צפייה בגרסה מלאה : שחקן חדש - FY DOS GPS לרחפנים !
עודד מזור
02-04-2013, 20:38:23
חברת FY יצאה עם גרסא חדשה למייצב טיסה וטייס אוטומאטי שלהם שתומך ברחפנים וכולל GPS עם פונקציות חזרה הביתה וכיו"ב - מחיר כ-150$ לכל החבילה.
עד כה ייצרו מערכות מעולות לטיסנים (כמו ה-FY 31AP) וגרועות לרחפנים (כמו ה-FY 91).
מאוד יהיה מעניין לשמוע איך הלוח החדש. יכול להיות גרוע כמו הגרסאות הקודמות ויכול להיות NAZA Killer. מי מנסה ?
לפירוט נוסף - http://www.infinity-hobby.com/main/product_info.php?products_id=9571
Observer
02-04-2013, 20:51:36
תודה.
מצאו להם תאריך לעדכן את האתר במוצר הנ"ל - הראשון לאפריל..
"This product was added to our catalog on Monday 01 April, 2013"
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1790913
עודד מזור
02-04-2013, 22:01:10
השרשור ב-RCGROUPS מתיחס עד כה לגרסאת הטיסנים. בינתיים עוד אין ממש מידע על גירסת הרחפנים (אותו לוח טעון בתוכנות שונות).
הנה טסט די מרשים של ה-POSITION HOLD
http://www.youtube.com/watch?v=Pk75LSE6fcA&list=UUDX8bcNHWy92CIl7gbVOA_Q&index=1http://www.youtube.com/watch?v=Pk75LSE6fcA&list=UUDX8bcNHWy92CIl7gbVOA_Q&index=1
Hagay
02-04-2013, 23:06:49
אם כבר אז למה לא FY-41AP שנותן גם OSD
http://www.feiyu-tech.com/news-en.php?id=47&nav_num=4
עודד מזור
03-04-2013, 10:33:06
הנה התשובה של INFINITY HOBBY לגבי המוצר -
"
Yes. We once did preliminary test on FY-DOS for multicopter and it performs much better than FY91. The FY-DOS are actually more extensible (in term of functionality) compared to NAZA, and with high CP value at its low price tag. Just frankly speaking, we didn't do much tuning in our test fly on FY-DOS and it seems not as stable as NAZA (which is easier to start with as we didn't do much tuning either on NAZA). You probably need to take time to fine tune the FY-DOS to get best result. Hope this answers your questions."
motti
03-04-2013, 14:19:44
חברת FY יצאה עם גרסא חדשה למייצב טיסה וטייס אוטומאטי שלהם שתומך ברחפנים וכולל GPS עם פונקציות חזרה הביתה וכיו"ב - מחיר כ-150$ לכל החבילה.
עד כה ייצרו מערכות מעולות לטיסנים (כמו ה-FY 31AP) וגרועות לרחפנים (כמו ה-FY 91).
מאוד יהיה מעניין לשמוע איך הלוח החדש. יכול להיות גרוע כמו הגרסאות הקודמות ויכול להיות NAZA Killer. מי מנסה ?
לפירוט נוסף - http://www.infinity-hobby.com/main/product_info.php?products_id=9571
יש לי את הDOS בשלב זה יש לי איתו הרבה בעיות בהשוואה ל- FY31. על השולחן הכל בסדר הלדים מגיבים כמו שצריך למפסקים יש נעילתGPS ... אבל קשה מאוד לשליטה גם במצב manual (דוס מנותק).הורדתי את המערכת....הטיסן טס בסדר. הרכבתי את המערכת על טיסן אחר עם רדיו אחר...אין שינוי טענתי שוב את התוכנה...אין שינוי. אנסה לטעון את התוכנה של הרחפנים ולבדוק.
motti
03-04-2013, 15:35:52
יש לי את הDOS בשלב זה יש לי איתו הרבה בעיות בהשוואה ל- FY31. על השולחן הכל בסדר הלדים מגיבים כמו שצריך למפסקים יש נעילתGPS ... אבל קשה מאוד לשליטה גם במצב manual (דוס מנותק).הורדתי את המערכת....הטיסן טס בסדר. הרכבתי את המערכת על טיסן אחר עם רדיו אחר...אין שינוי טענתי שוב את התוכנה...אין שינוי. אנסה לטעון את התוכנה של הרחפנים ולבדוק.
עדכון:בגרסה של הרחפנים אין GPS בגרסת טיסנים יש
AvivT
03-04-2013, 15:41:13
עדכון:בגרסה של הרחפנים אין GPS בגרסת טיסנים יש
מה זאת אומרת הגרסה של הרחפנים? עד כמה שהבנתי זה התמיכה ברחפנים מגיעה כעדכון קושחה בלבד. זאת עדיין החומרה של ה FY-DOS עם ה GPS. אני טועה?
