PDA

צפייה בגרסה מלאה : הטסת fpv ראשונה (ת׳כלס) עם הרחפן!



Friman
24-04-2013, 18:05:52
אז אחרי שאכלתי קצת חצץ עם מודול השידור של הopenlrs, והמתנתי לעידכון גרסא ללוח, ועשיתי בדיקות וכיוונים ושוב בדיקות ושוב כיוונים, היום בבוקר היה מזג אוויר מצויין וכבר נגמרו לי התירוצים. ידעתי שאהיה באיזור האנדרטה בבוקר ושתהיה לי שעה פנויה, אז שמתי את הרחפן, השלט והמזוודה של תחנת הקרקע באוטו, ואמרתי ״נראה איך ימשיך הבוקר...״
בפועל זו לא הטסה ראשונה שלי בfpv עם הרחפן, הייתה התנסות עם מודול הopenlrs אבל בגלל בעיית אנטנות כנראה איבדתי אז רדיו אחרי 10 מטר מה שלא איפשר ממש למצות את עניין הfpv, רק ריחוף מסביב לאוטו. היום אחרי שעשיתי בדיקות קרקעיות עם האורורה 9 החלטתי לעלות עם מקלט 2.4 אופטימה 9, וידאתי על הקרקע שהפיילסייף נכנס ויוצא מפעולה כמו שצריך, עשיתי בדיקה בכיבוי השלט באוויר עם וידאו כבוי וראיתי שאכן חוזר הבייתה יפה, בקיצור- לא מצאתי סיבה לא לעלות לטיסת fpv. המראה עם משקפיים על הראש, איזה כייף! התחושה פשוט משכרת, הסתובבתי מסביב והתרחקתי לטווח של 500-600 מטר, הרחפן טס נהדר ומאד מרגיע לטוס איתו לעומת למשל הפאן קאב fpv שהיה לי, גם איתו היה כייף גדול אבל הייתי הרבה יותר לחוץ. הטיסה היציבה והרגועה של הרחפן והיכולת לעצור, להסתובב ולהסתכל מסביב כדי להתמצא נותנים הרבה ביטחון (למרות שהיו לי הפרעות קשות בוידאו, אבל לא הפריע לי להטיס.. פרוייקט שיפצור אנטנות הערב) - כבר בסוללה השנייה תפסתי ביטחון והגשמתי יעד ראשון שהצבתי לfpv כבר לפני כמה חודשים, טסתי מהמינחת שלנו למרחק 700 מטר מעל אנדרטת חטיבת הנגב (על שמה הצוות שלנו נקרא ״שישי באנדרטה״ ;)), ריחפתי מעליה בגובה 30-40 מטר וצילמתי מסביב. מרוב סיבובים איבדתי לרגע אורינטציה ונבהלתי אבל הופה, הקלקה על RTL והרחפן התחיל לנוע לכיוון נקודת הנחיתה והראה לי את הכיוון הנכון ומשם כבר הסתדרתי (כמו שכתבתי בסקירה שלי על הCLosd תכונה מעצבנת שלו זה שכיוון שאין לו מצפן פנימי, כשעומדים במקום ולא נעים במרחב הוא לא יודע להצביע על כיוון הבייתה, ומלמעלה כל הנגב נראה אותו חול :)).
ההקלטה ממצלמת מחזיק המפתחות לא פעלה משום מה באף אחת משתי הטיסות, וההקלטה מתחנת הקרקע יצאה לי על הפנים בגלל שעוצמת ההגבר של מפצל הוידאו המוגבר לא הייתה מכוונת נכון, בכל זאת אני חדש בקטע הזה של תחנת קרקע מסודרת. אגב היה גם תענוג לבוא, לחבר למצת של האוטו, לחבר אנטנה והופ להיות מוכן לעלות לאוויר כשהכל כבר מחווט ומחובר בתחנת הקרקע החדשה שלי ששיפצרתי במקום להתחיל להסתבך עם חיבור חוטים וכו׳. בקיצור הערב אעשה מיקצה שיפורים לאור הלקחים, מקווה שביום שישי אצליח גם להקליט ברמה סבירה ואעלה סרטון.
בקיצור, היה אחלה בוקר...
אגב בחרתי להתחיל עם מצלמת הטסה מיוצבת, ואני שמח שכך בחרתי- מאד נוח לדעתי להטיס ככה במקום למצוא את עצמך פתאום מכופף את הראש בכל מיני זוויות מוזרות בנסיון לראות ישר את התמונה בוידאו.. הייצוב של הCrius למצלמה לא רע בכלל..

