צפייה בגרסה מלאה : שרשור בניה QB 10L
IttaiP
27-12-2012, 17:32:51
מאחר ואני בנאי ותיק אני ממש מעדיף לבנות במקום לקנות.
בא לי קטנצ'יק כזה QB10L (http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=20374083&postcount=7926) עם כנף תחתית כי כל הקטנים שיש לי הם עם כנף עילית.
חבילת פרופילים הכנתי אחד אחד בחיתוך עם סקלפל
81420
בניית הכנף
81421
מבט צד, קורות אורן 5X5
81422
שפת זרימה 10X10 משוייפת לטרפז על פי הסימונים
81419
אני משתמש בדבק בלזה יענו משהו בסגנון דבק אצטון כך שהכל נבנה באויר בזמן התייבשות מהיר.
המשך יבוא...
איתי
Friman
27-12-2012, 19:15:49
יפה מאד, כייף לראות שרשורי בנייה כאלו.
רק תגדיר מה זה ״קטנצ׳יק״? נתונים של אורך ומוטת כנף? מהשרטוטים לא הצלחתי להבין מה סדר הגודל של הטיסן הסופי
ווי גם אני בניתי כזה לפני 25 שנה
כמדומני יותר גדול אני זוכר את השם QB ואת צורת הפרופיל ,אולי בגלל שהייתי ילד הוא נראה לי גדול יותר
יש לך תוכניות של גדול יותר ?
עשה לי חשק
wind556
27-12-2012, 19:43:22
ידידי היקר, על זה נאמר ביידיש: בראוו עליכ... :cool:
אין דבר שיותר מעלה בי חיוך מעוד מישהו שלוקח כמה חתיכות בלזה וגורם להם השבחה מעופפת.
איתי, רק טיפ קטן אחד: לסקאלפל, להב מס 11
אתה תהנה ממנו יותר
ואני מבין ממך שהשגת את הדבק שדיברנו עליו
יופי של טיסן !
רק נראה לי שכדאי להקטין לו את הדיהדראל.
מערכות הרדיו היום הרבה יותר קטנות וקלות, אתה רוצה להשאר צמוד לתכנון המקורי ולהשאיר אותו 3 ערוצים או שתוסיף גם שליטה בהגה כוון ?
.....רק תגדיר מה זה ״קטנצ׳יק״? נתונים של אורך ומוטת כנף? מהשרטוטים לא הצלחתי להבין מה סדר הגודל של הטיסן הסופי.
זה מה שנקרא אצל איתי "קטנצ'יק" - ראה מסגרת אדומה.
Friman
27-12-2012, 21:12:14
יופי של טיסן !
רק נראה לי שכדאי להקטין לו את הדיהדראל.
זה מה שנקרא אצל איתי "קטנצ'יק" - ראה מסגרת אדומה.
אז זה ה״גדולצ׳יק״?
http://www.hippocketaeronautics.com/hpa_plans/details.php?image_id=2978
מנוע 25, מוטה 120?
נראה טיסן חמוד לאללה לבנייה ולהטסה.
apache
28-12-2012, 02:35:05
איתי שמח לראות שהתחלת לבנות נראה אחלה עד כה, בטוח שיצא מעולה בסוף! תהנה מהבנייה :)
עמית
gillb
28-12-2012, 19:12:33
מחכה להמשך...
מצפה בקוצר רוח לעידכונים...
IttaiP
17-01-2013, 20:33:10
חבר׳ה אני בסופש במצפה רמון
פעמיים בשבוע במועדון בירושלים
פעם בשבוע בייבי סיטר נכדים
פעם בשבוע אופניים
פעם בשבוע הטסה
אז אני לא יכול לגמור טיסן ביומיים
מתקדם לאט אבל בטוח
תמונות יגיעו
IttaiP
24-01-2013, 08:34:13
אז מה עם הכנף?
