PDA

צפייה בגרסה מלאה : שרשור בנייה וסקירה- Trex 550DFC ביחד עם מערכת IKON FBL



bendisar
22-05-2013, 12:01:34
שלום לחברי הפורום היקרים, לאחר הפסקה של מס' חודשים מהתחום, הגיע הזמן לחזור בפול כוח ואיזה דרך טובה יותר מלהתחיל בסקירה? :D
זו הולכת להיות סקירה על הטירקס 550 DFC, או כפי שלפעמים מכנים אותו ברשת- V3. הסקירה תהיה על הסופר קומבו שמגיע כולל כל האלקטרוניקה- סרוואים, מנוע בקר ומערכת FBL, כאשר אני אשתמש במערכת IKON במקום ה-3GX שמגיעה עם הקיט
זוהי הגרסה העדכנית ביותר של הטירקס 550, ולפני שנתחיל בואו נעמוד מה חדש בגרסה הזו לעומת הקודמות?

לפני שאתחיל ארצה להודות ולציין לחיוב את הסקירות הקודמות שנעשו לגרסאות הקודמות של המסוק הזה

הסקירה של מוטי (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?40882-%E4%F1%E3%F0%E0-%F9%EC-%EE%E5%E8%E9-%F4%F8%E5%E9%E9%F7%E8-TRex550E-%F1%F8%E8%E5%F0%E9-%E4%F8%EB%E1%E4-%EE%EC%E0%E9%ED!)

והסקירה של חגי (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?32322-Align-TREX-550e-3G)

אז מה חדש?

* ובכן כפי שהשם רומז, הטירקס 550DFC מגיע עם הראש DFC של אליין- (Direct Flight Control) חלק אוהבים את הראש הזה, חלק שונאים אותו. מצד אחד הוא מאוד פשוט מכאנית ואמור לספק דיוק ואגרסיביות בהטסה
מצד שני בגלל המבנה הקשיח שלו הוא דורש מהירויות ראש גבוהות מאוד, והיו לו לא מעט מחלות ילדות שדרשו כמה תיקונים מאליין, בנוסף לכך בגלל החיבור הישיר בין הגריפים לסווש הראש מעמיס מאוד על הסרוואים, והכוחות עוברים ישירות לסרוו בריסוק

*בגירסה החדשה- המסוק מגיע עם הבום של הטירקס 600פרו, אותו הדבר ואותו האורך, מה שמאפשר התקנת להבי 550 ולהבי זנב 96 בלי לפחד מהתנגשויות בין הלהבים הראשיים לאחוריים ובנוסף מקנה למסוק גודל של מסוק 600, מצד שני זה מחמיר את בעיית מרכז הכובד שכבר ככה הייתה קיימת בגרסאות
הקודמות.

*סרוואים- בגרסאות הישנות אלה היו DS610 לראש ו-650 לזנב, עכשיו אלה ה-DS615 לראש ו-DS655 לזנב.

*מערכת הסליידר בזנב- ה-550DFC מגיע עם הסליידר זנב החדש של אליין, אשר עושה שימוש במנוף עם 2 נקודות אחיזה לסליידר עצמו, במקום השיטה של זרוע 90 ותפוח שהייתה נהוגה מקודם, והייתה מפתחת חופשים במהירות

*בקר- במקום הבקר 70A הידוע לשמצה שהיה מגיע עם הגרסאות הקודמות, ה-550DFC מגיע עם ה-TALON 90A של CC. זהו בקר 90A בעל BEC שיכול לתת עד 20A במתפרץ, בעל כל היכולות של בקרי ICE, רק בלי האפשרות לשמירת נתוני טיסה (ללא LOGGING)

*גג"ש ופיניון HELICAL- למרות שבקיטים מאוחרים של ה-V2 זה גם היה, פה הגג"ש הראשי הוא פעל 112 שיניים, והפיניון 11 שיניים
*צידי השילדה עשויים עכשיו מקארבון בעובי 2ממ' (ולא 1.6ממ' כמו בגרסאות קודמות) דבר שמוסיף למסוק קשיחות, ומעלה את שרידות השילדה בריסוק

*חופה שונה לגמרי וגדולה יותר, ללא שום סיכוי לשפשוף עם הגג"ש הראשי, ככה שלא צריך לקנות את מפסקי החופה של הטירקס 600

וזהו, אלו הם ההבדלים העיקריים בין ה-550DFC לדגמים הקודמים.

סט אפ:

את המסוק אני הולך להטיס עם הסט-אפ הבא:

סרוואים לראש: מקוריים- DS615
סרוו זנב: מקורי- DS650
מנוע- מקורי ALIGN BL600MX 1220KV
בקר- מקורי CC TALON 90A
פיניון: 12 שיניים (מקורי הוא 11)
מערכת פלייברלס- IKON FBL עם זוג לוייני DSMX
סוללה- Zippy FlightMax 5000Mah 40C

מה יש בקופסה?

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90794&d=1369070808

כמו בבכל הקיטים העדכניים של אליין, חלקי הקיט מחולקים למס' קופסאות לפי מכלולי המסוק השונים:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90795&d=1369070811

אלקטרוניקה- שלישיית סרוואים לסייקליק DS615, סרוו לזנב DS655, בקר TALON 90A והורנים

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90797&d=1369070816

חלקי הראש: כל מכלול הראש מגיע בקופסה זו, ביחד עם מערכת ה-3GX והBOOM BLOCK

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90796&d=1369070814

להבים: קופסה זו מכילה את הלהבים, הבום+ הטורקטיוב, פושרוד לזנב ותומכות הבום

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90799&d=1369070821


אז לפני שנתחיל בבנייה....