AmitB
24-04-2013, 18:08:22
שמח לשמוע! רחפן צב"ר שעובד כמו שצריך זה באמת כיף גדול :)

Hagay
25-04-2013, 07:03:11
מזל טוב גיל, תשפוך על עצמך דלי מים בבקשה:p

guy1a
25-04-2013, 07:15:29
או יופי ..

ברוך הבא למסיבה

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

LiorNT
25-04-2013, 08:27:22
מברוק גיל,
כאחד שקיבל ממך הרבה המלצות וטיפים על רחפן ו fpv אני מאוד שמח בשבילך שהצלחת סוף סוף.
בע"ה עד אוגוסט אצלי :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

mosheks
25-04-2013, 08:58:19
מצפה בקוצר רוח לטיסה מחר

Friman
25-04-2013, 10:03:28
מצפה בקוצר רוח לטיסה מחר

כן אה, יותר מדי זמן לא הטסנו בשישי בבוקר...

sevet
25-04-2013, 10:30:07
מברוק :)
איזה המלצות יש לך לחיבור למצית הרכב/ישירות למצבר של התחנת קרקע? הציוד לתחנה שלי מתחילים כבר לטפטף כאן...... סתם כבל ארוך עד לאוטו? חיפשתי גלגלת עם קפיץ שהכבל חוזר לבד, מצאתי עד 30 feet זה 10 מטר, יספיק?
איזה שולחן? השולחן בד מתקפל שקונים בחנויות הטיולים זה טוב?
איפה מיקמת את התחנת קרקע? אוטו... שולחן... ריצפה...

הזמנת כבר MinimOSD עם איזה Otto (הבקר למתח ל-Cirus)? יהיו לך יותר נתונים.

לטוס עם מייצב מצלמה זה להיט, שמתי בעיקר כי נמאס לי שאני רואה משהו קדימה, טס אליו, ורואה את האדמה.... אבל עכשיו צריך לתת יותר תצומת לב פתאום לאופק המלאכותי מה-OSD בשביל להבין מה הפוזיציה של הרחפן (בעיקר אם יש רוח)

