PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! ויסות מנוע O.S 46 חדש



idan69
01-06-2013, 09:12:45
קניתי מנוע חדש ואני צריך עזרה או הדרכה כיצד לוסת אותו

בעיקרון הרצתי אותו וויסתתי את סיכת הדלק למצב שהמנוע עוד יפה(לא נגעתי בסיכת תחתונה של האוויר)
אתמול בטיסה ראשונה היו לי הרבה קטים למנוע
על הקרקע הכל עבד יפה אבל ברגע שעליתי לאוויר קיבלתי קט מנוע

כניראה שלא וויסתתי כמו שצריך... מישהו יכל לעזור

חשוב להדגיש שהמנוע חדש וחוץ מכוון סיכה דלק לא נגעתי בשום דבר


תודה רבה לעוזרים

tav31
01-06-2013, 09:34:13
אתה צריך לפתוח קצת את הסיכה כדי שהמנוע יהיה יותר עשיר (לסובב נגד כיוון השעון)

idan69
01-06-2013, 12:20:59
פתחתי קצת את הסיכה..

אמרו לי שצריך לפתוח עד הסוף להרצה אבל שעשיתי זאת המנוע הפול מצערת היה נחנק עד לכיבוי

אני אמור לגעת בוויסות אוויר?

tamos
01-06-2013, 13:37:52
בסלד מקסימלי איך המנוע מתנהג?
תשמע פתח את הספר שקיבלת עם המנוע יש אם אני זוכר נכון מצבים שקורים למנוע ואיך לכוון.
אם אין יש באינטרנט.
אצלי במנוע כמו שלך לא נגעתי בסיכה הנגדית, רק בראשית.

idan69
01-06-2013, 13:43:46
יש לי את הספר אבל אני לא כזה מבין מה בדיוק רוצים ממני כזה לא בדיוק אנגלית שאני מבין

בוא תספר לי בקצרה איך ביצעת את ההרצה אצלך מהתחלה

1.כמה סיכה לסובב
2. כמה זמן להריץ את המנוע ואבל איזה מצב אל המצערת להיות
3.לאחר ההרצה באיזה מצב להשאיר את הסיכה.

תודה רבה

smoothlander
02-06-2013, 23:08:36
עידן, בחרת מנוע מיצרן מעולה. יש כמה דגמים של מנועי OS 46, לא ציינת איזה יש לך. כל מנועי OS מופיעים בקישור הבא ושם גם המדריכים הכתובים:
http://www.osengines.com/engines-airplane/
כשהרצתי את מנועי ה-OS שלי, לא מצאתי צורך לגעת בסיכה הנגדית, אבל מכיוון שכבר ביצעת שינויים אז התהליך הוא כלהלן וכל טיסנאי מבצע אותו לפי הסדר האהוב עליו:
1) זהה את הסיכה הראשית וסגור אותה עד הסוף בעדינות לא להדק מעבר למגבלות התבריג. פתח חזרה שני סיבובים.
2) זהה את הסיכה הנגדית, לרוב היא מיושמת כבורג בקרבורטור עצמו. סגור אותה באמצעות מברג מתאים, שוב בלי להדק מעבר לנדרש ופתח חזרה סיבוב וחצי.
3) התנע את המנוע ובדוק סל"ד סרק יציב. במצב של ירידה הדרגתית בסל"ד, סגור את הסיכה הנגדית שמינית סיבוב ובדוק שוב. במצב של עליה מהירה בסל"ד שמסתיימת בקאט, פתח שמינית סיבוב ובדוק שוב. חזור לפי הצורך עד שאתה משיג סל"ד סרק יציב.
4) העבר מצערת לפתיחה מלאה. לטובת הרצה המנוע צריך לעבוד בתערובת "עשירה" בדלק ולכן עליך לא לאפשר לו להגיע לסל"ד מקסימלי, זאת בעזרת הסיכה הראשית. במידה והמנוע "צועק" פתח את הסיכה הנגדית עד שהמנוע מגמגם וסגור חזרה כמה "קליקים" עד שתגיע לסל"ד שיאפשר לך לטיסה בטוחה.
5) העבר המצערת ממצב של סרק למצב מלא במהירות. במידה והמנוע מגמגם וכבה, סגור מעט את הסיכה הנגדית. במידה והמנוע כבה מיידית, פתח מעט את הסיכה הנגדית (בדומה לכיוון סל"ד הסרק בשלב 3)

