צפייה בגרסה מלאה : שרשור בניה The World Models - Ultimate 120R - טיסן שני שלי בתחום - עצות וטיפים יתקבלו בברכה
alexk
09-04-2013, 20:42:52
The World Models - Ultimate 120R - טיסן שני שלי בתחום - עצות וטיפים יתקבלו בברכה
טוב אחרי שנכנסתי לתחום מנועי הדלק / נייטרו מטיסן שלא היה הכי מיועד למתחילים :
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?62102-עובר-מחשמלי-לתחום-הדלק-מי-מזהה-את-הטיסן-המדהים-הזה
החלטתי לקנות טיסן קצת יותר גדול וסולידי לטיסה , מאחר ויש לי אהבה לדו כנפיים החלטתי ללכת אל הריאקטור של Great planes, לצערי הכלי יקר בטירוף וגם לא היה במלאי בארץ נכנסתי לאחת החנויות האחרות בארץ ורכשתי לעצמי Ultimate 120R שייעדתי לו מנוע בנזין 30 סיסי
בחנות :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88143&d=1365532877
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88144&d=1365532879
בקושי הצלחתי להכניס את הכלי לרכב :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88145&d=1365532880
איזה מפחיד העובי של הכן נסע - כמעט בעובי של האייפון שלי (310 גרם) :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88146&d=1365532882
פתיחת הקופסה ( היה ארוז יפה מאוד) :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88147&d=1365532883
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88148&d=1365532885
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88149&d=1365532887
כרגע בשעת העבודה הראשונה חיברתי את משטח הרדר ואת 2 חלקי ההגה גובה לגוף
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88150&d=1365532889
שעת עבודה שנייה לטובת הגלגל זנב והקדיחה של החצאיות לכן נסע הראשי.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88151&d=1365532890
עוד 5 דקות לחבר את הכן נסע לגוף :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88152&d=1365532892
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88153&d=1365532895
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88154&d=1365532898
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88155&d=1365532901
בגדול הזמנתי מנוע RCG 26 מהסיני לכלי...
haimgil
09-04-2013, 23:14:29
איזה כיף ,הרבה זמן לא הטסתי דו כנפי:cool:
הטיפ היומי:לקלף ציפויים באזורי ההדבקה ולהדביק עם הפוקסי
צירי גמישים מומלץ להחליף בצירי דוברו עגולים
פייר וול,לימרוח אפוקסי שלא יספוג דלק
באזור המיכל מומלץ גם ואפשר גם לקה שקופה במיקרה של נזילת דלק הבלזה לא תיספוג את הדלק.
באזור של תפיסת ברגים לדוגמא בירגי סרוואים מומלץ להוסיף עוד פלטה קטנה של דיקט בכל צד וליקדוח חור של 1ממ בשביל שלא יתכנו החורים במיקרה של הידוק יתר.
ציפויים רפויים מומלץ לחמם מעט עם פן ולימתוח אותם,הם מהווים חיזוק נוסף לגוף
בירגי מנוע ותושבות מומלץ ברגים איכותיים עם אום אבטחה ולוק טיט אדום מידיום.
מומלץ לפרק מיכל דלק מורכב וליבדוק שהכול בסדר וראות שהמישקולת מותאמת לאורך הרצוי ,חצי סמ מהקרקעית במצב עמידה .
מומלץ צינורית גמישה שמותאמת לסוג הדלק ולאבת עם חוט קשירה או אזיקון שחור דק.
חיבורי מאריכים מומלץ להוסיף שרינק או כל אביזר אחר בשביל לימנוע נתק מוויברציות.
ממולץ לעבוד בנחת ולא בלחץ
רצוי לשתף את האשה בדעותייה שתרגיש שהיא חשובה.
מומלץ ליקנות קפה ולהזמין את החברים .
רצוי גם עוגת הבית עם שוקולד ושמרים.
וגם מעפרה לזיהום הבית
הרצת מנועים מומלץ עם כנפיים בשביל לא לפרק את הגוף מהוויברציות.
יאלה התעייפתי.:cool:
ofir181
10-04-2013, 01:39:42
באתה טעון
alexk
10-04-2013, 02:08:08
3 שעות סיימתי לחבר את את כל ההורנים - סיוט, איזה ברגים מגעילים הגיעו בסט, חלק נגזרו חלק נחרשו... והתקנתי 2 סרוואים בכנף למאזנות, תמונות מחר
חיים תודה על הטיפים, ניישם
asafsee
10-04-2013, 07:38:49
אלכס, ההשוואה הישירה למנוע 120 ניטרו זה 20 סמק בנזין - ממליץ מאוד על מנוע JC20
אפשרי 30 סמק, היתרון הוא בכוח עודף אבל יתכן ותחווה משקל עודף באף
edgarfov
10-04-2013, 08:30:36
אני אמליץ על ארבע פעימות 125
משקל מצוין הכוח אימתני , והכי חשוב אמינות ומומנט לא מהעולם הזה
לדעתי למטוס כזה , יושב כפפה
alexk
11-04-2013, 02:51:53
בעיקרון הזמנתי מנוע RCG 26CC :
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9615__RCG_26cc_Gas_engine_w_CD_Ignition_2_6HP_1_ 95kw.html
קודם כל יש המלצות מעולות על המנוע , ההנחת יסוד שלי שעם כל הכבוד זה לא מנוע Dle ושהוא יהיה שווה ערך למנוע 20CC של Dle מבחינת כוח:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88199&d=1365641368
ההורנים :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88200&d=1365641369
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88201&d=1365641370
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88202&d=1365641371
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88204&d=1365641374
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88205&d=1365641375
חלק מהברגים של ההורנים נחרשו והייתי צריך לחרוץ אותם עם דרמל ולסגור אותם סופית עם שטוח.
היום עבדתי עוד שעתיים, אחת על המיכל דלק, כולל קיבוע עם מוט בהברגה ולא בהדבקה, השנייה על הבסיסים בגוף לחיבור הכנף העליונה - תמונות מחר.
הולך לאט אבל כיפי - מעריך בקצב הזה שיקח כ20 שעות להרים את הכל
edgarfov
11-04-2013, 14:52:51
לארבע פעימות של סאיטו יש איכות ועוצמה במישקל כלום 690 גרם ומטה
ל 20בנזין יהיה כבד כולל סוללות מערכת הצתה קיל סוויץ בלפחות 300 עד חצי קילו.
לא דיברנו על עקומת מצערת לכוח, כשבגדול לארבע פעימות כזה יש תחום אמצע מצערת משמעותית מורגש
למטוס כזה , אני חושב שזו בחירה טובה יותר. מאחר והוא גם בנוי לסגנון שמכונה טרידי.. :)
haimgil
11-04-2013, 22:49:20
RCG מנועים טובים לא פחות מה DLE אלכס.
