avnerl
15-01-2013, 12:25:20
82621ברצוני לשתף אותכם בחוויה מהנה שעברתי יחד עם בני והיא חידוש ושיקום מטוס ותיק ודהוי .
ברשותי CAP232 של H9 אשר התיישן ונראה לא ממש טוב .
המראה הקודר שלו למרות מצבו הכללי הנהדר, די הוציא את החשק להטיסו.
המטוס הוא מטוס מבית טוב , גוף מלא וחסון המצוייד בסרוואים דיגיטליים ומנוע OS GT33 חדש .
הבן שלי הוא הטייס (12) ואני שנינו בתחום כחצי שנה והחלטנו לאזור אומץ ולחדש את ה CAP .
התחלתי במסע חקר באינטרנט וכן אצל המומחים בדבר איך? כמה ? למה ? , המון שאלות כגון :
האם צבע או ציפוי ? אם צבע מה היתרונות והחסרונות , אם ציפוי אז איזה,מהן הטכניקות המתקדמות .
איך מסירים את הציפוי הקיים , שיטות שיוף וחידוש וכד' .
הפור נפל החלטנו שהולכים ציפוי מחדש (אמנם יותר קשה ומסובך אבל בתנאים שלי יותר זמין).
הציפוי הנבחר הוא Monokote בשלושה צבעים שנראו לי מתאימים: סגול , לבן , ירוק פסטל וכן קניתי מגהץ יעודי למשימה (דבר שהתגלה כקניה הכי טובה שעשיתי במהלך הטיפול הנ"ל)
יום שישי אחרי שכולם הלכו לישון ונשארנו רק אני ה CAP והשקט שבעליית הגג , הצבתי אותו על גבי קרש הגיהוץ (שולחן מאולתר) והוא הסתכל עליי בעיניים עצובות , כנראה הבין מה הולך לקרות, כי הסוף לא היה ברור לשנינו .
ידעתי איך אני מתחיל ולא היה לי מושג לאן זה ימשוך , אחרי הכל זו פעם ראשונה .
ההתחלה היתה קלה , פירוק כל המפסקים, פושרודים וכל דבר שבולט על גוף המטוס כולל הורדת הקאול .
שלב שני הורדת הציפוי הקיים, התגלה כמשימה בין קשה לבין בלתי אפשרית .
הציפוי מודבק ומסרב לרדת גם עם חום , בלית ברירה חיברתי נייר ליטוש עדין למקדחה והעסק התחיל להתקדם יותר טוב אך גוונים של צהוב נשארו על המטוס ללא יכולת להורידם .
בדיקה של הציפוי החדש על גבי המטוס הראתה כי הוא לא שקוף ולא יעביר את הגוונים הישהים שלא הצליחו לרדת (נחמה גדולה :)).
לאחר סיום השיוף התגלו סדקים ושברים קטנים שנוצרו עם השנים, כולם טופלו עד האחרון כמוכן עברו חיזוקים מחדש במקומות אסטרטגיים .
שלב שלישי ההחלטה על הסכימה הדרושה , היה לי רעיון כללי בראש והסכימה נוצרה תוך כדי תנועה .
הציפוי התגלה כמשימה לא פשוטה והשיפור בשיטות ההדבקה היה אקספוננציאלי מהר מאוד הבנתי את נקודות הכשל ואת שיטות החיבור בין נקודות ועל מה לשים לב .
כל התהליך ארך כשלושה ימים בהם הושקעו כ 20 שעות בעיקר בשעות הקטנות של הלילה .
מצ"ב תמונות המתארות את התהליך , מקווה שלא שיעממתי אותכם , מוזמנים לשאול שאלות ולהגיב .
התוצאות לפניכם
תודה
אבנר
ברשותי CAP232 של H9 אשר התיישן ונראה לא ממש טוב .
המראה הקודר שלו למרות מצבו הכללי הנהדר, די הוציא את החשק להטיסו.
המטוס הוא מטוס מבית טוב , גוף מלא וחסון המצוייד בסרוואים דיגיטליים ומנוע OS GT33 חדש .
הבן שלי הוא הטייס (12) ואני שנינו בתחום כחצי שנה והחלטנו לאזור אומץ ולחדש את ה CAP .
התחלתי במסע חקר באינטרנט וכן אצל המומחים בדבר איך? כמה ? למה ? , המון שאלות כגון :
האם צבע או ציפוי ? אם צבע מה היתרונות והחסרונות , אם ציפוי אז איזה,מהן הטכניקות המתקדמות .
איך מסירים את הציפוי הקיים , שיטות שיוף וחידוש וכד' .
הפור נפל החלטנו שהולכים ציפוי מחדש (אמנם יותר קשה ומסובך אבל בתנאים שלי יותר זמין).
הציפוי הנבחר הוא Monokote בשלושה צבעים שנראו לי מתאימים: סגול , לבן , ירוק פסטל וכן קניתי מגהץ יעודי למשימה (דבר שהתגלה כקניה הכי טובה שעשיתי במהלך הטיפול הנ"ל)
יום שישי אחרי שכולם הלכו לישון ונשארנו רק אני ה CAP והשקט שבעליית הגג , הצבתי אותו על גבי קרש הגיהוץ (שולחן מאולתר) והוא הסתכל עליי בעיניים עצובות , כנראה הבין מה הולך לקרות, כי הסוף לא היה ברור לשנינו .
ידעתי איך אני מתחיל ולא היה לי מושג לאן זה ימשוך , אחרי הכל זו פעם ראשונה .
ההתחלה היתה קלה , פירוק כל המפסקים, פושרודים וכל דבר שבולט על גוף המטוס כולל הורדת הקאול .
שלב שני הורדת הציפוי הקיים, התגלה כמשימה בין קשה לבין בלתי אפשרית .
הציפוי מודבק ומסרב לרדת גם עם חום , בלית ברירה חיברתי נייר ליטוש עדין למקדחה והעסק התחיל להתקדם יותר טוב אך גוונים של צהוב נשארו על המטוס ללא יכולת להורידם .
בדיקה של הציפוי החדש על גבי המטוס הראתה כי הוא לא שקוף ולא יעביר את הגוונים הישהים שלא הצליחו לרדת (נחמה גדולה :)).
לאחר סיום השיוף התגלו סדקים ושברים קטנים שנוצרו עם השנים, כולם טופלו עד האחרון כמוכן עברו חיזוקים מחדש במקומות אסטרטגיים .
שלב שלישי ההחלטה על הסכימה הדרושה , היה לי רעיון כללי בראש והסכימה נוצרה תוך כדי תנועה .
הציפוי התגלה כמשימה לא פשוטה והשיפור בשיטות ההדבקה היה אקספוננציאלי מהר מאוד הבנתי את נקודות הכשל ואת שיטות החיבור בין נקודות ועל מה לשים לב .
כל התהליך ארך כשלושה ימים בהם הושקעו כ 20 שעות בעיקר בשעות הקטנות של הלילה .
מצ"ב תמונות המתארות את התהליך , מקווה שלא שיעממתי אותכם , מוזמנים לשאול שאלות ולהגיב .
התוצאות לפניכם
תודה
אבנר