עודד מזור
03-04-2013, 16:02:32
אני חושב שגרסא 2.1 לרחפנים כוללת את פונקציות ה GPS , גרסא 2.0 לא כוללת
Hagay
03-04-2013, 16:29:38
אני חושב שגרסא 2.1 לרחפנים כוללת את פונקציות ה GPS , גרסא 2.0 לא כוללת
זה מה שאני קראתי אבל הManual הוא רק לגרסה 2
motti
03-04-2013, 19:08:11
זה מה שאני קראתי אבל הManual הוא רק לגרסה 2
v2.1 הוסיפו GPS+gimbal
ראהPDF מצ"ב
guyst
08-04-2013, 22:39:34
עודד הזמנת? שמעתי שאתה הולך לעשות לו טסט... :cool:
עודד מזור
09-04-2013, 20:34:30
תאמין או לא, אכן הזמנתי.
מישהו צריך להיות הפראייר הראשון...
guyst
09-04-2013, 20:36:44
מזל שיש כמוך ;)
motti
09-04-2013, 20:42:19
מישהוא ניסה:eek:
http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=24673589&postcount=367
אגב, יש לי את המערכת....לא עובדת על טיסנים...כנראה תקולה, אנסה לעבור לגירסת רחפנים ולבדוק.
עודד מזור
09-04-2013, 22:11:55
בגרסא 2.1 שיפרו גם את יציבות הרחפן בנוסף לפונקציות GPS שהוסיפו. נקווה לטוב.
מקסימום נשתמש בו כטייס אוטומאטי לטיסן. מקבל ביקורות טובות בעולם.
מוטי, מוזר מה שקורה עם הדוס שלך. מחכה לדיווחים איך עובד על רחפן
עודד מזור
19-04-2013, 11:02:36
טיסת הבכורה עברה בהצלחה !
כיוון מאוד קל ופשוט, נעילת GPS תוך כ-15 שניות.
שלושה מצבי טיסה:
1. ATTITUDE - בעזיבת הסטיקים חוזר למצב מאוזן. טס בהחלט יציב ויפה. יש קצת WOBBLE שלדעתי יתוקן לאחר משחק עם הפרמטרים (לא היה לי זמן לעזות זאת בטיסת הבכורה והכל היה מכוון על DEFAULT).
2. HOVER MODE - שומר מקום וגובה. עושה את העבודה היטב וחוזר למקומו גם במשבי רוח. הגובה נשמר יפה בהתאם למיקום סטיק המצערת.
3. RTH - אכן חוזר לביתו (בישראל, לא בסין). ברגע שמופעל מיד מתחיל בטיסה חזרה, לא מסתובב סביב צירו קודם לכן (משום מה, חשבתי שכך יעשה). מרחף מעל נקודת הבית בזיוף של מטר לפה או לשם, לא נוחת כמו ה-NAZA. מבצע את החזרה הביתה לפי הגובה בו הופעל ויש שליטה מלאה על הגובה לפי מיקום סטיק המצערת (מעל 50% מטפס ומתחת יורד).
סה"כ, מאוד מבסוט ומופתע לטובה. המחיר מאוד אטרקטיבי ובהתחשב בעובדה שכולל גם טייס אוטומאטי מצויין לטיסנים, ואפשרות להוספת OSD ב-100$, עסקה מצויינת.
הספקתי סוללה אחת בלבד, לא שיחקתי עם הפרמטרים ולא התרחקתי מעל 20 מטרים. בטיסות הבאות יהיה לי יותר מידע. אשתדל לצלם בוידאו.
guyst
19-04-2013, 11:38:17
תותח! איך תוך 10 ימים מההזמנה כבר עשית טסט?
ZvikaF
19-04-2013, 11:50:29
נשמע מאוד מעניין :)
עודד מזור
19-04-2013, 12:43:44
גיא, ראיתי שאי אפשר לסמוך עליך, אז לקחתי את העניינים לידיים... :-)
המשלוחים מ infinity-hobby מאוד מהירים וכנ״ל ה setup של המערכת
guy1a
19-04-2013, 13:52:44
במה זה שונה מארדוקופטר ?
הכוונה בביצועים .. לא במשמעות :)
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
עודד מזור
19-04-2013, 15:52:17
אין לי מושג במה שונה מהארדו, לא התעסקתי איתו. מדובר במערכת plug and play כמו ה naza
guy1a
19-04-2013, 16:17:23
בפחות מחצי מחיר מנאזה
היית ממליץ ?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
עודד מזור
19-04-2013, 18:25:03
עשיתי ניסוי אחד שעבד טוב, עוד מוקדם לאמר אבל יש פוטנציאל
s.mario
20-04-2013, 08:35:29
עודד נשמע לא רע בכלל לטיסת מבחן,
קצת לא מובן לי העניין הבא:
טיסת הבכורה עברה בהצלחה !
מבצע את החזרה הביתה לפי הגובה בו הופעל ויש שליטה מלאה על הגובה לפי מיקום סטיק המצערת (מעל 50% מטפס ומתחת יורד).
