PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה רעידות בהמראה



LiorNT
21-12-2012, 12:41:15
שלום לכולם,
יש לי trex 550 fbl,
שמתי לב שברגע שאני מרים מצערת לפני ההמראה המסוק רועד בטווחים 45%-25% של המצערת,
רצוי לציין שממש לפני התנתקות מהקרקע הוא מתייצב.
גרף המצערת לינארי.
המסוק מכוון, 0 מעלות במרכז ו 12+- בקצוות.
בדקתי ואין חופשים בגריפים ובברגים.
יש למיש ו רעיון למה זה ואם זה טבעי

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Friman
21-12-2012, 12:57:06
ראשית גרף המצערת לא צריך להיות לינארי, זו טעות וזה בעייתי למערכת הפלייברלס ובעיקר לזנב. השינוי במהירות הראש בהעלאת סטיק הקולקטיב מבלבלת את הג׳יירו היות והיא מוסיפה טורק מעבר למה שנוסף בלאו הכי משינוי הפסיעה - איתה מתוכנן הג׳יירו להתמודד. בנורמל גרף המצערת צריך לעלות באופן תלול יחסית מ0 בקצה התחתון לאיזור ה70-80% מצערת בנקודת הריחוף לפי הנוחות שלך ומשם להתמתן עד לכדי כמעט גרף שטוח עד קצה הסטיק העליון, בנורמל אפשר להגיע עד 85-90%, אין צורך להגיע ל100% מצערת בנורמל. באיידל עקומת המצערת צריכה להיות בצורת V כשהקצוות העליונים סביב 85-90% (באיידל 1) והקצה התחתון נמוך מהם ב5-10%. ככה לכל אורך הטיסה מעבר להגעה לריחוף מהירות הראש נשארת פחות או יותר דומה, העלייה הקטנה מנקודת הריחוף ועד לקצה הסטיק העליון נועדה לפצות על ירידת מהירות הראש עקב העלייה בעומסים כשמגדילים את הפסיעה. ובנחיתה כשיורדים בסטיק מתחת לנקודת הריחוף רצוי שתהיה הורדה של הסל״ד כדי למתן את קצב הירידה. כמובן אם הבקר תומך במצב גוברנור עדיף להשתמש במצב זה, אלא אם מדובר בבקר של אליין כי שם הגוברנור המובנה ממש לא מוצלח ועדיף לייצר גרף מצערת ״דמוי גוברנור״ כפי שהסברתי לעיל.
לגבי הרעידות - אם מדובר בקפצוצים קלים ומהירים על הקרקע, זו תופעה די מוכרת שאם אני לא טועה מכונה Chicken Dance. אם אתה מדבר על רעידות חריפות אזי זו בעיה, אני הייתי בודק בכיוון של מיסבים ראשיים. אבל קודם כל תסדר את גרף המצערת שלך.

LiorNT
21-12-2012, 14:01:59
סבבה, לימדת אותי משהו חדש,
מה דעתך על הגרפים הבאים:

נורמל: 0,35,70,80,90
איידל: 85,82,80,82,85

(כנ"ל גם ל 450)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

wonderd
21-12-2012, 15:52:01
סביר שה"בעיה" שלך נובעת מכך שהלהבים די מחוזקים ומכיוון שהם לא ישרים לפני ההמראה אתה רואה רעידה.
רק בסל"ד גבוה יותר הם מתיישרים עקב הכח שמופעל עליהם אז נעלמת הרעידה. שיחרור של 1/8 סיבוב בורג יכול לפתור את הבעיה

לגבי גרף המנוע - אתה לא משתמש בגוברנור? איזה בקר יש לך?
גיל - הגרף הליניארי אולי לא מתאים באופן כללי אבל לא כל כך יכול לגרום לרעידה..בטח שלא על הקרקע.
ליאור - האחוזים בגרף משתנים ממסוק למסוק ע"פ יחס התמסורת, המנוע והסל"ד הרצוי. לא נכון לתת מספרים בלי לדעת מה חישוב הסל"ד במסוק.

bartovmoti
21-12-2012, 16:10:31
תבדוק שהלהבים לא מחוזקות יותר מדי בגריפים, בד"כ רעידות כמו שאתה מתאר יכולות להיגרם בגלל זה

Friman
21-12-2012, 16:27:26
גיל - הגרף הליניארי אולי לא מתאים באופן כללי אבל לא כל כך יכול לגרום לרעידה..בטח שלא על הקרקע.
.
נכון, התכוונתי לומר שגרף מצערת לא צריך להיות לינארי בלי קשר לסוגייה שעלתה