כלים

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90800&d=1369070825
בתמונה ניתן לראות את חלק מהכלים ששומשו במהלך הבנייה

היות וזהו מסוק פלייברלס, נוספו כמה עוד כמה כלים חוץ ממה שמשתמשים בד"כ.
תמיד כדאי שתהיה ערכת מברגי אלן איכותית, במסוק הזה יש ברגים בגדלי 1.5 2.0 2.5 ו-3 ממ'. תודות להנדסה חכמה מצד אליין אין צורך בבוקסות
סווש לבלר (SWASH LEVELING TOOL)- מאוד חשוב, והכרחי במיוחד במסוקים FBL
מד פיטצ' דיגיטאלי, או לחילופין מד פיטצ' רגיל ביחד עם מחזיק פלייבר (מתברג במקום כפתור הראש) לנקודת ייחוס
פלייר לינקים איכותי- שלא יתעקם בזמן הבנייה
לוקטייט כחול- הכמות שמגיעה עם הקיט גבולית מאוד, מומלץ שיהיה עוד

כלים איכותיים זה מה שמבדיל בין בנייה שהיא סיוט לבנייה שהיא תענוג- אני תמיד מעדיף להשקיע בכלים פעם אחת וככה יש לי שקט בכל הבנייה.

אז יאללה לעבודה!!:cool:

מערכת הראש

ב-550 החדש מערכת הראש היא מערכת ה-DFC של אליין, ככה שאין הרבה מה לבנות מכיוון שיש שם קצת מאוד חלקים.

הגריפים מגיעים מורכבים בצורה רפוייה אל בלוק הראש והספינדל, כמובן שחובה לפרק הכל, לנקות משמן ולשמן מחדש, יש לשים דגש על הרכבת מיסבי הלחץ כראוי מכיוון שאצלי אחד מהם הגיע מורכב הפוך.
יש לנקות היטב את ברגי הספינדל ואת ההברגה בספינדל עצמו משמן (אני משתמש באלכוהול בשביל זה) כדי שהלוקטייט יתפוס טוב כל ההברגות מגיעות מלאות בשמן שנותר מתהליכי הייצור. בנוסף לכך ניקיתי את מיסבי הלחץ, וגירזתי אותם מחדש.
כמובן בהרכבתם יש לשים לב שהכוס שמחזיקה את הכדורים תפנה פנימה (כדי שהגריז יישאר בפנים) ולשים לב לצדד המיסבים (IN ו-OUT)

לפני הגירוז, אני אוהב להרכיב את הכל "על יבש" ובלי לוקטייט כדי לראות שתנועת הגריפים חלקה, ואין שום חופשים פנימה או החוצה

גירוז המיסב: אני אוהב לשים קצת גריז על קיסם שיניים וככה למרוח אותו בצורה נשלטת על התעלות שבתוך צידי המיסב ובתוך הכוס שמחזיקה את כדורי המיסב
לא להגזים עם הגריז כדי שלא יווצר בלאגן שמנוני שבסוף יגיע ללוקטייט ויפריע לו להתאחות כראוי
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90802&d=1369070836

והנה כל חלקי הגריפ לפני הרכבה:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90801&d=1369070832

חשוב מאוד שהלוקטייט לא ייגע בשמן, כדי למנוע זאת אני שם לוקטייט על קיסם שיניים, ומורח ישירות בתוך ההברגה של הספינדל, חשוב מאוד לא לשים יותר מידי, מכיוון שאז הלוקטייט יצא החוצה וייכנס למיסבים. לפני ההרכבה שימו לב שאתם בטוחים בדיוק איזה חלק הולך לאיפה ובאיזה סדר הם נכנסים
מכיוון שברגע ששמים לוקטייט מצד אחד צריך להרכיב את המכלול במהירות. אני סגרתי אותו והפעלתי המון כוח בסגירה, המכלול זז בצורה חלקה לגמרי לאחר העסק- לאחר שהמכלול מורכב, יש להרכיב את זרועות ה-DFC

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90803&d=1369070840

זרועות ה-DFC מורכבות, על מכלול הראש:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90804&d=1369070850

השלב הבא הוא בניית הלינקים של ה-DFC, בחוברת ההוראות כתוב במפורש להשתמש בלוקטייט הירוק שמגיע בקיט לקיבוע ההברגה שמחברת בין התפוח ללינק (לוקטייט לקיבוע מיסבים), כדי למנוע השתחררות הלינקים עם הזמן, אני השתמשתי בכמות מכובדת כדי להדביק את העסק טוב.
אחרי ההדבקה מומלץ לעזוב את העסק ולתת ללוקטייט להתאחות לגמרי

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90808&d=1369070867

גם כאן אחרי הידוק של הבורג הלינק זז בצורה חלקה לגמרי, שימו לב בתמונה שלמטה שעדיין לא הרכבתי את התפוח כדי לתת ללוקטייט להתאחות לגמרי

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90809&d=1369070871

בשלב האחרון בהרכבת הראש הוא הרכב הסוושפלייט. יש את 3 התפוחים שמרכיבים בחלק התחתון והסטטי של הסוושפלייט, ואת 2 התפוחים העליונים שם יש 2 אפשרויות התקנה- לפי חוברת ההוראות יש להשתמש בחור החיצוני

לפני הרכבה:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90805&d=1369070855

והכל מורכב:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90806&d=1369070860

לשים לב שהתפוחים העליונים צריכים להיות בחור החיצוני!

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90807&d=1369070862

ובעיקרון אלו חלקי מכלול הראש, את כפתור הראש עדיין לא הרכבתי וארכיב אותו רק לאחר שאסיים עם הכיוונים.

