צפייה בגרסה מלאה : שאלה נפח סוללה מקסימלי לרחפן (f450 צ׳יינה טאון)
Friman
03-04-2013, 16:25:40
הרי יודע כל בר דעת שהגדלת נפח הסוללה נותנת יותר זמן טיסה, עד גבול מסויים שבו תוספת המשקל העודפת מגדילה את צריכת הזרם וההספק לרמה כזו שהתוספת לזמן הטיסה הופכת זניחה.
היום דנו שי (sevet) ואני בהודעות בשאלה- באיזה נפח סוללה נמצא ״הגבול״ הזה? בשני המקרים הפרטניים שלנו מדובר על קוואד f450 מתוצרת rctimer, עם בקרי 30 אמפר ומנועי 2830 1000kv עם פרופים 10*4.7, סוללות 3 תאים. אשמח לשמוע מנסיון של אנשים כמה ניתן להעמיס על רחפן שכזה מבחינת משקל ונפח סוללות ועדיין להיתרם מהתוספת בזמן הטיסה, וכמובן גם אם יש שיקולים נוספים שצריך להביא בחשבון בתוספת המשקל כמו עמידות השילדה, אחיזת הבולטים על הצירים, ההשפעה של הכובד הנוסף על היציבות ועל ההיגוי וכו׳. כמובן אם יש איזהשהו כלל אצבע כללי יותר באופן כללי לגבי חישובי משקל מרבי לרחפנים אשמח לשמוע.
וכן, אני מכיר את eCalc, השאלה כאן מופנית לנסיון בפועל של החברים.
sevet
03-04-2013, 17:25:54
השגת אותי :)
עוד משהו, שנראה לי קשור, ראיתי ברשת בעיקר בכל תחרויות העמידות וזמן טיסה למינהן אנשים שמחזקים את הפרופלורים עם אזיקונים, חקרתי קצת וראיתי את נושא ה-prop saver, שלא נראה לי חזק מספיק במקרים כאלו כמו משקל חריג.
האם זה מקובל לחזק את הפרופלורים עם אזיקונים בנוסף להברגה הרגילה? זו לא ייצור בעייה עם רעידות? שמים אותם במקביל לספינר על הקולט?
אני שואל כי לי אבד פרופלור פעם (או שסקוץ' שנקרע גרם לזה) מאז אני מחזק את הפרופלורים בפנאטיות (למרות שאחרי פעמיים כבר לא היה מה לחזק) ואם יהיה זמן טיסה ארוך + משקל כבד זה אולי יכול להיות בעיה הנושא של השתחררות פרופלורים.
לשים threadlock על הפרופלורים זו אופציה טובה? (בקצב שהם הולכים לי בינתיים זה לא יהיה כיף... אני בסט מספר שלוש)
אצלי המשקל עם בטריה 5000 1.4 קילו, אני רוצה לשים בטריות שיגיעו ל-11200, המשקל יהיה בערך 1.8, ה-ecalc חוזה שאני אתרומם ללא אזהרות מיוחדות (הוא מזהיר אם צריך יותר מדיי throttle), ואטוס בערך 24 דקות, היום הוא אומר לי 8.9 דקות עם ה-5000 בפועל יש לי כ-7 דקות, אני אשמח למעל 15 דקות. אגב אצלי הפרופים הם 10x4.5.
AvivT
03-04-2013, 20:51:04
אצלי המשקל עם בטריה 5000 1.4 קילו, אני רוצה לשים בטריות שיגיעו ל-11200, המשקל יהיה בערך 1.8, ה-ecalc חוזה שאני אתרומם ללא אזהרות מיוחדות (הוא מזהיר אם צריך יותר מדיי throttle), ואטוס בערך 24 דקות, היום הוא אומר לי 8.9 דקות עם ה-5000 בפועל יש לי כ-7 דקות, אני אשמח למעל 15 דקות. אגב אצלי הפרופים הם 10x4.5.
יש לך 5000mA ואתה רוצה להגיע ל 11200mA עם תוספת רק של 400 גרם? איך בדיוק אתה מתכנן לעשות את זה?
כמה תאים הסוללות שלך? 3 או 4?
אצלי עם 3 תאים 4000mA אני מגיע ל 12-13 דקות לפחות. משקל כולל 1300 גרם.
sohos
03-04-2013, 20:58:06
550 כולל סוללה 5000 שלוש תאים
כולל משדר ומצלמה גופרו לדים ורגליים
10 דקות טיסה רגועה
Friman
03-04-2013, 20:58:38
יש לך 5000mA ואתה רוצה להגיע ל 11200mA עם תוספת רק של 400 גרם? איך בדיוק אתה מתכנן לעשות את זה?
כמה תאים הסוללות שלך? 3 או 4?
