צפייה בגרסה מלאה : F3C - האם קיימת ליגה בארץ ?
ori_lavee
18-02-2009, 11:24:44
תחום ה F3C מעניין אותי מאוד.
הייתי שמח לקבל פרטים נוספים בקשר לתחרויות בארץ.
1. האם קיימת ליגה בארץ ?
2. האם כמו ב F3A יש מספר רמות ?
3. איפה אפשר למצוא את החוקה וסדר התרגילים ע"פ הרמות ?
איך נכנסים לתחום הזה בכלל...
כל "טיפ" בנושא יתקבל בברכה.
תודה רבה
אורי
nadavbarak
18-02-2009, 11:27:23
קיים.
דבר עם חן צרפתי
http://www.aeroclub.org.il/ShowContestList.asp?MenuID=331
Chen Zarfati
18-02-2009, 16:00:36
אהלן אורי וכל שאר החברים,
אני דווקא שמח ששאלת כי ברגעים אלו אנו עובדים על חוקת מתחילים בשביל להכניס יותר ויותר מטיסים לחוג התחרותי ולפתח את היצוג הישראלי בתחרות עולמיות.
כיום, אין חוקה של מתחילים והמתחרים השתתפו מיד ברמה הגבוהה הנקראת F3C. עובדה נוספת וקצת מצערת היא שישנם ארבעה/חמישה מתחרים בתחרויות הארציות אצלנו וזכאי הכניסה לנבחרת ידועים כבר מראש עקב חוסר התקדמות אישית וקבוצתית של המתחרים...
כשחוקת המתחילים תהיה מוכנה נקבע שני סופ"שי הדגמה ואימון לקראת תחרות מתחילים שתתקיים בקיץ.
אם יש למישהו עוד שאלות קדימה.
ori_lavee
18-02-2009, 17:14:20
אהלן אורי וכל שאר החברים,
אני דווקא שמח ששאלת כי ברגעים אלו אנו עובדים על חוקת מתחילים בשביל להכניס יותר ויותר מטיסים לחוג התחרותי ולפתח את היצוג הישראלי בתחרות עולמיות.
זו בשורה מצויינת.
כיום, אין חוקה של מתחילים והמתחרים השתתפו מיד ברמה הגבוהה הנקראת F3C. עובדה נוספת וקצת מצערת היא שישנם ארבעה/חמישה מתחרים בתחרויות הארציות אצלנו וזכאי הכניסה לנבחרת ידועים כבר מראש עקב חוסר התקדמות אישית וקבוצתית של המתחרים...
הכנסת קטגוריות כמו ב F3A (מתחילים, מתקדמים, בכירים ובנ"ל תעזור מאוד לקדם את התחום כפי שציינת.
כשחוקת המתחילים תהיה מוכנה נקבע שני סופ"שי הדגמה ואימון לקראת תחרות מתחילים שתתקיים בקיץ.
מעולה !!!, אתם כבר יכולים לרשום אותי...גם חבר נוסף.
אם יש למישהו עוד שאלות קדימה.
איפה אפשר למצוא את החוקה הנוכחית...להתחיל להבין במה מדובר.
חן.
תודה רבה על האינפורצמיה.
אני שמח שאתם מודעים לנושא שיש עניין ורצון למיטיסים חדשים להכנס לתחום,
ושאתם פועלים לקדם את זה.
נשמח אם תעדכן בפורום מפעם לפעם על מועדי תחרויות ואימונים...ונשתדל להגיע לצפות וללמוד.
אורי
Chen Zarfati
19-02-2009, 15:11:02
אני אכן מסכים איתך כי האידיאל הוא מה שקורה במחלקת הF3A בארץ, המחולקת לשלוש רמות (או ארבע, אני לא בטוח), אבל כיוון שצוות מאוד מצומצם עובד על פיתוח המחלקה הזו יהיה קצת קשה לבנות חוקות למספר רמות במקביל.
בנוגע לחוקת הF3C הנוכחית, יש לי אותה באנגלית על המחשב, אם מישהו רוצה להעלות/לתרגם וכו' שיפרסם את כתובת הדוא"ל שלו ונהיה בקשר.