מקיטים קודמים שהרכבתי של אליין, אני יכול להעיד שיש פה התקדמות של ממש, הראש DFC בנוי בצורה מדוייקת מאוד ונראה שהטולרנסים בו מצויינים, הכל עובד חלק גם כשהברגים מחוזקים לגמרי ועד הסוף. אין כמעט שום חופש למעלה ולמטה בגריפים והכל מרגיש
מאוד מדוייק. בגלל מבנהו וגובהו הנמוך הראש הזה חייב להיות קשיח ביותר- עד כדי כך שהדמפרים עשויים מפלסטיק ולא מגומי .הראשדורש מהירויות ראש גבוהות- אחלה ל-3D, אבל ממש לא מומלץ למתחילים. היה נחמד עם אליין היו ממשיכים לשווק את ראש ה-V2 שהוא הרבה יותר סלחני.

מכלול הזנב

המסוק מגיע עם התכנון זנב החדש של אליין, אשר מצוייד במערכת מנופים ומיסבים שתופסים את הסליידר של הזנב ב-2 נקודות אחיזה. מערכת הזנב מגיעה מורכבת למחצה, כאשר הגריפים מגיעים מורכבים לגמרי כולל לוקטייט, והשאר מגיע משוחרר.
אני ממליץ תמיד לפרק הכל, אפילו אם זה מורכב. את בניית המערכת הסליידר של הזנב יש לבנות חלק אחר חלק, וכל פעם לבדוק שהתנועה של החלקים חלקה לגמרי. הסליידר אמור לזוז ללא שום מאמץ, ואפילו לזוז תחת משקלו שלו. מערכת זנב שזזה חלק
תבטיח ביצועי זנב טובים. מכיוון שכל עומס שיש על הזנב מתגבר בזמן טיסה.

קודם כל הרכבת תיבת הזנב, יש לשים לב ששני הגלגלי שיניים נפגשים באותו גובה, ושהם זזים מסתובבים ללא התנגדות יתרה:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90813&d=1369070886

תיבת הזנב מורכבת:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90814&d=1369070890

עכשיו מתחילים עם מערכת הסליידר, כל חלק שמורכב יש לוודא שהוא זז בצורה חלקה לחלוטין ללא שום התנגדות. מכלול הגריפים של הזנב היה מורכב מהמפעל עם לוקטייט חזק מאוד, כדי לפרק את הלוקטייט הייתי צריך להשתמש במלחם על ראשי הברגים כדי להמיס אותו
כשהם לבסוף השתחררו הבנתי למה היה כל כך קשה להוציא אותם, הם היו מלאים בלוקטייט ומחוזקים היטב, לכן הייתי צריך לנקות אותם בתשומת לב יתרה כדי להסיר את הלוקטייט הישן
תמונה שמראה כמה לוקטייט היה על הברגים:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90810&d=1369070873

יאמר לזכות אליין שהמכלול היה מורכב כראוי, ואפילו היה גריז במיסבי הלחץ, אבל אני לא סומך על טיוואני מסכן שירכיב לי את המסוק ולכן אני תמיד מפרק:p
כל המיסבים עברו ניקוי וגירוז מחדש

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90811&d=1369070877

הגריפים מורכבים:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90812&d=1369070882

עכשיו נעבור למכלול הסליידר- הוא בעל מבנה מורכב ומכיל 6 מיסבים, יש לשים לב לא להכניס בטעות לוקטייט למיסבים בעת החיזוק, ואחרי כל הרכבה של מקטע לוודא שהכל זז חלק

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90815&d=1369070894

ועכשיו- לחבר הכל יחדיו ומתקבל מכלול הזנב המושלם:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90816&d=1369070898

מבט מלמטה
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90817&d=1369070902

אני אחזור ואדגיש שמכלול הזנב צריך לזוז בצורה חלקה לחלוטין אחרי ההרכבה.

גם כאן מאוד התרשמתי מהמבנה של מכלול הזנב, תיבת הזנב עצמה היא פשוטה ביותר, מכלול הסליידר החדש אומנם מורכב, אבל מאוד מדוייק
אין שום חופשים מהסליידר, או מהגריפים עצמם וזה שיפור עצום מגרסאות קודמות שם היה יחסית הרבה חופש. המכלול מדוייק ועובד חלק גם שמחזקים את הברגים
הברגים היחידים שצריל להסתמך בעיקר על הלוקטייט ולא לסגור חזק הם הברגים של זוג הלינקים מפלסטיק שבין הגריפים לסליידר, אבל אלה הם גם ברגי פיליפס, ואני מניח שזה נועד להנחות את מי שמרכיב את המסוק לא לחזק אותם.
מאוד התרשמתי מהמכלול, מעניין איך הוא יעמוד במבחן הזמן וכמה חופשים הוא יפתח

השילדה

את השילדה אני תמיד נוהג לבנות, ולחווט בזמן שהשילדה פתוחה לנוחות מירבית
לפני שמתחילים להרכיב את השילדה- מומלץ להישמע להוראות בחוברת ולשייף את כל הקצוות עם נייר מים. צידי השילדה מאוד חדים ואם לא משייפים אותם הם יכולים בקלות לחתוך חוטים בזמן ההרכבה, ועם הזמן לכן מומלץ לשבור את כל הפינות החדות
עם נייר שיוף. בחורים בהם ידעתי מראש שאעביר חוטים עיגלתי לגמרי את הפינות החדות עם שופין. אחרי שמסיימים עם הכל מומלץ לשטוף את צידי השילדה עם מים ולנגב מהם את כל
האבק שנשאר עליהם, כמובן לחכות לייבוש מלא לפני שמתחילים להרכיב

את זוג בתי המיסבים שמחזיקים את הציר הראשי כדאי לחזק באמת עם לוקטייט רק לאחר שהשילדה מורכבת, ושהציר הראשי עובר בצורה חלקה ביניהם. בהתחלה הרכבתי אותם בצורה משוחררתף בלי לחזק את הברגים
ובלי לוקטייט.

