PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! מה קרה כאן? סיפור של ריסוקון בשבועות



HeliDraco
17-05-2013, 22:10:15
הי כולם

אז ככה - נתון מסוק Logo500 3D FBL, בקרCC Phoenix ICE100 - גרסת קושחה אחרונה (4.02, אם אני זוכר נכון), מערכת MicroBeast, סוללת Gens Ace5000mAh טעונה לחלוטין.
המראה לטיסת בדיקה אחרי מספר שינויים במסוק:


הוספת פיניון 17 שיניים, במקום 16 שהיו. מהירויות ראש במוד גוברנור עודכנו ל - 2100, 2300, 2350 בהתאמה. גרפים - לינארי בנורמל, 70% שטוח באיידל1, 100% שטוח באיידל2 (ללא שינוי מתצורה קודמת שעבדה).
החלפת דמפרים לדמפרים של -Trueblood (http://www.readyheli.com/Trueblood-Head-Dampeners--Mikado-Logo-T-Rex-600550-p-37141.html).
החלפת להבי זנב.



בהמראה הראשונה המסוק חטף Cutoff אחרי כ- 30-40 שניות של ריחוף ב-Normal, נחיתה באוטורוטציה נמוכה. הריחוף היה יציב יחסית, אחרי נחיתה לא ראיתי שום דבר חריג (נראה לי גם מוזר לקבל Cutoff עם סוללה טעונה) והחלטתי על נסיון המראה שני.
מיד עם ההמראה - המסוק נותן הטיה חריפה יחסית לימין. נסיונות לייצב צולחים בקושי. הורדת מצערת די חריפה מנחיתה אותו בזווית על הסקידים במצערת 0. התוצאה - שני ברגי פלסטיק שתופסים את הסקידים נגזרו, כל כן הנחיתה נתלש מהמקום, אחת מהקשתות נשברה. למזלי - ללא נזק מכני נוסף (הפריים שלם, בשביל זה ברגי הפלסטיק). אפילו הלהבים שלמות.

בבדיקה לאחר ריסוק - עם שתי סוללות שונות מערכת ה-FBL, מתאפסת תקין, ללא תקלות, בקר לאחר חיבור מתח מהבהב צהוב. כל הסרוואים נעים תקין (או כך זה נראה לפחות).
ראש רוטור - יש מעט חופש בגריפים, אחד מהם מחליק קצת לאורך הספינדל (כאילו הספינדל לא סימטרי).

ועכשיו לשאלות

חשדות למה שקרה? יש סיכוי שטעיתי בהגדרות?
מישהו מכיר תקלות עם גרסת הבקר הזאת (מאד מוזר לי ה-Cutoff).
מה המשמעות של ההבהוב הזה? תקין?
למה לשים לב בתיקונים?

תודה לכולם

naor14
17-05-2013, 22:32:42
לגבי הקאט מנוע - במצב גוברנור בבקרי קאסטל חייבים לשים גרף שטוח בכל אחד ממצבי הטיסה,
גרף שאינו שטוח יכול לגרום לבקר להישרף !, בגלל זה היה הקט מנוע. לגבי התזוזה הפתאומית של המסוק,
באיזה דו"צ המערכת מודבקת ?, אם מדובר בדו"צ המקורי יכול להיות שהעליה בסלד הייתה מספיקה לגרום לויברציה
שתשגע את המערכת.

סאונד בראש
17-05-2013, 23:25:08
1 ) גרפ גוברנור 0-30-30-30 בנורמל

2 ) הגדרות בקר תחת חוצץ CUTOFFS -

auto-lipo 3 volts
voltage cutoffs - soft cutoff
current limiting - insensitive
current cutoffs type - soft cutoff

3 ) החלפת דו"צ לדבק M3 והוספת פלטת מתכת

bartovmoti
18-05-2013, 07:47:48
1 ) גרפ גוברנור 0-30-30-30 בנורמל

2 ) הגדרות בקר תחת חוצץ CUTOFFS -

auto-lipo 3 volts
voltage cutoffs - soft cutoff
current limiting - insensitive
current cutoffs type - soft cutoff

3 ) החלפת דו"צ לדבק M3 והוספת פלטת מתכת


סליחה..

הגרף הזה בנורמל הוא קצת מסוכן..

קודם כל דרקו, כמו שכבר אמרו בבקרים של קסטל במוד גוברנור גרף לינארי בנורמל זה טעות, רק גרף שטוח לגמרי..

לעניין הגרף שהציע סאונד, גם גרף זה קצת מסוכן הייתי אומר!
אם בזמן כיול המצערת בחרת לסמן האפשרות Autorotation Enable (לסימון אפשרות זו לאחר כיול מצערת אין שום משמעות)
אזי בגרף כמו שהציע סאונד, הנקודה שבה יכבה המנוע לגמרי תהיה איפשהו בין 0 ל 30%
כלומר, בגרף כזה, בנורמל, יתקבל קאט בערך ברבע סטיק..

