התחברות

צפייה בגרסה מלאה : אוף! שכחתי את השלט באוטו....



Shalev054
26-03-2013, 13:04:05
היי :\

היום בצהרים תפסתי את הראש כשנזכרתי שאתמול שכחתי להוציא את השלט מהאוטו אחרי יום הטסה.
השלט היה באוטו מאתמול ב 15:00 עד היום בשעה 14:00.

מיותר לציין שהאוטו חונה בשמש...

ברגע שגיליתי את העניין הכנסתי את השלט הביתה, ניתקתי את הסוללה [לא הדלקתי אותו], ונתתי לו להתקרר במשך שעה-שעתיים.
לאחר מכן הדלקתי את השלט והכל בסדר.

השאלה היא כזו,
מאחר ואני מטיס טיסני דלק שיכולים לעשות אחלה של נזק אם יפגעו באדם או רכוש - האם יש בדיקה נוספת שתמליצו לעשות לפני הטסה FULL RANGE? האם יש טעם לפתוח את השלט ולוודא שאין קבלים מנופחים ושאר ירקות?

השלט הוא FUTABA 7C 2.4GHZ

תודה לעונים :)

umbo
26-03-2013, 14:53:01
אם חששת שמהחום הוא יתעקם וזה לא קרה אז כניראה שהוא מפלסטיק יותר טוב ממה שאתה חושב ולא קרה דבר.
שכחת שברכב יש גם מכשיר רדיו\CD שסובל מאותו חום ובכל זאת ממשיך לעבוד שנים. ליתר ביטחון תבדוק טווח ואם הכל בסדר, אז כנראה הכל בסדר.
איפה כתוב ששלט שנשאר ברכב משמיד את עצמו ?

Shalev054
26-03-2013, 16:44:27
לא חששתי שיתעקם ולא חששתי שישמיד את עצמו.
החשש הוא שצ'יפ כלשהו שאחראי על הקשר עם הטיסן ינזק [יצא לי לעבוד עם מיקרו צ'יפים, ויש כאלו שאסור שיהיו בטמפ' גבוהה מ 50-60 מע']

השאלה הופנתה לאנשי הפורום בכדי ללמוד מנסיון שאולי היה לאחרים בסיטואציה דומה.

תודה בכל מקרה :)

flatspin
26-03-2013, 20:23:35
נהגת נכון כשהנחת לשלט להתקרר לפני שהפעלת אותו.
שים לב לאחר שהשלט התקרר אם אין אדי מים על הצג. אם אין - משמע הכל בסדר. אם יש אדי מים, מהלחות שספג במהלך ההתקררות, פתח אותו והנח באויר חופשי, אפילו לזמן מה בשמש, על מנת לאדות את הלחות שהצטברה.
מעבר לזאת לא אמורה להיות כל בעיה.

kobigozlan
27-03-2013, 21:44:06
שלו אח שלי
הציפים מיוחעדים לעבוד בסביבות חמות ו 60 מעלות לא אמורים לעשות להם כלום
מה שגם אני משאיר מדי פעם את השלט שלי בבגז באוטו בתוך מזוודת אלומינום ואני אומר לך לא קרה לא כלום עד היום

סאונד בראש
27-03-2013, 21:56:01
מה קובי אתה מאתגר את הפלסטיקה ?

MDreamer
28-03-2013, 09:58:37
שלו אח שלי
הציפים מיוחעדים לעבוד בסביבות חמות ו 60 מעלות לא אמורים לעשות להם כלום
מה שגם אני משאיר מדי פעם את השלט שלי בבגז באוטו בתוך מזוודת אלומינום ואני אומר לך לא קרה לא כלום עד היום

קובי צודק,
מבחינת אלקטרוניקה הרכיבים מיודעים לעבוד בטמפרטורות של 70 מעלות. לא נראה לי שאתמול האוטו שלך הגיע לכזה דבר.. זה קורה רק באוגוסט. אם הפלסטיקה/מכניקה שלמה זה אמור להיות בסדר.

Boogle
31-03-2013, 17:43:32
קצת באיחור אבל בכל זאת, לא אמרת איזו סוללה יש לך, היא כן עלולה להנזק מטמפרטורה גבוהה ואז אכן הטיסן יכול לעשות נזק.
בדוק אותה מחוץ לשלט תחת עומס לראות שאין נפילות מתח או ניתוקים. בצע מחזור של פריקה וטעינה.מצד שני אם הפלסטיקה שרדה אז החום לא היה גבוה מספיק.

Shalev054
02-04-2013, 20:25:42
תודה כולם :)