צפייה בגרסה מלאה : עזרה! מחפש כיוונים לבדיקת רעידות עם VBAR
צחי ניצני
11-05-2013, 21:39:42
שלום לכולם,
לפני כמה שבועות קיבלתי מחבר TREX600 כולל מערכת FLB של VBAR שלא טס בסביבות השנתיים.
את הכיוון הראשוני והטיסה הראשונה ביצע לי מישהו שאמור לדעת מה הוא עושה וגם בטיסת המבחן אני ביצעתי ריחוף קצר והייתי מרוצה מאוד.
שבוע לאחר מכן הגעתי לשטח ההטסה שלי בחיפה ועליתי לריחוף ראשון. אכזבה גדולה.
המסוק נותן לי כל הזמן "תיקים" קטנים כאלו עם הSWASH ברמה כזו שנראה שזה מסוכן להמשיך להטיס.
דיברתי עם אותו בחור שכיוון והטיס לי את המסוק והוא חשב שיש צורך להחליף את הדו"צ של החיישן כי ייתכן ובגלל שהמסוק לא טס כבר שנתיים התבלה.
החלפתי את הדו"צ לאדום של 3M אבל אין שום שינויי.
בדקתי גם סלד ראש והוא נראה תקין.
מישהו יכול לתת לי עוד כיוון לבדיקה או לפתרון התקלה המאוד מעצבנת הזו.
כמובן שמטיסת המבחן ועד שהגעתי הביתה לא ביצעתי שום שינויי, לא במסוק ולא בהגדרות ולכן בכלל לא ברור לי למה המצב הזה בכלל התחיל.
אשמח לדעתכם בטרם גם אני מאפסן את המסוק הזה :)
Himel
11-05-2013, 22:21:52
תלך לבחור שכיוון לך, אני בטוח שהוא יוכל לעזור לך הקבה יותר מכל תגובה שתקבל פה.
dror_z
11-05-2013, 22:30:40
לVBAR יש לוג
תוריד אותו ותראה מה חריג בנתונים
גם אם אין לך מושג ניתן ברשת להשיג את כל המידע
בכל מקרה
אתה יכול לשלוח או לצרף את הFILE ןאז מי שמבין יוכל לעזור
wonderd
12-05-2013, 07:04:25
מסוק ניטרו או חשמלי?
נשמע כמו הפרעה של חוטי מנוע או משהו בסגנון..
כל הכפתורים של השלט במצב המתאים או או לי בטעות משהו קפץ לך?
liran
12-05-2013, 07:11:06
אין צורך לעסוק בניחושים...
אם פירסמת במדור חשמלי אני מניח שזה מסוק חשמלי.
תפרק להבי זנב ולהבי ראש ותפעיל את המסוק על השולחן כאשר במחשב תפתח בתוכנת הויבאר את הספקטרום אנלייזר שזה מנתח רעידות בזמן אמת של הויבאר.
תצלם את המסך ב print screen או בוידאו ותעלה כאן.
צחי ניצני
12-05-2013, 20:36:34
הורדתי עכשיו קובץ LOG מהמערכת אבל לא מצליח למצוא כיצד מוסיפים קובץ PDF לפה, מישהו יכול לעזור?
הנה סרטון קצר של ההפעלה
http://youtu.be/M468yE6HZi4
liran
12-05-2013, 20:44:59
הלוג לא מעניין, הויבאר תמיד יתריע על רעידות בלוג בכל מצב טיסה שהוא לא ריחוף, מספיק שעשית פליפ או שניים...תפעיל את המסוק יחד עם הספקטרום אנלייזר תצלם ותעלה...
Sent from my HTC One S using Tapatalk 2
צחי ניצני
12-05-2013, 21:13:03
הלוג לא מעניין, הויבאר תמיד יתריע על רעידות בלוג בכל מצב טיסה שהוא לא ריחוף, מספיק שעשית פליפ או שניים...תפעיל את המסוק יחד עם הספקטרום אנלייזר תצלם ותעלה...
Sent from my HTC One S using Tapatalk 2
הנתונים האחרונים של הלוג הם מריחופים בלבד.
צורף סרטון להודעה הקודמת שלי. לא רואים אותו?
Sent from my iPhone using Tapatalk
liran
12-05-2013, 21:52:48
רואים בקושי.