יהיה לך מטוס גיבור
אלכס אני מבין שהוא הולך להיות טיסן דיי מהיר עם המנוע הזה .תיבדוק שאין חופשים בהגאים שלא יהיה פלטרים בעיקר בהגה גובה ובראדר.
alexk
11-04-2013, 23:16:03
הנה התמונות מאתמול ההכנה של המיכל דלק, כולל קיבוע עם מוט בהברגה ולא בהדבקה, והדבקת הבסיסים בגוף לחיבור הכנף העליונה עם אפוקסי :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88247&d=1365714855
המיכל דלק עם ספוגים :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88248&d=1365714857
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88249&d=1365714858
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88250&d=1365714860
עשו בגוף משהו מעניין , המיכל יושב בתא מיוחד כשהראש שלו יוצא בדיוק בחור של הפיירוול וסוגר אותו לגמרי בכזאת צורה שיהיה קל לחבר ונתק את הצינוריות השונות, הצרה עם זה שאני יצטרך כנראה לעשות חור נוסף בפיירוול לטובת החשמל של ההצתה וחור נוסף לצינורית של התדלוק חזרה לגוף כי לא בא לחבר את הנקודת תדלוק על הקאול..
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88246&d=1365714853
היום עברתי על הפייר וול עם לכה שקופה - לזור על בסיס מים בעצת חיים (במקום אפוקסי) וגם על הקבינה הפנימית של המיכל כדי שהבלזה לא תספוג דלק - רעיון מעולה חיים.
לגבי חופשים, יש אפס חופשים כרגע בהורנים, נראה מה יהיה שנחבר את כל הסרוואים - הזמנתי בלובירדים...
hifly
20-04-2013, 14:02:04
כיוון שאני מטיס אולטימיטים כבר מעל קרוב ל 20 שנה,יש לי כמה עצות. הדגם הזה מועתק אחד לאחד מהאולטימייט המפורסם של קארל גולדברג. חוץ משיטת עיגון הכנף נעליונה,והקטנת גובה הכנף העליונה מעט.
אני בניתי בחיי שלוש קיטים של "המקורי" תוצרת קארל גולדברג,והיה לי אחד כזה לפני שנה.
קודם כל איכות הטיסנים והציפוים של וורלד מודל ירדו פלאים בשנים האחרונות. והם מתקלפים כבר בקופסה לפני הטסט פלייט.
כל מה שכתבו לך בהודעות הקודמות על חיזוקים. הכל נכון אין מה להוסיף. לאיכות הדי ירודה שלהם.
לגבי המנוע -30 סמ"ק גדול וכבד מידי.
אני הטסתי אותם עם סאייטו 120 ו150. ה150 עם המון המון עודפי כוח. ככה ש 26 סמ,ק מספיק.
לגבי המנוע שהזמנת- עם אתה יכול לבטל תבטל.
יש לי כזה. אז ככה- המנוע עצמו אחרי שהגעת למצב שהוא עובד הוא נהדר.....אבל.
הוא מגיע עם קרבורטור שהוא חיקוי ממש מדויק של וולברו- אבל הממברנות במשאבה,וב"פומפה". עשוים מנייר טואלט משומש. אחרי בדיוק 3 התנעות הם התקמטו.
אז יש שני אפשרויות- לקנות סט ממברנות ואטמים מקורי של וולברו ולהתחליף. אני זרקתי אותו למגירה וקניתי ב 30 דולר קרבורטור ולברו מקרוי.
הבעיה השניה שהקרוברטור שלהם מורכב על "מניפול פלסטיק שחור- ראה תמונה. ושני ברגי הקרבורטור מתברגים לצערינו להברגות בתוך הגוש פלסטיק- המניפול.
פרוק הקרבורטור יותר מפעם או פעמים,וההברגות בפלסטיק נחרשו. ואז מתחיל מחול שדים של אילתורים. אני בסוף קדחתי את החורים עד הסוף ועשיתי ברדים עם ראש מהצד השני....סיפור ארוך. וקרבורטור חדש. וזהו. זה עבד עד לא מזמן עד שהתגלו סדקים והמניפול השחור התחיל להתפרק.......
כרגע המנוע עומד ומחכה שתהיה לי סבלנות ליצר מניפול חדש- בקיצור לא מומלץ אם אינך מבין גדול במנועים,ולא בא לך להץעסק עם זה.
מנוע 26 סמ"ק מדהים,איכותי ואמין- CRRC 26 מנסיון רב. מגיע עם ולברו מקורי- רק למלא בנזין ולהטיס ולהטיס.
http://www.himodel.com/engines/GF26i_26cc_Petrol_Engine_for_Radio_Control_Aeropla ne.html
בדרך כל הברגי קרבורטורים עוברים דרך המניפול ומתברגים יש לגוף המנוע. כאן הם היו שיכורים שתכננו את התושבת הזו.
חוץ מזה בהצלחה.
אמיר
hifly
20-04-2013, 14:09:09
כיוון שאני מטיס אולטימיטים כבר מעל קרוב ל 20 שנה,יש לי כמה עצות. הדגם הזה מועתק אחד לאחד מהאולטימייט המפורסם של קארל גולדברג. חוץ משיטת עיגון הכנף העליונה,והקטנת גובה הכנף העליונה מעט.
אני בניתי בחיי שלוש קיטים של "המקורי" תוצרת קארל גולדברג,והיה לי אחד וורלד מודל כזה לפני שנה.
קודם כל איכות הטיסנים והציפוים של וורלד מודל ירדו פלאים בשנים האחרונות. והם מתקלפים כבר בקופסה לפני הטסט פלייט.
כל מה שכתבו לך בהודעות הקודמות על חיזוקים. הכל נכון אין מה להוסיף. לאיכות הדי ירודה שלהם.
לגבי המנוע -30 סמ"ק גדול וכבד מידי.
אני הטסתי אותם עם סאייטו 120 ו150. ה150 עם המון המון עודפי כוח. ככה ש 26 סמ"ק מספיק.
לגבי המנוע שהזמנת- עם אתה יכול לבטל תבטל.
יש לי כזה. אז ככה- המנוע עצמו אחרי שהגעת למצב שהוא עובד הוא נהדר.....אבל.
הוא מגיע עם קרבורטור שהוא חיקוי ממש מדויק של וולברו- אבל הממברנות במשאבה,וה"פומפה". עשוים מנייר טואלט משומש. אחרי בדיוק 3 התנעות הם התקמטו.
אז יש שני אפשרויות- לקנות סט ממברנות ואטמים מקורי של וולברו ולהחליף. אני זרקתי אותו למגירה וקניתי ב 30 דולר קרבורטור ולברו מקורי.
הבעיה השניה שהקרוברטור שלהם מורכב על "מניפול פלסטיק שחור- ראה תמונה. ושני ברגי הקרבורטור מתברגים לצערינו להברגות בתוך הגוש פלסטיק- המניפול.
פרוק הקרבורטור יותר מפעם או פעמים,וההברגות בפלסטיק נחרשו. ואז מתחיל מחול שדים של אילתורים. אני בסוף קדחתי את החורים עד הסוף ועשיתי ברגים עם ראש מהצד השני....סיפור ארוך. וקרבורטור חדש. וזהו. זה עבד עד לא מזמן עד שהתגלו סדקים והמניפול השחור התחיל להתפרק.......
