PDA

צפייה בגרסה מלאה : שרשור בניה חידוש CAP 232 של HANGER9 - סיפור המעשה



avnerl
15-01-2013, 12:25:20
82621ברצוני לשתף אותכם בחוויה מהנה שעברתי יחד עם בני והיא חידוש ושיקום מטוס ותיק ודהוי .

ברשותי CAP232 של H9 אשר התיישן ונראה לא ממש טוב .
המראה הקודר שלו למרות מצבו הכללי הנהדר, די הוציא את החשק להטיסו.

המטוס הוא מטוס מבית טוב , גוף מלא וחסון המצוייד בסרוואים דיגיטליים ומנוע OS GT33 חדש .

הבן שלי הוא הטייס (12) ואני שנינו בתחום כחצי שנה והחלטנו לאזור אומץ ולחדש את ה CAP .

התחלתי במסע חקר באינטרנט וכן אצל המומחים בדבר איך? כמה ? למה ? , המון שאלות כגון :

האם צבע או ציפוי ? אם צבע מה היתרונות והחסרונות , אם ציפוי אז איזה,מהן הטכניקות המתקדמות .

איך מסירים את הציפוי הקיים , שיטות שיוף וחידוש וכד' .

הפור נפל החלטנו שהולכים ציפוי מחדש (אמנם יותר קשה ומסובך אבל בתנאים שלי יותר זמין).
הציפוי הנבחר הוא Monokote בשלושה צבעים שנראו לי מתאימים: סגול , לבן , ירוק פסטל וכן קניתי מגהץ יעודי למשימה (דבר שהתגלה כקניה הכי טובה שעשיתי במהלך הטיפול הנ"ל)

יום שישי אחרי שכולם הלכו לישון ונשארנו רק אני ה CAP והשקט שבעליית הגג , הצבתי אותו על גבי קרש הגיהוץ (שולחן מאולתר) והוא הסתכל עליי בעיניים עצובות , כנראה הבין מה הולך לקרות, כי הסוף לא היה ברור לשנינו .

ידעתי איך אני מתחיל ולא היה לי מושג לאן זה ימשוך , אחרי הכל זו פעם ראשונה .

ההתחלה היתה קלה , פירוק כל המפסקים, פושרודים וכל דבר שבולט על גוף המטוס כולל הורדת הקאול .

שלב שני הורדת הציפוי הקיים, התגלה כמשימה בין קשה לבין בלתי אפשרית .
הציפוי מודבק ומסרב לרדת גם עם חום , בלית ברירה חיברתי נייר ליטוש עדין למקדחה והעסק התחיל להתקדם יותר טוב אך גוונים של צהוב נשארו על המטוס ללא יכולת להורידם .
בדיקה של הציפוי החדש על גבי המטוס הראתה כי הוא לא שקוף ולא יעביר את הגוונים הישהים שלא הצליחו לרדת (נחמה גדולה :)).
לאחר סיום השיוף התגלו סדקים ושברים קטנים שנוצרו עם השנים, כולם טופלו עד האחרון כמוכן עברו חיזוקים מחדש במקומות אסטרטגיים .

שלב שלישי ההחלטה על הסכימה הדרושה , היה לי רעיון כללי בראש והסכימה נוצרה תוך כדי תנועה .
הציפוי התגלה כמשימה לא פשוטה והשיפור בשיטות ההדבקה היה אקספוננציאלי מהר מאוד הבנתי את נקודות הכשל ואת שיטות החיבור בין נקודות ועל מה לשים לב .

כל התהליך ארך כשלושה ימים בהם הושקעו כ 20 שעות בעיקר בשעות הקטנות של הלילה .

מצ"ב תמונות המתארות את התהליך , מקווה שלא שיעממתי אותכם , מוזמנים לשאול שאלות ולהגיב .

התוצאות לפניכם


תודה

אבנר

saarordan
15-01-2013, 12:34:28
כל הכבוד נראה מדהים !!!

adibenbasat
17-01-2013, 22:11:53
יפה מאוד, כול הכבוד על הסבלנות, תתחדש:o

avnerl
18-01-2013, 03:51:13
תודה רבה. אכן צריך המון סבלנות.
לא בטוח שהייתי נכנס שוב להרפתקה.
רק אם אין ברירה.

הפרוייקט הבא שלי הוא שיחזור כנפיים שהתרסקו לחלוטין במטוס גיאנט 60 cc .
נראה מה יצא :)
השחזור אני מקווה יצא טוב יותר מהמקור.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

adibenbasat
18-01-2013, 11:48:56
תודה רבה. אכן צריך המון סבלנות.
לא בטוח שהייתי נכנס שוב להרפתקה.
רק אם אין ברירה.

הפרוייקט הבא שלי הוא שיחזור כנפיים שהתרסקו לחלוטין במטוס גיאנט 60 cc .
נראה מה יצא :)
השחזור אני מקווה יצא טוב יותר מהמקור.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

אתה באמת יכול לעשות יותר טוב מהמקור..בהצלחה:o

ZvikaF
18-01-2013, 15:03:44
יפה מאוד :)

danoneyal
20-01-2013, 20:14:48
אבנר שפו :)
איזה חידוש , עושה חשק
עכשיו אני יודע למי אני צריך ללכת אם אני צריך מגהץ :cool::cool::cool::cool:

flatspin
20-01-2013, 20:34:56
יישר כוחך אבנר. עבודה לתפארת.
בענין הסרת ציפוי ישן, דבר איתי. יש לי כמה טיפים עבורך.

מושיק
20-01-2013, 21:14:04
יישר כוחך אבנר. עבודה לתפארת.
בענין הסרת ציפוי ישן, דבר איתי. יש לי כמה טיפים עבורך.

שתף את כולנו זה יכול להיות מאוד מעניין.