפה לי החופה (המגנטים המקוריים לא מספיקים) - נתתי למוטי גנות להטיס בזמן שהחופה נופלת באוויר ואני הסתכלתי לאיזה כיוון היא נופלת
היא נפלה בפרדס ונימצאה - רצוי לאבטח אותה.
השלב הבא זה בקרת טיסה.
וכאן יש התלבטות די גדולה
לאחרונה מדווחים על ריסוקים בRV בגרסה 5
הרבה מרוצים מאיגל טרי מה שהיה לי בהתחלה מאד ואני לא יכול לשפוט אותם היום היות ושיפרו ופיתחו את המערכת
אני כן יודע שההגדרות שם די ארוכות אבל אפשר להיעזר במישהו שמשופשף השאלה היא במצבי הטיסה?
האם זה מקביל לRV?
חשבתי גם על ארדינו
מה ההמלצה ? או שיש בקרה אחרת מומלצת? כמו FY מישהו יכול להרחיב ? איך עובדת איזה מצבי טיסה יש..
תודה.
Trex450
29-12-2012, 14:33:26
יש מצב לאיזו תמונה של הסידור הפנימי ואולי סימון של מרכז הכובד שבחרת בסוף?
Guyazulay@
29-12-2012, 15:09:43
81484
איציק רונן
29-12-2012, 20:39:12
עדכון
הכנף טסה ממש ממש טוב, היו לי בשנים האחרונות המון פלטפורמות.
שמח שהסתדר לך, מה בסוף, המרכז כובד באמת על קו שני השקעים?
במהלך הטיסה עפה לי החופה (המגנטים המקוריים לא מספיקים) - נתתי למוטי גנות להטיס בזמן שהחופה נופלת באוויר ואני הסתכלתי לאיזה כיוון היא נופלת
אני זוכר עוד אירוע כזה :p
השלב הבא זה בקרת טיסה.
תודה.
אני מתכוון לעלות עם הארדואינו, הסיבות נדונו בעבר.
איך היה להמריא אותו? אני בונה כרגע משגר לחרא הזה, לא ראיתי דרך אחרת.
בהצלחה.
Trex450
29-12-2012, 20:50:47
איפה באמת יצא לך המרכז כובד בסוף?
Guyazulay@
30-12-2012, 10:32:39
אני מתכוון לעלות עם הארדואינו, הסיבות נדונו בעבר.
איך היה להמריא אותו? אני בונה כרגע משגר לחרא הזה, לא ראיתי דרך אחרת.
בהצלחה.
תוכל לרשום נקודות מרכזיות מדוע ארדינו?
להמריא היה ממש קל ופשוט. ראיתי שכולם בנו מתקן , בגדול אין צורך אלה אם בא לך מזלט שממריא ונוחת אוטונומי
העיקרון פה בזריקה הוא לזרוק ישר ולמעלה להבדיל מפלטפורמות אחרות שהייתי מבקש שיזרקו חזק וישר.
היא ממריאה במינימום מנוע קלה מאד לשליטה אין לך מה לחשוש.
אני הולך על הFY אחרי שקיבלתי המלצות מחברים טובים וקראתי עליה
יש לה הכל בצורה נוחה מאד , מה שראיתי שאין זה אנטנה עוקבת ותמיכה בנחיתה והמראה אוטונומים
אין לי צורך בנחיתה והמראה אוטונומית וגם לא בנ.צ למרות שקיים .(להבדיל מRV)
אנטנה עוקבת זה כן משהו שאני רוצה בעתיד אבל אני ילך על המקצועית של FOX
guy1a
30-12-2012, 10:43:45
אפשר צילום הבפנוכו ?
Guyazulay@
30-12-2012, 11:03:38
סורי לא בבית בימים הקרובים
motiganot
31-12-2012, 13:10:05
טוב אז בגלל שגיא לא כל כך "אוהב" לתת קרדיטים ... אז אני הפרט קצת יותר .
גיא ביקש שאני העזור לו בטסטפלייט כי הוא קצת "חלוד" בהטסה של טיסנים . הוא רגיל לפניוק של רחפנים !!!
בזמן ההרכבה של הכנפיים גיא ציין שיש כמה דעות לגבי איפה צריך להיות מרכז הכובד והוא חושש שנעלה
עם מרכז כובד אחורי מידי .
אני אמרתי שפשוט נצמיד את 2 הסוללות 5000 מיל' כמה שיותר קדימה וככה בטוח נקבל מרכז כובד
קידמי ואז לפי התוצאות נזיז את הסוללות אחורה לפי הצורך .
בבדיקה לפני ההמראה נראה שיש מרכז כובד קדמי מספיק לטיסה בטוחה.
גיא החזיק את הכנף אני את השלט פתחתי מנוע לקצת יותר מחצי כוח וגיא לאחר ריצה של כמה צעדים
זרק את הכנף לשמיים . הכנף שקעה מעט אבל מיד עם המשיכה בעדינות של UP היא התחילה לאסוף גובה בזריזות .
הטיסה די יציבה ומרשימה מרגיש כאילו היא רוצה להזקר בפניות חדות אבל זה לא קרה .
באחד הפניות החופה התנתקה מהגוף אבל נמצא לאחר מכן בחיפוש זריז .
sharonx
31-12-2012, 16:46:09
יפה מאוד. יש סרטון מההקלטה או מהגופרו ? או שלא היה ציוד וידאו ?
מה משקל טיסה ?
איציק רונן
31-12-2012, 19:17:59
תודה על השיתוף.
אין חשש לקיצוץ האצבעות של העוזר?
העלמות החופה לא שנתה את מאפייני הטיסה?
איציק רונן
31-12-2012, 19:33:17
תוכל לרשום נקודות מרכזיות מדוע ארדינו?
כאמור הכל נכתב בעבר,עיקרי הדברים:
זה הטייס עם הביצועים והפיצ'רים הרחבים ביותר, שמשתתרג כל הזמן והזול ביותר.
בנוסף, ניתן לרתום אותו לכל כלי: מטוס/רחפן/מכונית כל מה שזז.
כמה נק' שאני מחפש בטייס כנ"ל -
י
צוב המטוס בעזרת מערכת אינרציאלית
אפשרות חיבור למערך חיישנים למדידת כל הערכים הדרושים לטיסה (פיטו, ברומטר, מד זרם, מד מתח, סל"ד, RSSI, טמ"פ).
יכולת חזרה הבייתה.
יכולת ניווט.
מפה דינמית.
בקרה על מגבלות טיסה
יכולת ייצוב מטע"ד.
יכולת שליטה במטע"ד ובמטוס גם מהשלט וגם מהמחשב.
OSD.
טלמטריה מלאה.
אנטנה עוקבת.
אפשרות שליטה על הכלי משני ערוצים בלתי תלויים (כמו שכתבתי למעלה).
איציק
motiganot
01-01-2013, 14:09:38
אין חשש לקיצוץ האצבעות של העוזר? לא חושב שיש מצב שהפרופ' יגיע לאצבעות של המשגר
העלמות החופה לא שנתה את מאפייני הטיסה?לא הרגשתי כל שינוי במאפייני הטיסה בעקבות התנתקות החופה.
motti
01-01-2013, 14:30:43
אין חשש לקיצוץ האצבעות של העוזר? לא חושב שיש מצב שהפרופ' יגיע לאצבעות של המשגר
העלמות החופה לא שנתה את מאפייני הטיסה?לא הרגשתי כל שינוי במאפייני הטיסה בעקבות התנתקות החופה.
גם הוא לא חשב....אבל...(הועתק משרשור X8 RCgroups)
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1555543&page=397
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.