כרגע המנוע עומד ומחכה שתהיה לי סבלנות ליצר מניפול חדש- בקיצור לא מומלץ אם אינך מבין גדול במנועים,ולא בא לך להתעסק עם זה.
מנוע 26 סמ"ק מדהים,איכותי ואמין- CRRC 26 מנסיון רב. מגיע עם ולברו מקורי- רק למלא בנזין ולהטיס ולהטיס. רק 133 דולר.
http://www.himodel.com/engines/GF26i_26cc_Petrol_Engine_for_Radio_Control_Aeropla ne.html
בדרך כל ברגי הקרבורטורים עוברים דרך המניפול ומתברגים ישר לגוף המנוע. כאן הם היו שיכורים שתכננו את התושבת הזו.
חוץ מזה בהצלחה.
אמיר
4X-AVI
20-04-2013, 17:35:15
http://www.youtube.com/watch?v=yNzMAK30Mjk"]http://www.youtube.com/watch?v=yNzMAK30Mjk
http://www.youtube.com/watch?v=mDOuIBDXJS4"]http://www.youtube.com/watch?v=mDOuIBDXJS4
http://www.youtube.com/watch?v=JUtuk1TROI8"]http://www.youtube.com/watch?v=JUtuk1TROI8
אני אישית הולך על ה JC30 (האולטימייט 120 שלי עדיין בקרטון...)
בהצלחה !
alexk
20-04-2013, 17:45:25
אמיר היי ותודה לך על התשובה הארוכה והמפורטת, נראה לי אזמין מנוע Dle 20 סמק או אחד חזק יותר, בקיצור שום דבר לא זול סתם..
מושיק
20-04-2013, 18:55:34
אתה יוכל לקנות מנוע של JC הם מנועים מאוד טובים.יש JC23cc או JC30cc.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/jc23-sub2.jpg
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25423__JC23_EVO_2_Beam_Mount_Gas_engine_w_CD_Ign ition_23cc_3_5hp_9_000rpm.html
אתה יכול להזמין מהסיני או לקנות מהיבואן בארץ בהבדל לא כל כך גדול+אחריות ;)
haimgil
20-04-2013, 20:08:00
JC מנועים חלשים,מן עוד סתם חיקוי של חיקוי רק יפה יותר.הDLE מתעלים על המנועים האלה בכל הקטיגוריות והRCG אפילו יותר טובים ממנו.הנתונים של ההספקים בJC מזוייפים.
hifly
20-04-2013, 20:42:39
אני מניח שDLE הם לא חיקוי של חיקוי??;)
גם דגמי הRCG מדהימים ביחוד ה26 סמ"ק:confused::)
אגב כל הסינים מייפים קצת את הנתונים שלהם, אבל גם האמריקאים,והאירופים לא חפים מפשע. הם יודעים שאף אחד לא יקח את המנועים לעשות בדיקה בדינמומטר.
alexk
23-04-2013, 00:05:45
ישבתי היום עוד איזה 3 שעות על הכלי, החלפתי את הסרוואים בכנף מ4 ק"ג צ'וקומקו לסרוו בלובירד 9 ק"ג בכל כנף, שמתי סרוו זהה על ההגה גובה + הכנה סופית של הפושרודים של ההגה גובה, ועוד סרוו בלובירד למצערת + הדבקת המגש של הסרוו רדר עם אפוקסי :
סרוו כנף :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88884&d=1366668303
הכנה ומיקום של סרוו הגה גובה מימין וסרוו מצערת משמאל :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88885&d=1366668305
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88886&d=1366668306
חיבור ראשוני של הפושרודים להורנים :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88887&d=1366668307
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88888&d=1366668309
סימון עם עיפרון וקידוח חריר 1.5 מ"מ בכדי למנוע פיצוץ בדיקט בהידוק הסרוואים :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88889&d=1366668310
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88890&d=1366668311
הברגת הסרוואים למקומם :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88891&d=1366668313
הכנת ואיחוד 2 הפושרודים של 2 חצאי ההגה גובה :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88892&d=1366668314
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88893&d=1366668315
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88894&d=1366668316
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88895&d=1366668317
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88896&d=1366668318
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88897&d=1366668320
קצת לוקטייט :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88898&d=1366668321
כיוון סופי של ההגה גובה :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88899&d=1366668322
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88900&d=1366668324
סיבוב 90 מעלות לפושרוד שנכנס להורן של הסרוו ומיקום סופית אבטחת חופש וסרטון הפעלה :
http://www.youtube.com/watch?v=2Nytri__ypo
כיוון יבש של מגש סרוו רדר עליון לפני הדבקה עם אפוקסי :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88901&d=1366668326
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88902&d=1366668327
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88903&d=1366668329
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88904&d=1366668330
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88905&d=1366668332
זהו, ברגעים אלו ממש מחבר את הפול פול של הרדר ומחר בק עם מפסק...
alexk
23-04-2013, 02:27:12
זהו, סיימתי עם הסרוו רדר :
http://www.youtube.com/watch?v=xFzztcS76vM
יש לי איזה קנאק מאחד הצירים של הרדר, כנראה מתחתי את הפול פול יותר מידי, נכוון כבר מחר.
המנוע כבר נחת, ניקח אותו מחר מהדואר...
החלטתי להזמין סט שיפוץ לקרבורטור אם וכאשר נצטרך נחליף עובד במקביל להשיג מנוע DLE בטח לא יחכה לזה חודש...
השבוע או מקסימום סופש הבא אני רוצה להתחיל להריץ את המנוע כשהוא מורכב על הכלי...
לילה טוב
edgarfov
23-04-2013, 07:50:29
משהו בזרועות הסרוו נראות לי קצר.. (וגם נראה בבדיקת הטווח) מרגיש לי תחום קצר מידי להגה גובה וכוון.
שוב פעם זה רק נראה לי מהתמונות.
alexk
23-04-2013, 08:05:38
צודק בעיקרון, זה לא אמור להיות כלי 3d מלא, אבל בהחלט אפשר לתת עוד טווח בהגאים, כנראה ארכוש הורנים cnc טיפהיותרגדולים או אכין הארכות םיבר בכדי לנצל את כל טווח ההגאים...
alexk
23-04-2013, 08:48:18
במחשבה שנייה אני צריך רק לקרב טיפה את התבריגים של ההורנים במשטחי היגוי בשביל לקבל את הטווח המלא...
igalr
23-04-2013, 09:07:17
את המשולשים המחזקים את מגשי הסרווים לגוף הדבקת מעל המשולש ונראה מהתמונות שהדבקת לחלק הבלזה , ככה זה בהוראות ?
יותר הגיוני להדביק אותם מתחת למגש כך שיהיו דבוקים לדיקט.
alexk
23-04-2013, 09:12:38
צודק,צודק, משום הנחתי אוטומטית שזה בא מלמעלה כי המגש יושב על מגרעת...
alexk
23-04-2013, 09:13:41
זה עדיין תופס קצת דיקט, נוסיף היום גם מלמטה... טוב ששמת לב
hifly
23-04-2013, 14:19:44
אל תשקיע יותר מידי בכיוון ה3D בטיסן הזה. הוא עבר ליד ה3D אבל הוא ממש לא. הוא לא יודע לטוס לאט,הוא צריך נחיתות מהירות,בקט מנוע אתה בצרות אמיתיות,אלה אם אתה ממש גבוה.
הוא יודע לעשות סחרור שטוח.הכי יפה והכי שטוח בעולם. הוא מהנה,הוא כיפי,הוא סבבה,הוא מתקלף מהר,הוא מנפנף בציפוים תמיד בבזים נמוכים,הוא יודע לרחף,הוא יודע לטוס הפוך,הוא עושה האריר...בסדר אבל מנדנד כנפים כמו שיכור.......הוא אוהב מרכז כובד אחורי,אבל ממש מתנהג כאילו הוא קידמי.....
הוא יודע לטוס עם סרוואים סטנדרטים ...בכל ההגאים, תמיד היו כאלו אצלי,..............אבל אני הוהב אותו....אחרי 4 כאלו החמישי גם יגיע.
אמיר
alexk
23-04-2013, 14:22:55
כן יודע לגבי ה3d, אשמח אם תיתן לי לינק לקיט שיפוץ/שחזור של הקרבורטור במנוע 26
hifly
23-04-2013, 22:30:54
טוב חיפשתי חיפשתי ובאתר שקניתי לפני שנה את הקרבורטור הוא לא נמצא.
זה הקרבורטור שלך נכון?
88976
בעיקרון כל קרבורטור למנועי 26-30 סמ"ק יתאים לך רק הוא צריך להיות עם כניסת ואקום כמו שלך עליונה.
alexk
23-04-2013, 22:38:04
טוב היום הוספתי משולשי בלזה מתחת למגש של הסרוו רדר, חיברתי בק 8-15 אמפר של הסיני ושמתי כבר מקלט בכלי.
המנוע 26 שוחרר היום מהדואר וכמובן ארבעת העמודים שלו לא תואמים לחורים בפיירוול.
שאלות למי שיכול לעזור :
1. טכנית פשוט לקדוח חורים חדשים בפיירוול ולהזיז את אומי הנעץ אליהם ?
2. האם חובה לשים בק נוסף וסוללה נוספת להצתה ?
לגבי סעיף 2 הבנתי שפעם בימי ה72 הבק/רגולטור עשה הפרעות למקלט, הבק ששמתי הוא בק איכותי היכול לספק 8 אמפר קבוע ופיק של 15 אמפר :
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6233__TURNIGY_8_15A_UBEC_for_Lipoly.html
היה לי למשל יותר נוח לשים סוללה ליפו אחת של 2200 ליום שלם מאשר לשים 2 סוללות 1000 שאחת מהם להצתה והשנייה לסרוואים ולמקלט..
edgarfov
23-04-2013, 22:52:59
אל תשקיע יותר מידי בכיוון ה3D בטיסן הזה. הוא עבר ליד ה3D אבל הוא ממש לא. הוא לא יודע לטוס לאט,הוא צריך נחיתות מהירות,בקט מנוע אתה בצרות אמיתיות,אלה אם אתה ממש גבוה.
הוא יודע לעשות סחרור שטוח.הכי יפה והכי שטוח בעולם. הוא מהנה,הוא כיפי,הוא סבבה,הוא מתקלף מהר,הוא מנפנף בציפוים תמיד בבזים נמוכים,הוא יודע לרחף,הוא יודע לטוס הפוך,הוא עושה האריר...בסדר אבל מנדנד כנפים כמו שיכור.......הוא אוהב מרכז כובד אחורי,אבל ממש מתנהג כאילו הוא קידמי.....
הוא יודע לטוס עם סרוואים סטנדרטים ...בכל ההגאים, תמיד היו כאלו אצלי,..............אבל אני הוהב אותו....אחרי 4 כאלו החמישי גם יגיע.
אמיר
אם הוא מריח טרידי...ריחף טרידי...הרייר טרידי(קצת שיכור מה קרה!!!?!?) אולי הוא טרידי??? אם סרוואים קצת יותר מהירים ממצב שיכור יעבור לפיכח יותר?
alexk
23-04-2013, 22:56:17
טוב חיפשתי חיפשתי ובאתר שקניתי לפני שנה את הקרבורטור הוא לא נמצא.
זה הקרבורטור שלך נכון?
88976
בעיקרון כל קרבורטור למנועי 26-30 סמ"ק יתאים לך רק הוא צריך להיות עם כניסת ואקום כמו שלך עליונה.
אמיר אני לא מתכוון להחליף את כל הקרבורטור
חשבתי על ערכת שיפוץ/חידוש בפורמט הבא :
http://www.ebay.com/itm/380613914062?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649#ht_1156wt_892
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=88981&d=1366750537
hifly
24-04-2013, 17:44:12
כן אם הסט מתאים לקרבורטור וזה סט ולברו מקורי אז הכל בסדר.
hifly
24-04-2013, 17:52:28
שים לב בסירטון לשני דברים.
אחד סחרור שטוח יותר מכל טיסן שתטיס בחיים שלך......הוא פשוט נתקע באויר באותו הגובה ומסתובב כמו סביבון,אין דברים כאלו.
ולנחיתה ללא מנוע,שאין זמן להגיע אפילו למסלול.... ראה הוזהרת :)
כאן הוא מצויד בסאיטו 150
http://www.youtube.com/watch?v=sbxl7zK6G-M
edgarfov
25-04-2013, 07:29:19
סאיטו טפור על כזה. אחלא סחרור!!!!!!!!!
אני ראיתי בתחילת הסרט הגה גובה בטווחים של אחוש שלוקי טרידי..
איזה סרוואים בזמנו הרכבת?
hifly
25-04-2013, 11:09:57
תתפלא אבל סטנדרטים של פותבה ה 3003 וה 3004...זה הכל. לא צריך יותר.בהגה הגובה נתתי לו טווח גדול מאד. אולי המכסימאלי האפשרי זה דרוש לסחרור. חוץ מזה משטח המאזנות נורא קטנים,בגלל זה סרוו סטנדרטי,מספיק לו.
alexk
29-04-2013, 22:45:49
טוב התקדמנו עוד קצת, חיברתי משולשי בלזה נוספים מתחת למגש רדר ( ממליץ למי שבונה לא לשים בכלל את המגש הז עד שהכל מורכב כולל מנוע זה מגביל את הטווח גישה לתאים הפנימיים בשלבי ההרכבה), קדחתי חורים חדשים למנוע שלא מתאים לתושבת למנוע 120 שהביאו והתחלתי להכין את הקאול פלסטיק השקוף כולל חיתוכים שלו + קידוח חור נוסף בפיירוואל להעברת הפלאג הצתה.