נשתמע
lior_bar_ami
19-02-2009, 15:26:46
שלח לי חן,
אני אתרגם אותה לטובת המשתמשים כאן.
lior_bar_ami@nana.co.il
יום טוב,
ליאור
nadavbarak
19-02-2009, 15:46:41
אני אכן מסכים איתך כי האידיאל הוא מה שקורה במחלקת הF3A בארץ, המחולקת לשלוש רמות (או ארבע, אני לא בטוח), אבל כיוון שצוות מאוד מצומצם עובד על פיתוח המחלקה הזו יהיה קצת קשה לבנות חוקות למספר רמות במקביל.
בנוגע לחוקת הF3C הנוכחית, יש לי אותה באנגלית על המחשב, אם מישהו רוצה להעלות/לתרגם וכו' שיפרסם את כתובת הדוא"ל שלו ונהיה בקשר.
נשתמע
לדעתי ישנו צוות גדול מאוד שעובד על חוקת ה-f3c אבל הוא פשוט נרדם מרוב צ'יעמום.:D
ori_lavee
19-02-2009, 20:46:57
בנוגע לחוקת הF3C הנוכחית, יש לי אותה באנגלית על המחשב, אם מישהו רוצה להעלות/לתרגם וכו' שיפרסם את כתובת הדוא"ל שלו ונהיה בקשר.
נשתמעחן תודה.
אני אשמח אם תשלח לי את החוקה הנוכחית למייל...אני אסתדר עם האנגלית :)
ori1966@gmail.com
אשמח אם תוכל לתת תדריך קצת איך לדעתך תראה חוקת F3C למתחילים (בלי להתחייב כמובן).
על איזה תרגילים מדובר, תרגילי מרכז ותרגילי קצה...כמה "טיפים" שנתחיל להתאמן :)
תודה רבה
אורי
Chen Zarfati
19-02-2009, 22:00:47
אז ככה...
קודם כל בחוקת הFAI ישנם תרגילי ריחוף ותרגילי אויר, המפתח הוא לבצע את התרגילים בדיוק כמו שהם משורטטים (מאוד מאוד קשה) ככל שהתרגיל יותר חלק, גדול, אלגנטי ויפה ככה תקבלו ציון גבוה יותר. עוד משהו, אין דבר כזה ציון 10, בשביל לקבל את זה באמת צריך שזה יהיה כמו על דף נייר.
הטיפ הראשון, הוא להמריא בצורה אחידה (כשהמסוק עם האף לכיוון הרוח) עד לגובה העיניים לחכות** ולנחות. ההמראה והנחיתה צריכות להיות מעיגול שקוטרו מטר.
**בתרגילי הריחוף צריך להמתין לפחות 3 שניות בין מהלך למהלך, ז"א בין פירואט לתזוזה, בין המראה לתזוזה וכדומה.
טיפ נוסף, פירואטים מושלמים, לנסות להשאיר את המסוק באותה נקודה כאשר מבצעים פירואט (שלא יזוז ימינה שמאלה,אחורה קדימה או בגובה), ככל שהטכניקה הזו תהיה טובה יותר כך יהיה יותר קל לבצע את תרגילי הריחוף.
טיפ אחרון, כשטסים באויר, לשמור על אותו קו מבחינת מרחק מהמטיס וגובה זהה. בF3C לא צריך לטוס נמוך הפס האידאלי הוא איזון של שני הפרמטרים הנ"ל.
בהצלחה בינתיים
ori_lavee
19-02-2009, 22:13:05
תודה רבה חן.
בהחלט נתת לנו כמה שעורי בית.
מחר נתחיל לעבוד (אם מזג האוויר יאפשר זאת) :)
אגב...
בנוגע למסוק, האם ה Trex 600NSP מתאים בכלל ל F3C ?
(ברור לי שהוא יכול להתאים "לרמה" שלי...)
אבל האם זה מסוק שאפשר להתחרות איתו ברמות גבוהות יותר ?
האם אתה ממליץ על Setup מיוחד ל F3C עבור המסוק הזה ?
אשמח אם תשלח לי את החוקה המלאה למייל.