החצי השמאלי של השילדה:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90818&d=1369070908

שימו לב שבתי המיסבים מורכבים הפוך אחד ביחס לשני- הצד הפתוח (דרכו ניתן להוציא את המיסב) של העליון מביניהם פונה כלפי מעלה, בעוד צידו הפתוח של התחתון מביניהם פונה מטה. אם הם לא יורכבו נכון תגלו שיש לכם
חופש למעלה ולמטה בציר הראשי

את החורים אליהם נכנס מגש הג'ירו הייתי צריך להתאים קצת עם שופין- מכיוון שהם היו קטנים מידי ואי אפשר היה להכניס את הטאבים של המגש אליהם. צריך מאוד להיזהר ולשמור לא להרחיב יותר מידי כדי שהמגש לא יישב
בצורה משוחררת- דבר שיגרור לתנועות וויברציות שיועברו למערכת ה-FBL

כמו בכל הבניות שלי, אני מכסה את החוטים ברשת מגן, גם למטרות קוסמטיות וגם כדי להגן על החוטים מהקצוות החדים של השילדה. לפני זה איך אני אעביר את החוטים דרך השילדה, ובאיזה אורך הם יהיו. אני קודם מרכיב את הסרוואים בצורה משוחררת
מסמן את אורך החוט שאהיה צריך, ואז מפרק את הסרוו ומשחיל על החוט שלו את רשת המגן.
אני תמיד משאיר 1-2 ס"מ יותר מהאורך שמצאתי, מכיוון שהחוט פחות גמיש עם רשת המגן - דבר שדורש יותר אורך. את רשת המגן יש לחתוך לאורך כך שיהיה חוט חשוף (ללא רשת מגן) 2-3 ס"מ לפחות לפני הקונקטור בקצה, כדי לאפשר גמישות של החוטים ככה שלא יעבירו
וויבראציות למערכת ה-FBL

טריק קטן כדי לקצר את אורך החוטים- הוא ליצור "זיג-זיג" בחוט במקום בו הוא עובר בצורה ישרה (מכיוון שהוא לא גמיש ככה)

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90819&d=1369070913

כדי שהליפוף ישאר צמוד אבטחתי אותו עם קצת איזולירבנד

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90820&d=1369070917

ואז ניתן לשים את רשת המגן- לזכור להשאיר מרווח של 2-4 ס"מ לקראת הקונטור!
הפסים השחורים שניתן לראות לקראת הקצה של כל חוט הם סימוני הגבלת האורך

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90821&d=1369070922

ועכשיו- אפשר להרכיב את הסרוואים ולחווט- תיבת הזנב לא מחוזקת עדיין- אלא סתם נמצאת שם לסימון כדי שאדע איך להעביר את החוטים

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90822&d=1369070927

תקריב של החיווט:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90823&d=1369070932

צד ימין של השילדה:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90825&d=1369070942

דגש לגבי הסרוו זנב- בגלל המיקום שלו מתחת לתיבת הזנב, אי אפשר להגיע אליו כשהשילדה מורכבת, לכן לפני הרכבה מומלץ למרכז אותו- להתקין את ההורן ורק אז להרכיבו בשילדה

ואחרי שהכל בסיידר- להרכיב את שני צידי השילדה ביחד:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90826&d=1369070945

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90827&d=1369070949

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90828&d=1369070953

bendisar
22-05-2013, 12:02:05
שלב הבא בבנייה- הרכבת תיבת הזנב.

את תיבת הזנב מומלץ לפתוח כדי לבדוק שהכל מורכב כראוי מבפנים, ושכל חלק יושב במקומו.
צעד נוסף שאני עשיתי -הוא החלפת יחס ההעברה לזנב
הרחבה
בכמה מהדגמים החדשים, אליין משום מה הורידה את יחסי ההנעה לזנב, ככה שכדי להשיג ביצועי זנב טובים צריך להשתמש בסל"ד גבוה מאוד של בסביבות 2600RPM- המון למסוק 550
סל"דים כאלה גורמים לעומס יותר על כל חלקי המסוק שמוביל לבלאי מואץ, לטמפרטורות גבוהות מצד הבקר מנוע וסוללה, ולזמני טיסה נמוכים במיוחד
הצעד הזה די תמוהה, מכיוון שעם הקיט מגיע פניון של 11 שיניים שמספק סל"ד נמוך של 2150RMP, במהירויות כאלה יש סכנה ממשית לקבל בריחת זנב (Tail Blow Out) במהלך תמרונים שדורשים סמכות זנב חזקה כגון פאנלים והוריקאנים
מדגמי ה-V2 גם בטירקס 550 יש יחס העברה נמוך לזנב ככה שגם ה-550DFC סובל מבעיה זו
יחס ההנעה החדש לזנב הינו 3.81:1, יחס נמוך מידי, בעוד יחס ההנעה לזנב שהיה בגרסאות ה-V1 של ה-550 הינו 1:4.5, יחס שמספק סל"ד סביר

כדי לפתור את הבעיה יש 2 דברים שאפשר לעשות
1. להחליף ללהבי זנב ארוכים יותר- עובד בסדר ב-600PRO, ב-550 לא בטוח שיעבוד
2. להחליף ליחס הנעה גבוה יותר, כמו ב- 550 V1 הטוב והישן

כדי להחליף ליחס ההנעה הגבוה יותר יש להחליף את הקורונה הקדמית, וגלגל שיניים אוטורוטציה (Autorotation gear) מספרי החלקים הם
גלגל השיניים H60020A (http://www.infinity-hobby.com/main/product_info.php?products_id=7031&osCsid=2c5d719069f876dda11775f921ee9176)
קורונה קדמית H60121 (http://www.infinity-hobby.com/main/product_info.php?products_id=946)

הנה השוואה של הקורונות צד לצד:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90831&d=1369227723

משמאל- הקורונה שמגיעה עם המסוק- מימין הקורונה בעלת יחס ההנעה הגבוה

עד כאן למה צריך לעשות כדי להעלות את מהירות הסיבוב של הזנב

נמשיך בבנייה- פתיחת תיבת הזנב כדי לוודא שהכל בסדר- ובמקרה שלי- החלפת הקורונה
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90830&d=1369227719

התקנתי את תיבת הזנב בשילדה, הורכבו בקר ומנוע.