הגיע המנוע מהדואר :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89302&d=1367268134
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89303&d=1367268143
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89304&d=1367268144
משולשי בלזה מתחת למגש רדר עם אפוקסי :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89305&d=1367268136
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89306&d=1367268137
התקנת בק 15 אמפר ואת המפסק שלו על הדופן (עוד טעות מאחר והיחידה דולקת תמיד והמפסק רק מחבר ומנתק את היציאה הלאה למקלט - הולך לשים שקע כח ראשי עם מחברי דין אדומים במקום עוד מפסק להצתה) :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89307&d=1367268148
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89308&d=1367268149
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89309&d=1367268151
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89310&d=1367268151
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89311&d=1367268152
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89312&d=1367268154
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89313&d=1367268155
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89314&d=1367268157
תחילת קידוחי חרירי עמודי מנוע :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89315&d=1367268158
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89316&d=1367268160
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89317&d=1367268161
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89318&d=1367268162
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89319&d=1367268163
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89320&d=1367268164
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89321&d=1367268165
קידוח חור לכבל הצתה :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89322&d=1367268168
התאמה של הקאול פלסטיק + חיתוכים ראשוניים שלו :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89323&d=1367268169
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89324&d=1367268171
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89325&d=1367268172
סתם יושב בבית על השולחן מחכה לסשן הבא :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89326&d=1367268173
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89327&d=1367268174
תודה רבה לחיים גיל שעזר בקידוח החורים החדשים למנוע וקידוח החריר להעברת הניירוד של המצערת.
alexk
30-04-2013, 20:44:24
עוד שעתיים עברו להם על הכלי.
לבינתיים עד שיגיע המודול של ה Frsky עם הדיוורסיטי והטלמטריה עובדים עם ה Flysky\9X והמקלט שלו.
לקחתי מקלט חדש, פתחתי לראות שהכל נראה טוב ומולחם כראוי, עיביתי את מחברי המינוס והפלוס באמצעות פס נחושת, סך הכל מחובר בק 15 אמפר אז למקרה שיהיה איזה עומס שלא ישרפו המוליכים במקלט של פסי הצבירה של המתח...
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89340&d=1367347121
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89339&d=1367347120
הגיעו לבינתיים הפרופים בדואר (זה לא אני בתמונה) :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89341&d=1367347122
קניתי ברגי פלדה נורמלים ודיסקיות חדשות לחיבור המנוע על עמודיו בכדי לא להשתמש בברגי מתכת המסכנים שמגיעים עם המנוע.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89342&d=1367347125
והעונש הגדול, הייתי צריך להזיז את הסרוו מצערת לצד השני ואת הסרוו של ההגה גובה לצד השני, במקור עבדתי עם החוברת מקור שבה הכלי היה מתוכנן למנוע נייטרו 120 ורק אחרי שחיברנו את המנוע 26 ראיתי שהמצערת עם הפושרוד שלה צריכה להיות בצד השני...
הייתי צריך לקדוח עוד כמה חורים על המגש בלית ברירה...
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89343&d=1367347128
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89344&d=1367347130
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89345&d=1367347133
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89346&d=1367347136
מושיק
01-05-2013, 19:50:41
אלכס, שקנית את הפרופים הסיני לא חייב אותך לשולח דרך EMS?
אני רציתי גם להזמין פרופ 22X8 ובסל קניות הסיני דחף לי קרטון ולא נתן לי אפשרויות משלוח אלה רק בEMS :confused:
alexk
01-05-2013, 22:06:22
אלכס, שקנית את הפרופים הסיני לא חייב אותך לשולח דרך EMS?
אני רציתי גם להזמין פרופ 22X8 ובסל קניות הסיני דחף לי קרטון ולא נתן לי אפשרויות משלוח אלה רק בEMS :confused:
זה קורה לפעמים גם עם טיסנים.
האתר דוחף קרטון כי באמת מדובר בקרטון חריג לגודל המוצר.
התרגיל הוא להוסיף כל מוצר קטן אחר וההגבלה של ה - EMS נעלמת.
נסה ועדכן אותנו.
hifly
01-05-2013, 22:19:01
בסוף נשארת עם ה RCG יאללה שיהיה בהצלחה
alexk
04-05-2013, 00:13:22
נקווה לטוב עם המנוע מקסימום יש לי כבר על המדף ערכת שיפוץ לקרבורטור של וולברו, ושמתי לב שהסיני מוכר את המניפול השחור שנהרס לך, תזמין אותו לעצמך...
alexk
07-05-2013, 00:46:51
עוד 3 שעות עברו להם...
הותקן המיכל דלק עם חיבור הצינוריות למקומן, חובר המנוע עם 8 ברגי פלדה נורמליים עם לוקטייט, חובר האגזוז עם לוקטייט, הותקן למקומו הבק של ההצתה ומערכת ההצתה, כולל כל החיווט עם אבטחות למקומן לפלפים במקומות מועדים לפורענות ואזיקונים.
ברגי הפלדה, M5 אורך 4ס"מ שקוצרו עם דרמל לגודל המקורי :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89989&d=1367880166
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89990&d=1367880168
קידוח חור לצינור עודפים מהמיכל :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89991&d=1367880171
תחילת העברת הצינוריות דלק :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89992&d=1367880174
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89994&d=1367880179
תחילת מתקון יחידת ההצתה :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89993&d=1367880177
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89995&d=1367880181
המשך התקנת צינוריות הדלק :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89996&d=1367880184
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89997&d=1367880186
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89998&d=1367880190
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=89999&d=1367880194
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90000&d=1367880195
תחילת סידור החיווט באופן סופי :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90001&d=1367880198
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90002&d=1367880201
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90003&d=1367880203
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90004&d=1367880205
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90005&d=1367880208
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90006&d=1367880210
אבטחה של הכבל הצתה :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90007&d=1367880213
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90008&d=1367880215
הוצאת צינורית תדלוק זמנית לקדמת הפייר וול :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90009&d=1367880218
בדיקת 2 פרופים :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90010&d=1367880221
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90011&d=1367880223
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90012&d=1367880226
נשאר למתקן מפסק למערכת הצתה, לחבר טייס וחופה ,להתקין את הכנף העליונה כולל המרכוז שלה (אולי בשבת טסט ראשון באויר), מחר מחרתיים הנעה ראשונה של המנוע באיזה מתחם דשא...
קאול, פנל תדלוק נורמלי בצד הטיסן וסיכה נורמלית לצ'וק לחלק הקדמי של החופה לאחר כמה טיסות...
haimgil
07-05-2013, 08:58:15
אלכס אכלת משהובסוף
היה כבר טסט ופיספסתי?
כבר הרבה זמן לא היה עידכון של השירשור הזה....
alexk
27-05-2013, 23:36:51
אחרי אתנחתא ארוכה הייתי חייב לפנות את שולחן הבנייה לטובת 2 פרוייקטים חדשים (הזמנתי רווולבר 70 אינטש וריאקטור 55סמק של Great Planes), היום לקחתי חופש וסיימתי את הכלי.
