עמיתפורת
02-03-2009, 09:19:58
ZvikaF: ערכתי את המסמך שכתב עמית מתוך מטרה לעדכנו ברוח בד"ח תעופתי.
הכנה להטסה:
1. מכאניקה חופשים - בדוק. וואש אאוט, בל מיקסרים, גריפים, סליידר זנב,להבי זנב,רצועות ומיסבים.
אם החופש מובנה - כלומר החלק מפלסטיק (איכות נמוכה) אין מה לעשות ואם החופש הוא נגרר יש לבדוק חיזוק ברגים
במידה ויש בורג משוחרר מעט, יש לפרק את החלק, לשים לוקטייט ולהחזיר את החלק למקומו.
2. לינקים - תקינים. מעבר על כל הלינקים לישיבה נכונה על הכדורים, בדיקה במשיכה קלה של הלינק, במידה ונשלף - יש להחליפו.
3. צינוריות דלק - תקינות. בדוק לכל אורכן - אני מחליף צינוריות דלק במיכלים אחת לחודש.
4. קונקטורים - בדוק. מקלט,סוללה,גיירו - לעבור על כל הקונקטורים לוודא שהם יושבים טוב ושאין מתיחות בחוטים שעלולים לשלוף קונקטור.
5. מערכות מסוק - בדוק. הידוק סוללה מקלט סרוואים וגיירו לגוף המסוק.
6. הטענה - בצע. משדר,מקלט,סטרטר,בוסטר,משאבת דלק וסוללת ארגז כלים.
טרום יציאה מהבית:
1. ארגז כלים - בדוק. - מפתחות וכלים,מפתח פלאגים + פלאגים ספייר,אלנים ,בוקסות, דבקים
2. דלק - בדוק. איכות וכמות.
3. סטרטר ובוסטר - ודא. המצאות,תקינות ושלמות.
4. משדר רדיו - ודא. שכל הציוד תקין ונמצא.
5. מסוק -ודא. שלמות ותקינות
6. ציוד עזר - בדוק. (כובע,משקפי שמש,שתיה,כיסא,שולחן,צידנית,משטח להנחת המסוק - בחורף לא לשכוח מעיל. וכל מה שעושה את יום ההטסה לנוח ונעים)
לפני הנעה:
0. רצועת צואר - ענוד. רצוי לענוד את רצועת הצוואר לפני ההטסה כאשר השלט לא מחובר ....
1. בדיקת תדרים - רלוונטי למשדרי PCM/FM - לבדוק תדרים שכנים ולודא חוסר הפרעה.
2. להבי מסוק - פתיחה ובדיקת הידוקם.
3. תדלוק - ודא. תדלק את המסוק, וודא חיבורים, בועות וברז דלק במידת הצורך
3. משדר - הדלק. שים לב למודל המסוק ולעוצמת סוללת משדר/שידור. במידה ויש -פתח אנטנה למלוא אורכה.
4. מתח מסוק - חבר. המתן לנעילת ג'ירו, בדוק מתח סוללה (במידה ואפשר).
5. תכנות משדר - בדוק. וודא כיוונים וטווחים נכונים בכל המצבים.
6. מתגי משדר - בדוק. למצב נורמל - אידל אפ, הולד, ג'ירו שומר כיוון - מצערת מצב מינימום.
7. מערכת רדיו - בדוק. וודא מרחק סביר וחוסר הפרעות.
8. בוסטר - חבר. למאריך הפלג , לבעלי SWITCH GLOW - מתג הפעלה ל-ON.
9.הערכות להנעה - הנח את המשדר לידך במרחק שליטה, כרע ברך, החזק אחד מהגריפים של הלהבים הראשיות ביד החלשה שלך, ביד החזקה החזק את הסטרטר - שים לב שוב למצערת מינימום,
בדוק סביבתך למפגעי בטיחות ונזקים.
הנעה:
1. מנוע - הנע. שים לב למוט ההנעה ולכיון הסיבוב.
2. בוסטר - נתק.
3. מנוע - ודא תקינות. פעולה סדירה, סל"ד מתאים.
3. עמדת המראה. הרם את המסוק ביד ימין ויד שמאל אוחזת את הרדיו כאשר אגודל שמאל שומרת על מצערת מינימום תוך כדי אחיזת השלט.