אצלי עם 3 תאים 4000mA אני מגיע ל 12-13 דקות לפחות. משקל כולל 1300 גרם.
עם כמה מתח תאים אתה יורד?
זה כולל אספקת מתח לציוד וידאו מהסוללה הראשית או שיש לך סוללה נפרדת לוידאו?
אני מטיס עם סוללות 3 תאים 4 אמפר ובלי ציוד הוידאו הרחפן יורד אחרי 10 דקות טיסה בערך עם מתח תאים של 3.8v כשהמשקל ללא ציוד הוידאו עומד על בערך 1100 גרם... היו פעמיים שלוש שגם הטסתי רבע שעה והסוללות ירדו בסביבות 3.75v לתא. אבל אני מעדיף להישאר באיזור ה3.8 כמינימום. בכל אופן מתח התאים שלכם בירידה רלוונטי מאד לעניין כי כל אחד מגדיר את הסף המקסימלי שלו לניצול הסוללה קצת אחרת...
AvivT
03-04-2013, 22:42:04
עם כמה מתח תאים אתה יורד?
זה כולל אספקת מתח לציוד וידאו מהסוללה הראשית או שיש לך סוללה נפרדת לוידאו?
אני מטיס עם סוללות 3 תאים 4 אמפר ובלי ציוד הוידאו הרחפן יורד אחרי 10 דקות טיסה בערך עם מתח תאים של 3.8v כשהמשקל ללא ציוד הוידאו עומד על בערך 1100 גרם... היו פעמיים שלוש שגם הטסתי רבע שעה והסוללות ירדו בסביבות 3.75v לתא. אבל אני מעדיף להישאר באיזור ה3.8 כמינימום. בכל אופן מתח התאים שלכם בירידה רלוונטי מאד לעניין כי כל אחד מגדיר את הסף המקסימלי שלו לניצול הסוללה קצת אחרת...
אני מטיס עם סוללה אחת לכל הציוד.
אתה כמובן צודק שהמתח בירידה מאוד רלוונטי לזמן הטיסה. אני לא זוכר כרגע בדיוק, אבל אני די בטוח שאני אף פעם לא יורד מתחת ל 3.7V לתא ולרוב זה 3.8V.
sevet
03-04-2013, 23:05:29
יש לך 5000mA ואתה רוצה להגיע ל 11200mA עם תוספת רק של 400 גרם? איך בדיוק אתה מתכנן לעשות את זה?
כמה תאים הסוללות שלך? 3 או 4?
אצלי עם 3 תאים 4000mA אני מגיע ל 12-13 דקות לפחות. משקל כולל 1300 גרם.
ה-5000 שוקלת רק 378 ל-3S, איזה מנועים ופרופלורים יש לך? אני חושד טיפה בפרופלורים קרבון של RCTimer 10x45 והרבה במנועים 2830-1000KV שלהם, מנועים יש לי חדשים שאני מקווה לנסות.
יש סיבה לחשוד בבקרי מהירות simonk 30A מ-rctimer?
אני מטיס עם בטריה אחת בצורה מאד רגועה.
בחשד אני מתכוון למשהו שגורם לבטריה להיגמר מהר מדי.....
Friman
03-04-2013, 23:31:26
כח המשיכה?
AvivT
04-04-2013, 07:56:21
ה-5000 שוקלת רק 378 ל-3S, איזה מנועים ופרופלורים יש לך? אני חושד טיפה בפרופלורים קרבון של RCTimer 10x45 והרבה במנועים 2830-1000KV שלהם, מנועים יש לי חדשים שאני מקווה לנסות.
יש סיבה לחשוד בבקרי מהירות simonk 30A מ-rctimer?
אני מטיס עם בטריה אחת בצורה מאד רגועה.
בחשד אני מתכוון למשהו שגורם לבטריה להיגמר מהר מדי.....
7 דקות לסוללה 5000 זה ממש מעט. כמה אתה מחזיר לסוללה בטעינה?
(פרימן, במחשבה נוספת, זה הפרמטר החשוב - כמה מיץ מחזירים לסוללה במהלך הטעינה, ולא כמה מתח היה בתאים. מתח זה אף פעם לא מדד טוב לבדיקה של צריכה)
האם המנועים או הבקרים מאוד חמים בסוף הטיסה? לא נראה לי שהבעיה טמונה בבקרים. אם זה לא המנועים שעובדים בצורה מאוד לא יעילה, הייתי חושד בסוללה.
יש לך יותר מסוללה אחת כזאת? האם עם כולן אתה מטיס 7 דקות?
Friman
04-04-2013, 09:34:27
כלומר אם אני מבין נכון מהתגלגלות הדיון, הרוב לא הולכים לכיוון של סוללות ענק של 8-10 אמפר אלא נשארים באיזור ה4-5 אמפר?
