התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה הרצת סוללות



LiorNT
11-03-2013, 05:31:10
מישהו יכול בבקשה להסביר לי איך מבצעים הרצה לסוללה ובכלל, קצת טיפים איך לשמור על אורך חיי הסוללה.
תודה

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

giliav
11-03-2013, 06:28:12
ההרצה שממולצת היא :
לפרוק את הסוללה למתח STORAGE שלה (בערך 3.8 לתא) - אני אישית עושה זאת עם המטען (שם על STORAGE ונותן לו לרוץ עד שסיים).
מייד אח"כ לטעון אותה בBALANCE עד שתתמלא.
וחוזר חלילה 4-5 פעמים.

אופציה נוספת ומהירה יותר היא לפרוק אותה בטיסה קצרה ללא מאמץ קיצוני (בלי 3D).
יש שמזלזלים אבל מניסיון של כמה שנים זה משפיע ומאריך לסוללה חיים משמעותית.

התאוריה אומרת שזה בונה ומסדר את המבנה הכימי של התאים בסוללה (בלי הסטרס והעומס שיש בטיסה קיצונית ישר על ההתחלה).

לגבי שמירה על חיי הסוללה:
1. לרדת תמיד כשבסוללה לפחות 20% מהמטען שלה.
2. לתת לסוללה להתקרר לפני שמטעינים אותה שוב.
3. להטעין כמה שיותר קרוב לזמן הטיסה (יום לפני למשל).
4. להכניס לSTORAGE דרך המטען אם הסוללה לא בשימוש יותר משבועיים.
5. להקפיד להטעין ב1-2C גג (גם אם היא מצהירה שאפשר יותר).

תהנה ותצליח!

Friman
11-03-2013, 06:37:01
למיטב ידיעתי מתח storage הוא 3.8v לתא, לא..? 3.2v לתא זו פריקה די קיצונית

פיני
11-03-2013, 07:03:36
למיטב ידיעתי מתח storage הוא 3.8v לתא, לא..? 3.2v לתא זו פריקה די קיצוניטת

+1

wind556
11-03-2013, 08:41:12
לא מדוייק:
אחרי שהסוללה נטענה במלואה, יש לפרוק עד מתח 3.9-4 וולט לתא ולא למתח איחסון
משמע, מילוי עד הסוף ופריקה ללא עומס רב (במטען או בריחוף )
לעשות את זה 4-5 פעמים ובכל פעם לפרוק טיפה יותר, עד שמגיעים למצב של שימוש מלא, ורק אחרי זה להעמיס על הסוללה
הדרך שלי מאד פשוטה : ריחוף של שתי דקות, אחרי טעינה ריחוף של 3 דקות , ומוסיף דקה בכל פעם .

LiorNT
11-03-2013, 10:06:27
סבבה,
טוב לדעת
תודה

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

נולד לטוס
11-03-2013, 10:24:21
בפריקה במטען אתה יכול להגיע ל 3.2
עודד נתן את המתכון הנכון
בהצלחה

giliav
11-03-2013, 12:22:48
גיל אתה כרגיל צודק - 3.8 לתא.

נולד לטוס
11-03-2013, 14:37:45
זה לא קיצוני בכלל
כאשר רוצים לרענן את הסוללה או ליצור מצב של הרצה לא תחת עומס ניתן לעשות כמעט בכל מטען מחזור של פריקה וטעינה או כמה מחזורים
והמטען אפילו פורק עד לרמה של 3.0 לתא ועולה בחזרה לטעינה מלאה
דבר זה לא גורם לפגיעה בסוללה אלה מאפשר את אותה הרצה בתנאים אופטימלים

Friman
11-03-2013, 14:48:02
כוונתי הייתה שפריקה בהטסה עד 3.2v לתא היא קיצונית, ראשית משום שבטיסה הניטור של מתח הסוללה פחות מדוייק ואתה עלול לרדת לטווח שכבר מסכן את הסוללה (במיוחד שבשלב הזה גרף הפריקה עבור מתח נהיה כבר די תלול) ושנית כיוון שבטיסה מתח התאים נמוך ביחס למצב מנוחה עקב העומס, משמע סוללה שנחתה עם 3.2v לתא יש סיכוי גדול שבטיסה עצמה ירדה נמוך מ3 v לתא שזה כבר לא בריא לסוללה.
גם בפריקה למתח שכזה במטען חכם יש לנקוט מישנה זהירות; המטענים הסיניים הפשוטים לא מבצעים בלאנס בפריקה אלא רק בטעינה, משמע שאם יש תא חלש אזי בתהליך הפריקה כשמתקרבים לאיזור ה3.2v לתא בממוצע אחד התאים עלול לרדת יותר מהאחרים והמטען לא יעצור אלא רק על פי סך המתח הכללי של הסוללה. קרה לי שבפריקה ירד לזמן קצר תא אחד לאיזור ה2.9 וולט למרות שהמטען כוון לפריקה ל3.2v לתא, והמטען לא עצר. הייתי ערני ועצרתי ידנית. אני משתמש בdischarge רק כשאני רוצה לבצע אמידה של התכולה האמיתית של הסוללות וגם אז בזהירות, באופן כללי אני משתדל להימנע מפריקה למתחים כאלו ואם כן להשגיח בקפידה על מתח התאים, במיוחד כשהמתח יורד מתחת ל3.5v לתא.

alex1312
11-03-2013, 19:21:59
כולכם צודקים:cool: