התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מדריך בד"ח הטסה למסוקי דלק.



עמיתפורת
02-03-2009, 09:19:58
ZvikaF: ערכתי את המסמך שכתב עמית מתוך מטרה לעדכנו ברוח בד"ח תעופתי.


הכנה להטסה:
1. מכאניקה חופשים - בדוק. וואש אאוט, בל מיקסרים, גריפים, סליידר זנב,להבי זנב,רצועות ומיסבים.
אם החופש מובנה - כלומר החלק מפלסטיק (איכות נמוכה) אין מה לעשות ואם החופש הוא נגרר יש לבדוק חיזוק ברגים
במידה ויש בורג משוחרר מעט, יש לפרק את החלק, לשים לוקטייט ולהחזיר את החלק למקומו.
2. לינקים - תקינים. מעבר על כל הלינקים לישיבה נכונה על הכדורים, בדיקה במשיכה קלה של הלינק, במידה ונשלף - יש להחליפו.
3. צינוריות דלק - תקינות. בדוק לכל אורכן - אני מחליף צינוריות דלק במיכלים אחת לחודש.
4. קונקטורים - בדוק. מקלט,סוללה,גיירו - לעבור על כל הקונקטורים לוודא שהם יושבים טוב ושאין מתיחות בחוטים שעלולים לשלוף קונקטור.
5. מערכות מסוק - בדוק. הידוק סוללה מקלט סרוואים וגיירו לגוף המסוק.
6. הטענה - בצע. משדר,מקלט,סטרטר,בוסטר,משאבת דלק וסוללת ארגז כלים.


טרום יציאה מהבית:
1. ארגז כלים - בדוק. - מפתחות וכלים,מפתח פלאגים + פלאגים ספייר,אלנים ,בוקסות, דבקים
2. דלק - בדוק. איכות וכמות.
3. סטרטר ובוסטר - ודא. המצאות,תקינות ושלמות.
4. משדר רדיו - ודא. שכל הציוד תקין ונמצא.
5. מסוק -ודא. שלמות ותקינות
6. ציוד עזר - בדוק. (כובע,משקפי שמש,שתיה,כיסא,שולחן,צידנית,משטח להנחת המסוק - בחורף לא לשכוח מעיל. וכל מה שעושה את יום ההטסה לנוח ונעים)

לפני הנעה:
0. רצועת צואר - ענוד. רצוי לענוד את רצועת הצוואר לפני ההטסה כאשר השלט לא מחובר ....
1. בדיקת תדרים - רלוונטי למשדרי PCM/FM - לבדוק תדרים שכנים ולודא חוסר הפרעה.
2. להבי מסוק - פתיחה ובדיקת הידוקם.
3. תדלוק - ודא. תדלק את המסוק, וודא חיבורים, בועות וברז דלק במידת הצורך
3. משדר - הדלק. שים לב למודל המסוק ולעוצמת סוללת משדר/שידור. במידה ויש -פתח אנטנה למלוא אורכה.
4. מתח מסוק - חבר. המתן לנעילת ג'ירו, בדוק מתח סוללה (במידה ואפשר).
5. תכנות משדר - בדוק. וודא כיוונים וטווחים נכונים בכל המצבים.
6. מתגי משדר - בדוק. למצב נורמל - אידל אפ, הולד, ג'ירו שומר כיוון - מצערת מצב מינימום.
7. מערכת רדיו - בדוק. וודא מרחק סביר וחוסר הפרעות.
8. בוסטר - חבר. למאריך הפלג , לבעלי SWITCH GLOW - מתג הפעלה ל-ON.
9.הערכות להנעה - הנח את המשדר לידך במרחק שליטה, כרע ברך, החזק אחד מהגריפים של הלהבים הראשיות ביד החלשה שלך, ביד החזקה החזק את הסטרטר - שים לב שוב למצערת מינימום,
בדוק סביבתך למפגעי בטיחות ונזקים.

הנעה:
1. מנוע - הנע. שים לב למוט ההנעה ולכיון הסיבוב.
2. בוסטר - נתק.
3. מנוע - ודא תקינות. פעולה סדירה, סל"ד מתאים.
3. עמדת המראה. הרם את המסוק ביד ימין ויד שמאל אוחזת את הרדיו כאשר אגודל שמאל שומרת על מצערת מינימום תוך כדי אחיזת השלט.
הנח את המסוק מרחק של כ10 מטרים מעמדת המטיס.
4. הסתכלות סביב - ודא. שאין הפרעה וסיכון להמראה והטסה.

המראה:
1. כאן מתחיל הכייף - חבר משדר לרצועת הצוואר וטוס......... בזהירות.

אחרי נחיתה.
1. דלק - סגור. מעברי דלק.
2. חופשים - בדוק. מקומות קריטיים - וואש אאוט, בל מיקסר.
3. פגיעות ושלמות -בדוק. לינקים ופוש רודים, זנב ותקינותו - נסה למשוך אותם קלות ואם משתחררים - מחליפים.
4. הידוק להבים - בדוק.
5. סוללות - בדוק. משדר ומקלט.