סגירת בתים בבודדת
83071
ובצרורות
83072
הדבקת מחזקי דיהדרל לכל חצי כנף בנפרד
83073 83074
הדבקת שני חצאי הכנף
83075 83076
פרופיל מרכזי עם מגרעת לסרוו
83077
ציפוי שורש הכנף
83078
הדיהדרל נמוך מזה שבתוכנית
83079
הבאתי להראות את הכנף בקלוב התעופה ירושלים
83070
IttaiP
24-01-2013, 08:38:59
תזכורת קצרה
83081
83080
לכל אלה שהיו פעם ויצאו לחיים יותר מעניינים בתקווה שיחזרו לטיסנאות עם הילדים והנכדים :)
IttaiP
24-01-2013, 10:54:14
אז ככה, תאמינו לי שחתכתי את שני צידי הגוף לפי התוכנית מבלזה 3 מילימטר, שייפתי והתאמתי את שני הצדדים כשהם מחוברים בסיכות.
שלב ראשון חיתוך החריצים בגוף עבור החציצים
83083 83084
את החציצים העתקתי מהתוכנית והדבקתי על דיקט 3 מ"מ
83085
קדחתי חורים בכל חציץ עבור המשור החשמלי
83086
החיתוך נעשה עם ג'יגסו ידני פרוקסון
83087
זה הפרוקסון 83088
אז יש לי חציצי דיקט
83089
בשני הקדמיים השתמשתי בחציצי הדיקט והדבקתי עם דבק אליפטי כשהם מחוזקים בקורת אורן 5X5
83090
את החציצים האחוריים חתכתי מבלזה 3 מ"מ בעזרת חציצי הדיקט כשבלונות.
83091
כל החציצים מודבקים ורואים כבר גוף
83092 83093
כמובן חציץ לפנל מכשירים לתא הטייס
83094
חלק עליון אחורי מחוזק עם קורת אורן 5X5
83095
עכשיו כבר רואים טיסן
83096 83097
והטייס יכול לבדוק כבר את המיקום של התא שלו
83098
לצורך עיגול הגוף בחלק התחתון מפצלים קורה לשני משולשים
83099
ומדביקים בחלק התחתון של הגוף
83100
וסתם לשם הסקרנות אני מתכוון לשים את המנוע הזה איפה ששמים מנוע של טיסן
83082
turnigy C2830-1050
:cool:
לאט לאט אבל בטוח..
יפה לראות עבודה נקייה ומדוייקת.
לא הבנתי למה לחתוך את החוצצים האחוריים מדיקט 3 מ"מ רק בשביל שבלונה ובסוף להתקין חוצצים מבלזה? אלא עם כן הכוונה לייצר שבלונה לחניכים.
IttaiP
24-01-2013, 14:49:46
אננס - אני לא יודע אם חניכים יבנו את הטיסן הזה, נראה אחרי שהטיסן הראשון ימריא וירד בקלות.
המעבר מדיקט לבלזה זו סתם החלטה של הרגע האחרון, כאילו חסכון במשקל. מה שכן זה הרבה יותר נוח לחתוך בלזה באמצעות שבלונת דיקט.
בשונה ממה שאתה עשית אני מתקין סרוו אחד בכנף במרכז ולא שניים. התקנת שני סרוואים מתאימה למאזנות קצה או לטיסנים גדולים. ברגע שהמאזנות לכל אורך הכנף מספיק סרוו אחד בטיסנים קטנים כמו זה.
איתי
אננס - אני לא יודע אם חניכים יבנו את הטיסן הזה, נראה אחרי שהטיסן הראשון ימריא וירד בקלות.
המעבר מדיקט לבלזה זו סתם החלטה של הרגע האחרון, כאילו חסכון במשקל. מה שכן זה הרבה יותר נוח לחתוך בלזה באמצעות שבלונת דיקט.
בשונה ממה שאתה עשית אני מתקין סרוו אחד בכנף במרכז ולא שניים. התקנת שני סרוואים מתאימה למאזנות קצה או לטיסנים גדולים. ברגע שהמאזנות לכל אורך הכנף מספיק סרוו אחד בטיסנים קטנים כמו זה.