שוב תודה
אורי
Chen Zarfati
20-02-2009, 07:15:19
בתחום הF3C, עניין ההעדפה האישית יותר מודגש. אתה צריך לעשות שיהיה לך הכי נוח לטוס עם המסוק הן בריחוף יציב והן בטיסה מהירה יציבה באויר.
אבל ישנם מספר קוי יסוד שמשם מתפתחים:
להבים כבדות יותר מהרגיל
פדלים כבדים יותר+משקולות (אם צריך)
להתאים את הסל"ד לריחוף
ראש לא קשיח מדי ולא רך מדי
ציוד אלקטרוני טוב ומדויק
**הוספה: בעניין המסוק, מסוקים לרמות הגבוהות הם מסוקים יחסית יקרים וכיום יש שלוש חברות עיקריות בתחום;
JR- Sylphide
Hirobo- Eagle
Kyosho- Caliber
המסוק שלך יתאים לרמות מתחילים/F3C בארץ אבל על מנת להשיג מקומות מכובדים בחו"ל ולהתחרות ברמות הגבוהות בעולם,לא.
ori_lavee
20-02-2009, 10:15:18
בתחום הF3C, עניין ההעדפה האישית יותר מודגש. אתה צריך לעשות שיהיה לך הכי נוח לטוס עם המסוק הן בריחוף יציב והן בטיסה מהירה יציבה באויר.
כן, זה נשמע הגיוני.
אבל ישנם מספר קוי יסוד שמשם מתפתחים:
להבים כבדות יותר מהרגיל
פדלים כבדים יותר+משקולות (אם צריך)
להתאים את הסל"ד לריחוף
ראש לא קשיח מדי ולא רך מדי
ציוד אלקטרוני טוב ומדויק
אני אצטרך להחליף פדלים אם כך (אצלי אלה פדלים מקרבון מאוד קלים).
גיירו 611 וסרוואים על הסווש Z9000S.
**הוספה: בעניין המסוק, מסוקים לרמות הגבוהות הם מסוקים יחסית יקרים וכיום יש שלוש חברות עיקריות בתחום;
JR- Sylphide
Hirobo- Eagle
Kyosho- Caliber
המסוק שלך יתאים לרמות מתחילים/F3C בארץ אבל על מנת להשיג מקומות מכובדים בחו"ל ולהתחרות ברמות הגבוהות בעולם,לא.
לא נראה לי שאגיע "לרמות הגבוהות בעולם" אם או בלי מסוק מתאים. :)
חן - תודה רבה (בנתיים).
אורי
saarordan
20-02-2009, 10:20:54
בכל מקרה מתי אפשר לבוא לראות אימון שלכם ואיפה? ;)
ori_lavee
20-02-2009, 10:52:22
בכל מקרה מתי אפשר לבוא לראות אימון שלכם ואיפה? ;)סער.
את האימון הראשון כבר הפסדת...הוא היה לפני שעתיים.
וחוץ מזה אתה לא יכול לבוא "לראות", אבל אתה בהחלט מוזמן לבוא ולהשתתף :)
והאירוח...עלינו !
כמקובל במסורת הצפונית.
חן.
תודה רבה, קבלתי את החוקה ששלחת לי
עכשיו אני מתחיל "לפענח" במה מדובר :)
שבת שלום.
אורי
Chen Zarfati
20-02-2009, 11:55:43
אורי, בנוגע לסרוואים, אתה לא צריך סרוואים חזקים בשביל FAI. מה גם שסדרת ה9000 של JR יועדה למכוניות ולכן לא מדוייקת בכלל.
סרוואים פשוטים יותר כמו JR 8311,8325 או Futaba 9252,9255 יהיו די והותר..
את רמת המתחילים ניתן יהיה לבצע עם ציוד סטנדרטי.
נראה נחמד לפי הסרטון הזה
cS6X97--tkA
הרבה יותר מעניין מ 3D לדעתי.
saarordan
20-02-2009, 14:14:21
בתחום הF3C, עניין ההעדפה האישית יותר מודגש. אתה צריך לעשות שיהיה לך הכי נוח לטוס עם המסוק הן בריחוף יציב והן בטיסה מהירה יציבה באויר.
