PDA

צפייה בגרסה מלאה : שרשור בניה מערכת ה FPV שלי על איזי גליידר



nanaman
30-12-2012, 15:43:49
היי,

סוף סוף התקנתי את המערכת על הדאון, ביצעתי טסט פלייט, קצר עם כמה מסקנות \ שאלות.

אני אפרט כאן את המפרט וכן תמונות מההתקנה , אם תוכלו להעיר\להאיר בנושאים שונים מנסיון אני אשמח.

הדאון: איזי גליידר.

סוללה : 2200 mA

מנוע - כרגע טורניגי (אדום) לא ידוע איזה, - עד עכשיו "סחב" את הדאון בעצלתיים, אבל השבוע הזמנתי את המנוע הבא :
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=16230
עוד היה במלאי כשהזמנתי :) ...

שלט : 9X עם מודול שידור-ומקלט - FRSKY JR (עם טלמטריה, כרגע לא רלוונטי).

משדר מקלט וידאו - 900 MHZ של RANGE VIDEO
http://www.rangevideo.com/index.php?main_page=product_info&cPath=35_21&products_id=228

מצלמה סוני :
http://www.securitycamera2000.com/pr...-Menu-DNR.html

גוגלס: FAT SHARK.

OSD - nova cyclops osd *ver-1.0

לשאולת :)

לטסטפלייט :
הוודיאו היה בסדר גמור,
בשלט - אחרי בינד, היו צפצופים ממודול השידור בטווח של 200-300 מטר - אני לא זוכר אם צפצוף אחד חוזר, שניים, או שלושה, ... מניח שאחד כי שם כבר נלחצתי.

OSD :
מצב טיסה רגיל - היה רגיל :)
PA - ייצב מאוד את הדאון מבחינת גלגול - אם כי גרם לדאון להוריד גובה בצורה משמעותית, האף ממש ירד בזווית של 30 מעלות.
RTH - בדומה לPA , לא הספקתי להבין כמה ואיך הוא מחזיר את הדאון - הדאון הוריד אף ממש מהר, ולא היה ניתן לבחון לעומק.

אני יודע שגרסת ה 1.0 כוללת איזו שהיא בעיה עם צריכת הזרם, אם צריך ויפתור את הבעיה
צריכת זרם- בצג (עדיין לי הגיע המתאם ווידאו ללפטופ , אז אין PRINT SCREEN), צריכת הזרם הוצגה אבל היתה ממש קטנה - כמה עשרות מילי אמפר.
גובה - הגובה לאורך כל הטיסה היה סביב 0 עד -20 (מינוס 20) ... מישהו יודע להסביר ?

זהו, אם אני זוכר נכון, היו בעיות שידור\קליטה ברדיו (כמה מאות מטרים בודדים)
גובה הוצג לרוב לא נכון,
צריכת הזרם היתה מוזרה
ובטייס אוטומטי לסוגיו - הדאון הוריד אף ....

*מקריאה הבנתי שיכול להיות שהאנטנות של המקלט על הדאון היו בזווית ממש גרועה( שתיהן היו משוכות לאחור - לאורך הגוף, הבנתי בדיעבד שאם היו ניצבות ב90 מעלות היה עוזר - עד כמה אני לא יודע ....), לכן אני אעלה תמונות - אם מישהו יוכל לתת הערות ואו נקודות לשיפור אני אשמח .... לגבי המקלט, משדר הווידאו \ אנטנת הווידאו ועוד ....

*בנוסף משהו שלא הבנתי ואשמח להבין :
FRSKY נותן אופציה לשמור מצב על ההגאים - רגיל או מצב נתון על ידי - בשביל FS, עד כמה שאני מבין - גם ל NOVA OSD ישנה איזו בקרת FS - ? איך השניים האלו מתפקדים יחד בלי להתנגש ? - לגבי ה OSD - לא ממש הגדרתי שם מצב FS - אלא רק חשבתי על מצבי הטיסה RTH וכו... שיעבדו...,

זהו, מהרבה חודשים (הרבה!!!) של קריאה ורצון - נכנסתי לתחום, הרכבתי , טסט פלייט אחד..... והרבה שאלות \ מסקנות...
המחשב נתקע, אז התמונות כבר יעלו ....

nanaman
30-12-2012, 15:48:44
טוב המחשב נכנע לעומס... אז התמונות מהפלאפון ...