Friman
25-04-2013, 11:08:58
תודה שי,
לגבי מתח לתחנת קרקע - יש לי כבל פשוט של 3-4 מטר שחיברתי לשנאי 12 וולט שמיועד למצת של רכב, בקצה השני קונקטור xt60 שמתחבר לכניסת המתח לתחנת הקרקע. אני שם תמיד מול העיניים נגישה למקרה הצורך סוללת 3 תאים 2200 למקרה חירום של תקלה באספקת המתח מהרכב. כמו כן יש לי שנאי 12 וולט לשקע בבית שגם כן חיברתי בקצה קונקטור xt60 כך שבבית פשוט מחברים לשקע ומרימים את המתג של שנאי הusb וכל הציוד שצריך טעינה דרך usb נטען בו זמנית, קל ופשוט.
״תחנת הקרקע״ שלי היא מזוודת פלסטיק פשוטה של אמגזית לשטח, בלי האמגזית, בה סידרתי את הרכיבים וקיבעתי למזוודה עם ניטים ולאחר מכן כיסיתי בלוח דיקט מצופה בטאפט צהוב... כמו שראית שמתי גם ״סוכך שמש״ מעל מסך הDVR שמתקפל לסגירת תא הDVR כדי להגן עליו בהעברות. לך עם הדיוורסיטי אולי יידרש תיק יותר גדול... אני לא מצאתי כרגע צורך ביותר מכך.
לגבי שולחן- מצאתי גליל עץ גדול של כבלים לבנייה, בקוטר 70 ס״מ בערך, הוא מונח קבוע בשטח, הבדואים עוד לא הרימו אותו משם, ואני פשוט מניח עליו את תחנת הקרקע ויושב מולה על כסא מתקפל, בדיוק בגובה העיניים, יציב וזמין בלי לסחוב עוד ציוד באוטו חוץ מהכסאות, הגזייה וערכת הקפה, האוהל לצל בקיץ וכמובן המסוק, הרחפן, הטיסנים, המזוודה למשדר ותחנת הקרקע ;). יש בהום סנטר שולחן שטח מתקפל שהגובה שלו מתכוונן שעולה 100₪ ונראה יציב, כשהבדואים ירימו לי את השולחן המאולתר אני כנראה אקנה כזה...
אכן נוח מאד עם מצלמת הטסה מיוצבת, הבעיה היחידה היא כשיש רוחות חזקות ואז אתה לא שם לב שהרחפן צריך מאד לנטות כדי להתקדם או להתנגד לרוח וזה עלול להביא למצב של איבוד גובה מהיר או מחסור בכח אם אתה מנסה לבצע תנועה מסויימת או להחלץ במהירות מירידה מהירה בגובה- בגלל ההטיה לרחפן יש פחות כח למשוך את עצמו במצב כזה למעלה, ואם אתה עם מצלמה מיוצבת אתה עלול שלא לשים לב לכך. כבר קרה לי אתמול...
לגבי osd- בclOsd יש לי כרגע כל הנתונים שאני צריך חוץ מאופק מלאכותי, שעם המצלמה המיוצבת אכן קצת חסר; הבעיה המרכזית שלי עם הCLOSD היא קצב עדכון הנתונים האיטי להחריד של הgps שלו- ראיתי שממש צריך לעצור במקום לשנייה או שתיים כל 100-200 מטר כדי לתת לו רגע להתעדכן בנתוני הגובה והמרחק האמיתיים, אפילו כשהייתה לי נעילה של 8-9 לווינים- וזה די מעצבן וגם מבלבל ומטעה כשבמהלך הטיסה לא תמיד זוכרים לעצור כדי לתת לנתונים להתעדכן. אה, וכמו שאמרתי כשעוצרים במקום החץ שלו לכיוון הבית לא פעיל וזה מזמין בעיות התמצאות. בכל אופן בינתיים אני נשאר איתו, אני מתלבט אם בקיץ להרחיב את הצי בטיסן fpv, נראה אם זה מושך אותי אחרי שאצבור קצת יותר זמן טיסת fpv עם הרחפן. אם וכאשר אצטייד בטיסן fpv, הוא יקבל את הClOSD והרחפן יקבל miniMosd עם כל מה שצריך. בינתיים כאמור זה לא מושלם, אבל מספיק לי כדי להסתדר... בל נשכח שאני מטיס בד״כ באותו המקום ומכיר את השטח לא רע

עודד מזור
25-04-2013, 11:38:59
אחלה דיווח. הרגשתי דומה מאוד בהטסת ה-FPV הראשונה שלי.

בהצלחה רבה ונראה שיש לך אחלה SETUP.

sevet
25-04-2013, 13:28:16
אה... נכון, להסתכל על החץ של כיוון הבית היה יכול לעזור לי..... בכלל צריך לפתח מעט מיומניות של טייס, הנתונים שבינתיים אני מצליח לספוג הם: בטריה (הכי חשוב) ו-RSSI, כמובן תשומת לב ברורה לאיכות הוידאו...., מדי פעם מבטים לגובה ומרחק, אני צריך להוסיף מיומנות לאופק מלאכותי, כיוון לבית, ומצפן גם יכול לעזור, אולי... לא לשכוח להסתכל על הנוף :)

גם אני שמתי לב שבהטסה באותו מקום בהתחלה הלכתי לאיבוד, למרות שבביצוע תחקירים עם ההקלטות לא היה ברור למה.... היום במקום הקבוע אני לא הולך לאיבוד. אבל במקום חדש..... חץ הביתה היה יכול לעזור.....

עדיין לא החלטתי על התצורה עם ה-Diversity, כבר יש לי חצובה, מזוודה, ושני מקלטי 1.2.... (הדיברסיטי עוד לא הגיע), ברור לי שיהיה שם ממסר אלחוטי, מ-1.2 ל-5.8 למשקפיים, השאלה היא האם ה-diversity על חצובה עם שני מקלטים ומשדר 5.8 למשקפיים או, מקלט אחד עם אנטנה כיוונית על החצובה עם כבל לתחנת הקרקע, שם ה-diversity עם המקלט השני בעל האנטנה הההיקפית ומקלט 5.8 מהחצובה..... אבל יש כבל בין חצובה למזוודה, אולי עוד ממסר אלחוטי 2.4 למשוואה ?:)
גם חסר לי עדיין מקלט 5.8 (חוץ מזה שבמשקפיים, אבל זה בדרך).