איתי
תודה איתי,
אכן רואים הבדלים מהותיים בין הגישה המקצועית שלך לגישה שלי, הסרוו למאזנות הוא רק חלק קטן מזה.
אני בשמחה אעקוב אחרי השירשור שלך, הוא ממש מדגיש את כל הדילמות והבעיות שנתקלתי בהם.
יופי של עבודה (כרגיל....) אבל האם לא הגזמת קצת עם החציצים של הגוף ?
בקיט, צריך לעשות את זה כדי שהבונה (שליצרן אין מושג בקשר ליכולת הבניה שלו) לא יטעה וירכיב חלקים לא במקום המדויק, עקום או לא מותאם. אתה השקעת הרבה עבודה בחלקים שאם הם ישרים, בלי זיזים ושקעים הם היו מודבקים ישר וחזק באותה מידה. לשם מה ?
IttaiP
29-01-2013, 08:42:36
השתלת מובילים לפושרודים
83525 83526
השלמת הדבקת הקורות המשולשות בתחתית הגוף
83527
הדבקת לוח תחתון ושיופו
83528 83529
הדבקת משטח עבור המקלט
83530 83531
תושבות לסרוואים 9 גרם
83532
הרטבת לוחות 1.5 מ"מ לפיתול הציפוי העליון
83533
פיתול וחיתוך הציפוי העליון
83534 83535
הדבקת ציפוי עליון
83536 83537
סימון תא טייס
83538
יש טייס מתאים
83539
זהו, גוף אחורי מצופה
83524
מושלם,
אכן מוציא לי את העיניים....
אולי בטיסן הבא אני אשקיע יותר...
IttaiP
29-01-2013, 10:09:08
מושלם... מושלם...
בסוף כל טיסן כזה מחבק את אמא אדמה :(
מה שכן אלו אנרגיות אחרות של בנייה שונות מאלו של ההטסה :)
מושלם,
אכן מוציא לי את העיניים....
אולי בטיסן הבא אני אשקיע יותר...
לא צריך להוציא את העינים, הנסיון מגיע עם הבניה, כשלומדים על מה חשוב להקפיד ומתי אפשר "לחפף".
אתה בהחלט יכול לעשות לטיסנים שלך מקצה שיפורים ולהעלות אותם בדרגת הבניה.
מה שמאוד כדאי למתחיל זה לא להגדיל תוכניות כי אז עובי החומרים שבתוכנית לא מתאים לחוזק שצריך במבנה הטיסן החדש ומתחיל להיות בלגן באיכות הבניה. בחירת החומרים (מימדים וחוזק\משקל) לחלקים השונים של הטיסן, הוא חלק חשוב מהצלחת הבניה של טיסן.
מושלם... מושלם...
בסוף כל טיסן כזה מחבק את אמא אדמה :(
מה שכן אלו אנרגיות אחרות של בנייה שונות מאלו של ההטסה :)
יופי של הדגמת פרטים שחסרים לבונים מתחילים.
כניראה בכל זאת אפשר לעשות הדרכת בניה (לא מושלם, אבל בכל זאת משהו) באינטרנט :)
לא צריך להוציא את העינים, הנסיון מגיע עם הבניה, כשלומדים על מה חשוב להקפיד ומתי אפשר "לחפף".
אתה בהחלט יכול לעשות לטיסנים שלך מקצה שיפורים ולהעלות אותם בדרגת הבניה.
מה שמאוד כדאי למתחיל זה לא להגדיל תוכניות כי אז עובי החומרים שבתוכנית לא מתאים לחוזק שצריך במבנה הטיסן החדש ומתחיל להיות בלגן באיכות הבניה. בחירת החומרים (מימדים וחוזק\משקל) לחלקים השונים של הטיסן, הוא חלק חשוב מהצלחת הבניה של טיסן.