מחר הרצה, חיברתי הכנפיים, חיברתי 2 פושרודים קושרים בין המאזנות, כיוונתי את 2 הכנפיים עם השבלונות , קדחתי וחיברתי את התומכים של הכנפיים, חיברתי מפסק כיבוי והדלקה חיצוני למערכת ההצתה + מיקמתי 4 סקוטצים לסוללות ולצפצפות סוללה + גיהוץ כללי של הכלי כולל הכנפיים והברגת החופה כולל הדבקת טייס ומדבקת קוקפיט.
נשאר רק לחתוך את הקאול אבל זה רק אחרי הרצה של איזה 2-3 מיכלים על הקרקע והטסה אחת או שניים.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91300&d=1369690526
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91301&d=1369690527
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91302&d=1369690527
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91303&d=1369690528
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91304&d=1369690528
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91305&d=1369690529
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91306&d=1369690530
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91307&d=1369690530
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91308&d=1369690531
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91309&d=1369690531
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91310&d=1369690532
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91310&d=1369690532
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91311&d=1369690532
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91312&d=1369690533
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91313&d=1369690533
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91314&d=1369690534
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91315&d=1369690534
פושרודים קושרים למאזנות :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91315&d=1369690534
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91317&d=1369690538
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91318&d=1369690540
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91319&d=1369690542
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91320&d=1369690544
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91321&d=1369690546
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91322&d=1369690548
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91323&d=1369690550
הביאו 2 סטים של פושרודים לקושרות, זוג אחד רגיל זוג שני בתוך צינורית קרבון לצערי דווקא לאחרונה הייתה הברגה שהחליקה על הסופית שאמורה להתחבר להורן :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91324&d=1369690553
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91325&d=1369690555
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91326&d=1369690558
גיהצתי את כל הציפויים להידוק מקסימלי...
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91327&d=1369690561
Miller Time :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=92815&d=1369690563
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91334&d=1369690579
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91329&d=1369690565
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91330&d=1369690568
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91331&d=1369690573
חיבור המפסק ניתוק הצתה :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91332&d=1369690574
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91333&d=1369690577
פיטרתי את הטייס המקורי ושמתי במקומו אחד צעיר עם משקפי שמש :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91335&d=1369690581
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91336&d=1369690585
זהו בחזרה לפינת טרום הרצה :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91337&d=1369690587
edgarfov
27-05-2013, 23:50:03
מומלץ להוסיף סיפונים , בין הקרבורטור למיכל , סיבוב סביב המיכל, וכך גם בצינור עודפים.
ולגבי המצערת , בצורה הנוכחית יהיה לך קשה למצוא את נקודת אמצע טורים בשלט. לא חייב.
אבל בדכ בבנזינים הקטנים הקרבורטור לא כל כך ידידותי ומפגין חוסר לינאריות בוטה. קח בחשבון.
יותר מידי ספוגייאדה בקדימה של המטוס , חום מצתבר לא מתפנה, לא טוב. מיכל דלק צריך להיות תפוס היטב , או אזיקון או כמה סקוצ'ים עוטפים דקים
נראה מצוין חוצמזה , תן קולנוע יפה של המטוס הזה טס.
alexk
28-05-2013, 00:31:37
מומלץ להוסיף סיפונים , בין הקרבורטור למיכל , סיבוב סביב המיכל, וכך גם בצינור עודפים.
ולגבי המצערת , בצורה הנוכחית יהיה לך קשה למצוא את נקודת אמצע טורים בשלט. לא חייב.
אבל בדכ בבנזינים הקטנים הקרבורטור לא כל כך ידידותי ומפגין חוסר לינאריות בוטה. קח בחשבון.
יותר מידי ספוגייאדה בקדימה של המטוס , חום מצתבר לא מתפנה, לא טוב. מיכל דלק צריך להיות תפוס היטב , או אזיקון או כמה סקוצ'ים עוטפים דקים
נראה מצוין חוצמזה , תן קולנוע יפה של המטוס הזה טס.
מה זה סיפונים ?
טסט בשבת, נעשה סרטון כמובן...
edgarfov
28-05-2013, 07:37:29
ככה זה נראה, סיפון לקרבורטור, ולצינור עודפים
alexk
28-05-2013, 11:34:45
יסלחו לי על הבורות אבל אתה מדבר על הסיבוב הרחב הזה מסביב למיכל, מה זה נותן בדיוק ?
edgarfov
28-05-2013, 20:16:46
בצלילה ארוכה יחסית המישקולת של מיכל הדלק לא טובלת בדלק - ניכנס אוויר
אם יש מספיק דלק בצינור עד ההתיישרות - מנוע יעבוד , אם לא אז ביי ביי מנוע.
אבל מה, נוצרה בכל זאת בועת אוויר בדרך גם כשהצינור ארוך, והיא בדרך לקרבורטור.
אשר במצב מאוזן מסתדר היטב עם בועות אוויר, והרבה פחות טוב במצב מאונך.
alexk
28-05-2013, 23:08:57
תודה, אז היום כאמור הייתה הרצה, קצת לפני הכנתי את הספינר המקורי וכרסמתי אותו עם דרמל, קניתי שמן לתערובת דלק, מזרק מניופארם, מפסק מתחלף למשאבה החשמלית למיכל דלק ויצאתי לשטח :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91368&d=1369775297
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91369&d=1369775299
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91371&d=1369775305
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91370&d=1369775302
הגיע נציג מיקב צורה אז פתחנו בקבוק יין לבן לרגל ההרצה בצחוק...
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91372&d=1369775308
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91373&d=1369775311
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91376&d=1369777823
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91377&d=1369777825
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91374&d=1369775316
וסרטון קצר על ההנעה הראשונה של המנוע :
http://www.youtube.com/watch?v=grG6KGOEeGI
edgarfov
29-05-2013, 07:23:53
נו?? ולמה לא לאוויר?
דקה על הריצפה באיידל , למשוך למצערת מלאה לכמה שניות לראות שלא נכבה חזרה לאיידל , עבר בסדר?
להמשיך הרצה באוויר 2 3 גלון ברגוע.
alexk
02-06-2013, 10:16:09
טוב, הייתה קצת התקדמות אבל לא לכיוון הנכון...
אתמול רגע לפני טיסה נשרף הסרוו של המצערת...
באשמתי, ויש סיפור לא קטן מאחורי העניין.
בעיקרון ההורן של המצערת והצ'וק קרובים מאוד וכדי שלא תהיה התנגשות בין 2 הפושרודים של ההורנים על המנוע הוחלט לעשות הארכה להורן של המצערת שניתן היה גם להסירו על ידי בורג.
לצערי בשלב ההכנה והוספת ההארכה עם 2 ברגים תוך כדי ששייפנו את ההורן המוארך הוא עף לנו מהדרמל למעלה לתקרה ונחת באמצע מחסן גדוש פריטים.
לאחר כשעה של חיפוש הוחלט לייצר הורן כזה חדש מסטריפ אלומיניום, הצרה שעשינו אותו בזווית לא הכי נכונה מבלי לשים לב.
