PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! DA-50 כבה לאחר המראה!



e-nigma
02-04-2013, 12:51:01
היי חברים!

כבר שבועיים שאני תקוע עם בעיה מציקה ביותר:

מנוע DA-50R נותן לי קאט כמה שניות לאחר המראה יש לציין שזה לא קרה לפני כן ....
הפעולות שביצעתי עד כה ללא תוצאות:

החלפת בוכנה ורינג
קיט קרבורטור מלא
בדיקת המיכל דלק בריחות אויר צינוריות במיכל אטימות
בדיקת המנוע בקרקע - הכל תקין ללא קאטים החשות יפות יציב יחסית ( הוא בהרצה כרגע )

בקיצור עברתי כמעט על כל דבר אפשרי המנוע נשמע כל כך טוב על הקרקע שהוא נותן הרגשה שהכל בסדר
שניות ספורות לאחר המראה מקבל קאט במקום אין לי מושג כבר מה לבדוק

אשמח לעצות
בתודה מראש :)

t.b
02-04-2013, 13:07:10
היי
יש לי da60 ו da50 לפני כל טיסה אני מחמם את המנוע בסרק לפחות דקה וחצי ואז מכוון סיכות.
האם אתה מטיס ללא קאול?
יש סיכוי שהאטמים קרועים?

e-nigma
02-04-2013, 13:18:21
אני גם משאיר אותו על סרק עושה בדיקות על הקרקע לפחות 5 דקות
אני מטיס עם קיאול אבל יש לו מלא פתחי איוורור
האטמים לא קרועים אין נזילות

נולד לטוס
02-04-2013, 18:20:09
אני אומנם לא בענף הטיסנים אבל מה שאני הייתי בודק שני דברים אולי הסרבו מצערת עושה בעיה כל שהיא
או מערכת ההצתה בעייתית אולי ניצוץ חלש שבמאמץ לא מחזיק את המנוע

BarTorgeman.
03-04-2013, 01:06:35
היה לי כזאת בעיה עם מנוע os91 והבעיה הייתה הסרוו של הגז, החלפתי סרוו ונפתר הבעיה. אני גם יודע שבמנועי ניטרו המגנט של הצינורית
דלק כנראה תקוע או לא עובד כמו שצריך ואז שהטיסן בזווית מסוימת המנוע לא מקבל דלק ומקבל קאט.

e-nigma
03-04-2013, 08:55:27
אם הבעיה הייתה בסרוו זה היה קורה גם על הקרקע... עשיתי בדיקת טווח הכל היה תקין מבחינת הסרוו..

BarTorgeman.
03-04-2013, 11:11:47
אני מסביר לך שהיה לי אותו מקרה, אחרי דקה 2 פשוט הסרוו היה זז יותר קדימה והייתי מקבל קאט. אם לא תנסה בחיים לא תדע

e-nigma
03-04-2013, 13:10:17
אני אחליף סרוו על כל מקרה למרות שבקרקע אני בודק הכל מעל 5 דקות...