ליאור - האחוזים בגרף משתנים ממסוק למסוק ע"פ יחס התמסורת, המנוע והסל"ד הרצוי. לא נכון לתת מספרים בלי לדעת מה חישוב הסל"ד במסוק.
מסכים, נתתי כיוון כללי ליאור, צריך להתאים את הגרף למסוק. אני יותר בגישה של להטיס ולהתאים את הגרף לפי הצרכים וההעדפות האישיות בטיסה

LiorNT
22-12-2012, 21:08:13
את האמת, אף פעם לא נכנסתי ךישובי סל"ד וכד'
מדובר על מסוקי 450 ו 550 שניהם עם 3gx ו dfc.
כל הציוד סטוק אליין.
מה אומרים ?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

wonderd
23-12-2012, 07:05:45
מה קשור? זה נכתב כבר פעמיים - תשחרר להבים בתור התחלה..

LiorNT
23-12-2012, 08:22:52
מה קשור? זה נכתב כבר פעמיים - תשחרר להבים בתור התחלה..

סבבה, את זה הבנתי איש יקר
אבל מה בסוף לגבי הגרפים... אם כבר נכנסנו לנושא הגרפים...
להשאיר את גרף המצערת לינארי או להגדיר כמו שרשמתי בתחילת השרשור

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Friman
23-12-2012, 08:57:07
באתר של אליין יש המלצה למהירות הראש המומלצת לכל אחד מהמסוקים שלהם במצבי הטיסה השונים, נורמל איידל 1 ואיידל 2.
לאחר שתדע מה מהירות הראש המומלצת לכל מצב טיסה, אתה צריך לחשב את מהירות הראש המקסימלית שיכול הסטאפ שלך בכל מסוק לספק. החישוב הינו מתח תא (3.7v) כפול מספר התאים, תכפיל את זה בנתון הKV של המנוע ותקבל את מהירות המנוע המקסימלית. מהירות זו הכפל במספר השיניים בפיניון וחלק במספר השיניים בגג״ש הראשי (או במילים פשוטות, הכפל את מהירות המנוע ביחס התמסורת) ותקבל את מהירות הראש המקסימלית. מצא את אחוז המצערת המתאים בכל מצב טיסה כדי להגיע לנצילות המירבית בכדי שמהירות הראש תהיה על פי המלצת היצרן למצב טיסה זה.
בנורמל, בנה את הגרף ככה שבנקודת הריחוף מהירות הראש תהיה במהירות האופטימלית המומלצת - זה בד״כ סביב 75-85%, אבל כאמור החישוב שונה ממסוק למסוק ומסטאפ לסטאפ. עד נקודת הריחוף הגרף צריך לעלות באופן קמור - עיקר העלייה במצערת בהתחלה ומתמתן ככל שמתקרב לנקודת הריחוף. מנקודת הריחוף ועד קצה הסטיק העליון צריכה להיות עלייה של בערך 5-10% כדי לפצות על הירידה הצפויה במהירות הראש עקב העלייה בעומסעל הלהבים עם הגברת הפסיעה.
באיידל 1 או 2 מהירות הראש במרכז הסטיק צריכה להיות המהירות האופטימלית המומלצת על ידי היצרן; משם צריכה להיות עלייה לינארית של 5-10% גם לכיוון קצה הסטיק העליון וגם לכיוון קצה הסטיק התחתון, שוב כדי לפצות על הירידה הצפויה במהירות הראש עקב הגדלת הפסיעה, הן הפסיעה החיובית בקצה הסטיק העליון והן הפסיעה השלילית בקצה הסטיק התחתון. אתה אמור לקבל באיידל עקומה דמויית V.
לא שאלת לגבי עקומת פיטץ׳ אז לא אכנס לזה, רק אדגיש שאתה צריך לוודא שבנקודת הריחוף, שזו בעצם הנקודה בה אתה מעביר מנורמל לאיידל, הפסיעה יחסית דומה או שלפחות אין קפיצה גדולה מדי בפסיעה כי אז המסוק יקפוץ למעלה או למטה במעבר לאיידל בהתאם לפער בפסיעה. לגבי הקפיצה במצערת במעבר מנורמל לאיידל זה פחות קריטי כי התגובה בעילוי כתוצאה משינוי מהירות הראש היא פחות קיצונית ומהירה ביחס לשינוי בפסיעה, אבל עדיין רצוי שבנקודת המעבר הסל״ד יהיה קרוב.
כל זה בתאוריה, בגדר כיוון כללי; הכיוון הנכון ביותר הוא כיוון בשטח לפי צרכיך והעדפות הטיסה שלך. אני למשל בתחילת הדרך העדפתי מהירות ראש נמוכה יותר מהמלצות היצרן, מה שנותן יותר זמן טיסה (כמובן בטווח שמותיר את המסוק יציב כי ירידה מוגזמת במהירות הראש תביא לרעידות באוויר). מטיסים אגרסיביים יותר מעדיפים מהירות ראש גבוהה יותר, אך יש להביא בחשבון שהיחס איננו לינארי - הגברת מהירות הראש תייצר יותר כח רק עד גבול מסויים, מעבר אליו לא תקבל יותר כח רק תרוקן את הסוללות מהר יותר. המלצת היצרן למהירות הראש האופטימלית אמורה לאזן בין שיקולי כח ליעילות.

