צפייה בגרסה מלאה : עזרה! כיוון סיכת התערובת בהתקנת מיכל דלק בעייתית
noam_h
11-06-2013, 20:35:19
שלום,
היום הייתי כמה שעות בבית אריה ולא הצלחתי לכוון את המנוע כמו שצריך. מדובר ב- OS 95 AX, עם משאבת פרי, שמותקן כמעט הפוך.
אם הסיכה פתוחה מידי, קשה למנוע להחיש. הוא מוציא הרבה עשן ולפעמים מצליח להגיע לסל"ד הגבוה ולפעמים נכבה.
אם אני סוגר את הסיכה, ההחשה מעולה, אבל רק מחצי מצערת ומעלה. מתחת לזה המנוע לא מחזיק ונכבה.
לא הצלחתי למצוא את הנקודה המדויקת שמנוע יעבוד סביר למרות שניסיתי הרבה, עם הרבה סבלנות.
אני מפחד שלא ניתן לכוון את המנוע בהתקנה הנוכחית, ואני אסביר:
מדובר בטיסן שמיועד לטיסה מדויקת ולכן מי שבנה אותו שם את מיכל הדלק ב- CG. זה יוצר 2 בעיות: המיכל רחוק מהמנוע, ונמצא מעל הקרבורטור.
בעבר היה על הטיסן מנוע MVVS .91 עם משאבת פרי וטיון-פיפ ארוך. היה קשה לכוון (כי צריך גם למצוא את אורך הטיון המתאים), אבל בסוף הצלחתי.
ה- MVVS הלך אז החלפתי אותו ב- OS עם משאבת פרי ואגזוז רגיל, ועכשיו אני לא מצליח לכוון.
מה כדאי לעשות?
כדאי להישאר עם ה- OS, לבטל את משאבת הדלק ולהזיז את המיכל קדימה, או שיש סיכוי שאיזה גורו מנועים יצליח לכוון את המנוע כמו שהוא עכשיו?
זה הגיוני שה- MVVS הסתדר עם המיקום הגרוע של מיכל הדלק וה- OS לא?
שמתי לב אגב, שלמרות משאבת הפרי דלק מטפטף מהקרבורטור.
Himel
11-06-2013, 20:56:00
ניסית סיכה נגדית? נשמע כמו בעיה של סיכה נגדית לטעמי...
noam_h
11-06-2013, 21:04:09
כל מה שכתבתי זה על הסיכה הנגדית (כתבתי סיכת תערובת כי במנוע הזה היא כבר לא נגדית- היא באותו צד של הראשית).
flatspin
11-06-2013, 21:33:39
במידה ואין בעיות מבניות, ואני מניח שאין, הבעיה כפי שאני מבין אותה, נמצאת בכיוון הסיכות. יש השפעה הדדית של הסיכות זו על זו. לכן לא מספיק לכוון את הראשית או המשנית בלבד, אלא לבדוק ולתאם שוב ושוב את מצבי המצערת הפתוחה לרווחה, מצב ביניים וסרק, עד קבלת התוצאה הרצויה.
noam_h
11-06-2013, 21:44:20
מה הכוונה בעיות מבניות? יש בעיה בכך שמיכל הדלק נמצא מעל הקרבורטור שאני חושש משפיעה על האפשרות לכוון.
edgarfov
12-06-2013, 08:15:35
מה המרחק של המיכל מהמנוע? אולי לא צריך משאבה. אצלי יושב על מנוע ארבע פעימות 125 מיכל דלק שנימצא גם מעל קרבורטור והחלק האחורי שלו ממש על מוט הכנף. גילוי נאות
אני לא טס מדויק אני בעיקר משתולל אבל המנוע לטעמי עובד יפה בכל מצבי המצערת. ולקח קצת זמן לכוון סיכות שישב "בול".
א.
TazmanianDevil
12-06-2013, 12:00:24
מיקום המיכל ובעיות מבניות של המערכת לא רלוונטי כי יש לך משאבת פרי, כלומר אתה יכול לשים את המיכל בכנף וזה לא אמור להשפיע כלל, או אפילו בזנב, בשביל זה המשאבה.
אם המשאבה שלך היא משאבה המונעת על ידי ויברציות של המנוע, בדוק אם היא ממוקמת נכון וכוון אותה, יש אפשרות לכוון אותה על ידי סיבוב בורג, או בעצם שניים, אחד אתה סוגר ואת השני אתה פותח.