האם יש שליטה על המצערת במצב חזרה הביתה??
מה הכוונה מבצע את החזרה לפי הגובה בו הופעל? באיזה גובה הוא חוזר??
ועוד דבר,
מה שקנה אותי בנאזה, בנוסף ליכולות הטיסה זה נוחות ופשטות התפעול.
האם גם בלוח הנל קביעת הגיינים\ערכי טיסה ידידותי למשתמש?
תודה,
איתי.
עודד מזור
20-04-2013, 09:32:07
כשמצב חזרה הביתה מופעל (בהזזת סוויץ׳), הרחפן מיד חוזר לנקודת הבית בלי לשנות את הגבה. אני חושב שב naza יש לו גובה מוגדר שאליו מגיע ואז מתחיל את החזרה הביתה, פה לא.
במהלך הטיסה הביתה (סוויץ' rth מופעל) יש שליטה על הרחפן אם רוצים. העלאת סטיק המצערת תגרום לו לעלות והורדת הסטיק לרדת ( הכל תוך כדי טיסה הביתה). אפשר גם לגרום לו לנוע לאן שרוצים עם הסטיק הימני אך ברגע שתשחרר אותו, יחזור מיד לנקודת הבית.
מקווה שהסברתי ברור הפעם, איך זה עובד ב naza ? במה שונה ?
עודד מזור
20-04-2013, 09:34:40
הלוח הוא plug and play לחלוטין, אם רוצים לשנות פרמטרים אז דרך המחשב ( פעולה פשוטה שבדרך כלל אין בה צורך). מבחינה זו הוא נועד להתחרות ב naza ולא בלוחות ה open source.
guyst
20-04-2013, 10:19:36
במצב חזרה הבייתה הנאזה לוקח שליטה מלאה, אלא אם אתה מנתק אותו, כלומר לא ניתן להתערב בטיסה שלו.
את החזרה הבייתה ניתן להפעיל דרך סוויץ' בלבד או גם טריגר של פייל סייף באיבוד קליטה של השלט?
עודד מזור
20-04-2013, 10:55:19
אז פה הם בהחלט שונים.
את ה rth אפשר להפעיל דרך סוויץ ( מה שנקרא מצב 3 בסוויץ ) או כפייל סייף.
Observer
20-04-2013, 10:59:34
ארדוקופטר חוזר הביתה או לפי גובהו ברגע מתן פקודה או לפי גובה נבחר. ניתן גם להגדיר גובה מצב ריחוף בהגיעו הביתה.
בכל מצב טיסה ניתן להתערב בעזרת הסטיקים
ארדוקופטר וארדופיילוט פשוטים להפעלה ראשונית אך האפשרויות כל כך רבות ועצם העובדה שניתן לממשקם להמון רכיבים תומכים ותוספות שהעסק מעניין בטירוף אך יכול באותה מידה להסתבך ולהרתיע ורק מי שנגע בקוד פתוח יודע שלפעמים אין תשובות ויש לתור לבד אחרי אלו.
אין על הפשטות של FY וזה יתרון גדול.
sharonx
20-04-2013, 15:40:24
בנאזה עם הופעל RTH מעל 20 מטר חוזר בגובה שלו, אם פחות אז מטפס ל 20 מטר ואז חוזר ב 20 מטר גובה.
בווקונג אפשר לשחק עם ה 20 הזה בין 10 ל 300 מטר, ופעם הייתה אופציה שהגובה הזה נקבע ע"י הגובה המקסימלי באותה טיסה (נניח עולים מעל גובה העצים פעם אחת ואז מובטחת חזרה מעל גובה העצים בזמן RTH).
כלומר אם אני מבין נכון ב FY אם קרה RTH בגובה מטר הוא יחזור בגובה מטר ? ואם יש גדר/עצים/תאו בדרך ?
עודד מזור
20-04-2013, 20:08:10
בנאזה עם הופעל RTH מעל 20 מטר חוזר בגובה שלו, אם פחות אז מטפס ל 20 מטר ואז חוזר ב 20 מטר גובה.
בווקונג אפשר לשחק עם ה 20 הזה בין 10 ל 300 מטר, ופעם הייתה אופציה שהגובה הזה נקבע ע"י הגובה המקסימלי באותה טיסה (נניח עולים מעל גובה העצים פעם אחת ואז מובטחת חזרה מעל גובה העצים בזמן RTH).
כלומר אם אני מבין נכון ב FY אם קרה RTH בגובה מטר הוא יחזור בגובה מטר ? ואם יש גדר/עצים/תאו בדרך ?
שרון, איפה היית עד עכשיו ? :confused:
לפי מה שניסיתי עד כה אכן יחזור בגובה הפעלת ה-RTH. יש לך עדיין שליטה מלאה על הגובה באמצעות סטיק המצערת, אלא אם כן נכנס ל-RTH בשל יציאה מטווח והופעל FAIL SAFE.
s.mario
20-04-2013, 20:44:53
ממממ....