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90834&d=1369227733

עכשיו בואו נדבר על עוד בעייה שיש למסוק הזה- מרכז כובד
זה שאליין הוסיפו בום של 600 למסוק זה טוב ויפה, אבל משמעות הדבר היא שכל מכלול הזנב נמצא עכשיו יותר אחורה- מה שמחמיר את בעיית מרכז הכובד שכבר הייתה ב-550 הקודמים. בשביל לפתור את הבעייה צריך גם שהסוללה תשב מקדימה
וגם שהבקר ישב מקדימה, אליין מציעים להתקין אותו מתחת למגש הסוללה, הבעייה עם המיקום הזה היא שהבקר לא מקבל יותר מידי קרור שם. מיקום אפשרי נוסף הוא לצד השילדה, כפי שניתן לראות שהתקנתי אותו בתמונה:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90835&d=1369227737

בארץ חמה כמו שלנו, הנושא של קרור חשוב מאוד- בטיסות שעשיתי היה יום חם- והבקר ירד חם וכך גם המנוע. ככה שלהתקין את הבקר מתחת למגש הסוללה- למרות שזה הרבה יותר אסטתי נשמע כמו רעיון רע.
עוד דגש- הצורה היחידה להעביר את החוטים מהמנוע לבקר בתצורה הזו היא דרך החריץ בצד המנוע, ואין שם הרבה מקום לחוטים לעבור- מומלץ להרחיב את החור בעזרת שופין ולעגל את הפינות כדי למנוע חיתוך של החוטים עם הזמן

עוד דבר נוסף- פיניון
עם המסוק מגיע פניון של 11 שיניים, שנותן סל"ד נמוך יחסית- הסל"ד עליו הגוברנר יכול לשמור ביעילות עם הפיניון הזה הוא 2150RPM,
לסגנון ההטסה שלי- 3D רציתי יותר סל"ד, ולכן בחרתי בפיניון של 12 שיניים (http://www.infinity-hobby.com/main/product_info.php?products_id=6596) (אני יודע שהפיניון בלינק הוא של 700, זה מה שמתאים למסוק, העובי ציר הוא אותו הדבר
עם הפיניון הזה אני יכול לקבל סל"ד של עד 2480RPM ושלגוברנר יהיה עדיין מספיק מרווח בשביל לשמור על הסל"ד

נמשיך בהרכבת הזנב- הצמדת מכלול הזנב לבום:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90832&d=1369227726

הכנסת הטורק טיוב למקומו

לקיבוע המיסב שעל הטורקטיוב- יש קודם כל לנקות את המיסב (בעיקר את הקוטר הפנימי שלו) ואת הטורק טיוב באלכוהול, כדי להיפתר מכל לכלוך ושמן כדי שהדבק יתפוס.
לאחר שהאלכוהול מתייבש לשים על המקום שבו המיסב יש שכבת CA דקה מאוד, ובעדינות לדחוף את המיסב לשם בלי שיכנס CA לתוך המיסב

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90833&d=1369227729

השלבים הבאים פשוטים- התקנת הבום במקומו, וחיבור תומכות הביום:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90836&d=1369227740

כמה מילים על מיקום הסוללה:

כדי לקבל מרכז כובד טוב, הסוללה צריכה לשבת נמוך, בתצורה במקורית יש רק מקום אחד לקיבוע אזיקון סקטוצ' כדי לתפוס את הסוללה, וכדי להוסיף עוד מיקום יש צורך במגש סוללה אחר.
אפשר לקנות את המגש של KDE שעולה 40$, אני קניתי מגש של TAROT ב-11$ :)

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90838&d=1369227748

הבעייה היא- שהחריצים במגש סוללה של TAROT קטנים מידי להעברת רצועת וולקרו:

תמונה של החריצים הצרים- שלא מספקים נקודת אחיזה נוספת:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90837&d=1369227744

אחרי כמה דקות של שכנוע עדין בעזרת הדרמל מצוייד בדיסק חיתוך- פשוט הסרתי את הרווח שבין זוג חריצים וככה יצרתי חריץ אחד ארוך

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90839&d=1369227752

תמונה נוספת:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90843&d=1369227766

כדי להשיג מרכז כובד מושלם, הייתי צריך למקם את הסוללה כך: פס השחור על שמצוייר הסוללה מסמן איפה צריך להיות קצה המגש היחס לסוללה כדי לקבל מרכז כובד טוב

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90853&d=1369234872

אחרי כל זה, נשאר לחבר את המערכת למסוק, ולהתחיל לכוון
זהו המסוק פלייברלס הראשון שאני בונה ומכוון, לכן כל התהליך מאוד חדש לי, ולקח לי הרבה זמן מחקר להבין איך לעשות את זה. בהתחלה מאוד נרתעתי מהעניין שכמעט כל הכיוונים עברו למחשב
אבל לאחר זמן מה למדתי לחבב את הרעיון שבעזרת שינוי פרמטרים מהיר אפשר לשנות את התנהגות המסוק

מכוונים ונהנים!

