PDA

צפייה בגרסה מלאה : מנוע מתחמם בהרצה



gadiro
24-02-2009, 21:58:20
שלום לכולם

חבר התייעץ איתי לגבי תופעה שקרתה לו בהרצה של מנוע חדש. המנוע מדגם OS91SZ דלק 30% מגנום רגיל (מהסדרה הישנה) סיכות דלק פתוחות לפי הוראות יצרן. המנוע מניע בקלות וגם נראה עשיר אך לאחר ריחוף קל נראה כי הוא רותח.

האם הבעייה יכולה להיגרם כיוון שהוא לא הכניס את יחידות השימסים (HEAD GASKET) שמסופקות עם המנוע ? לפי כתבות בחו"ל הבנתי שהמנועים מגיעים מכוונים לדלק 15% ואם משתמשים בדלק 30% יש להוסיף את השימסים.

ב MANUAL של המנוע לא מוסבר את הצורך בשימסים

אם יש למישהו עוד רעיון אשמח לישמוע

תודה גדי

MYHOBBY
25-02-2009, 18:39:48
אני באמת לא סבור שבעיית החימום נובעת בגלל ה"שימסים"שהוא לא הרכיב.
המנוע אומנם מכוון לדלק 15 אחוז אבל הוא גם מכווון לגובה מסויים על פני כדור הארץ ביחס לים.
אני לא זוככר בעל פה לאיזה גובה הוא מכוון אבל האם חוץ מזה שהוא חם הוא גם שומע "זימזומים"כשהוא מוריד אותו לסרק?אם אתה יושדע באיזה "זימזומים "מדובר אז אחלה,אם לא מדובר על מין רעש כזה שהמנוע רוצה להעלות את הטורים שלו אבל לא מצליח כי הוא לא מקבל מספיק דלק בכדי לעלות את הטורים,תופעה זאת נוסעת כאשר מנוע חם מידי כתוצאה מכיוון "עני"למנוע.

מעבר לזה איך בדקתם שהמנוע חם??הוא מאבד כוח?נכבה.?


אם תרצה עוד עזרה או יעוץ אתה מוזמן להעזר.

gadiro
25-02-2009, 19:35:03
המנוע זורק דלק מהאגזוז ונראה כי הוא דווקא עשיר, גם כשהסיכה נפתחה יותר עדיין המנוע רותח. המנוע לא מאבד כח ולא נכבה.

ori_lavee
25-02-2009, 20:03:32
איך אתה בודק את טמפ' המנוע ומתי ?
יש פה כתבה מאוד פרודוקטיבית בנושא הרצת מנועים, (http://www.planesandmodels.co.il/forums/showthread.php?t=1466)
אני ממליץ שתקרא אותה, אולי זה יעזור.

אורי

liran
25-02-2009, 20:55:22
אם אתה מסוגל להניח את האצבע על ה-BACKPLATE של המנוע כשהוא חם ולספור 6 שניות בערך מבלי להרגיש כאב שיגרום לך להזיז אותה אז זה בסדר. כמובן שהבדיקה הזו מתבצעת לאחר שאתה יורד מטיסה מהירה בסיומו של מיכל למצב סרק על הקרקע.

MYHOBBY
25-02-2009, 21:12:39
אם אתה מסוגל להניח את האצבע על ה-BACKPLATE של המנוע כשהוא חם ולספור 6 שניות בערך מבלי להרגיש כאב שיגרום לך להזיז אותה אז זה בסדר. כמובן שהבדיקה הזו מתבצעת לאחר שאתה יורד מטיסה מהירה בסיומו של מיכל למצב סרק על הקרקע.


מד חום מנוע לא יפתור פה את הבעיה של האיש?<?

liran
25-02-2009, 21:18:06
מד חום מנוע לא יפתור פה את הבעיה של האיש?<?

בהחלט, אם יכול להשיג, לפי מה שידוע לי במקרה הזה כלל האצבע לא תקף, כי אז טמפ' עבודה למנוע שסיים הרצה יכולה להגיע ל-100 מעלות במצב עבודה אופטימלי. במקרה של הרצת המנוע הטמפ' אמורה להיות לדעתי בערך 20 30 מעלות פחות.

Chen Zarfati
25-02-2009, 21:31:54
1. תאמר לחבר שלך שיוסיף את השימס 0.2mm לראש.
2. בדוק את תקינות הפלאג.
3. לרוב עם דלק מאגנום על מנת לקבל כוח צריך טמפרטורת עבודה גבוהה יותר מדלקים אחרים אך לא נראה לי שזו הבעיה.
4. עצם העובדה שהאגזוז זורק דלק לא אומר שהמנוע עשיר.
5. כלל: בהרצה, טמפרטורת עבודה נכונה היא כשאתה יכול לשים את האצבע על כל חלק בנוע כמה זמן שאתה רוצה.

אופיר נחום
25-02-2009, 21:46:12
כמובן שמומלץ השימס של ה0.2 אבל אין לכך קשר לתופעה - גם ללא שינויים המנוע לא אמור להתחמם ככה בהרצה. במידה והמנוע מתחמם יש לפתוח את הסיכה ולא משנה כמה עד שהמנוע נפתח בעדינות - הרצה בטמפרטורה גבוהה תקצר מאוד את חיי המנוע. מאוד עוזר לדעתי מד טמפרטורה שמאפשר להגיע לכיוון מצויין גם בלי אוזן מיוחדת.

gadiro
25-02-2009, 23:19:38
תודה רבה

העדכן בהמשך

אבי סירוטה
25-02-2009, 23:26:05
בדוק כי מניפת הקירור אכן זורקת האויר דרך השראוד וכי השראוד שלם, אטום וללא בריחות אוויר.
בדוק כי האגזוז לא סתום חלקית מהראש ואחורה.
קנה לך מד טמפרטורה לייזר ב-150 ש"ח. תקבל קריאות נכונות ותשאיר לעצמך את כל האצבעות שלמות ללא כוויות וללא ספקולציות האם המנוע חם\פושר\קר או ירוק...

