PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה שאלה של בדיקת טווח



guy1a
27-12-2012, 06:44:18
שלט ומשלט שנימצאים שניהם מונחים על הרצפה ופועלים עד לטווח של 95 מטר.
כמה טווח יש לצפות בטיסה בגובה 30 מטר נניח ?

תודה
sgs II

guy1a
27-12-2012, 12:42:49
מֳישהו ? ...

הערכה ... משהו ...

אננס
27-12-2012, 14:51:01
עקרונית, נראה ש 90 מטר זה מעט גם על הרצפה.

נכון שהטיסן באויר יש פחות הפרעות ולכן הטווח יכול להעלות, אבל אל תשכח שהאלכסון הוא ארוך יותר, בגובה של 30 מטר ,
כבר במרחק על הקרקע של 80 המרחק שטיסן הוא 90 מטר.
ב9X עם המלקט הקטן של ה-3 ערוצים קיבלתי קליטה גם בטווח של 300 מטר על הקרקע..


ועכשיו לרעיון מבריק (לפחות לדעתי) שהבן שלי בן 10 הציע:
חבר את המקלט הבעייתי למקלט תקין (חיבור סרוואו - זכר לזכר - אחרי שביטלת את קו הסיגנל)
כך ששני המקלטים שותפים במתח.
את הבקר חבר לערוץ 3 של המקלט החשוד בטווח קצר - לאחר ריסוק - תיקון אנטנה או אפילו מקלט חדש שנרכש.
את שאר הערוצים חבר כרגיל למקלט התקין , רצוי להשתמש בביקסלר או בטיסן דואה אחר.
בהנחה ששני המקלטים שייכים לאותו שלט - הטיסן אמור לעבוד כרגיל.
תעלה את הטיסן לאויר וטוס למעלה לתוך הרוח עד שיקרה אחד מהשניים.
הטווח מספיק לך ויש לך שליטה מלאה על המנוע - המקלט תקין סע לשלום.
איבדת שליטה על המצערת.. אבל יש לך שליטה על ההגהים.
קיבלת הערכה של טווח במקלט חשוד - באויר מבלי לסכן טיסן....

עוד לא עשיתי זאת הנוהל הזה, אבל הוא עלה בדיון שערכנו לאחר שתיקנו אנטנה למקלט ב 9X ואמרתי שאני לא בטוח מה הטווח של המקלט הזה...

אפשר לעשות זאת גם עם 2 מקלטים שונים שמתאימים ל2 שלטים אחרים, פשוט צריך חבר שישלוט על המנוע עם השלט השני....

guy1a
27-12-2012, 15:54:24
תוגה :-)

sgs II

Friman
27-12-2012, 16:20:55
רעיון מעניין

wind556
27-12-2012, 19:36:29
הרעיון מעניין ויש בזה משהו, אבל הנוהל מאד פשוט.
מקלטי PARK PLY , הם המקלטים המוגדרים לטווח קצר
מקלט כזה צריך לעבוד על הקרקע בקו עין לפחות למרחק של 300 מטר כדי להיות עונה על ההגדרה של פארק פליי (טווח קצר)
אם על הקרקע זה עבד רק 250 מטר, זה בגבול הסביר אבל מקלט גרוע
אם פחות, לא ממליץ להשתמש
רק לשם ההשוואה, המקלט טווח קצר שברשותי (JR) נבדק על הקרקע למרחק של 400 מטר ללא קשר עין עם הסתרה ומקלט כזה אני מיעד רק לטיסנים קצרי טווח או מסוקים, בשום אופן לא למגביהי ומרחיקי טוס

Flying_student
27-12-2012, 23:45:12
עקרונית, נראה ש 90 מטר זה מעט גם על הרצפה.

נכון שהטיסן באויר יש פחות הפרעות ולכן הטווח יכול להעלות, אבל אל תשכח שהאלכסון הוא ארוך יותר, בגובה של 30 מטר ,
כבר במרחק על הקרקע של 80 המרחק שטיסן הוא 90 מטר.
ב9X עם המלקט הקטן של ה-3 ערוצים קיבלתי קליטה גם בטווח של 300 מטר על הקרקע..


ועכשיו לרעיון מבריק (לפחות לדעתי) שהבן שלי בן 10 הציע:
חבר את המקלט הבעייתי למקלט תקין (חיבור סרוואו - זכר לזכר - אחרי שביטלת את קו הסיגנל)
כך ששני המקלטים שותפים במתח.
את הבקר חבר לערוץ 3 של המקלט החשוד בטווח קצר - לאחר ריסוק - תיקון אנטנה או אפילו מקלט חדש שנרכש.
את שאר הערוצים חבר כרגיל למקלט התקין , רצוי להשתמש בביקסלר או בטיסן דואה אחר.
בהנחה ששני המקלטים שייכים לאותו שלט - הטיסן אמור לעבוד כרגיל.
תעלה את הטיסן לאויר וטוס למעלה לתוך הרוח עד שיקרה אחד מהשניים.
הטווח מספיק לך ויש לך שליטה מלאה על המנוע - המקלט תקין סע לשלום.
איבדת שליטה על המצערת.. אבל יש לך שליטה על ההגהים.
קיבלת הערכה של טווח במקלט חשוד - באויר מבלי לסכן טיסן....

עוד לא עשיתי זאת הנוהל הזה, אבל הוא עלה בדיון שערכנו לאחר שתיקנו אנטנה למקלט ב 9X ואמרתי שאני לא בטוח מה הטווח של המקלט הזה...

אפשר לעשות זאת גם עם 2 מקלטים שונים שמתאימים ל2 שלטים אחרים, פשוט צריך חבר שישלוט על המנוע עם השלט השני....

ניסוי יפה מאוד! אולי תביא את הילד שלך יום אחד למכון ויצמן, יש לנו כמה דברים תקועים, אולי יהיו לו רעיונות.
בכל מקרה תמיד יש מה להראות לילד שם...

שחר