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90841&d=1369227761

במהלך הכיוונים- נתקלתי בעוד בעייה- הפושרוד שמביאים עם המסוק- פשוט קצר מידי!
עם הפושרוד המקורי, אי אפשר לקבל את הזווית הניטרלית שאליין מבקשים בחוברת ההוראות. בינתיים פשוט הברגתי את התפוחים על הפושרוד עד שהרגשתי הוח עם כמות התבריג שיש בתוך הפלסטיק.
במצב הזה גם אי אפשר להשיג זווית מצב 0 טובה בזנב, וגם לפושרוד אין מספיק אורך לנצל את כל הטווח המכאני של הזנב. הבעייה מוכרת ודיברו עליה ב-HELIFREAK.
זהו מצב די מגוכך היות וזה הפושרוד שמגיע עם ה-600PRO החשמלי.
הצורה לפתור את הבעייה היא ע"י קניית הפושרוד זנב של ה-600DFC ניטרו החדש- שם הפושרוד ארוך בס"מ אחד, וככה מספיק ארוך להשגת סט אפ טווח תנועה נכון בזנב

שלב אחרון, קיבוע הלויינים למקום

הלבשתי על האנטנות של הלויינים שרינק קשיח יחסית, ככה שהם לא יתכופפו עם הזמן

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90840&d=1369227757

מיקום הלויינים על המסוק:

ידע כללי- ללויינים של ספקטרום יש 2 אנטנות שיוצאות מכל צד שלהם, אבל רק השמאלית מביניהן היא באמת אנטנה, הימנית נקראת GROUND ELEMENT, אני לא מבין מה בדיוק היא עושה, אבל היא לא אנטנה
לכן בלויין שניצב לקרקע- החוט השמאלי מבין ה-2 (שהוא האנטנה) פונה למטה
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90844&d=1369227771

עוד לווין מוצב בצורה מאוזנת

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90845&d=1369227774


וזהו! המסוק מוכן!

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90842&d=1369227764

טיסה

בינתיים יצא לי לבצע רק 2 טיסות עם המסוק, אז עדיין אין לי יותר מידי מה לרשום עליו
למסוק יש כמות כוח יותר ממספקת, ויכול לבצע תקטוקים ללא שום הגבלה של כוח. הוא נשמע מאוד חלק באוויר, עם הסט אם הנוכחי כל טיסה נמשכה 5 דקות, ונשאר לי 3.7-3.8V בכל תא
אני מניח ברגע שאני אשחרר קצת את הרסן ואתחיל להתרגל אליו יותר- ולהתעלל בו יותר יהיה לי זמן של 4:30 דקות של טיסת 3D. עם ראש ה-DFC המסוק תופס מאיץ מהר מאוד ויכול לצבור מהירות מרשימה

IKON- רשמים על המערכת

אתחיל בזה שזוהי מערכת ה-FBL הראשונה שאני מכוון, וחוץ מכמה טיסות בודדות גם המסוק פלייברלס ראשון שאני מטיס
נתחיל בטוב- התוכנה של המערכת מאוד ידידותית ודי אינטואיטיבית ללמידה ולהפעלה, יש שם כמה רעיונות מאוד יפים שעוזרים לתהליך הכיוון.
המעבר ל-FBL הוא מדהים, במהלך תקתוקים על הצד המערכת שמרה על המסוק במקום בצורה מדהימה. מאפיין ה-SET LEVEL עבד לי יפה מאוד
והחזיר את המסוק מריחוף הפוך לריחוף ישר.
הכיוונים המוכנים מראש (presets) שיש במערכת מרשימים, היה כתוב בחוברת ההוראות של המערכת שהמסוק יהיה 95% מכוון איתם- וזה המצב. זה עדיין לא מושלם אבל זה מאוד קרוב.

דברים שלא אהבתי- יש מספר דברים לא מובנים בתוכנה, לדוגמא במסך שבו ממרכזים את הסרוואים, ומכוונים את טווח התנועה של הסייקליק ושל הקולקטיב (הפיטצ'). לא כתוב האם צריך לכוון שם את המגבלה המכאנית
או את הטווח במעלות שצריך, התשובה היא דרך אגב- שהכיוונים הם לטווח של המעלות:
כלאמר- בהגבלת הפיטצ' יש לכוון את הפיטצ' המקסימאלי שאתם רוצים (+12 -12 במקרה של ה-550)
בכיוון של הסייקליק- צריך לכוון 10 מעלות תנועה- הדבר לא רשום בשום מקום בתוכנה- שהיא גם חוברת ההוראות (בגלל שהמערכת לא מגיעה עם שום חוברת הוראות)
הסיבה לכך היא בגלל שכל ה-presets שיש בתוכנה מתסמכים על זה שטווח התנועה בסייקליק יהיה 10 מעלות לכל כיוון- אבל כדי לברר את זה הייתי צריך לחפור בפורומים בחו"ל.

מחשבות על המסוק

כמו כל המסוקים של אליין, הוא מסוק טוב בהחלט, אבל הוא לא מסוק מושלם.
הטוב:
זה מסוק שמגיע עם אלקט' טובה, בגלל החופה הגדולה שלו והבום של מסוק 600 הוא כמעט בדיוק באורך של הטירקס 600 (2 ס"מ פחות) דבר שנותן מסוק עם הרבה גודל באוויר.
אבל בלי המחיר של פאקים כפולים של 12 תאים כמו ב-600.
הוא חזק, יש לו מספיק כוח בשביל לא להיחנק בתקטוקים, גם בתקטוקים אלימים.
המכלולים במסוק הם ברמה גבוהה- גם במערכת הראש וגם בזנב כמעט שאין חופשים, ותהליך ההרכבה היה תענוג- הכל מתאים בצורה מושלמת
הרע:
אליין במקום לתכנן מסוק חדש פשוט זרקו עליו חלקים מה-600. מה שגורם למספר בעיות.
מרכז כובד אחורי- ניתן לפתרון ע"י התקנת הסוללה נמוך ומומלץ מגש סוללה אחר לצורך תמיכה טובה בסוללה
פושרוד זנב קצר מידי- ניתן לפתרון ע"י קניית פושרוד אחר של ה-600N DFC שהוא קצת ארוך יותר
יחס הנעה נמוך לזנב- בעייה מוזרה, ניתן לפתור ע"י חזרה ליחס הקודם - להחליף את גג"ש האוטורוטאציה והקורונה הקדמית

בסופו של דבר, מאוד נהניתי מהבנייה של המסוק, ביחס למחיר שלו זה נראה כעסקה טובה מאוד. ואני מצפה להתקדם הרבה איתו
אני מניח שבהמשך אולי אוסיף עוד רשמים מהטיסה, ביחד עם עוד קצת תיעוד.