תעשה ניסוי קטן: בזמן ההפעלה עם הספקטרום אנלייזר תניח אצבע על הסנסור תוך הפעלת לחץ ותראה אם הרעידות פוחתות והגרפים יורדים, לרוב הרעידות מגיעות מהסנסור.
אם יש שיפור אז הפיתרון הוא להדק את הסנסור עם אזיקון שמולבשת עליו צינורית דלק סיליקון לשיכוח הזעזועים מהסנסור. יש להקפיד שההידוק יהיה אנכי ללא הטיית הסנסור לכיוון כלשהוא דבר שיגרום לסחיפה של המסוק לכיוון ההטייה.
איזה סנסור זה? שחור? כחול?
צחי ניצני
13-05-2013, 04:28:32
תודה אנסה זאת בהקדם. מדובר על סנסור שחור ועל מערכת מהדגמים המוקדמים של vbar.
האם במידה ואני מחליף את הסנסור יש צורך לבצע כיול/כיוון מחדש לכל המערכת?
Sent from my iPhone using Tapatalk
wonderd
13-05-2013, 07:20:50
במסוק חשמלי אין צורך להדק את הג'יירו עם שום דבר, צריך קודם כל לדאוג שהמסוק יהיה חף מרעידות ותקלות עד כמה שניתן ופשוט להדביק את הג'יירו עם הספוג המתאים.
יש לוודא שיש לחוטים שמגיעים לג'יירו מעט חופש והם אינם מהודקים קרוב מדי, בנוסף כדאי לא להצמיד ביחד לחוטים אחרים כדי למנוע הפרעות אפשריות, בעיקר לא לחוטי המנוע/בקר.
liran
13-05-2013, 08:36:40
במסוק חשמלי אין צורך להדק את הג'יירו עם שום דבר, צריך קודם כל לדאוג שהמסוק יהיה חף מרעידות ותקלות עד כמה שניתן ופשוט להדביק את הג'יירו עם הספוג המתאים.
יש לוודא שיש לחוטים שמגיעים לג'יירו מעט חופש והם אינם מהודקים קרוב מדי, בנוסף כדאי לא להצמיד ביחד לחוטים אחרים כדי למנוע הפרעות אפשריות, בעיקר לא לחוטי המנוע/בקר.
אין "צורך" גורף להדק כל ג'יירו במסוק חשמלי או אחר, אלא במידת הצורך, ולעיתים הוא קיים...
מעבר לכך מסכים עם כל מילה...
צחי, לשאלתך האחרונה למיטב ידיעתי לא צריך.
צחי ניצני
13-05-2013, 19:58:04
רואים בקושי.
תעשה ניסוי קטן: בזמן ההפעלה עם הספקטרום אנלייזר תניח אצבע על הסנסור תוך הפעלת לחץ ותראה אם הרעידות פוחתות והגרפים יורדים, לרוב הרעידות מגיעות מהסנסור.
אם יש שיפור אז הפיתרון הוא להדק את הסנסור עם אזיקון שמולבשת עליו צינורית דלק סיליקון לשיכוח הזעזועים מהסנסור. יש להקפיד שההידוק יהיה אנכי ללא הטיית הסנסור לכיוון כלשהוא דבר שיגרום לסחיפה של המסוק לכיוון ההטייה.
איזה סנסור זה? שחור? כחול?
ביצעתי את הניסוי עם האצבע על הסנסור, לצערי הרעידות לא פחתו על פי האנלייזר הרעידות הן בתחום סלד של כ5000 ס.ל.ד
מה מסתובב פה בסלד הזה אני לא ממש יודע
כרגע יש לי חשד במיסבים/ציר ראשי, קיים חופש ממש ממש ממש קטן באיזור הזה. אמשיך לעדכן ואשמח לשמוע דעות ופתרונות נוספים.
בעוד כמה דקות אעלה קישור לסרטון קצר שצילמתי בזמן ההפעלה, בו תוכלו לראות גם את ההשפעה על הסוואש וגם את האנלייזר.
להלן הסרט:
http://youtu.be/2V2B0UEpoWw
wonderd
13-05-2013, 20:04:01
כמו שנאמר...תטפל קודם ברעידות של המסוק....