לא אוהב כ"כ את הפיצ'ר הזה...
זאת אומרת שכדי שיגיע הביתה בריחוף וללא שינוי גובה המצערת חייבת להיות באמצע סטיק?
כאשר הסטיק בפול הוא בפועל יבצע חזרה הביתה אבל ימשיך לטפס לאינסוף??
עודד מזור
20-04-2013, 21:20:06
ממממ....
לא אוהב כ"כ את הפיצ'ר הזה...
זאת אומרת שכדי שיגיע הביתה בריחוף וללא שינוי גובה המצערת חייבת להיות באמצע סטיק?
כאשר הסטיק בפול הוא בפועל יבצע חזרה הביתה אבל ימשיך לטפס לאינסוף??
נראה לי שאתה צודק. לא בדקתי את העניין לעומק אבל מקריאה ומהטסט שעשיתי, זה אכן המצב.
Hagay
20-04-2013, 21:20:11
אני מבין שיש שני מצבים RTH ופייל סייף?
עודד מזור
20-04-2013, 21:36:34
אני מבין שיש שני מצבים RTH ופייל סייף?
מה זאת אומרת ?
מצב 3 בסוויץ' 3 מצבים הוא RTH.
פייל סייף יכוון וייקבע דרך המקלט (כאשר סוויץ' 3 מופעל וסטיק מצערת באמצע), ואז במצב איבוד רדיו המערכת מבחינתה מרגישה שהופעל סוויץ' 3 RTH. כך בדיוק זה עובד גם ב-FY 31AP לטיסנים. מה ההבדל מה-NAZA ?
Hagay
20-04-2013, 22:02:45
הבנתי,
בזאזא מדובר על שלושה מצבים GPS, ATR ו Manual כאשר המפסק שלושה מצבים לא באחד מהם מתחיל הRTH
עודד מזור
20-04-2013, 22:40:50
הבנתי,
בזאזא מדובר על שלושה מצבים GPS, ATR ו Manual כאשר המפסק שלושה מצבים לא באחד מהם מתחיל הRTH
אז אם אתה מעוניין להפעיל RTH בנאזה כי איבדת אוריינטציה או סתם מתוך עצלות, אז צריך לכבות את השלט ???
Hagay
20-04-2013, 22:46:56
ממש לא, יש מיקסים בשלט לצורך זה :)
guyst
20-04-2013, 22:49:35
אז אם אתה מעוניין להפעיל RTH בנאזה כי איבדת אוריינטציה או סתם מתוך עצלות, אז צריך לכבות את השלט ???
או לכבות או שאתה מקשר לסוויץ' נוסף להפעלת ה-RTH
sharonx
20-04-2013, 23:24:21
או לכבות או שאתה מקשר לסוויץ' נוסף להפעלת ה-RTH
הסוויצ' מזיז את מפסק ה 3 מצבים לערך לא חוקי ע"י הוספת OFFSET קבוע במיקס
עודד - זה אומר שהדרך הבטוחה אצלך היא כיבוי שלט כדי שסטיק המצערת בטוח יהיה במרכז.
לדעתי זה בעייתי, ואם אתה בצוק מתחת לגובה ההתחלתי אז הוא ייכנס בצוק ? תבדוק אולי יש אופציה להגדרת גובה החזרה הביתה.
בכל מקרה, טריק ל FPV, הגדר גרף מצערת שטוח יותר סביב המרכז ככה שה DEAD ZONE שבו הגובה נשמר סביב מרכז אמצע מצערת יהיה גדול יותר ויהיה קל לאצבע למצוא אותו ב FPV כשאתה לא מסכתכל על השלט ועל סטיק המצערת.
עודד מזור
01-05-2013, 18:46:54
היום יצא לי לבחון אותו פעם נוספת ומאוד הופתעתי לטובה.
עדיין יש קצת WOBBLE אבל צריך לבדוק ביום ללא רוח (יהיו כאלה בקרוב ??) ואפשר לשחק קצת עם ה-GAINS.
סך הכל, אחלה ביצועים. סרטון מצורף -
https://vimeo.com/65230804
guyst
01-05-2013, 19:11:22
מדליק! רק נראה לי שלקראת הסוף שם הוא ניסה לברוח מהאיש עם המשקפים שהפנה כלפיו את השלט:cool:
עודד מזור
01-05-2013, 19:26:02
מדליק! רק נראה לי שלקראת הסוף שם הוא ניסה לברוח מהאיש עם המשקפים שהפנה כלפיו את השלט:cool:
אפשר להאשים אותו ? אתה לא היית בורח ? :)
s.mario
01-05-2013, 20:46:46
נראה לא רע!