לגבי תוכניות וחוזק חומרים , אני קצת חולק על הנקודה הזאת. ה QB10 תוכנן למנוע 2 פעימות שלפני 40 שנה,
גם לאחר ההגדלה של 120% התוכנית המקורית הרבה יותר חזקה ממש שנדרש.
במקור נדרש דיקט תעופתי של 3 מ"מ לגוף, אני בניתי עם בלזה 2 מ"מ ובחוזק של הגוף אין בעיה.
המנוע שיש לי על ה QB הוא 2200KV עם פרופ' 7X5 - הוא מספק כח מטורף (יותר מ350W ) וגומר את הסוללה סתם מהר, ועדיין הטיסן מחזיק מעמד יפה באויר ולא מתפרק, לא בלופים לא בצלילות לא בגלגולים מהירים ולא בנחיתות קשות.
כמו שאיתי כתב, ברור לי שבסוף הטיסן יחבק את אמא אדמה ולכן בשלב זה השיפור היחיד יהיה החלפת המנוע במשהו יותר שפוי.כנראה 1400KV עם פרופ' 8X4.
לגבי תוכניות וחוזק חומרים , אני קצת חולק על הנקודה הזאת. ה QB10 תוכנן למנוע 2 פעימות שלפני 40 שנה,
גם לאחר ההגדלה של 120% התוכנית המקורית הרבה יותר חזקה ממש שנדרש.
במקור נדרש דיקט תעופתי של 3 מ"מ לגוף, אני בניתי עם בלזה 2 מ"מ ובחוזק של הגוף אין בעיה.
המנוע שיש לי על ה QB הוא 2200KV עם פרופ' 7X5 - הוא מספק כח מטורף (יותר מ350W ) וגומר את הסוללה סתם מהר, ועדיין הטיסן מחזיק מעמד יפה באויר ולא מתפרק, לא בלופים לא בצלילות לא בגלגולים מהירים ולא בנחיתות קשות.
כמו שאיתי כתב, ברור לי שבסוף הטיסן יחבק את אמא אדמה ולכן בשלב זה השיפור היחיד יהיה החלפת המנוע במשהו יותר שפוי.כנראה 1400KV עם פרופ' 8X4.
בחלק מהדברים נכון, ובחלק לא.
אתה בנית טיסן שערכת בו שני שינויים במקביל שמשפיעים באזורים שונים במבנה ובצורה שונה.
טיסן מנוע בוכנה סובל מרעידות ולכן בהסבה לחשמלי אפשר וצריך להקל על משקל הגוף גם אם מחלישים אותו.
במקביל, הגדלה של טיסן משנה את את חוזק המבנה שצריך, במידה שונה באזורים אחרים בטיסן. לכן צריך להתיחס לשימוש בחומרים כמו בקורות לכנף או מקומות שנושאים מאמצים, בהתאם.
הדוגמה האישית שלך קצת מטעה - כמה טיסות עברו הטיסנים, כמה לולאות וכמה נחיתות ? זה שהם מחזיקים מעמד זה יפה אבל לא אומר דבר - הם חדשים (שלא תהיה טעות - לא לשלילה ולא לחיוב). כשטיסנים שלך יחזיקו מספר שנים אז אפשר לבדוק אם המבנה באמת נכון או לא.
רוצה דוגמאות? מצורפות תמונות של שני טיסנים שעדין טסים כמו גדולים, האחד נבנה לפני בערך 50 שנה ועבר הסבה לחשמלי לפני מספר שנים והשני באמצע שנות השבעים.......... ותאמין לי, הם טסו לא מעט !
IttaiP
25-02-2013, 20:46:42
אין ברירה צריך להתקדם
הדבקת דיקט בקדמת הגוף עבור כן גלגלים
84980
הדבקת גושים בחלק גוף עליון בקצה
84981 84982
עכשיו הדילמה, איזה צבע ציפוי לבחור לגוף?
84983
טוב, בחרתי
84984
וזה מה שיצא
84985 84986
וזה יתאים לצבע כנף כזה
84979
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.