haimgil
03-04-2013, 19:06:45
תבקש מהחברים שיחזיקו לך את הטיסן ב90 מעלות למעלה ותיתן פול גז לחצי דקה ותתרחק לפחות 100 מטר.ואז תמשיך לשחק עם הגז במצב הזה לעוד 2 דקות.
רעיונות:ייתכן וצינורית הדלק במיכל תפוסה קדימה (הכוונה שהיא נוטה לכיוון הקרבורטור ולכן בזווית גבוה אין דלק.יתכן שיש לך פילטר דלק אשר ישנה בועות אוויר לכודה ובזוית מסויימת היא מחליטה לתת סוף למנוע.
2:יתכן ויש הפרעות רדיו וניכנס פייל סייפ.
3:סרוו גז מושפע ע"י הפושורד וההצתה ויוצר מישחק בסרוו.
4:מנוע לא מכוון הייטב.
5:מערבולות אוויר בקרבת הקרבורטור.
6:כמות שמן גבוהה בדלק.(20% זה מה שדרוש)
7:נתקים במערכת החשמלית של ההצתה כתוצאה מוויברציות או תופעת טבע אחרת.בדרך כלל מהחיבור שנימצא בתוך הקונקטור שמחבר בין הרגש של התיזמון לבין הסלילים.
8:זיהוי נכון של איך מתכבה המנוע. א:דיעכה .ב:הפסקה מהירה. ג:גימגום של חוסר דלק.
9:כיוון הזווית של רגש התיזמון לא תקין ובאוויר הכל מישתנה ועל הקרקע הכול עובד יופי..(קרה לי אצל חבר בזמן אמת ואכן אפשרות קיימת לחולוטין.)
10: אם יש לך משבת חשמלי למנוע(קיל סוויצ).יתכן ויש בעיית מגעים בפלגים ובעת תזוזה או מישחק הוא יוצר נתקים.
11:סוללה משוטפת גם לרדיו וגם להצתה יכולה ליגרום לבעיות או לנפילות מתח כתוצאה מקצר שקורה פיתאומית באיזה סרוו.
12:אולי זה מנוע נייטרו.:cool:
13:תבוא לשטח בבית אריה בשבת בבוקר ונעזור לך בכיף.רצוי ללא קאול שיהיה נוח לעבוד.
14:עם אתה בא אז תדבר איתי שאני יבוא שאני לא יחליט פתאום להיות עצלן ולהמשיך לישון;)

edgarfov
04-04-2013, 00:22:52
היי
יש לי da60 ו da50 לפני כל טיסה אני מחמם את המנוע בסרק לפחות דקה וחצי ואז מכוון סיכות.
האם אתה מטיס ללא קאול?
יש סיכוי שהאטמים קרועים?


אין מה לכוון סיכות אחרי כוון שכבר עובד.. בטח לא לפני כל טיסה. משהו לא נשמע בסדר.
אולי אולי ביום חם במיוחד לפתוח טיפה את ה HIGH .

e-nigma
04-04-2013, 07:02:35
תבקש מהחברים שיחזיקו לך את הטיסן ב90 מעלות למעלה ותיתן פול גז לחצי דקה ותתרחק לפחות 100 מטר.ואז תמשיך לשחק עם הגז במצב הזה לעוד 2 דקות.
רעיונות:ייתכן וצינורית הדלק במיכל תפוסה קדימה (הכוונה שהיא נוטה לכיוון הקרבורטור ולכן בזווית גבוה אין דלק.יתכן שיש לך פילטר דלק אשר ישנה בועות אוויר לכודה ובזוית מסויימת היא מחליטה לתת סוף למנוע.
2:יתכן ויש הפרעות רדיו וניכנס פייל סייפ.
3:סרוו גז מושפע ע"י הפושורד וההצתה ויוצר מישחק בסרוו.
4:מנוע לא מכוון הייטב.
5:מערבולות אוויר בקרבת הקרבורטור.
6:כמות שמן גבוהה בדלק.(20% זה מה שדרוש)
7:נתקים במערכת החשמלית של ההצתה כתוצאה מוויברציות או תופעת טבע אחרת.בדרך כלל מהחיבור שנימצא בתוך הקונקטור שמחבר בין הרגש של התיזמון לבין הסלילים.
8:זיהוי נכון של איך מתכבה המנוע. א:דיעכה .ב:הפסקה מהירה. ג:גימגום של חוסר דלק.
9:כיוון הזווית של רגש התיזמון לא תקין ובאוויר הכל מישתנה ועל הקרקע הכול עובד יופי..(קרה לי אצל חבר בזמן אמת ואכן אפשרות קיימת לחולוטין.)
10: אם יש לך משבת חשמלי למנוע(קיל סוויצ).יתכן ויש בעיית מגעים בפלגים ובעת תזוזה או מישחק הוא יוצר נתקים.
11:סוללה משוטפת גם לרדיו וגם להצתה יכולה ליגרום לבעיות או לנפילות מתח כתוצאה מקצר שקורה פיתאומית באיזה סרוו.
12:אולי זה מנוע נייטרו.:cool:
13:תבוא לשטח בבית אריה בשבת בבוקר ונעזור לך בכיף.רצוי ללא קאול שיהיה נוח לעבוד.
14:עם אתה בא אז תדבר איתי שאני יבוא שאני לא יחליט פתאום להיות עצלן ולהמשיך לישון;)