הנח את המסוק מרחק של כ10 מטרים מעמדת המטיס.
4. הסתכלות סביב - ודא. שאין הפרעה וסיכון להמראה והטסה.
המראה:
1. כאן מתחיל הכייף - חבר משדר לרצועת הצוואר וטוס......... בזהירות.
אחרי נחיתה.
1. דלק - סגור. מעברי דלק.
2. חופשים - בדוק. מקומות קריטיים - וואש אאוט, בל מיקסר.
3. פגיעות ושלמות -בדוק. לינקים ופוש רודים, זנב ותקינותו - נסה למשוך אותם קלות ואם משתחררים - מחליפים.
4. הידוק להבים - בדוק.
5. סוללות - בדוק. משדר ומקלט.
התקפלות ויציאה:
1. מקלט - נתק. וודא ניתוק סוללת מקלט.
2. דלק - רוקן. ודא ברז ואטמי אגזוז במידת הצורך.
3. נקיון - בצע. נקיון כללי של המסוק. (זה הכייף בדלק...)
4. להבים - קפל. קיפול להבים וקיבוען בספוג מיועד.
5. ציוד עזר - אסוף. קיפול ארגז כלים,סטארטר,דלק.
6. רדיו - קפל. לארגז רדיו, וודא שרצועת הצוואר בארגז.
7. מסוק - אסוף. וודא מסוק מקובע ברכב שלא יטלטל.
8. ציוד אסוף - ודא. שהכנסת את כל הכלים, ארגז רדיו וציוד נלווה (מצלמות,טלפונים,שמשיות,כסאות....)
9. נקיון הסביבה - ודא. למען יאריכו ימיך בהטסה באתר הנ"ל.
חירומים
ריסוק (גם זה קורה...)
1. מיקום - ודא (במידה ורחוק)
2. רדיו - סגור. (זה כבר לא יעזור)
3. חלקים - אסוף, לודא שאספנו הכל שלא יתברר אח"כ שאיבדנו חלקים חשובים.
4. בד"ח התקפלות. ראה למעלה..
5. מסוק - תקן....... אין שום דבר שכסף וזמן לא יכולים לתקן !
.
.
.
.
.
.
.
הכנה להטסה:
1. מכאניקה חופשים - בדוק. וואש אאוט, בל מיקסרים, גריפים, סליידר זנב,להבי זנב,רצועות ומיסבים.
אם החופש מובנה - כלומר החלק מפלסטיק (איכות נמוכה) אין מה לעשות ואם החופש הוא נגרר יש לבדוק חיזוק ברגים
במידה ויש בורג משוחרר מעט, יש לפרק את החלק, לשים לוקטייט ולהחזיר את החלק למקומו.
2. לינקים - תקינים. מעבר על כל הלינקים לישיבה נכונה על הכדורים, בדיקה במשיכה קלה של הלינק, במידה ונשלף - יש להחליפו.
3. צינוריות דלק - תקינות. בדוק לכל אורכן - אני מחליף צינוריות דלק במיכלים אחת לחודש.
4. קונקטורים - בדוק. מקלט,סוללה,גיירו - לעבור על כל הקונקטורים לוודא שהם יושבים טוב ושאין מתיחות בחוטים שעלולים לשלוף קונקטור.
5. מערכות מסוק - בדוק. הידוק סוללה מקלט סרוואים וגיירו לגוף המסוק.
6. הטענה - בצע. משדר,מקלט,סטרטר,בוסטר,משאבת דלק וסוללת ארגז כלים.
טרום יציאה מהבית:
1. ארגז כלים - בדוק. - מפתחות וכלים,מפתח פלאגים + פלאגים ספייר,אלנים ,בוקסות, דבקים
2. דלק - בדוק. איכות וכמות.
3. סטרטר ובוסטר - ודא. המצאות,תקינות ושלמות.
4. משדר רדיו - ודא. שכל הציוד תקין ונמצא.
5. מסוק -ודא. שלמות ותקינות
6. ציוד עזר - בדוק. (כובע,משקפי שמש,שתיה,כיסא,שולחן,צידנית,משטח להנחת המסוק - בחורף לא לשכוח מעיל. וכל מה שעושה את יום ההטסה לנוח ונעים)
לפני הנעה:
0. רצועת צואר - ענוד. רצוי לענוד את רצועת הצוואר לפני ההטסה כאשר השלט לא מחובר ....