במיוחד כאשר מדובר בטיסת סטוק של הבקר...
yoshinoa
02-05-2013, 10:48:52
קצת סדר בדברים:
יש RTL שמוגדר על סוויטץ' בשלט, כאשר השלט מכובה\אבד קשר הפיילסייף מכניס את הבקר ל RTL. כאשר מבצעים RTL בעזרת הסוויטץ' הרחפן יחזור בגובה בו הוא נמצא כאשר יש שליטה מלאה על כל הסטיקים! לא כמו בנאזה שצריך לבטל RTH במעבר למנואל וGPS הלוך ושוב. אם כיבית שלט\אבד קשר הרחפן יבצע RTL אבל לפי ערכי הפיילסייף שהוגדרו במקלט\שלט (מצערת ל-50%, סטיקים ממורכזים, סוויטץ' RTL פועל).
FY היא חברה גדולה מבחינת מכירות (כל אתר שני מחזיק מוצרים שלהם) אבל חברה די קטנה מבחינת כוח אדם. דברים מתרחשים שם די לאט. אבל מדובר במוצרים טובים ופשוטים לתפעול, ה-DOS הוא נאזה קילר לגמרי. הנה כמה פיצ'רים שקיימים בדוס לטיסן וב-FY מתכננים לשלב אותם כמובן בגרסת הרחפן:
RTL עם קביעת גובה דרך GCS (כל גובה מ-10 מטר ועד -150), כמובן שעדיין נצטרך לשלוט על המצערת, אך לאחר שנקבע אותה ב-50% הדוס יעלה או יוריד מצערת ב-20% על מנת לטפס או לרדת לגובה הנקבע מראש.
GCS מלא + 20 נקודות ציון! אגב, ה-GCS עובד נפלא ואין צורך במודם של FY, אני משתמש ב-3DR זול, (http://www.rctimer.com/index.php?gOo=goods_details.dwt&goodsid=817&productname=) שעובד מצויין. יתרון נוסף הוא ההורנט OSD שמתחבר ישירות לדוס וכמובן משתמש ב-GPS שלו, נוח מאוד.
אל תצפו שכל זה יקרה מהר, החבר'ה של FY מעטים ודי עסוקים...
ב NAZA*למעשה אין RTH אלא רק Failsafe שמתפקד כ RTH. במצב זה, אין כל שליטה על הרחפן, שיעלה או ירד, מכל גובה שהוא, ל 20 מטר ומשם יתחיל לחזור הביתה, לנחיתה מלאה.
ע"מ להפסיק את התהליך ולקבל חזרה שליטה צריך לבצע Toggle של מפסק 3 המצבים ממצב GPS למצב Manual וחזרה, ואז לקבוע אותו על המוד שרוצים. משם והלאה, השליטה חוזרת במלואה אבל ה RTH הופסק.
אני חושב שיש יייתרון לאלמנט הגובה שקבוע מראש, למרות שהתאו יזוז מדרכו של הרחפן בדרך חזרה אבל עם הגדר או העץ תהיה בעיה :)
החסרון ב NAZA הוא שאין אפשרות לשליטה פשוטה ברחפן כשהוא נמצא ב FailSafe. זה או חזרה אוטומטית לנחיתה או קבלת שליטה מלאה חזרה על הכלי.
Hagay
03-05-2013, 10:01:55
ב NAZA*למעשה אין RTH אלא רק Failsafe שמתפקד כ RTH. במצב זה, אין כל שליטה על הרחפן, שיעלה או ירד, מכל גובה שהוא, ל 20 מטר ומשם יתחיל לחזור הביתה, לנחיתה מלאה.
ע"מ להפסיק את התהליך ולקבל חזרה שליטה צריך לבצע Toggle של מפסק 3 המצבים ממצב GPS למצב Manual וחזרה, ואז לקבוע אותו על המוד שרוצים. משם והלאה, השליטה חוזרת במלואה אבל ה RTH הופסק.
אני חושב שיש יייתרון לאלמנט הגובה שקבוע מראש, למרות שהתאו יזוז מדרכו של הרחפן בדרך חזרה אבל עם הגדר או העץ תהיה בעיה :)
החסרון ב NAZA הוא שאין אפשרות לשליטה פשוטה ברחפן כשהוא נמצא ב FailSafe. זה או חזרה אוטומטית לנחיתה או קבלת שליטה מלאה חזרה על הכלי.
רק תיקון קטן. לצאת מfailsafe רצוי להעביר מgps לatt וחזרה. למי שלא רגיל מצב manual יביא לריסוק מהיר!
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
motti
03-05-2013, 11:06:07
רק תיקון קטן. לצאת מfailsafe רצוי להעביר מgps לatt וחזרה. למי שלא רגיל מצב manual יביא לריסוק מהיר!
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
בנזה למעשה קיימים שני אפשרויות של RTH מצב של "עם רדיו" או בלי(עבוד סיגנל) במצב זה כמו שנאמר הרחפן עולה או יורד ל-20 מ חוזר מרחף15 שניות נוחת ומכבה מנועים. אפשרות שניה לRTH היא להעביר למצב HOME LOCK למשוך סטיק "לבטן (לאחור) הכלי יחזור הביתה אבל במרחק 10 מהמטיס הניהוג חוזר למצב נורמלי. במצב HOME LOCK יש לך שליטה מלאה ברחפן.