בהקבלה לסרוו אם ממרכזים אותו אז טווח העבודה התקין שלו יחסית לשעון אמור להיות משעה 2 לשעה 10 (בערך 30 מעלות לכל כיוון נגיד) כשהאמצע כמובן היא השעה 12.
בהורן החדש שעשינו (מצורפת תמונה) מיקמנו בטעות את טווח התנועה בין השעה 12 לשעה 9 ואז ללא הבנה באותו רגע של ההרצה לא הצלחנו לכבות את המנוע באמצעות טרוטל קאט אותו כיוונו שימשוך עוד טיפה אחורה יחסית לפעילות סרק של המנוע, בהרצה באמצע השבוע התעלמתי מהעניין והמצחיק שיושב לי קיל סוויטץ' בהיכון אך לא מותקן...
בפועל נוצר מצב שהסרוו מושך את הפושרוד אבל בפועל לא קורה כלום מאחר וההורן עומד כבר ישר לגמרי.
יום שבת באתי כולי מוכן ומזומן לטסט הגדול, הנענו את המנוע ושוב לא הצלחנו לכבות אותו, עדיין התעצלתי לחבר את הקיל סוויטץ' ונכנסתי לתכנות של השלט בכדי לתת עוד כמה שנתות לטרוטל קאט וכאן קרה הנזק הטורטל קאט עדיין לא כיבה את המנוע, בחרתי במפסק קבוע ולא רגעי, כיביתי המנוע באמצעות מפסק הבק החיצוני של ההצתה והשארתי את מפסק הטרוטל קאט מופעל מה שגרם לסרוו (בלובירד 6 ק"ג) להיות בעומס כי היה בהתנגדות שיא להורן שלא זז יותר.
אחרי 15 שניות היה ריח של שרוף ובניסיון להדליק את המערכת החשמלית ראיתי כבר שהמצערת לא עובדת, בתחקור ארוע לאחר הגעתי למסקנות שההורן פשוט בזוית לא נכונה...
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=91577&d=1370160733
תכלס יש לייצר הורן חדש, אשמח אבל להשיג כזה מקורי מאיזה שהוא מקום יש לו חור עגול קטום ב2 צדדים והוא נסגר עם בורג...
הטסט עובר לשבוע הבא :
צריך להחליף סרוו, לשים את הקיל סוויטץ' במקביל ולארגן הורן חדש למנוע.
alexk
02-06-2013, 11:03:41
אהה שכחתי לציין שעשיתי גם איזון פרופ ואיזון ליבה של הפרופ יום לפני הטסט
edgarfov
02-06-2013, 11:22:52
משהו נשמע (נקרא) לא נכון בתאור , או שלא הבנתי.
בכל מקרה
ברוב הבנזינים אי אפשר לכבות מנוע בטרוטל קט כי יש בורג נוסף של כוונים שנקרא איידל. בדכ הוא לא נותן לפרפר בקרבורתור להסגר עד הסוף
מנוע ממשיך.
לכן. או סוגרים בפרפר צו'ק דרך סרוו , או קיל סוויץ שמנתק את מערכת ההצתה האלק' בלי עומסים מיותרים או תוספות סרוו
נראה לי שמשכת את זרוע הסרוו של המצערת מעבר למגבלה של בורג המגביל של האיידל במנוע
שים לב יש לך שלושה ברגי כוון למנוע, איידל HIGH LOW
alexk
02-06-2013, 14:55:47
לא ידעתי לגבי חוסר היכולת לכבות במינימום מצערת, אני מבין עכשיו שזה הכרחי לשים את הקיל סוויטץ'
alexk
02-06-2013, 14:57:25
את הגובל של האיידל הסרתי לגמרי בהתחלה דרך אגב, סתם בורג עם קפיץ
edgarfov
02-06-2013, 17:57:10
אין סיבה להוריד את הגובל איידל , לפחות לא ב DLE או DA ההפך, מסיבות כווני מנוע שמיסתרבלות להן.
אפשר להוסיף סרוו חזק לצו'ק וככה לכבות. עובד טוב. רק שזה עוד סרוו מיועד לפורענות.
alexk
22-06-2013, 21:53:44
טוב בשעה טובה אחרי 3 שבועות מאוד עמוסים ביום רביעי הצלחתי לשבת על הכלי לעשות פינישים והיום יום שבת היה הטסט הגדול בעיכוב של שלושה שבועות.
החלפתי את הסרוו מצערת השרוף, הוספתי קיל סוויטץ' והגדרתי את הכל בשלט + בדיקת מרכז כובד, להפתעתי המנוע היותר כבד של RCG איזן את הכלי בדיוק למרכז כובד המומלץ על ידי היצרן, הכלי שוקל 5 ק"ג (חצי קילו מעל המומלץ מהיצרן לא הבנתי איך )עם כל הציוד ללא דלק והכנתי כיסויי פולינול פצפץ כסוף ב4 חלקים לכנפיים.
טסט ראשון שלי עבר יחסית בהצלחה, רק לשצערי איזה אום סורר פנימי בתוך החצאיות של הכן נסע השתחרר וגרם לגלגל אחד להנעל מה שהיווה ברקס בנחיתה (ההמראה עברה חלק, חוק מרפי - 2 הברגים היחידים שלא שמתי עליהם לוקטייט בכלי, 2 אומים מסריחים שהיו מהודקים אחד על השני בין הכן נסע לגלגל השתחררו, על הסופית בצד השני של הגלגל דווקא שמתי לוקטייט, אפילו על הברגים של הסרוואים שמתי לוקטייט וזה ה1% שפספסתי או זלזלתי בו..) והכלי הסתובב קדימה בנחיתה שהייתה אמורה להיות מושלמת, פיצץ את הפרופ עץ וקיבל נגיעה בכנף :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=92486&d=1371930785
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=92487&d=1371930786
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=92488&d=1371930787
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=92489&d=1371930788
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=92490&d=1371930789
http://youtu.be/ZYGv8v8DP9c
הנה הנזק בתמונות :
פרופ מפוצץ :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=92491&d=1371930791
והשפשוף הקטן בקצה כנף :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=92492&d=1371930792
לאחר מכן הוחלף הפרופ מה17X8 שהתפוצץ ל18X8 , לא היה שום נזק רציני בנחיתה הראשונה.
גלגל הזנב הוחלף לאחד איכותי מגומי על ג'אנט אלומיניום והאומים הסוררים ב2 החצאיות הודקו מחדש והוטבלו בלוקטייט. ויצאנו לטיסה שנייה של בדיקת עומסים בטיסה על ידי חיים גיל, סורי על בלבולי המוח בטיסה ועל הצילום הלא מסודר, יותר הסתכלתי על הטיסן בפעולה...
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=92494&d=1371930795
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=92493&d=1371930794
http://youtu.be/ACuI0fWcCmE
רשמים כלליים וטיפים לבנייה מוצלחת יותר מחר שיהיה לי כוח כמו למשל איך לא נפתח לי שום ציפוי בטיסה (ועוד בלי קאול)
בשעה טובה מחר מתחיל עם פרוייקט חדש Reactor 160 של Great Planes עם מנוע DLE55, נקווה שלא יקח יותר מחודשיים עם קצב עבודה של 4-5 בשבוע...