לי עם סוללת 3 תאים 4 אמפר כאמור אחרי 10 דקות טיסה בערך התאים עומדים על איזור ה3.8v, והמטען דוחף חזרה בערך 2200-2300mAh בממוצע. בפעמיים שלוש שחרגתי מהזמן והטסתי רבע שעה (התלהבתי מהרחפן בהטסות הראשונות, היה לי קשה לנחות ;)) המטען דחף חזרה 3200-3300mAh שזה כבר על הגבול של ה80% ניצולת סוללה ואולי אפילו יותר. מניח ש12-13 דקות בסטאפ הנוכחי זה בטוח מבחינתי, אבל אני לא יודע עד כמה תוספת המשקל של ציוד הfpv (תוספת של בערך 200 גרם) ותוספת צריכת הזרם של ציוד הועדאו צפויים לקצר את זמן הטיסה. אתחיל מ7-8 דקות ואעלה למעלה בזהירות, אני מאמין ש9-10 דקות אצליח לקבל עם סוללת 4 אמפר
Hagay
04-04-2013, 09:42:02
כח המשיכה?
:)
לא יודע משקלים של הילדודס שלי אבל בטיסה שכוללת טיפוס, פליפים, מהירות והרבה תמרונים יש לי 8 דקות עד ל 3.8 לתא עם 4S1P 3300 כשהבקר טיסה הוא CC3D
כשאני בריחוף רגוע אז הנאזה במצב GPS גומר לי את הסוללות הכי מהר וגם מגיע ל7-8 דקות מקסימום (3S1P 3600)
מעבר לזמן טיסה היכולת תימרון חשובה לי וסוללות גדולות יותר רק הכבידו.
Scooter007
04-04-2013, 10:43:33
כלומר אם אני מבין נכון מהתגלגלות הדיון, הרוב לא הולכים לכיוון של סוללות ענק של 8-10 אמפר אלא נשארים באיזור ה4-5 אמפר?
לי עם סוללת 3 תאים 4 אמפר כאמור אחרי 10 דקות טיסה בערך התאים עומדים על איזור ה3.8v, והמטען דוחף חזרה בערך 2200-2300mAh בממוצע. בפעמיים שלוש שחרגתי מהזמן והטסתי רבע שעה (התלהבתי מהרחפן בהטסות הראשונות, היה לי קשה לנחות ;)) המטען דחף חזרה 3200-3300mAh שזה כבר על הגבול של ה80% ניצולת סוללה ואולי אפילו יותר. מניח ש12-13 דקות בסטאפ הנוכחי זה בטוח מבחינתי, אבל אני לא יודע עד כמה תוספת המשקל של ציוד הfpv (תוספת של בערך 200 גרם) ותוספת צריכת הזרם של ציוד הועדאו צפויים לקצר את זמן הטיסה. אתחיל מ7-8 דקות ואעלה למעלה בזהירות, אני מאמין ש9-10 דקות אצליח לקבל עם סוללת 4 אמפר
אני מטיס 9 דקות בטיסת FPV עם סוללת 4 אמפר והתאים יורדים סביב 3.8.
AvivT
04-04-2013, 11:09:53
אני אנסה בסופ"ש לחבר שתי סוללות 4000 במקביל ואבדוק את זמן הטיסה. מן הסתם הוא יגדל, אבל זה כבר יהיה כבר מאוד (כל סוללה 300 גרם) ובטח ישפיע בצורה קשה על התגובות של הרחפן. שלא לדבר על העומס על המנועים.
guy1a
04-04-2013, 11:31:53
12 דקות אויר הכל כולל הכל סוללה אחת 2650/3
לא שקלתי .. אני אשקול בערב.
עם צב"ר מלא.
שלדת f330
sevet
04-04-2013, 12:57:32
12 דקות אויר הכל כולל הכל סוללה אחת 2650/3
לא שקלתי .. אני אשקול בערב.
עם צב"ר מלא.
שלדת f330
גיא, עם אילו מנועים ופרופים השתמשתה?
אילו פרופים הכי מומלצים? בעיקר להגיע לזמן טיסה גבוהה ולא ביצועים. ה-F450 ייקח פרופים של 11" ? (אני אמדוד בערב)
ירדתי מהסוללה הכבדה כי ב-1.8 קילו בדקתי שוב ב-ecalc ופתאום מראה לי שיהיה צורך ב-83% throttle לריחוף.... ה-ecalc בכלל מתנהג מוזר, לפעמים נראה שמראה ערכים שונים על אותם פרמטרים ואני כבר אוטומטית מכניס את אותו הדבר בדיוק תמיד, גם הזמן טיסה המעורב יורד כשאני רק משנה ל-4 תאים בלי לגעת במשהו אחר (לא נוגע במשקל), זמן ריחוף גדל, ייתכן כי הזמן המעורב מושפע מהזמן טיסה שעם 4 תאים אפשר ל"למשוך" את הכלי יותר חזe ואולי לרוקן בטריה מהר יותר ? זו ההערכה שלי.....
drgabbay
04-04-2013, 13:34:47
אני 22 דקות dji naza f450 פרופ 10*4.7
סוללה 3 תאים 5800 קומפקט
guy1a
04-04-2013, 13:37:04
אני חושב שכמה שהפרופ יותר קשיח ומאוזן, הוא יותר יעיל.