עודד מזור
15-05-2013, 15:22:45
יצא עדכון תוכנה ל-FY DOS MULTICOPTER עם כל מיני שיפורים כולל מעבר לגובה 10 מטרים כאשר RTH מופעל (אם מופעל והרחפן מתחת ל-10 מטרים, יעלה לגובה זה ואם מופעל בגובה רב אז ירד ל-10 מטרים ויחזור הביתה).
http://www.feiyu-tech.com/news-en.php?id=56&nav_num=4
Aviramdweck
17-05-2013, 13:19:55
אני חושב שקודם חוזר הביתה ואחר כך יורד ל-10 מטרים. לפי האתר שלהם לפחות. באמת, אחרת זה בעייתי.
מקווה לקבל את שלי בקרוב ואז נראה בעצמנו.
עודד מזור
17-05-2013, 17:25:33
אני חושב שקודם חוזר הביתה ואחר כך יורד ל-10 מטרים. לפי האתר שלהם לפחות. באמת, אחרת זה בעייתי.
מקווה לקבל את שלי בקרוב ואז נראה בעצמנו.
צודק, זה גם מסביר מדוע לא ירד ל-10 מטרים ורק אז חזר הביתה בניסוי שערכתי אתמול... :)
roib2210
17-05-2013, 20:27:20
יש מסקנות ?
האם לקנות NAZA ב 290$ או את זה ב 150$ ?
נאזה ... קל נוח יציב ואמין.
שדרגתי לגרסה 3 והרחפן עובד תענוג.
sohos
18-05-2013, 13:01:01
גם אני שידרגתי לגירסה 3 וטס מדהים גם ברוח חזקה
עודד מזור
18-05-2013, 16:38:52
עדכנתי את הגירסא של ה- FY DOS לאחרונה - 2.2.
תוצאות מעולות, יציב מאוד. GPS יציב פיקס. FPV בקלות. יצאתי מבסוט.
מצורף סרטון קצר מה-FPV היום, שימו לב ליציבות. כמובן, תודה ליריב הצלם.
https://vimeo.com/66458710
Hagay
18-05-2013, 16:56:35
נו, מי זה היה מאחורה?
guyst
18-05-2013, 17:48:11
עודד, אותי מעניין רק דבר אחד, איפה הכיסא עם הסוכך נגד השמש...? :confused:
ותתחדש על ה-EDF!
עודד מזור
18-05-2013, 17:56:52
אני רואה שאתם שמים לב לדברים החשובים באמת...
הכסא עם הסוכך קרס תחת משקלי ובקרוב אקנה חדש.
האורח מאחור היה אייל פרידמן כמובן.
שמתם לב לרחפן שטס שם ברקע ?
guyst
18-05-2013, 18:39:22
על איזה רחפן אתה מדבר?
וזה בגלל האופניים החשמליות... אופניים זה ספורט, לא לשבת על ליפו :cool:
Friman
18-05-2013, 19:53:09
לפני הכל, עודד, אני שמח שהלוח עונה על ציפיותיך. מקווה אכן בשבילך שהפיתוח ימשיך וייתקדם, זה אכן נראה לוח עם הרבה פוטנציאל.
מצד שני, מוזר לי לשמוע כזו התלהבות מפיצ׳רים שחשבתי שהם בסיסיים... טיפוס לגובה מוגדר מראש לפני החזרה הבייתה, שמירת גובה מוגדר מהקרקע במהלך החזרה הבייתה, אפשרות להתערב באינפוט מהסטיקים במהלך הrth... כל אלו פיצ׳רים שהיו קיימים בארדוקופטר כבר לפני חצי שנה לפחות...:). מתגובות הנאזה-איסטים, אני לא בטוח שהקריטריון להשוואה הוא לנאזה...
אגב FY, לפני שנה בטיול לסין הייתי ממש קרוב למפעל שלהם (הגעתי עד לשער הכניסה).. ניסיתי לתאם ביקור במפעל, אבל הם אמרו שאין להם מרכז מבקרים רשמי :). בכל אופן כשחיפשתי את הכתובת באינטרנט התעמקתי קצת בקטלוג המוצרים שלהם, אכן מבחר מעניין.
עודד מזור
18-05-2013, 20:04:06
מסכים איתך חלקית גיל.
אני לא משווה את היכולות של הלוח הנ"ל ללוחות OPEN SOURCE למיניהם (APM ARDU וכיו"ב). כדי להביא את הלוחות הללו למצב טיסה צריך הרבה ימי לימוד, נסיונות וכיוונים. מי שיש לו זמן ויכולת , זה אחלה וחלק מהכיף.