הכלי דרך אגב יוצע למכירה - ה Ultimate - איך אומרים היה נחמד למדתי המון אבל אין לי כוח לכל ההרכבות והפרוקים בשטח, 20 דקות להרכיב ו25 דקות לפרק ולנקות עם מטליות... (בקצה כנף יתוקן במקצועיות על ידי אפוקסי עם קצת נסורת ושיוף וצביעה בקטנה, סך הכל ס"מ של שפשפוף...
לילה טוב.
alexk
25-06-2013, 08:48:51
סיכום ורשמים מהכלי ובנייתו
תכלס לפני כ3 חודשים נכנסתי לתחום הדלק/נייטרו,
הפחידו אותי לגבי מנועי נייטרו שיש להם הרבה קאטים והם לא אמינים אז התחלתי יותר בכיוון למנועי בנזין שאמורים להיות יותר אמינים ויותר חסכניים.
בפועל גיליתי שהאמינות של מנועי בנזין מתחילה באזור של 20CC ומעלה (לא הייתה לי הצלחה עם מנוע 9CC שהזמנתי מהסיני לכלי אחר).
התחלתי עם ספיר מטר שמונים עם מנוע OS61 שקיבלתי במתנה, המשכתי עם פולס XT40 עם מנוע ASP52, מצאתי קטאנה V2 מדליקה עם מנוע OS46 בניתי ריוולבר עם מנוע ASP120 (סופש הקרוב טסט לאחר הרצה בשעה טובה) ואני בעיצומו של פרוייקט 55 סמק עם כלי שנקרא ריאקטור.
בפועל במשך הזמן הזה גיליתי שמנועי נייטרו יכולים להיות מאוד אמינים אם מכוונים אותם נכון,יכולים להיות מאוד כיפיים והרבה יותר פשוט להתקין אותם ממנועי בנזין- בנייטרו מרכיבים תושבת,4 ברגים, צינור דלק נכנס, דיחוס וזהו.
מנועי בנזין זה עונש בשלבי ההרכבה ושאף אחד לא יגיד לכם אחרת, 2 מערכות מתח,קילסוויטץ',2 מפסקים, לקבע את מערכת ההצתה,2 סוללות הכל לצפות בספוג, כיוונים, צ'וק, ידית סרוו לצ'וק, מעייף, טכנית אם בונים נכון אז אמורים להגיע למצב שלא מתעסקים עם הטיסן יותר אלא רק ממלאים דלק וטסים - אני עוד לא חויתי את זה לצערי... נגיע לשם מתי שהוא מקווה.
לענייננו :
* ציפויים הטיסני נייטרו /דלק הם בעייתיים, נפתחים בקלות ועם הזמן נפתחים שוב בדגם הנ"ל הם ברמת קטסטרופה יחסית לשאר המותגים-למזלי טופל באמצעות דבק דליל שהועבר על כל החיבורים בטיסן וזאת לאחר גיהוץ רציני עם מגהץ ייעודי.
* משום מה בחרו להביא ברגי פיליפס לכל חלק בטיסן שטכנית לא בעייתיים לפתיחה ו-או סגירה חד פעמית אבל לא לאזורים שיש לפתוח ולסגור כל פעם שמגיעים לשטח, בורג אחד של הכנף התחתונה (M4) נגזר לי בפרוק הראשון ו2 הכנפיים עם עוד 8 ברגים לכנפיים ולמחיצות,ברגים זבל -יש להחליף לברגי פלדה איכותיים M3 עם ראש אלן 2.5 ממ לכנפיים ולמחיצות ו3ברגי אלן M4 עם ראש אלן 3ממ ,הברגים נקנו בכל בורג בצ'לנוב תל אביב ומומלץ כבר לקנות 100אומי ניילוק כי גם אלה הולכים אחרי X סגירות ופתיחות.
* לא לזלזל בשום בורג או תבריג קבועים,כל נקודה מחייבת לוקטייט שמומלץ לשים בחוכמה ולא להטביע.
*המלצה שלי היא כן לשים מנוע נייטרו 120ASPאם אין ברירה - OSאם יש תקציב,הכלי שלי יצא חצי קילו מעל הרצוי וזה משפיע על אופי הטיסה
* גלגל זנב דרק,מומלץ לקנות איכותי עם ג'אנט אלומיניום וצמיג גומי לא ספוגי,שלי הלך בחציו בהרצה וחצי נוסף אחרי הטיסה הראשונה
*מיכל הדלק על פי התוכנית יושב קדימה מידי אפשר ומומלץ לקחת אותו לפחות 10ס"מ אחורה עד לקוו הסרוואים, וגם לא לקבע אותו בהדבקה אלא עם ספוגים / סקוטצ'ים.
* למי שהולך להשתמש במנוע בנזין לזכור שהצנרת והפקק של המיכל שמגיעים בקיט מיועדים לנייטרו ולא לבנזין,חובה להחליפם.
*עד שלא שמים את המנוע ובודקים באיזה צד המצערת לא למקם את הסרוו של המצערת וההגה גובה לפי החוברת,אצלי יצא הפוך והייתי צריך לפרק 2 סרוואים ממקומם ולקדוח חורים חדשים במגש.
* הברגי M2 של כל ההורנים שמתחברים למשטחי היגוי מאוד רגישים ופריכים בראש, לעבוד עם מברג מתאים ידנית ולא עם מברגה אחרת הראשים ייחרשו.
*למי שמתקין לפי סדר החוברת-מומלץ להתקין את מגש הרדר והסרוו רדר רק בסוף אחרי כל האלקטרוניקה כי הוא מקשה מאוד על העבודה והחיווט אם מתקינים אותו בהתחלה.
הטיפ העיקרי כאן הוא טיפול בציפויים שבדגם הנ"ל רק מסתכלים עליהם והם מתנתקים,חובה לגהץ בקפדנות עם מגהץ ייעודי שמכווץ ומצמיד לבלזה ולא עם פן, ואז לעבור עם מכחול ודבק דליל על כל החיבורים של הציפויים, לנקות מייד עודפים עם מטלית או נייר טואלט במשיכה ואז לנקות למחרת עם ספוגית הפלא - אצלי לאחר כמה טיסות בשבת לא נפתח אפילו ציפוי אחד...הצלחה.
shay000
25-06-2013, 18:58:42
סקירה מעולה עם צילומים
והפקת לקחים
הנאה צרופה
תודה
alexk
29-06-2013, 12:29:37
עשיתי תיקון קוסמטי לקצה כנף שהשתפשפה בטסט עם אפוקסי וצבע שמן, הנה תמונות של לפני ואחרי
92848
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
alexk
29-06-2013, 12:30:17
אחרי92849
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
alexk
29-06-2013, 12:47:41
עשיתי תיקון קוסמטי לקצה כנף שהשתפשפה בטסט עם אפוקסי וצבע שמן, הנה תמונות של לפני ואחרי
92848
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.