התחברות

צפייה בגרסה מלאה : הציפוי של הלהבים-מותר לקלוף אותו?



roni
05-03-2009, 06:07:24
שלום לכולם,
אחרי נגיעה יחסית קלה בקרקע :( הציפוי הפלסטיק של הלהבים של ה-BLADE 400 התרומם עם סדק,
בקצוות. חתכתי יפה עד הפס הסימון והתגלה העץ מתחת. האם אפשר להטיס כך או כדאי לקלוף את הכל?
יש סימטריות בקילוף בין 2 הקצוות.

תודה ויום טוב

רוני

mosheg
05-03-2009, 06:14:09
אם הציפוי נתלש רק בקצה במידה שווה בשני הצדדים תשאיר כך ותמשיך לנצל את הלהבים ואל תקלף השאר. רצוי אפילו לשפוך קצת צינו בקצוות במידה שווה

דניאל דקל
05-03-2009, 07:04:24
ניצול שרשור

היכן ניתן להשיג שרינק רחב שיתאים ללהבים?

wind556
05-03-2009, 09:41:50
תקלף את כל הציפוי ללא חשש

שרינק ללהבים? זה ישקול טונות.......

AMIR
05-03-2009, 09:47:29
תבדוק להן איזון!
אם הן מאוזנות תשאיר ככה ומתשיך להטיס עד שיגיע זמנן!
אם הו לא מאוזנות? תאזן אותן ותמשיך להטיס!

lior_bar_ami
05-03-2009, 10:04:59
תקלף את כל הציפוי ללא חשש

שרינק ללהבים? זה ישקול טונות.......

המלצה ממש לא טובה...
הציפוי הוא מה ששומר על הלהבים בלי להתפרק,
בהתקלף הציפוי חוזקה המבני של הלהב נחלש משמעותית.
חברים נא לא להמליץ דברים כאלו מסוכנים אני מזכיר לכם - מדובר במסוקים (!!!), כלים שאנשים כבר נהרגו מהם (!!!), ממליץ לך בחום להחליף להבים אם הפגיעה היא רצינית ברמה של לקלף את כל הציפוי ו/או יציאה מאיזון - כמו כן אם הפגיעה היא מינורית (!!!) ובקצה ניתן לטפטף מעט CA על מנת למנוע המשך התקלפות הציפוי.
בכל מקרה החלפה תהיה הפתרון הטוב בכל מקרה של פגיעה, ובכל מקרה ההמלצה שלי.

נועם ג
05-03-2009, 10:27:10
אם אתה מתחיל ומרבה לשבור להבים..
ישנם סטים של 10 להבים באיזה 20 דולר או 30 דולר באיביי

מחיר שיגרום לך לא לחשוב על לתקן את הלהב אפילו
בהצלחה

wind556
05-03-2009, 12:27:22
קילפתי והטסתי אין ספור להבים בתקופת הBELT CP
מעולם לא היתה בעייה או קרוב לבעייה
להטיס עם ציפוי פגום הרבה פחות בריא,כי הוא יכול להיפתח באויר,מה שכמעט וודאי שהמסוק יתרסק בעקבות זה
צריך כמובן לבדוק היטב אחרי הקילוף אם רק הציפוי נפגע או גם העץ
במקרה של פגיעה או פגם כלשהו בעץ עדיף לזרוק את הלהב
ליאור,בדרך כלל מי שמטיס עם להבי עץ לא עושה תרגילים מעמיסים, אלו המטיסים הכי רגועים.
יש צדק בדבריך אילו היתה כוונה להטסה אגרסיבית, אבל בריחופים + קצת יותר להבי העץ מחזיקים יופי ללא ציפוי (מנסיון רב ביותר עם זה)

roni
05-03-2009, 13:09:48
מה זה צינו? האם הכוונה לדבק 3 שניות?

מה זה CA?

תודה לכל המשיבים!

רוני

lior_bar_ami
05-03-2009, 16:35:44
קילפתי והטסתי אין ספור להבים בתקופת הBELT CP
מעולם לא היתה בעייה או קרוב לבעייה
להטיס עם ציפוי פגום הרבה פחות בריא,כי הוא יכול להיפתח באויר,מה שכמעט וודאי שהמסוק יתרסק בעקבות זה
צריך כמובן לבדוק היטב אחרי הקילוף אם רק הציפוי נפגע או גם העץ
במקרה של פגיעה או פגם כלשהו בעץ עדיף לזרוק את הלהב
ליאור,בדרך כלל מי שמטיס עם להבי עץ לא עושה תרגילים מעמיסים, אלו המטיסים הכי רגועים.
יש צדק בדבריך אילו היתה כוונה להטסה אגרסיבית, אבל בריחופים + קצת יותר להבי העץ מחזיקים יופי ללא ציפוי (מנסיון רב ביותר עם זה)

עודד ניסיון של אדם אחד אינה סטטיסטיקה מבוססת,
אינך יודע מה מצב הלהב ומה ה"טראומה" שגרמה לציפוי להתקלף.
לך יש ניסיון טוב עם להטיס ללא ציפוי אין זה או שזו צורת הטסה נכונה או בטיחותית - זה לא.
הנחת ההטסה הרגועה של הבחור לדעתי לפחות היא שגוייה, אני חייב להגיד לך שאתה מפתיע אותי,
ניסיון החלצות של מטיס מתחיל ופתיחה של קולקטיב מלא ממצב נפילה יכול להעמיס את הלהבים בצורה די רצינית...
כמו שאמרתי - להב שנפגעה, להחליף!!
זו בדיוק הסיבה שמטיסים מתחילים בוחרים בלהבי עץ, המחיר שלהם הוא אפסי - במיוחד אם נשווה אותו למחיר פיצויים/אישפוז של בן אדם פצוע, מ-ס-ו-כ-ן.

רוני:
CA הינו קיצור CyanoAcrylate, ובקיצור "עברי" - ציאנו.
וכן, מדובר בדבק שלרוב מכונה: "דבק מהיר", "דבק 3 שניות", "סופר-גלו" ועוד כאלו שמות.

דניאל דקל
05-03-2009, 19:04:02
עודד, התכוונתי לאותו השרינק בו עטופים הלהבים מלכתחילה
מן הסתם זה אינו שרינק סטנדרטי שמשתמשים בחשמל...

במקום לנסות לתקן את הציפוי או לקלף אותו (מסוכן לדעתי, השרינק שומר על חלקי עץ סוררים שלא
יעופו) הכי טוב לדעתי לשים שרינק חדש על הלהב,במידה ואין בה סדקים מסוכנים...