אני מקווה שנהינתם מהסקירה, ושהיא תעזור לאנשים. אם יש לכם שאלות תשאלו, אין לי שום בעייה לענות ;)

הסוף!

silenser
22-05-2013, 14:24:14
כל הכבוד על העבודה!!!!!!!!!!!
אני גם בזמן הקרוב קונה 550......
לגבי CG , הבנתי שיש לו בעיה חריפה וצריך להרכיב את talon מתחת לבטריה + בטריה יותר כבדה . ואז הכל מסתדר.

סאונד בראש
22-05-2013, 15:34:15
יופי של סקירה

אני לא הייתי מרכיב את הטלון מתחת הסוללה
יש קצת שמועות על התחממות יתר :)

silenser
22-05-2013, 15:48:01
שמועות מאיפו? :) ברמה של ,מישו אמר פעם למישו....?

נולד לטוס
22-05-2013, 16:40:44
לא ברמה שבכל פוסט שני בחול על טאלון 90 מדברים על הבקר הזה שהוא דיי בעייתי
נשרפו כמה מהם ובעיות התחממות נפוצות

Roi Miron
22-05-2013, 16:43:18
כל הכבוד אלעד!!
ובתור אחד שראה את המסוק מקרוב - סחטיין על ההרכבה הנקייה!
הגיע הזמן שתחזור להטיס...

kondason
22-05-2013, 17:02:46
תודה רבה על הסקירה

silenser
22-05-2013, 18:20:48
לא ברמה שבכל פוסט שני בחול על טאלון 90 מדברים על הבקר הזה שהוא דיי בעייתי
נשרפו כמה מהם ובעיות התחממות נפוצות

אווווו....... עכשיו קראתי על Talon והוא לא רק מתחמם........ :eek:

Friman
22-05-2013, 18:34:27
סקירה יפה ומפורטת אלעד. תודה!

bendisar
22-05-2013, 18:58:18
זהו! סופסוף סיימתי את הסקירה, לכל מי שיש שאלות/מענות/טענות/הערות/הארות מוזמן לרשום


כל הכבוד על העבודה!!!!!!!!!!!
אני גם בזמן הקרוב קונה 550......
לגבי CG , הבנתי שיש לו בעיה חריפה וצריך להרקיב את talon מתחת לבטריה + בטריה יותר כבדה . ואז הכל מסתדר.

תודה רבה- לגבי בעיית מרכז הכובד- כשרשמת את התגובה הזאת עדיין לא הגעתי לזה- אבל תסתכל בגוף הסקירה ויש התייחסות להכל- וגם איך לפתור את הבעייה
את הבקר לא הייתי מרכיב מתחת למגש- גם בגלל שלא יהיה לו שם אוורור טוב וגם ככה אתה שם את הסוללה,הבקר והמנוע מאוד קרוב אחד לשני, אלה שלושת הרכיבים שמתחממים במסוק ולכן מומלץ להשאיר להם קצת אוורור
לסוללה כדאי לקחת את הכי כבד שאפשר במגבלות ההגיון


אווווו....... עכשיו קראתי על Talon והוא לא רק מתחמם........ :eek:

היו כמה דיווחים על זה שהם נשרפו, זה נוטה לקרות בעיקר במסוקי גובלין 500, אולי זה קשור לזה שזה מסוק שאין בו יותר מידי אוורור? לא יודע
הוא בהחלט מתחמם, יורד מטיסה חם. לא רותח אבל חם



כל הכבוד אלעד!!
ובתור אחד שראה את המסוק מקרוב - סחטיין על ההרכבה הנקייה!
הגיע הזמן שתחזור להטיס...


תודה רבה על הסקירה


סקירה יפה ומפורטת אלעד. תודה!


תודה רבה לכל המאחלים :)

צחי ניצני
22-05-2013, 19:34:20
סקירה נהדרת, היה ממש כיף לקרוא ולראות את התמונות המושקעות.
האם לא כדאי לאבטח (בדבק חם לדוגמא) את החיבורי סרוואים למערכת FBL?

silenser
22-05-2013, 19:38:49
סקירה נהדרת, היה ממש כיף לקרוא ולראות את התמונות המושקעות.
האם לא כדאי לאבטח (בדבק חם לדוגמא) את החיבורי סרוואים למערכת FBL?

תמיד כדאי לאבטח....! אבל אני משתמש בדבק ג׳ל של חברת סקוטצ׳......

צחי ניצני
22-05-2013, 20:07:14
תמיד כדאי לאבטח....! אבל אני משתמש בדבק ג׳ל של חברת סקוטצ׳......

אפשר קישור? כולל מקום מומלץ לרכישה?


Sent from my iPhone using Tapatalk

silenser
22-05-2013, 21:03:03
בבקשה....
http://multimedia.3m.com/mws/mediawebserver?QQQQQQzxIadQjtRQctRQQq&3rAMppppo-
יש את זה בכל חנות לציוד מסרדי, לדוגמה קרביץ או office depot. מחזיק חזק, ותמיד אפשר להוריד ללא בעיה.