wonderd
23-12-2012, 09:44:32
סבבה, לימדת אותי משהו חדש,
מה דעתך על הגרפים הבאים:

נורמל: 0,35,70,80,90
איידל: 85,82,80,82,85

(כנ"ל גם ל 450)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

בהמשך למה שגיל כתב ובהתאם להודעה שלך..:

בנורמל תעלה את הנק השנייה מ 35 ל 40.
איידל 1 תשאיר אותו דבר ואיידל 2 תעלה ב 10 את כל הנקודות.

הרעיון הוא להקשיב למסוק ולנסות לזהות אם הוא בסל"ד מספיק טוב אבל לא גבוה מדי, ביחס לזויות הלהבים ובכלל.
אם אתה מזהה סל"ד נמוך מדי באיידל 1 - תעלה את הגרף קצת, אם אתה מטיס בנורמל אז אותו דבר - תנסה לזהות אם הסל"ד נכון, בהתאם לחריפות המסוק ולתגובות שלו.
בדר"כ קשה למתחיל לזהות את הדברים ולכן מומלץ לא לעשות את זה בהתכתבות אלא בשטח עם מישהו שמבין.

bartovmoti
23-12-2012, 13:24:01
בהמשך למה שגיל כתב ובהתאם להודעה שלך..:

בנורמל תעלה את הנק השנייה מ 35 ל 40.
איידל 1 תשאיר אותו דבר ואיידל 2 תעלה ב 10 את כל הנקודות.

הרעיון הוא להקשיב למסוק ולנסות לזהות אם הוא בסל"ד מספיק טוב אבל לא גבוה מדי, ביחס לזויות הלהבים ובכלל.
אם אתה מזהה סל"ד נמוך מדי באיידל 1 - תעלה את הגרף קצת, אם אתה מטיס בנורמל אז אותו דבר - תנסה לזהות אם הסל"ד נכון, בהתאם לחריפות המסוק ולתגובות שלו.
בדר"כ קשה למתחיל לזהות את הדברים ולכן מומלץ לא לעשות את זה בהתכתבות אלא בשטח עם מישהו שמבין.


1+
נק' 2 הייתי אפילו מעלה לכיוון ה 50%-60% בלי חשש..

LiorNT
23-12-2012, 21:05:14
מצויין,
אני אבדוק
תודה רבה לכולם.

הבוררר
24-12-2012, 03:06:17
להערכתי עיקר הדברים שאותם אתה צריך ליישם מהשירשור הנל הם
1 הרפיית האחיזה של הבורג שתופס את הלהב במידה והוא חזק יתר על המידה
2 אחוזי הגרפים חייבים להשתנות לפי הרעיון שפרימן ייעץ לך כי זו אכן הדעה הטכנית המקצועית הנכונה ביותר מאחורי העניין הזה.
3 בדוק בנוסף שאין לך להבי פלייבר אלא יש לך להבי פלייברלס( אלה עם סימון ה3g)
4 כיוונם של מחוגי הגיין במערכת צריכים להיות לכל היותר על השעה 12 ואני ממליץ לשים על השעה 11.

בהצלחה!

LiorNT
24-12-2012, 05:14:00
תודה רבה,
וואלה שיחקתם אותה,
לא חשבתי שמשאלה כזאת ומשרשור יחסית
קצר אני אלמד כלכך הרבה :)
רק דבר אחרון,
מישהו יכול בבקשה לשלוח קישור להמלצות שאמרתם שיש באתר של אליין

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Friman
24-12-2012, 07:59:10
אם אני לא טועה רשום בחוברת, ואם לא אז חיפוש קצר בגוגל ימצא לך את התשובה... אני חושב שבנורמל במסוק 450 מדובר על משהו סביב 2800 סל״ד. אבל אני לא בטוח בזה, כדאי שתוודא.

LiorNT
25-12-2012, 17:37:03
סבבה,
תודה רבה לכולכם

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2