בנוסף, כבר היו לי מקרים שהטסתי עם גרף כזה ואז כשהייתי באיידל במהלך תקתוק בטעות האצבע העבירה לאיידל 1, תחשוב מה היה קורה לו הייתי מעביר בטעות לנורמל במהלך תקתוק..
קאט במקום!

בנוסף תחשוב בהטסה בנורמל כאשר המסוק נמצא בגובה רב, אם אתה רוצה להנמיך בצורה מהירה אתה מוריד סטיק לרבע אתה עלול לקבל קאט!

להזכירך במוד גוברנור אין מהירויות ביניים, כלומר יש רק מצב של דולק/לא דולק.
מאז המקרה ההוא, החזרתי לגרף 30 30 30 30 30 וכיבוי והדלקה מתבצע אך ורק באמצעות הולד ו throttle cut.

לסיכום, זה לא שאי אפשר להטיס ככה, אני מכיר הרבה שמטיסים כך רק פשוט זה קצת מסוכן..

סאונד בראש
18-05-2013, 11:07:36
אני אישית חושב שלשים מצערת פועלת 30% קבוע אוטומטית גם אם אתה לא על איידל זה טעות

בלי שום קשר אני לא מבין את הרעיון להטיס בגוברנור על נורמל , נורמל זה להמראה ונחיתה , אם אתה רוצה 2 סוגי טיסה בשביל זה יש איידל 1 ו 2

נולד לטוס
19-05-2013, 10:25:40
לי זה נראה יותר תופעה של באק דפוק

HeliDraco
19-05-2013, 10:34:50
לי זה נראה יותר תופעה של באק דפוק

אפשרות מעניינת... אני רק לא כל כך מבין אותה:
איך BEC דפוק יכול לגרום להטיה?
חוץ מזה, אחרי הנחיתה בדקתי את האלקטרוניקה - עבד תקין.
אשמח אם תפרט קצת -יצא לך להתקל בתופעות כאלה?
אגב, ה- BEC הוא Mini Hercules של WR. לא זכור לי ששמעתי על בעיות איתו

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

נולד לטוס
19-05-2013, 12:18:46
מאוד פשוט ,היות ומדובר בכמה תופעות עולה השאלה האם במצב עומס המערכת והסרבואים מקבלים את הנחוץ להם מ bec
תנסה להפעיל את המסוק ולבצע תנועות מהירות בשני הסטיקים ותראה אם יש תופעה מוזרה (קצת קשה לי לאמין אם הבאק הוא חיצוני ,אם זה היה עם הבאק של cc אז הסבירות היתה גבוהה יותר בכל מקרה תנסה להריץ בדיקות)
בקשר לבקר אשמח לראות לוג ולנסות להבין מה קרה שם יש פרמטר בשם ריפל ואם הנתון הזה לא יציב לפעמים הוא גורם לקאט אופים
בקשר לגליץ במערכת יש מצב שהבאק עושה זאת אבל לא הייתי מבטל את נושא הדוץ אם הוא לא m3
דבר אחרון שאני הייתי מעלה בבדיקה הוא מנוע אחר
בהצלחה

HeliDraco
19-05-2013, 21:50:25
OK, אז עכשיו מצרף את הגרפים מההמראה הראשונה (עד ה-Cutoff).
90687

מה שנקרא - לעיונכם :o
אני רואה ירידה תקינה למדי במתח הסוללה (אדום), קפיצה קצת מוזרה בסל"ד (חום), שמלווה בירידה דרמטית בזרם (ירוק). ה - Ripple בנקודה הזאת מתחיל לרדת לאט.
בינתיים לא מצליח לפענח
רעיונות?

סאונד בראש
19-05-2013, 21:53:36
אם איזה דבק אתה משתמש למערכת ?

כיוונתי LOGO 400 לא מזמן והיה לי הרבה בעיות שהמערכת שוברת לכיוון ימין

bartovmoti
19-05-2013, 22:08:41
מצטער,
בלוג חסר נתוני throttle...
כמו כן לא ציינתי גרף פיצ' בנורמל
בנוסף, באיזה שלט אתה משתמש והאם תוכל לומר מה ערך תחתון של atv של throttle?

HeliDraco
19-05-2013, 22:14:26
אם איזה דבק אתה משתמש למערכת ?

כיוונתי LOGO 400 לא מזמן והיה לי הרבה בעיות שהמערכת שוברת לכיוון ימין

אני משתמש בדבק המקורי שבא עם המערכת.
בלי קשר לתוצאות הנפילה הזאת - הבא יהיה 3M כנראה. :D

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

HeliDraco
19-05-2013, 22:17:19
מצטער,
בלוג חסר נתוני throttle...
כמו כן לא ציינתי גרף פיצ' בנורמל
בנוסף, באיזה שלט אתה משתמש והאם תוכל לומר מה ערך תחתון של atv של throttle?