Noam_ma
22-05-2013, 22:07:29
אחלה סקירה, עניינית ומעניית,תודה רבה!!! בהצלחה :)

dror_z
22-05-2013, 22:23:06
אלעד
אתה מקצועי ברמה אחרת
נכס לפורום ובכלל
יפה מאוד

kondason
22-05-2013, 23:32:12
איך הגדרת את הבקר?
כמהPWM?
כמה מעלות טיימינג

אטקין ש
23-05-2013, 07:43:04
בהחלט WOW !!! תודה לך......

bendisar
23-05-2013, 08:10:03
את החוטים עדיין לא איבטחתי מכיוון שהמסוק עדיין בשלבי סט אפ, אז עדיין אין לי מה לקבע אותם


איך הגדרת את הבקר?
כמהPWM?
כמה מעלות טיימינג

בעקרון הרבה מההגדרות מגיעות עם הבקר. חיברתי אותו למחשב ווידאתי.
PWM- 12KHZ
טיימינג אני חושב 5 מעלות (זה על MEDIUM)
הגדרתי גוברנר ל-2300 2400 ו-2500RPM

shlomiv10
23-05-2013, 09:38:21
סקירה מקצועית בהחלט הכי אהבתי זה את הטיפים והפתרונות כל הכבוד.

נולד לטוס
23-05-2013, 10:02:03
אין מה לומר תמיד סופר מקצועי ורמת בניה ותחזוקה מושלמת
כרגיל המסוקים שלך מתוקתקים בדיוק ובחכמה.
תתחדש גבר

silenser
29-05-2013, 17:22:57
היום גם התחדשתי ב550, הקיט הגיע משודרג בגיר ראשי שחור וכל המכלולי זנב שחורים.....

paylot
31-05-2013, 06:41:20
סקירה תורמת מאוד לחסרי ידע בבניה כל הכבוד

ערן אפרייאט
31-05-2013, 09:06:31
יפה מאוד.. תתחדשו!
לגבי הסוקר:
1. הייתי ממליץ לך מאוד! לאבטח את החוטים הנכנסים אל המערכת FBL שלך.
2. הפוש-רוד זנב קרבון שלך נראה כאילו פיתח בטן ( תבדוק את גובה המוליך שלו על המייצב גובה יתכן והוא גבוה מדי או שכל הפוש-רוד ארוך מדי )
3. החלק המתכתי הכסוף שעליו נתפסת החופה ( צד שמאל של המסוק עליון ) נראה מוברג קצת עקום.. תבדוק שלא יטחן לך את הבורג
עשית עבודה נפלאה - תהנה!! :-)

bendisar
31-05-2013, 09:40:06
יפה מאוד.. תתחדשו!
לגבי הסוקר:
1. הייתי ממליץ לך מאוד! לאבטח את החוטים הנכנסים אל המערכת FBL שלך.
2. הפוש-רוד זנב קרבון שלך נראה כאילו פיתח בטן ( תבדוק את גובה המוליך שלו על המייצב גובה יתכן והוא גבוה מדי או שכל הפוש-רוד ארוך מדי )
3. החלק המתכתי הכסוף שעליו נתפסת החופה ( צד שמאל של המסוק עליון ) נראה מוברג קצת עקום.. תבדוק שלא יטחן לך את הבורג
עשית עבודה נפלאה - תהנה!! :-)

תודה רבה :)

המצלמה שאני מצלם איתה (Canon PowerSHot Sx120IS) גורמת לעיוות אופטי קל בתמונות שלה, אני מניח שזה קשור לזה שזו מצלמה קטנה בעלת זום אופטי גדול, ככה שההקרבה היא עיוותים אופטיים של התמונה- דבר שגורם לעיוות של קווים ישרים
לכן חלק מהדברים נראים קצת מעוותים

1. לגבי איבטוח החוטים למערכת- ייעשה, הסיבה היחידה שלא אובטחו היא בגלל שהיו טיסות מבחן ועדיין הייתי צריך לכוון את הבקר
2. הפושרוד אמנם בעל בטן, אבל מדובר בסטייה אפסית, שנגרמת בגלל המוביל מפלסטיק שקצת נמוך מידי וככה דוחף את הפושרוד קצת למטה . המנגנון עדיין זז בצורה חלקה לגמרי אבל אני מניח שאני אפרק אותו ואעבוד עליו קצת עם הדרמל כדי לתקן את זה
בתמונה זה נראה הרבה יותר גרוע בגלל העיוותים של המצלמה
3.בקשר ל עמודי מתכת עליהם נתפסת החופה- רק נראה עקום בתמונות, בפועל ישר כפלס :)

תודה על הביקורת ותודה לכולם

galelyakim
31-05-2013, 09:40:33
סקירה ברמה גבוהה, כל הכבוד באמת.

שאלה על האייקון, האם בזמן הפעלה של המערכת יש לך אור לד אדום 3 פעמים ברצף כל פעם?(כתוב Active setup)??

bendisar
31-05-2013, 10:33:53
סקירה ברמה גבוהה, כל הכבוד באמת.

שאלה על האייקון, האם בזמן הפעלה של המערכת יש לך אור לד אדום 3 פעמים ברצף כל פעם?(כתוב Active setup)??

הלד של ה-ACTIVE SETUP, כשמו כן הוא, הוא מראה לך איזה מהסט אפים שמתוכנתים באייקון פעיל כרגע

הרי באיקון יש אפשרות לתכנת 3 סט אפים שונים ואצלי בשלט (JR9303) מחליפים ביניהם ע"י המתג 3 מצבים של ערוץ AUX2

הלד מהבהב בצורה שמעידה על איזה סט אפ אתה עובד כרגע
עם הלד מהבהב פעם אחת- אתה כרגע כל סט אפ מס 1 (מסומן בתוכנה כ-DEFAULT)
לד מהבהב פעמיים- סט אפ מספר 2
לד מהבהב 3 פעמים (כמו אצלך) כלומר שהמסוק נמצא כרגע בסט אפ מס' 3