התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה משאבת עשן



yani
30-03-2013, 13:57:19
שאלה בנוגע למשאבת עשן:

יש לי משאבת עשן של Sulivan שמותקנת בפייפר פוני שלי עם מנוע OS 70 4 פעימות.
המשאבה מותקנת ״כמו בספר״, מהמיכל שמן > המשאבה > שסתום אל חוזר > צינורית עמידה בחום > פייה המוברגת למשתיק. (את הפייה עשיתי בחריטה כך שהיא נכנסת אל תוך המשתיק פנימה כ-3 סמ לפני שהשמן מוזרק לאגזוז).
המשאבה מקבלת מתח של 6V, ובשלט היא מכוונת למינימום הספק. כלומר: אם אני מקטין את עוצמת השאיבה בעוד אחוז אחד בשלט - היא נעצרת.
עד כאן הכל בסדר ואפילו עובד ומעשן...
איפה הבעיה?!
כשאני מפעיל את המשאבה הטורים של המנוע יורדים קצת. כלומר: המנוע קצת ״נחנק״. זאת למרות, שכאמור, כיוונתי את המשאבה למינימום.
לדעתי זה קשור בעובדה שהמנוע קטן יחסית, אבל בכל זאת אני רוצה ומחפש פתרון יצירתי שזה יעבוד טוב יותר ומבלי ״לחנוק״ את המנוע.

אפשרויות לפתרון שחשבתי עליהם:
1. להחליף למשתיק גדול יותר - אם זה אפשרי ולא פוגע בפעילות המנוע?
2. לחבר ברז כל שהוא (חשבתי על סיכה של קרבורטור של מנוע ישן) על הצנרת שמובילה למשתיק ולווסת באמצעותו את כמות השמן שנזרקת למשתיק. זה ייצור קצת לחץ בצנרת עד ה״ברז״ - אבל לא נראה לי מזיק.

אשמח לשמוע תגובות / הצעות נוספות לפתרון אם למישהו יש נסיון בזה.

תודה!

יניב.

gabby malach
30-03-2013, 22:28:49
תתקין ברז קוי בגודל 7-8 ---ביציאה לכיוון המשאבה
בברז יש אופצייה לווסת את כמות הזרימה
את הברז ניתן לרכוש בכל סניפי הגרעין--מוצריי השקיה---או בכל משתלה
המשאבה מיועדת למנועי בנזין !!!!!

haimgil
31-03-2013, 12:51:18
החריר צריך להיות מופנה לכיוון הפליטה .

gabby malach
31-03-2013, 17:25:17
כן

yani
31-03-2013, 17:47:38
תודה.
אבדוק את הברז הזה.
והחריר הוא בכיוון הפליטה, התקנתי אותו מול פיית הדיחוס, בזוית של כ45 מעלות כלפי מטה (כלפי הפליטה) וכאמור הניפל ארוך ומגיע כמעט עד הדופן הנגדית.