פרופ עץ כניראה הכי טובים.
אחרי זה קרבון
אחרי זה כל השאר ..
אני אוהב ומשתמש רק בפלסטיק / ניילון / צבעוניים של גמפאן כי הם יחסית עמידים לריסוקים וזה הקטע שלי .. רחפן יונה .. :)
AvivT
04-04-2013, 14:08:24
השגת אותי :)
עוד משהו, שנראה לי קשור, ראיתי ברשת בעיקר בכל תחרויות העמידות וזמן טיסה למינהן אנשים שמחזקים את הפרופלורים עם אזיקונים, חקרתי קצת וראיתי את נושא ה-prop saver, שלא נראה לי חזק מספיק במקרים כאלו כמו משקל חריג.
האם זה מקובל לחזק את הפרופלורים עם אזיקונים בנוסף להברגה הרגילה? זו לא ייצור בעייה עם רעידות? שמים אותם במקביל לספינר על הקולט?
אף פעם לא ראיתי שימוש כזה באזיקונים. אני די בטוח שאזיקון יהרוס לך את האיזון.
אחרי שעף לי ונעלם מאחד המנועים האום שסוגר את הפרופלור (שני חברים פה היו חייבים לראות איך הרחפן יטוס עם חצי פרופלור שבור :)) גיליתי שיש לי nylock nut בדיוק בקוטר הנכון. אום כזה לא יפתח לעולם ברעידות.
Hagay
04-04-2013, 14:11:32
12 דקות אויר הכל כולל הכל סוללה אחת 2650/3
לא שקלתי .. אני אשקול בערב.
עם צב"ר מלא.
שלדת f330
גיא, בלי גו פרו זה לא צבר מלא:p
guy1a
04-04-2013, 14:21:31
גיא, בלי גו פרו זה לא צבר מלא:p
קודם כל אני עוד מחכה לגופרו מתנה שהבטחתם לי לפני שנה וחצי :)
שנית יש #16 .. זה כידוע גופרו לעניים !!
שלישית .. מי משתמש ברחפן בגופרו בתור מצלמת טיסה ? ...
sevet
04-04-2013, 22:46:03
אני 22 דקות dji naza f450 פרופ 10*4.7
סוללה 3 תאים 5800 קומפקט
22 דקות?!? וואו!
מה המשקל כולל סוללה? אילו פרופלורים? אילו מנועים?
guy1a
04-04-2013, 22:58:04
22 דקות?!? וואו!
מה המשקל כולל סוללה? אילו פרופלורים? אילו מנועים?
פי שלוש סוללה ממני ורק פי שתיים זמן :)
לאחר שקילה.
כולל הכל משקל טיסה עם 2 המצלמות וסוללה 3/2650 והגומיה :)
938 גרם.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
asafsee
04-04-2013, 23:05:56
דבר ראשון, פרופים SF אמורים לתת זמן טיסה גבוה יותר
דבר שני, נסו לשחק בתזמון הבקרים, יכול להשפיע משמעותית
דבר שלישי וחשוב שכמובן הניצולת משתנה ממנוע אחד למשנהו וזה גם נתון חשוב!
אסף
sevet
05-04-2013, 20:21:52
אף פעם לא ראיתי שימוש כזה באזיקונים. אני די בטוח שאזיקון יהרוס לך את האיזון.
אחרי שעף לי ונעלם מאחד המנועים האום שסוגר את הפרופלור (שני חברים פה היו חייבים לראות איך הרחפן יטוס עם חצי פרופלור שבור :)) גיליתי שיש לי nylock nut בדיוק בקוטר הנכון. אום כזה לא יפתח לעולם ברעידות.
שמתי מנועים חדשים היום שמגיעים גם עם nylock, הקולט עצמו חלול, מה ההמלצה, לשים גם את הספינר על ה nylock? יש מקום,חיסרון זה משקל, ועוד משקל על הפרופלור המסתובב.... המנוע יתאמץ יותר? או אולי פחות בריחוף? הייתרון, נעילה כפולה, יותר אוירדונאמיות, יחסום את הקולט החלול....
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.