את גרף הפיטץ' בנורמל ציינתי בפוסט הראשון - לינארי.
אני משתמש ב -7C 2.4GHz Futaba.
את ערכי ה atv ונתוני מצערת אני אבדוק מחר.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

bartovmoti
19-05-2013, 22:33:35
את הגרף הבנתי, רוצה לראות מה הבקר ראה ברגע הקאט,
לגבי הגרף, התכוונתי גרף פיצ' לא מצערת, יותר נכון איפה נמצא ה 0 מעלות?
שוב, בהינתן גרף מצערת כמו שציינת זה יכול להסביר קאט אוף בתנאים מסויימים.

Friman
19-05-2013, 22:39:52
ואדים כמו שכבר כתבו לך, גרף לינארי בנורמל איננו נכון לעבודה עם הגוברנור של CC. אצלי יש עלייה מ0 בתחתית המצערת ל30% בנקודה השנייה, ומשם 30% שטוח עד קצה המצערת העליון. הCC יודע לזהות מצבי טיסה לפי ערכי מצערת מוגדרים ושטוחים - ב30% הגוברנור עובד על מהירות נורמל, ב70% הוא עובד במהירות שהוגדרה לאיידל 1, וב100% עובד במהירות שהוגדרה לאיידל 2. גרף מצערת לינארי בנורמל, אם אתה עובד במצב גוברנור בCC, משמעו שעם עליית המצערת הגוברנור עובר ממצב נורמל (סביב 30% סטיק) לאיידל 1 (סביב 70% סטיק) לאיידל 2 (ב100% סטיק)- זה נוגד את הרעיון של שימוש בגוברנור, משמע שמירה על מהירות ראש קבועה פר מצב טיסה.
כמו כן תחליף את הדו״צ של הביסטיקס לדו״צ של 3M הסיליקוני - השקוף או האפור, שבאים עם פס ניילון אדום בין פסי הדבק. 2 שכבות.. הביסטיקס רגישה מאד לויברציות; מנסיון של רבים וטובים הדו״צ של 3M הוא המוצלח ביותר לשיכוך ויברציות ברוב מערכות הפלייברלס והג׳יירואים, כולל הביסטיקס.

סאונד בראש
20-05-2013, 10:17:25
אני משתמש בדבק המקורי שבא עם המערכת.


כאן הבעיה תעבור ל 3M הייתי מציע לך לשים שכבת סיליקון אחת , פלטת מתכת , ועוד סיליקון ,

לי זה פתר את הבעיות ב לוגו

SOT
21-05-2013, 09:11:16
במסוק חשמלי לא צריכות להיות רעידות נקודה.
פתרון של החלפת דו"צ או פלטת מתכת אינה פותרת מקור הבעיה
גם אני אכלתי צרות של חוסר יציבות וגילגולים פתאומיים ומוזרים וגם ריסוקון
עד שלא פתרתי את מקור הרעידות הבעיה לא נפתרה

HeliDraco
21-05-2013, 09:24:38
במסוק חשמלי לא צריכות להיות רעידות נקודה.
פתרון של החלפת דו"צ או פלטת מתכת אינה פותרת מקור הבעיה
גם אני אכלתי צרות של חוסר יציבות וגילגולים פתאומיים ומוזרים וגם ריסוקון
עד שלא פתרתי את מקור הרעידות הבעיה לא נפתרה

אפשר לשאול מה היה מקור הרעידות אצלך? ובאיזה מסוק עם איזה מערכת?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

SOT
21-05-2013, 09:41:24
1. 3GX
2. TREX550
3. TORQUE TUBE & UMBRELLA GEAR

יש לציין שהתופעה היא די מוזרה ולא עקבית
אפשר להטיס 2 דקות והכל בסדר ופתאום המסוק רק רוצה לגלגל
או בזמן הניתוק המסוק מגלגל או תוקע את הזנב בקרקע

סאונד בראש
21-05-2013, 09:54:48
במסוק חשמלי לא צריכות להיות רעידות נקודה.
פתרון של החלפת דו"צ או פלטת מתכת אינה פותרת מקור הבעיה
גם אני אכלתי צרות של חוסר יציבות וגילגולים פתאומיים ומוזרים וגם ריסוקון
עד שלא פתרתי את מקור הרעידות הבעיה לא נפתרה

בכל מסוק יש רעידות , השאלה כמה ואיפה

בעיקרון הספוג של הBEAST לא משכך רעידות כמו שצריך
ובזמנו החברה של ה BEAST המליצו לא להשתמש בספוג הזה