SGS2

guy1a
30-12-2012, 16:38:13
1. אתה חייב להגדיר FS על השלט/מקלט על מנת שנובה ידע שהוא צריך להפעיל את ה FS שלו.
2. אתה צריך שהמטוס יהיה מאוזן ויוכל לשמור גובה כי נובה לא יודע לעשות את זה טוב, הוא מסתמך על GPS ויש לך טולרנס של 40 מטר ... אז זה יכול להגמר רע.
3. את מה שיוצא לך מבחינת צריכת חשמל תכפיל ב 3 על מנת לקבל נתוני אמת. זה הבאג. ( כלומר, אם אכל 300 מיליאמפר, זה בעצם 900 )
4. לגבי אנטנת וידאו על המטוס, שים לב שיש לזה צדדים, הכבל הפנימי צריך להיות כלפי מעלה והכבל החיצוני לפי מטה.
5. אנטנות כעיקרון חייבות להיות מקבילות באותו מישור, אם שוכבות אז גם במשדר וגם במקלט שוכבות, אם עומדות אז גם במשדר וגם במקלט. אם יש לך 2 אנטנות במקלט של הטיסן אז מקובל אחת שוכבת ואחת עומדת. את האנטנה של המשדר תשאיר שוכבת ומוטה הצידה.
תשתדל להרחיק ככל האפשר בין המשדר וידאו והמקלט של הטיסן. ותצפה לטווח של לא יותר מ 800-1000 מטר.

אה .. כדאי ספוטר !!

nanaman
30-12-2012, 16:49:24
1. אתה חייב להגדיר FS על השלט/מקלט על מנת שנובה ידע שהוא צריך להפעיל את ה FS שלו. ---- אני אבדוק... עדיין לא בקיא איך
2. אתה צריך שהמטוס יהיה מאוזן ויוכל לשמור גובה כי נובה לא יודע לעשות את זה טוב, הוא מסתמך על GPS ויש לך טולרנס של 40 מטר ... אז זה יכול להגמר רע.-----בסה"כ מאוזן בצורה טובה!
3. את מה שיוצא לך מבחינת צריכת חשמל תכפיל ב 3 על מנת לקבל נתוני אמת. זה הבאג. ( כלומר, אם אכל 300 מיליאמפר, זה בעצם 900 )-----קיבלתי, בינתיים עוזר מאוד.
4. לגבי אנטנת וידאו על המטוס, שים לב שיש לזה צדדים, הכבל הפנימי צריך להיות כלפי מעלה והכבל החיצוני לפי מטה.-----כמו שדיברנו - האדמה היתה מטה, הסיגנל מעלה. :)
5. אנטנות כעיקרון חייבות להיות מקבילות באותו מישור, אם שוכבות אז גם במשדר וגם במקלט שוכבות, אם עומדות אז גם במשדר וגם במקלט. אם יש לך 2 אנטנות במקלט של הטיסן אז מקובל אחת שוכבת ואחת עומדת. את האנטנה של המשדר תשאיר שוכבת ומוטה הצידה. ----- אני אעבור למצב בו אחת שוכבת ואחת עומדת, בשלט ..., לקפל אותה בתשעים מעלות - ימנה\שמאלה ? בצורת ר מקבילה לקרקע ?
תשתדל להרחיק ככל האפשר בין המשדר וידאו והמקלט של הטיסן. ותצפה לטווח של לא יותר מ 800-1000 מטר.