החזקתי את הטיסן 90 מעלות בפול , ניערתי לו את הצורה בנוסף - הכל היה תקין
המיכל נבדק כולל צינוריות - הכל תקין
עשיתי בדיקת טווח - אין הפרעות ( כשהמנוע מונע )
סרוו גז לא ניסיתי
מנוע לא מכוון - אין לי מושג כבר מה זה מכוון או לא על הקרקע הכל פיקס אז זה מכוון לדעתי
מערבולות אויר - לא שיניתי כלום מהפעם שהוא טס תקין אותו קיאול אותם פתחי איוורור
כמות שמן - 1/32 אני בהרצה בעקבות החלפת בוכנה ורינג
נתקים במערכת חשמל - הכל תקין על הקרקע באויר יש פחות וויברציות
סגנון כיבוי - טיסה ראשונה לקח זמן היו טיפה גמגומים אבל זה טבעי בהרצה טיסות הבאות פשוט קאט במקום לאחר שינוי מצערת קל
זווית רגש התזמון - אין לי מושג מה זה אבל שוב הטיסן טס יופי חודש שעבר
בעיית מגעים בפלאג היו אמורות לקרות גם בקרקע
הסוללות נפרדות להצתה ולמקלט
להגיע לבית אריה אין לי שום בעיה רק שם אין לי היכן לנחות במקרה של קאט לאחר המראה .... :)

yaron_k
04-04-2013, 17:25:27
קיצר דודו

נראה שהגיע הזמן שנטיס ביחד :)

ZvikaF
04-04-2013, 19:01:31
סתם ניחוש.. נסה להחליף פלג

haimgil
04-04-2013, 21:59:10
אין שום בעיה לינחות בקאט בבית אריה.למעשה אפילו יותר נוח(כביש ענק משלושה כיוונים)
אחי תבוא לשם ונעזור לך.נעשה את כל מה שדרוש.

Menash
05-04-2013, 00:23:48
כשהטיסן מתחיל לרוץ על המסלול הכל תקין ויפה אבל כשהוא עוזב את הקרקע משטר הרעידות אחר לגמרי.
אין להניח שהסרבו תקין רק מהסיבה שהוא מתפקד היטב על הקרקע.
יש הבדל משמעותי מבחינת השפעת המנוע על גוף הטיסן אם הוא מונח על שלושת נקודות התמיכה (גלגלים) לבין המצאות הגוף באוויר כאשר עיגון הגוף נמצא בין מוטות הכנפיים.
עוצמת "הרעש" (רעידה) שונה לגמרי בכל שלב של טיסה ויכול להשפיע על מערכות האלקטרו מכאניות בעיקר.
נקודה נוספת שיכולה להוות מכשול הינו ה"פוש-רוד" של המנוע, הוא בעצמו מייצר תנודות המושפעות מתדר עבודה של המנוע
וחלים הפרעות רדיו כאלה ואחרות שיכולות להשפיע (בAM הרגישו את זה טוב מאוד) לפעמים פירוק והרכבת אותו הסרבו פותר את הבעיה
הכל עניין של התקנה.

לפעמים הפטרון שהכי לא ניראה לך הוא הנכון, אבל שווה לנסות כי חבל שזה יקרה לא מייד אחרי ההמראה אלה מאוחר יותר.

בהצלחה.