בהחלט יעול להיות חופשים שנובעים ממיסבים דפוקים אבל לי נראה שיש לך הפרעה באחד החוטים, תעבור על הכל בדקדקנות ותוודא שאין חתך/גילוף באחד החוטים.
צחי ניצני
15-05-2013, 21:31:13
עדכון מצב,
הורדתי את הראש והגגש הראשי מהמסוק ובדקתי רעידות, הרעידות נשארו.
חיברתי חיישן אחר למסוק שהונח על השולחן ליד המסוק והרעידות נעלמו, הוצאתי את החיישן מהמסוק והנחתי אותו גם על השולחן, שוב הרעידות נעלמו.
החזרתי את החיישן המקורי למסוק תוך שימוש בדבק דו"צ מקורי של הVBAR ונראה שהרעידות נעלמו.
הרכבתי את הראש והגגש חזרה ונראה כאילו הכל נעלם.
מקווה שהבעיה היתה רק בדו"צ אבדוק זאת ביום שישי בבוקר אני מקווה.
אם לא אז ככל הנראה זהו המנוע שמכניס את הרעידות מאחר וגם במצב של מסוק "ערום" הרעידות היו קיימות.
אמשיך לעדכן ביום שישי. תודה לכל החברים שעזרו עד כה.
צחי ניצני
17-05-2013, 09:45:03
עדכון מיום שישי בבוקר,
הלכתי להטיס עם הדו"צ המקורי של מיקאדו, מה אומר ומה אגיד, המסוק יציב כמו סלע שקבור באדמה כבר מליון שנה.
זו הפעם הראשונה שאני מטיס מסוק FBL ואני יכול לומר שנראה שזה הולך להיות תענוג. (כל עוד המערכת לא תשתגע שוב)
תודה רבה לכל אלו שעזרו וסופ"ש מהנה לכולם.
wonderd
17-05-2013, 17:47:26
כמו שנאמר ג'יירו טוב מתחיל בדו"צ מתאים :)
(מי אמר למי ומתי..?)
bartovmoti
17-05-2013, 19:32:10
עדכון מיום שישי בבוקר,
הלכתי להטיס עם הדו"צ המקורי של מיקאדו, מה אומר ומה אגיד, המסוק יציב כמו סלע שקבור באדמה כבר מליון שנה.
זו הפעם הראשונה שאני מטיס מסוק FBL ואני יכול לומר שנראה שזה הולך להיות תענוג. (כל עוד המערכת לא תשתגע שוב)
תודה רבה לכל אלו שעזרו וסופ"ש מהנה לכולם.
ברור שאתה תהנה מה VBAR על זה אין ויכוח
רק מה, בגלל שאתה לא יודע מה זה לעבור ממערכת אחרת אתה לא מעריך את ה VBAR מספיק..
אני עברתי מה 3GX, זה כמו שמים וארץ
liran
17-05-2013, 19:44:24
שמח לקרוא שנפתרה הבעייה, אני מסכים עם מה שאמרו החבר'ה...להיכנס לעולם הפלייברלס עם ויבאר זה להתחיל בסטנדרט הכי גבוה שיש...תהנה!
אגב, אם אתה רוצה באמת להנות ויש לך אנדרואיד, ממליץ לך בחום לרכוש את האפליקציה של הויבאר ובעוד כמה גרושים להזמין לך מודול בלותות'. לכוון מסוק בשטח או אפילו על השולחן דרך הטלפון זה כיף לא רגיל B-)
Sent from my HTC One S using Tapatalk 2
צחי ניצני
17-05-2013, 20:33:33
שמח לקרוא שנפתרה הבעייה, אני מסכים עם מה שאמרו החבר'ה...להיכנס לעולם הפלייברלס עם ויבאר זה להתחיל בסטנדרט הכי גבוה שיש...תהנה!
אגב, אם אתה רוצה באמת להנות ויש לך אנדרואיד, ממליץ לך בחום לרכוש את האפליקציה של הויבאר ובעוד כמה גרושים להזמין לך מודול בלותות'. לכוון מסוק בשטח או אפילו על השולחן דרך הטלפון זה כיף לא רגיל B-)
Sent from my HTC One S using Tapatalk 2
בנתיים אני עם אייפון. אולי לכשימות נעבור לאנדרואיד
Sent from my iPhone using Tapatalk
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.