לנושא השימסים, לעניות דעתי מדובר בשינוי יחסי הדחיסה של המנוע בהתאם לאזורים\טמפרטורות\דלקים בהם יעשה בהם שימוש. לא עד כדי כך ישפיע על מנוע רותח.

asaf g
26-02-2009, 08:02:06
היי גדי האם בזמן שהמנוע בסרק הטורים לא משתוללים ( הכוונה עולים יורדים ) אם כן יכול להיות שיש לך יניקת אוויר לא רצויה שמשנה לך את כל התערובת ולכן גם כאשר אתה עם מנוע עשיר אתה עדיין חם ועדיין ולא משנה כמה תפתח או תסגור סיכה עדיין לא תגיע לתערובת נכונה.
בדוק דליפות בין הגזוז אל המנוע בדרך כלל כאשר הידוק הברגים או אטם שלא סגורים כמו שצריך גורמים לכך שתהיה יניקת אויר מאיזור זה וזה יכול גם להשפיע על העבודה.
( אנשים נוטים לזלזל בדליפות מאיזור זה אך עושים זאת רק מחוסר הבנה ).

mosheg
26-02-2009, 08:26:50
זה אני מטפל במנוע והשאלה של החבר בעצם הגיע לגדי לא ממני. כך שחסרים פרטים המנוע כן כבה בגלל התחממות. התחלנו ממצב של סיכה ראשית ואמצע כ 2.5 סיבובים פתוחים מניסיון שלי יש בעיה של הספקת דלק המנוע לא זורק דלק מהאגזוז , אין עשן וכמה שפותחים את הסיכה לא מגיע מספיק דלק. אין סתימות בשום מקום. היום הוחלפו כל צינורות הדלק וננסה לעקוף את המשאבה לי יש הרגשה שהרגולטור מונע מעבר של דלק או המשאבה נבודד אחד אחד את הבעיה ונספר לכם בהמשך.

MYHOBBY
26-02-2009, 09:40:47
זה אני מטפל במנוע והשאלה של החבר בעצם הגיע לגדי לא ממני. כך שחסרים פרטים המנוע כן כבה בגלל התחממות. התחלנו ממצב של סיכה ראשית ואמצע כ 2.5 סיבובים פתוחים מניסיון שלי יש בעיה של הספקת דלק המנוע לא זורק דלק מהאגזוז , אין עשן וכמה שפותחים את הסיכה לא מגיע מספיק דלק. אין סתימות בשום מקום. היום הוחלפו כל צינורות הדלק וננסה לעקוף את המשאבה לי יש הרגשה שהרגולטור מונע מעבר של דלק או המשאבה נבודד אחד אחד את הבעיה ונספר לכם בהמשך.

המשאבה הזאת נוטה לעשות בעיות ללא ספק.
במקומך הייתי מתמקד בכיוון המשאבה ועוזב את המנוע.
כמובן לפני זה בדוק אם ענין הדליפות.
לי היה מנוע שבשביל להטיס הייתי צריך לסגור את שתי הסיכות של הטורים הגבוהים והאיידל אמצע כמעט עד הסוף בכדי שלא יעבוד עשיר.
ממש מצב שבוא הסיכות היו מתופחות שלוש קליקים.
כיוון של המשאבה פתר את בעיותי בזמנו.

mosheg
26-02-2009, 09:44:12
אין מה לכוון במשאבה זאת משאבה סגורה וגם אי אפשר לפרק אותה.

MYHOBBY
26-02-2009, 09:49:25
אין מה לכוון במשאבה זאת משאבה סגורה וגם אי אפשר לפרק אותה.

אם אני זוכר נכון ואני כמעט בטוח(עכשיו הרערעת את ביטחוני)אני זוכר שכן יש שם בורג לכיווון.
אני בודק וחוזר אליכם.

ליאור זהבי
26-02-2009, 11:12:17
אם אני זוכר נכון ואני כמעט בטוח(עכשיו הרערעת את ביטחוני)אני זוכר שכן יש שם בורג לכיווון.
אני בודק וחוזר אליכם.

יואב,

אתה מדבר על משאבת PERRY שהיתה במנוע CSPEC הישן.
מאז עברו כ-3 דורות של מנועי 91 ב-OS והדברים השתנו. המשאבה היום כבר ממזמן סגורה ואין לה כיוון, כפי שמשה ציין.

משה, ספר לנו מה קורה ברגע שאתה עוקף את המשאבה, ונמשיך משם.

mosheg
26-02-2009, 11:54:33
טוב הבעיה נפתרה !!!! המשאבה לא תקינה. עקפנו את המשאבה והמנוע זולל דלק כמו תינוק וקר כמו קרח. הסיכה הוחזרה למצבה הנורמלי כמו בהוראות היצרן

MYHOBBY
26-02-2009, 18:00:05
יואב,

אתה מדבר על משאבת PERRY שהיתה במנוע CSPEC הישן.
מאז עברו כ-3 דורות של מנועי 91 ב-OS והדברים השתנו. המשאבה היום כבר ממזמן סגורה ואין לה כיוון, כפי שמשה ציין.

משה, ספר לנו מה קורה ברגע שאתה עוקף את המשאבה, ונמשיך משם.


כן צר לי,היה לי יום ממש עמוס ורק עכשיו התפנתי לבדיקה.
אכן התבלבלתי ומדובר במשאבה ללא אופציה לכיוון.

עמכם הסליחה.