ההשוואה של ה-DOS ולכן גם ההתלהבות היא ללוחות PLUG & PLAY , וזה כמובן ל-NAZA שעד לאחרונה עלה פי שלוש בדיוק. תוסיף לזה את העובדה שה-DOS עושה גם טיסנים ותבין מדוע מדובר במוצר חדשני יחסית בתחומו.
עודד מזור
08-06-2013, 22:07:25
ביצענו היום השוואה בשטח בין ה-DOS ל-NAZA. התוצאות לפניכם.
השורה התחתונה, הדוס עושה את כל מה שהנאזה עושה אבל פחות באלגנטיות.
כמו להשוות בין ANDROID ל-IPHONE (בלי לפגוע באנשי האנדרואיד כמובן). האנדרואיד עושה כל מה שהאייפון עושה, אך איכשהו האייפון עושה זאת טוב יותר, חלק ואלגנטי יותר...
https://vimeo.com/67956061
liorz055
09-06-2013, 06:39:18
ביצענו היום השוואה בשטח בין ה-DOS ל-NAZA. התוצאות לפניכם.
השורה התחתונה, הדוס עושה את כל מה שהנאזה עושה אבל פחות באלגנטיות.
כמו להשוות בין ANDROID ל-IPHONE (בלי לפגוע באנשי האנדרואיד כמובן). האנדרואיד עושה כל מה שהאייפון עושה, אך איכשהו האייפון עושה זאת טוב יותר, חלק ואלגנטי יותר...
https://vimeo.com/67956061
לא רוצה להיות קטנוני, אבל חסרה בדיקה חשובה של לתת פול סטיק לאחד הכיוונים עד שהרחפן צובר מהירות ואז לעזוב סטיקים ולראות איך הוא מתאושש מזה.
ב amp הוא גם שומר מקום נהדר במצב שמירת מקום , אבל בניגוד לנאזה הוא לא יודע לעבור לעמידה מלאה ממצב של תנועה ולכן הטיסה במצב זה (לויטר) היא לא אפשרית ומטיסים במצב שמירת גובה בעקבות זאת...
AvivT
09-06-2013, 10:08:59
אני חושב שההשוואות האלה קצת בעייתיות.
עד שהלוחות לא יעשו את כל הכיולים באופן אוטומטי לחלוטין, אתה אף פעם לא יכול לדעת שהלוח שלך מכויל בצורה האופטימלית, ואין עוד איזה כיולון קטן שיעשה את העבודה יותר טוב.
גם בין שני לוחות זהים אתה לא יכול להשוות, אלא אם אכן הם יושבים ברחפנים זהים עם אותה שלדה, עם אותם בקרי מהירות, אותם מנועים, אותם פרופים, הלוח מותקן בצורה זהה וכו' וכו'.
המקסימום שהשוואות כאלה יכולות להראות זה כמה קל לכייל נאזה, וכמה זמן יותר לוקח לכייל לוחות אחרים בשביל להגיע לאותה תוצאה.
ושוב, גם פה יתכנו שינויים, כי אולי בשביל רחפן ספציפי, הכיולים הדיפולטים של הלוח דווקא מתאימים ואז אין הרבה עבודת כיול.
s.mario
09-06-2013, 11:38:53
חברה לא להסחף....
אני חושב שמטרתם של החברה הייתה להראות שמקבלים מוצר אם פיצרים זהים ותכונות זהות סה"כ,
לא עשו את הבדיקות בתנאי מעבדה ולא ניסו להגיע להשוואה בין המוצרים לרמה כזו - אלא פשוט להראות איך המוצר מתפקד.
בגדול נראה טוב מאד!!
איתי.
AvivT
09-06-2013, 14:03:10
אני לא חושב שמישהו נסחף (ואם כן, שיעלה את ה rate_loiter_i :)) אבל כשמישהו שמתלבט בין שני בקרי טיסה נתקל בכאלה הצהרות:
ביצענו היום השוואה בשטח בין ה-DOS ל-NAZA. התוצאות לפניכם.
השורה התחתונה, הדוס עושה את כל מה שהנאזה עושה אבל פחות באלגנטיות.
אז הוא מבין שמישהו פה השקיע בהשוואה בין שני בקרים, ויש להשוואה שלו גם שורה תחתונה.
כשרואים השוואות כאלה צריך להבין שאי אפשר בדיוק להשוות פה תפוחים לתפוחים מבחינת ביצועים. הביצועים תלויים ביותר מדי פרמטרים שאפשר לכייל (ובכאלה שאי אפשר, כמו רוחות) מכדי שאפשר יהיה להשוות בין ביצועים של שני לוחות.
עודד מזור
09-06-2013, 14:26:55
לקחתם ברצינות את ההשוואה.
לי אישית היה מאוד עוזר לראות השוואה כזו, וכמובן שצריך לזכור שמדובר בכמה חברה שצילמו בשטח, אז לא לצפות להרבה יותר מזה.