אם היא על ידי הואקום של המנוע כלומר יוצא צינור מהבאק פלייט למשאבה, בדוק את תקינותו וראה שאין דליפה משם, גם המשאבה הזו מצריכה כיוון.
הכיוון של מנועים עם משאבות מסוג זה, הן קודם כיוון המנוע על הקרקע, על ידי סיכות המנוע, ולאחר מכן אתה מטיס ובאוויר אתה צריך לראות אם הוא עני או עשיר ועל ידי זה לסגור או לפתוח את המשאבה עצמה.
זו המון התעסקות והמון סובלנות.
בהצלחה,
Boaz Barnea
12-06-2013, 12:20:14
סיכה רגישה = לחץ משאבה גבוה
סיכה שאינה רגישה = לחץ משאבה נמוך מדי
1-לכוון סרק + משאבה
2-לכוון מקס, סלד + לכוון שוב המשאבה
לעבוד על פי ההוראות של המשאבה (לא לנחש)
3- להחליף הפלג ל-F
בהצלחה
noam_h
13-06-2013, 00:17:46
אני אענה לכולם.
פתח המיכל נמצא בערך 30 ס"מ מהקרבורטור. הצינוריות יותר ארוכות כי אמור להיות קאול וצריך שתהיה גישה אליהם. הפעלתי את המנוע בהתחלה בלי המשאבה ובלי לכוון, והוא עבד על הקרקע (לא אופטימאלי), אבל לא רציתי לקבל איזה הפתעה באוויר.
המשאבה היא VP-30, שעובדת על הוואקום של המנוע. אי אפשר היה לעלות לאוויר במצב של המנוע, אלא אם הייתי טס כל הזמן בפול מנוע ונוחת בקאט.
מה שכן, וזאת כנראה הטעות שלי, לא נגעתי בכלל בכיוון של המשאבה וכנראה שלחץ המשאבה נמוך מידי. הנחתי שהיא מכוונת כי ככה היא עבדה עם המנוע הקודם. כנראה שיש הבדל גדול בין המנועים...
אגב, ההוראות של המשאבה ממש מצ'וקמקות- לסגור את הבורג במשאבה כדי לתת למנוע להיות עשיר, ואז לסגור את הסיכה הראשית כדי להגיע לסל"ד האופטימאלי. זהו.
ראיתי ב- RCU שאנשים אמרו להחליף ב- OS 95 לפלג F, אבל זה נראה לי הדבר האחרון שאני אעשה. אתה ניסית את זה?
Boaz Barnea
13-06-2013, 00:21:40
בדרך כלל פלג F פותר את רוב הבעיות
אם לא תעבור 10.000 סלד הכל יהיה בסדר
לענין הדלק: רצוי 15% הלי של מורגן
haimgil
13-06-2013, 22:16:32
תבוא בשבת לבית אריה בבוקר ונעשה לך טיפול גורו.רצוי גם פלג ספייר מס A5 עדיף אבל גם 8 יעשה את העבודה
אמר לי חבר שהיית יום רביעי עם אני לא טועה והתפחלצת שם.תבוא בשבת
noam_h
13-06-2013, 23:23:10
תבוא בשבת לבית אריה בבוקר ונעשה לך טיפול גורו.רצוי גם פלג ספייר מס A5 עדיף אבל גם 8 יעשה את העבודה
אמר לי חבר שהיית יום רביעי עם אני לא טועה והתפחלצת שם.תבוא בשבת
הייתי בשלישי ודי השתגעתי. כל החשמליים שם מטיסים ונחים ורק אני עובד.
תודה על ההזמנה, אבל אני שומר שבת אז לא שייך. אתה לא נמצא בשישי?
Boaz Barnea
13-06-2013, 23:32:53
תבוא לקוביה באלישמע שישי אחה"צ משעה 3 ונוציא לך את העז:)
noam_h
15-06-2013, 23:10:25
תודה רבה לבועז שעזר לי המנוע (כולל בדיקה באוויר)
Boaz Barnea
16-06-2013, 08:25:02
שמחתי לעזור ונהנתי להיזכר בטאי ג'י אשר ליווה אותנו בנאמנות במשך שנים רבות
במידה ותחליף דלק לסוג אחר ידרש כיוון מחודש:
למשל אם תעלה מ-5% ל-10% יש לפתוח הסיכה הראשית מעט
כל שנותר לך הוא להטיס להנות ולתרגל הרבה שעות
בהצלחה
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.