אני נוהג לאפשר למנוע לשתות שני מיכלים על הקרקע בתערובת מאוד עשירה- מנוע מגמגם כמו מנוע 4 פעימות ולאחר מכן לסגור מעט סיכה ראשית ולטוס בתערובת עשירה שני מיכלים נוספים. משם אני מתחיל לסגור סיכה בהדרגתיות עד סיום הגלון הראשון- רק אז אני סוגר לניצול מלוא כוח המנוע. זה תמיד עבד טוב בשבילי. את מנועי OS שלי אני מניע ביד ללא סטסטר בקלות.

זה על קצה המזלג ובכל מקרה, חשוב שתבין את התפעול של כיווני המנוע ותבצע את הדברים בצורה מסודרת כדי שלא תגרום נזק למנוע, לטיסן, לעצמך או לסובבים אותך.
במידה ומי מהמושגים לא מוכר לך, או שאתה מעוניין במידע נוסף, אתה מוזמן להתקשר 054-2822500.
בהצלחה!

AvSa
02-06-2013, 23:29:58
לפני הכל אתה חייב לבחור פרופ איכותי ומתאים במידותיו למנוע. ואז תוכל גם לוודא את ביצועי המנוע עם מד סל"ד.

הסיכה הנגדית במנועים שאני מכיר משמשת לכיוון התערובת בטורים הנמוכים בלבד. וכשהיא מכוונת כהלכה היא משפיעה רק כשהקרבורטור ברבע האחרון ומטה.

מכוונים אותה רק אחרי שמכוונים את הסיכה הראשית. וכשהקרבורטור במצב של טורים נמוכים להשגת עבודה "עגולה".

את הסיכה הראשית אני מכוון לצווחה טובה כשהמנוע מכוון כלפי מעלה לפחות ל-10 שניות ללא קאט ואז פותח כמה קליקים להעשרת התערובת, שמירה על המנוע, ביטוח מקאטים ומזל...

AvSa
03-06-2013, 00:33:31
אגב, כשהסיכה הנגדית מכוונת כהלכה ההחשה של המנוע מטורים נמוכים ובינוניים טובה בהרבה.

flatspin
03-06-2013, 17:15:33
על אף שהכל נכון, לדעתי השואל לא מכיל דבר וחצי דבר ממה שאתם מנסים להסביר לו. לכשיכיר את המנוע ולאחר שירכוש נסיון, יוכל להבין את ההנחיות.
ולשואל, אם ברצונך לשמור על המנוע שלך, כדאי לך מאד להכיר טיסנאי מנוסה, הבקי בהרצת מנועים ולבקש ממנו שיעשה עבורך את ההרצה הנכונה, תוך שהוא מסביר לך בכל שלב את זיהוי חלקי המנוע ואופן כיוון הסיכות. הוא גם יסביר לך איך לשמור על המנוע בהמשך, לרבות איך לשמור על אצבעותיך שלמות.

smoothlander
03-06-2013, 22:31:25
+1

idan69
05-06-2013, 06:32:38
תודה רבה לכל העוזרים!
אני יקפוץ למנחת בשבת ויבקש עזרה מהחברים בשטח
כך שלא יעשה שגיעות וגם אלמד לפעם הבאה!

שוב תודה!!

danoneyal
15-07-2013, 23:12:31
אם אתה באזור הצפון אתה מוזמן לבוא נסייע לך בכיף


קניתי מנוע חדש ואני צריך עזרה או הדרכה כיצד לוסת אותו

בעיקרון הרצתי אותו וויסתתי את סיכת הדלק למצב שהמנוע עוד יפה(לא נגעתי בסיכת תחתונה של האוויר)
אתמול בטיסה ראשונה היו לי הרבה קטים למנוע
על הקרקע הכל עבד יפה אבל ברגע שעליתי לאוויר קיבלתי קט מנוע

כניראה שלא וויסתתי כמו שצריך... מישהו יכל לעזור

חשוב להדגיש שהמנוע חדש וחוץ מכוון סיכה דלק לא נגעתי בשום דבר


תודה רבה לעוזרים