את הדוס כיילתי במשך די הרבה טיסות ודווקא משתנים אובייקטיביים כמו רוח, מתבטלים לאור העובדה ששני הכלים טסים זה לצד זה באותם תנאים ובאותו זמן.
הוידאו מראה באופן כללי מאוד את יכולות הכלים במצב hover hold תחת הפרמטרים הנוכחיים, לא יותר ולא פחות
עודד מזור
29-06-2013, 21:39:02
ניסיתי היום את הדוס עם ה-GPS החדש שהוציאו עבורו (UBLOX), בהחלט שיפור. החבוב עומד בלי לזוז (אפשר לראות יפה בוידאו המצורף).
אגב, כאשר הסוללה של ציוד ה-FPV (3S 800) מוקמה בסמוך לדוס, המצפן הושפע ונראה TOILET BOWEL EFFECT. ברגע שהורחקה מספר סנטימטרים, הבעיה נפתרה לחלוטין. אז שימו לב, ותודה למוטי על הטיפ.
https://vimeo.com/69383120
guyst
29-06-2013, 21:50:06
דוס מירושליים? :cool:
ichen78
29-06-2013, 23:11:09
ניסיתי היום את הדוס עם ה-GPS החדש שהוציאו עבורו (UBLOX), בהחלט שיפור. החבוב עומד בלי לזוז (אפשר לראות יפה בוידאו המצורף).
https://vimeo.com/69383120
עודד,
היה נדמה לי היום בשטח(כשצילמת את הסרטון הזה) שלקח הרבה זמן מהרגע שהפעלת את הRTH עד שהוא התחיל
את התהליך. 45 שניות בערך. ראיתי נכון?
עודד מזור
29-06-2013, 23:20:24
מרגע ההפעלה, הוא עולה ל 10 מטרים ואז חוזר לנקודת הבית. היום באמת לקח לו זמן לעשות את זה, לא יודע למה, בדרך כלל זה נעשה בשניות.
העיקר שבסוף חזר (-:
royby12
04-07-2013, 06:27:38
עודד, אתה יכול לשתף את ההגדרות שלך? (gain וכו')
יאמר לזכותם של FEIYU TECH שיש להם שירות לקוחות מצויין... יצרתי איתם קשר וסיפרתי להם על האכזבה הגדולה מ FY91Q
הנציגה אמרה לי לשלוח להם את ה FY91 ושהיא תשלח לי בחזרה את ה DOS.
קיבלתי אותו אתמול וכבר הספקתי להרכיב אותו, אבל עדיין לא הגעתי למצב שהוא באמת טס יציב, רחוק מאד אפילו ממה שהוצג בסרטון שלך
מצד שני, עדיין לא נגעתי בהגדרות ברירת המחדל...
עודד מזור
04-07-2013, 21:42:22
אהלן, ההגדרות אצלי -
RC GAIN 40
CONTROL P 70
גם ל- ROLL וגם ל-PITCH.
כל השאר (כולל I וערכי YAW) לא נגעתי (DEFAULT)
lool tv
05-07-2013, 15:28:09
הגיע ללול
בשלבי בדיקה
כשאדע מעט יותר אעדכן.
בנתיים הרושם לא רע..
naza killer?????
בערך כמו iphone killer..
זו מערכת חדשה לרחפנים.
נטיס נבדוק ונעדכן.
בברכה
דודי.
אני יכול לתת השוואה מקבילה מעולם המסוקים:
יש את מערכות הFBL הפשוטות כגון 3GX של אליין, עושה את העבודה ללא ספק ויש את מיקאדו שהיא הטופ
מבחינת נוחות הסטאפ ויציבות הטיסה , גם מערכות זולות במאה דולר יתנו תוצאה השאלה היא כמה תצטרך להשקיע
בכיוונים כדי להגיע לסטאפ שאתה מחפש.
גם כאן ההקבלה זהה.
ron81m
13-03-2015, 16:31:12
שלום,
האם מישהו יכול להסביר לי איך לעשות COMPASS CALIBRATION בFYDOS MULTICOPTER AUTOPILOT ?
הכוונה באופן ידני לפני שאני מעלה את הרחפן לאוויר.
FY450
תודה.
עודד מזור
13-03-2015, 17:30:30
בגדול, בזמן שהרחפן סטאטי על הקרקע, העברה מהירה בין מצב attitude ל hover hold, במהירות 6 פעמים. נורית לבנה תידלק וסיימת.
ron81m
13-03-2015, 20:18:07
תודה על התשובה המהירה!
לא צריך לסובב את הרחפן 3 פעמים או משהו בסגנון?
עודד מזור
13-03-2015, 20:33:33
בזמנו הם כתבו שצריך להסתובב על הקרקע, בגרסת התוכנה החדשה, לעלות לאויר ולהסתובב yaw מספר פעמים במצב attitude, לנחות, ואז לבצע את ההעברה 6 פעמים כמו שהסברתי בפוסט הקודם.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.