אה .. כדאי ספוטר !!------------------כמובן-כמובן --- היה, בלעדיו לא היה נגמר טוב :)
תודה גיא

nanaman
30-12-2012, 17:26:26
יספיק לשנות רק את קצה האנטנה לזווית של 90 מעלות ??
כלומר את החלק בסופה שחשוף- משהו כמו 3 סנטימטרים האחרונים.... ?
ולהשאיר אחת ניצבת לגוף הטיסן - כלפי מעלה, ואת השניה לאורך הגוף ?

גיא - אם יש לך איזה שהוא לינק בנושא של ה FS למקלט\ לנובה אני ממש אשמח, לא הצחלתי להבין את השילוב הזה איך אני מגדיר בשניהם FS ....
(במקלט לבדו הבנתי- לא ניסיתי), בנובה לא מצאתי

guy1a
30-12-2012, 17:39:06
לא יודע לגבי אנטנות .. אני מניח שהכל חייב להיות באותו כיוון, כמה אני נוהג.

לגבי fs :
אתה מגדיר כפתור בשלט שלך שהוא מעביר את מצבי הטיסה.
AP / RTH אתה מוודא בוידאו שאכן הכפתור הזה פועל ומעביר את נובה למצבים הנכונים.
מעביר את הכפתור למצב rth מעביר את מצערת ל 70%, מעביר את הגה גובה וכיוון לאמצע מעביר את מאזנות לאמצע ..... ואז לוחץ על הכפתור הקטן של המקלט כמה שניות ( 2 או 3 ) עד שאתה מקבל הבהוב של הלד ( אצלי זה שני הבהובים ברצף - כניראה גם אצלך ) זה שומר את מצב fs במקלט.
מעכשיו כל פעם כשהמקלט שלך יזהה שאין משדר ... ( אם כיבית משדר . נדמרה לך הסוללה . יצאת מהטווח . ירדו חבר'ה ממאדים ... ) הוא יעביר את הערוצים למצב הזה. מנוע ב 70% והשאר באמצע, והכפתור שמעביר את נובה ל rth ... בשאיפה שנובה יצליח להסתובב .. ולשמור גובה ולהחזיר לך את הטיסן לטווח ...

עוד משהו, אתה חייב ללחוץ על הכפתור איפוס של הנובה אחרי שהוא מקבל לווינים על מנת שהמרחק ממך יהיה אפס והגובה כמה שיותר קרוב לאפס. שים לב שזה גם מאפס את הצריכה של הסוללה .. ואם זאת לא טיסה ראשונה באותה סוללה אתה חייב לזכור שכבר השתמשת ב .. ולהכפיל ב 3 את מה שהיה כתוב על המסך !!

nanaman
30-12-2012, 17:48:52
נתחיל מהסוף....

* אני אכן מאפס - לפני כל טיסה אז כאן הכל בסדר, עדיין הנתוני גובה היו מוזרים בהחלט! , כשיגיע כרטיס הווידאו אני גם אקליט במחשב את הטיסה וינתח יותר לעומק.

* FS - הבנתי את הפרוצדורה - אני אנסה, ותודה !

*לגבי האנטנות, בכנות לא הבנתי מה הכי נכון\מומלץ - בדאון-מקלט שתיהן זקופות כלפי מעלה ? ובשלט ... ?

guy1a
30-12-2012, 18:02:13
נתחיל מהסוף....

* אני אכן מאפס - לפני כל טיסה אז כאן הכל בסדר, עדיין הנתוני גובה היו מוזרים בהחלט! , כשיגיע כרטיס הווידאו אני גם אקליט במחשב את הטיסה וינתח יותר לעומק.

* FS - הבנתי את הפרוצדורה - אני אנסה, ותודה !

*לגבי האנטנות, בכנות לא הבנתי מה הכי נכון\מומלץ - בדאון-מקלט שתיהן זקופות כלפי מעלה ? ובשלט ... ?

ראה את האנטנה פה 81690

לעומת זאת של הוידאו שיעמדו.

הרעיון באנטנה שוכבת הצידה הוא שככה היא קורנת הכי חזק בהתאם למודל הסופגניה.


sgs II

nanaman
30-12-2012, 18:49:34
כן, לזה התכוונתי....

תודה גיא !