צפייה בגרסה מלאה : עזרה! מחפש cg של טיסן megafly של חברת vq model
Gurtsur
26-05-2013, 22:44:21
אבדתי את החוברת ואני מחפש מרכז כובד של הדגם הזה
תודה מראש לעוזרים ...
flatspin
27-05-2013, 17:53:19
היות ולטיסן הזה יש כנף מלבנית, קבע את נקודת מרכז הכובד (CG) במרחק 28% של אורך המיתר, משפת ההתקפה לאחור.
זוהי נקודת פתיחה אופטימלית. ממנה תוכל אחר כך להסיט את מרכז הכובד קדימה או אחורנית, בהתאם לתכונות הטיסה שאתה מבקש.
Gurtsur
27-05-2013, 18:46:23
זאת אומרת ?
מיתר ? מה למדוד ?
אורך כנף 150 ס"מ. רוחב 27.5 סמ
ואם אפשר הסבר לעניין תכונות הטיסה
תודה...
flatspin
27-05-2013, 19:56:28
28% ממיתר כנף באורך 275 מ"מ, זה 77 מ"מ. כלומר עליך למדוד ולסמן נקודה בשני צידי הגוף, במרחק של 77 מ"מ משפת ההתקפה לאחור. זהו המקום אליו אתה צריך לאזן את הטיסן, ע"י הזזת הסוללה ו/או הוספת משקולות בחרטום או בזנב, הכל לפי המקרה.
לא ברור לי למה אתה מתכוון בשאלתך לענין תכונות טיסה. בגדול, 28% זו נקודת פתיחה המציינת יציבות טובה של הטיסן וחוסכת לך הפתעות בגין מרכז כובד אחורי מידי.
oshram
28-05-2013, 01:13:33
היות ולטיסן הזה יש כנף מלבנית, קבע את נקודת מרכז הכובד (CG) במרחק 28% של אורך המיתר, משפת ההתקפה לאחור.
זוהי נקודת פתיחה אופטימלית. ממנה תוכל אחר כך להסיט את מרכז הכובד קדימה או אחורנית, בהתאם לתכונות הטיסה שאתה מבקש.
היי גדעון:)
האם הנוסחה הנ"ל שהצגת למציאת נקודת ה-CG
תקפה אך ורק לטיסנים בעלי כנף מלבנית.:confused:
flatspin
28-05-2013, 11:38:58
28% של אורך המיתר הוא נתון מומלץ, באין נתון אחר של היצרן. מנקודה זו ניתן לנוע קדימה או אחורנית, בהתאם לאופי וסגנון הטיסה המתאים לטיסן ולמטיס.
בכנף מלבנית אין בעיה, מאחר ואיננה טרפזית ולכל אורכה גודל המיתר אחיד.
לכנפיים טרפזיות ו/או משוכות, לאחור או לפנים (יש דבר כזה) יש נוסחאות ספציפיות, הלוקחות את כל הנתונים הייחודיים בחשבון, אבל גם שם החישוב מתבסס על אותו אחוז מהמיתר. אלא אם כן ידוע לך מראש שאתה מעונין באחוז שונה.
Gurtsur
28-05-2013, 12:27:18
כתבת בתשובה למעלה "זוהי נקודת פתיחה אופטימלית. ממנה תוכל אחר כך להסיט את מרכז הכובד קדימה או אחורנית, בהתאם לתכונות הטיסה שאתה מבקש. "
אשמח להסבר ... במיוחד על החלק שעוסק בתזוזה בהתאם לתכונות הטיסה
ותודה שוב על העזרה ...
flatspin
28-05-2013, 12:43:22
אתה יכול לשנות את מיקום מרכז הכובד בשתי דרכים מקובלות: האחת, לשנות את מיקום הסוללה לפנים או לאחור בחלל הפנימי של גוף הטיסן, ובכך להשפיע על מיקום מרכז הכובד. אפשרות שניה, בדרך כלל אם הזזת הסוללה אינה מספיקה, או שכלל אינה ניתנת להזזה, להדביק משקולת מתאימה ליד צלע האש או בזנב, לפי המקרה.
לענין תכונות טיסה, לטריינרים מומלץ מרכז כובד קדמי, לשיפור היציבות. לטיסני 3D מומלץ מרכז כובד אחורי (במידה ולא מוגזם) לשיפור תכונות ריחוף, אבל כמובן זה בא על חשבון היציבות. לטיסני סקייל, לפי המקרה, יש ביניהם יותר יציבים ופחות, לפי דגם המטוס הספציפי.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.