התקפלות ויציאה:
1. מקלט - נתק. וודא ניתוק סוללת מקלט.
2. דלק - רוקן. ודא ברז ואטמי אגזוז במידת הצורך.
3. נקיון - בצע. נקיון כללי של המסוק. (זה הכייף בדלק...)
4. להבים - קפל. קיפול להבים וקיבוען בספוג מיועד.
5. ציוד עזר - אסוף. קיפול ארגז כלים,סטארטר,דלק.
6. רדיו - קפל. לארגז רדיו, וודא שרצועת הצוואר בארגז.
7. מסוק - אסוף. וודא מסוק מקובע ברכב שלא יטלטל.
8. ציוד אסוף - ודא. שהכנסת את כל הכלים, ארגז רדיו וציוד נלווה (מצלמות,טלפונים,שמשיות,כסאות....)
9. נקיון הסביבה - ודא. למען יאריכו ימיך בהטסה באתר הנ"ל.



חירומים

ריסוק (גם זה קורה...)
1. מיקום - ודא (במידה ורחוק)
2. רדיו - סגור. (זה כבר לא יעזור)
3. חלקים - אסוף, לודא שאספנו הכל שלא יתברר אח"כ שאיבדנו חלקים חשובים.
4. בד"ח התקפלות. ראה למעלה..
5. מסוק - תקן....... אין שום דבר שכסף וזמן לא יכולים לתקן !
.
.
.
.
.
.
.

ori_lavee
02-03-2009, 13:35:23
עמית.

סחטיין !

אורי

עמיתפורת
02-03-2009, 14:42:11
בד"ח לאחר טיסה:
1. סגור מעברי דלק.
2.בדוק חופשים במקומות קריטיים - וואש אאוט, בל מיקסר.
3.בדוק שלמות לינק פוש רוד זנב ותקינותו - נסה למשוך אותם קלות ואם קופתים - מחליפים.
4. בדוק הידוק להבים.
5. בדוק סוללה.

בד"ח קיפול ויציאה:
1. וודא ניתוק סוללת מקלט.
2. הוצא דלק מהמסוק.
3. נקיון גללי של המסוק.
4. קיפול להבים וקיבוען בספוג מיועד.
5.קיפול להבי זנב.
6. קיפול ארגז כלים.
7. קפל ארגז רדיו וודא שרצועת הצוואר לא עליך אלא בארז הרדיו - או כל מקום אחר שאתה שומר אותה.
8. וודא מסוק מקובע ברכב שלא יטלטל.
9. הכנס ארגז כלים, ארגז רדיו וציוד נלווה.

שכחתי לפני שיוצרים מהבית לא לשכוח כובע ומשקפי שמש, שתיה, כיסא ישיבה, משטח להניח עליו את המסוק - בחורף לא לשכוח מעיל.

אליקופטר
02-03-2009, 14:45:17
עמית ניתן להוסיף לעזיבה ,מבט לאחור שלא שכחת כלים ולא פחות חשוב ליכלוך!!

alonj
02-03-2009, 18:00:45
לא פחות חשוב בפסקה של בד"ח לפני הטיסה, או ליתר דיוק לפני ההמראה :
לוודא ששטח ההטסה נקי ממכשולים כגון בני-אדם שיכולים להסתובב באיזור המסכן אותם, מכשולים בגובה נמוך העלולים לסכן את המסוק בזמן תרגילים נמוכים, כלבים שמתרוצצים בשטח (והבעלים בד"כ עשרות מטרים מהם) מטיסים אחרים הניגשים למסוק / טיסן שלהם, מסוקים/טיסנים אחרים בהיכון להמראה או נחיתה וכו'.
זה יכול למנוע נזק בלתי רצוי למסוק שלא לדבר על מניעת סכנה לבני-אדם.

gadiro
02-03-2009, 22:38:20
לפי דעתי ניתן להוסיף לפני הנעת המנוע ולפני כל המראה שהזזת הסטיקים בשלט בהתאם ל SWASH היא בכיוונים הנכונים וכל הסרוואים מתפקדים בהתאמה . (למרות שבשלט אני מוודא מודול מתאים).

במסוקי רפטור אני ממליץ כחלק מבדיקות יום לפני ההטסה לנתק את סרוו הפיטצ' מהנדנדה ולבדוק שהנדנדה עולה ויורדת בצורה חלקה וחופשית, את זה אני יכול להגיד מניסיון שבדקתי בשטח לפני המראה וראיתי שכל העסק תפוס ומקשה על הסרוו בעיקבות אבק שהיצטבר על הציר הראשי.

לשיקולכם

gadiro
02-03-2009, 23:11:54
מסוקים בעלי רצועת זנב -

לבדוק מתיחות רצועה

לבדוק שלמות הרצועה לכל אורכה ללא סימני שחיקה או קרעים קטנים

mustaki
16-06-2009, 16:14:36
תותח!
תודה רבה

rc_freak
17-08-2009, 00:14:16
נהנתי לקרוא........ תודה!:)

gili_by
14-11-2009, 09:52:50
נהנתי מאוד תודה.

eli boos kiler
13-12-2009, 02:28:04
נהנתי לקרוא ולמדתי תודה

ZvikaF
06-06-2010, 20:11:56
תודה לעמית על המסמך, ואני מקוה שהשינויים שהכנסתי לא פגמו בו. :rolleyes:
ערכתי את מסמך הבד"ח - הערות הגהות ותיקונים יועברו למסמך המקורי כדי להקל על הקוראים.