Menash
05-04-2013, 00:29:13
סתם ניחוש.. נסה להחליף פלג

אחי, החלפת טיסן תיפטור אותך מהבעיה לצמיטות:D

edgarfov
05-04-2013, 09:27:39
אתה מושך ומנתק יש שינוי משמעותי בG המופעל על המטוס.. על מיכל הדלק.
משהו במעבר דלק פשוט מת ברגע העליה. אי אפשר לסמלץ את זה בלהחזיק אנך ולטלטל.

asafsee
05-04-2013, 09:55:18
אם הבעיה היא בפושרוד, אפשרי להחליף בנירוד של סוליוואן, אני עשיתי כך מראש

haimgil
05-04-2013, 19:46:01
אחרי כל הרעיונות האלה אפשר לגשת וליבנות חללית:D
עד שלא רואים בעין אין הרבה מה לעשות.
יעידו כמה אנשים בפורום הזה שהיו מאוד מיואשים מהמנועים שלהם עד שקיבלו עזרה מיקצועית והבעיה נפתרה.
בקיצור קח את הטיסן ותיפגש עם אחד שמבין עניין.

Menash
06-04-2013, 07:27:47
תאכלס

e-nigma
07-04-2013, 06:29:18
אתה מושך ומנתק יש שינוי משמעותי בG המופעל על המטוס.. על מיכל הדלק.
משהו במעבר דלק פשוט מת ברגע העליה. אי אפשר לסמלץ את זה בלהחזיק אנך ולטלטל.

עשיתי...

e-nigma
07-04-2013, 06:32:06
קיצר דודו

נראה שהגיע הזמן שנטיס ביחד :)

גם אני חושב אבל איפה??? :)

hifly
20-04-2013, 14:34:42
על הקרבורטור מורכבת "חצוצרה" שחורה. האויר נכנס דרכה באופן מסודר. אם היא לא קיימת,או שבורה. זה גורם לקאטים בטיסה.עקב יצירת ואקום בפתח הכניסה לקרבורטור, בצורות התקנה מסוימות של המנוע בטיסן.
בהצלחה.

e-nigma
21-04-2013, 08:02:33
על הקרבורטור מורכבת "חצוצרה" שחורה. האויר נכנס דרכה באופן מסודר. אם היא לא קיימת,או שבורה. זה גורם לקאטים בטיסה.עקב יצירת ואקום בפתח הכניסה לקרבורטור, בצורות התקנה מסוימות של המנוע בטיסן.
בהצלחה.

כן רציתי להרכיב כזה שופר אבל לא מצאתי לקנות ... בכל אופן הדברים שעשיתי:

ניקוי מיכל דלק
החלפת צינוריות
החלפת משקולת במיכל לאחת עם חור יותר גדול
לולאה בצינורית עודפים ובצינורית שמגיעה לקרבורטור
קדיחת חור בפיירוול מאחורי הקרבורטור
החלפת הצתה
מסנן דלק בתדלוק

זהו הכל מנגן כמו שצריך לא יודע מה בדיוק נתן את הפתרון אני מהמר על ההצתה....

gadix
21-04-2013, 12:22:26
5!!!!
...
סביר להניח מערבולות ליד הקרבורטור אעפ"י שהוא אחורי

תוודא שהקאוול מאוור מספיק ושהזרימת אוויר אינה בסביבת הקרבורטור
בהצלחה

ilanmor
21-04-2013, 13:36:36
עוד משהוא
האם המסנן הראשי בקרבורטור נקי צריך לשלוף אותו החוצה להשפריץ נוזל לניקוי קרבורטורים או לחץ אויר ממיכל רק להזהר לא לאבד אותו
עוד דבר קמת יותר לעומק לבדוק את ה REED VALVE שנמצא לפני הקרבורטור יש להוציא אותו בעדינות ולראות "שהכנפיים השקופים" יושבים היטב ואוטמים
את הפלסטיק עליהן הם מורכבים אני הייתי פותח את ה LOW כוון תחילה את המנוע למהירות טובה לא מקסימום זכור אתה בהרצה עבוד רק עם ה LOW
אילן