1. בדיקת תדרים - רלוונטי למשדרי PCM/FM - לבדוק תדרים שכנים ולודא חוסר הפרעה.
2. להבי מסוק - פתיחה ובדיקת הידוקם.
3. תדלוק - ודא. תדלק את המסוק, וודא חיבורים, בועות וברז דלק במידת הצורך
3. משדר - הדלק. שים לב למודל המסוק ולעוצמת סוללת משדר/שידור. במידה ויש -פתח אנטנה למלוא אורכה.
4. מתח מסוק - חבר. המתן לנעילת ג'ירו, בדוק מתח סוללה (במידה ואפשר).
5. תכנות משדר - בדוק. וודא כיוונים וטווחים נכונים בכל המצבים.
6. מתגי משדר - בדוק. למצב נורמל - אידל אפ, הולד, ג'ירו שומר כיוון - מצערת מצב מינימום.
7. מערכת רדיו - בדוק. וודא מרחק סביר וחוסר הפרעות.
8. בוסטר - חבר. למאריך הפלג , לבעלי SWITCH GLOW - מתג הפעלה ל-ON.
9.הערכות להנעה - הנח את המשדר לידך במרחק שליטה, כרע ברך, החזק אחד מהגריפים של הלהבים הראשיות ביד החלשה שלך, ביד החזקה החזק את הסטרטר - שים לב שוב למצערת מינימום,
בדוק סביבתך למפגעי בטיחות ונזקים.
הנעה:
1. מנוע - הנע. שים לב למוט ההנעה ולכיון הסיבוב.
2. בוסטר - נתק.
3. מנוע - ודא תקינות. פעולה סדירה, סל"ד מתאים.
3. עמדת המראה. הרם את המסוק ביד ימין ויד שמאל אוחזת את הרדיו כאשר אגודל שמאל שומרת על מצערת מינימום תוך כדי אחיזת השלט.
הנח את המסוק מרחק של כ10 מטרים מעמדת המטיס.
4. הסתכלות סביב - ודא. שאין הפרעה וסיכון להמראה והטסה.
המראה:
1. כאן מתחיל הכייף - חבר משדר לרצועת הצוואר וטוס......... בזהירות.
אחרי נחיתה.
1. דלק - סגור. מעברי דלק.
2. חופשים - בדוק. מקומות קריטיים - וואש אאוט, בל מיקסר.
3. פגיעות ושלמות -בדוק. לינקים ופוש רודים, זנב ותקינותו - נסה למשוך אותם קלות ואם משתחררים - מחליפים.
4. הידוק להבים - בדוק.
5. סוללות - בדוק. משדר ומקלט.
התקפלות ויציאה:
1. מקלט - נתק. וודא ניתוק סוללת מקלט.
2. דלק - רוקן. ודא ברז ואטמי אגזוז במידת הצורך.
3. נקיון - בצע. נקיון כללי של המסוק. (זה הכייף בדלק...)
4. להבים - קפל. קיפול להבים וקיבוען בספוג מיועד.
5. ציוד עזר - אסוף. קיפול ארגז כלים,סטארטר,דלק.
6. רדיו - קפל. לארגז רדיו, וודא שרצועת הצוואר בארגז.
7. מסוק - אסוף. וודא מסוק מקובע ברכב שלא יטלטל.
8. ציוד אסוף - ודא. שהכנסת את כל הכלים, ארגז רדיו וציוד נלווה (מצלמות,טלפונים,שמשיות,כסאות....)
9. נקיון הסביבה - ודא. למען יאריכו ימיך בהטסה באתר הנ"ל.
חירומים
ריסוק (גם זה קורה...)
1. מיקום - ודא (במידה ורחוק)
2. רדיו - סגור. (זה כבר לא יעזור)
3. חלקים - אסוף, לודא שאספנו הכל שלא יתברר אח"כ שאיבדנו חלקים חשובים.
4. בד"ח התקפלות. ראה למעלה..
5. מסוק - תקן....... אין שום דבר שכסף וזמן לא יכולים לתקן !
.
.
.
.
.
.
.