אבל ישנם מספר קוי יסוד שמשם מתפתחים:
להבים כבדות יותר מהרגיל
פדלים כבדים יותר+משקולות (אם צריך)
להתאים את הסל"ד לריחוף
ראש לא קשיח מדי ולא רך מדי
ציוד אלקטרוני טוב ומדויק
**הוספה: בעניין המסוק, מסוקים לרמות הגבוהות הם מסוקים יחסית יקרים וכיום יש שלוש חברות עיקריות בתחום;
JR- Sylphide
Hirobo- Eagle
Kyosho- Caliber
המסוק שלך יתאים לרמות מתחילים/F3C בארץ אבל על מנת להשיג מקומות מכובדים בחו"ל ולהתחרות ברמות הגבוהות בעולם,לא. חן מה המצב? המסוקים שאתה מדבר עליהם הם יותר יקרים ממסוקי ה3Dהנפוצים? ??ולמה שאני מחפש את הדגמים האלה בחנויות הגדולות בחו"ל אני לא מוצא אותם?
Chen Zarfati
20-02-2009, 14:54:31
סער, המסוקים לא נפוצים בחנויות בארה"ב לרוב כיוון שאלו מסוקים יפנים בעלי ביקוש נמוך באמריקה...
הם יותר נפוצים ביפן והמזרח, אירופה.
המסוקים הללו הרבה יותר יקרים ממסוקי ה3D הנפוצים, יכולים להגיע ל 2500 דולר לקיט ללא גוף אוירודינמי שעולה משהו כמו 800 דולר. (ועוד לא דיברנו על אלקטרוניקה, מנוע, להבים, אגזוז ושאר הירקות)
בסרטון שרועי פרסם באמת הטיסה נחמדה, לא אצפה לפחות מCurtis Youngblood מקום 3 בעולם.
ניתן לראות את הסדרות A ו-B מאליפות ארה"ב 2006 http://runryder.com/helicopter/rrTV-Photo/contest/NATS2006/
סער אתה קונה ?
http://www.modelhelicopters.co.uk/acatalog/HeliKits_Jr.html
ori_lavee
20-02-2009, 16:20:06
אם כבר מדברים על Trex 600 ו F3C...
Jason Kaurse מטיס אב טיפוס. (http://www.youtube.com/watch?v=1AhNccsFiME&feature=related)
אגב ...
קראתי איפה שהוא שיש קיט להסבת Trex 600 מ 3D ל F3C...ואני לא מצוא את זה עכשיו.
ממה שאני זוכר זה כולל בום ארוך יותר באינץ' וחצי (כולל TT מתאים), דמפרים ולהבי ראש וזנב..
אורי
ori_lavee
20-02-2009, 16:29:45
אגב.
סתם שנבין במה מדובר...או במילים אחרות, יש הרבה מאוד מה ללמוד.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=6554&stc=1&d=1235143643
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=6555&stc=1&d=1235143643
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=6556&stc=1&d=1235143643
תודה רבה לחן ששלח לי את החומר.
אורי
Chen Zarfati
20-02-2009, 16:34:32
רק לשם הבהרה, Schedule B לא קיים יותר במקומו נכנס C.
בסדרות האלו משתמשים רק באליפויות עולם,אירופה ובארץ (אם יהיו מספיק מתחרים) לשם סדרת גמר. ז"א ה15 הראשונים ,הפיינליסטים, הם היחידים שמבצעים את סדרת הגמר.
אז בעיקרון יש ללמוד רק את Schedule A בשביל להגיע לרמת הF3C בארץ.
ori_lavee
20-02-2009, 16:38:15
אז בעיקרון יש ללמוד רק את Schedule A בשביל להגיע לרמת הF3C בארץ.
או...עכשיו ממש נרגעתי :)
אורי
נראה נחמד לפי הסרטון הזה
cS6X97--tkA
הרבה יותר מעניין מ 3D לדעתי.
היי ROI אם אומר לך את האמת?
לא רק שזה יותר יפה?!
זה גם יותר קשה...
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.