צפייה בגרסה מלאה : שאלה בעיה בהפעלת מנועים בנאזה
שלום לחברי הפורום,
יש לי בעיה שהפכתי כבר את הכל ולא מצליח למצוא פתרון..... :mad:
הבעיה - המנועים לא עובדים כאשר מנסים להפעיל אותם....
סט-אפ:
שלדה TBS Discovery
בקרים, מנועים (http://www.rctimer.com/index.php?gOo=goods_details.dwt&goodsid=786&productname=) - סט של RCTimer - SK30A & SM450 V2 Black/Red Quadrotor
מייצב - DJI NAZA M+GPS גרסה 1
מקלט V8FR-II- FRSky (http://www.frsky-rc.com/ShowProducts.asp?id=125)
שלט פוטאבה 9CAP
Naza-M Assistant Software v2.12
Fimeware 3.12
התקנה ודברים שניסית:
1. בדקתי ביינד בין המקלט והמשדר (עשיתי ביינד חד כיווני \ גם ניסיתי דו כיווני)
2. קליברציה נעשתה על פי ההוראות.
3. קליברציה בנפרד רק למנועים, כלומר חיברתי ישירות לערוץ 3 במקלט ובדקתי מנוע מנוע.
4. NOR \ REV נבדק ונעשה על פי ההוראות.
5. בחירת סוג המקלט Tradition בתוכנת NAZA, משום מה כאשר בוחרים PPM ומחברים רק כבל אחד בין ה - U לבין ערוץ 1 במקלט, זה לא עובד.
6. Motor Idle Speed בחרתי בממולץ ואפילו ניסיתי לשנות לגבוהה.
7. Cut of type - intelligent
8. End point - הכל 100% חוץ מערוץ 5 ששינתי ל 61%
9. X1/X2 כרגע לא מחוברים בכלל, כלומר אין לי IOC
10. ניסיתי גם לעבוד עם Naza-M Assistant Software v1.18
11. ניסיתי להפעיל את המנועים בדיוק לפי ההוראות עם הסטיקים לכיוונים שונים בדיוק כמו שרשום.
כלום, מת, המנועים לא עובדים, נאדה !!!!
למישהו יש רעיון !??? מישהו נתקל בבעיה דומה ??? please :confused::confused::confused:
תודה,
אופיר
sohos
27-06-2013, 22:16:01
צריכים לדרוך אותו לפני
סטיק ימין שמאלה למטה
סטיק שמאל ימינה למטה
ניסתי את כל הדריכות האפשריות לפי ההוראת בדיוק זה נקרא csc
Combination Stick Command
guy1a
27-06-2013, 23:06:00
זה עבד פעם ?
יש מצב שהבקרים לא מתאימים.
האם יש איתחול מלא שלהם ?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
asafh1
28-06-2013, 06:16:23
שים לב , העם אתה מקבל את צליל דריכת המנועים כאשר אתה מחבר את הסוללה ?
אם לא (וכנראה שלא) אתה צריך לספק מתח למנועים לפני שאתה מחמש את ה NAZA .
גיא - זה פעם ראשונה. הרכבתי את הכל וקינפגתי.
הבקרים באים ביחד עם המנועים כסט מ RCTimer. ליאור מהפורום כאן קנה בדיוק את אותו סט והכל עובד אצלו.
ברגע שאני מחבר את הסוללה, יש צפצוף אחד שמראה שהבקרים מקבלים מתח, אבל אין את צפצופי האתחול כמו שבדרך כלל יש כאשר מרכיבים מנוע חשמלי לטיסן.
ברגע שעיתי calibration בנפרד למנועים, היה את כל הצפצופים והמנועים עבדו. חיברתי כל בקר ומנוע בנפרד לערוץ 3, ישירות למקלט (כמובן שזה עוקף את הנאזה).
אסף - מה זה אומר, שבכל פעם שאני מפעיל את הרחפן אני צריך לספק מתח למנועים ורק אחרי זה לנאזה VU ?
למה זה אמור לקרות ?
תודה על רבה על העזרה,
אופיר
תגיד, ווידאת שהבקרים שלך הם OPTO , כלומר, בלי BEC? הנאזה מספק מתח לבקרים. אם מדובר בבקרים שהם עם BEC (המקוריים של DJI הם ללא) אתה צריך לבצע שינוי בקונקטור של הבקר לפני החיבור לנאזה.
asafh1
28-06-2013, 15:39:34
קודם כל אני צריך לתקן את מה שרשמתי קודם לגבי CSC הפירוש הנכון הוא Combination Stick Command
אסף - מה זה אומר, שבכל פעם שאני מפעיל את הרחפן אני צריך לספק מתח למנועים ורק אחרי זה לנאזה VU ?
למה זה אמור לקרות ?
למה זה אמור לקרות אני לא יודע ...
אבל בפועל כן , אתה צריך לתת מתח לבקרים לשמוע אותם "מנגנים" ואז לחמש את הנאזה
guy1a
28-06-2013, 17:02:59
מה שאתה מתאר זה בדיוק בקרים שלא מתאימים לנאזה.
ZvikaF
29-06-2013, 11:20:21
מה שאתה מתאר זה בדיוק בקרים שלא מתאימים לנאזה.
מה כוונתך לא מתאימים ? הם עדיין צריכים להידרך ולהפעיל את המנועים..
נשמע כמו שהבקרים לא מכויילים.. נסה לחבר במקום הבקרים סרוואים כדי לראות תגובה של הסרוו לפקודת דריכה ומנוע, אם הסרוו מתנהג נורמלי (זז בדריכה , ועולה עם העלאת סטיק מנוע) זו רק בעיית כיול.. :cool:
guy1a
29-06-2013, 14:52:00
צביקה יש בקרים שלא נדרכים אפילו עם נאזה. משהו ברצף הסיגנל שנאזה שולח ולא מובן לבקר. שומעים ביפ אחד וזהו ...,שקט. בדיוק מה שמתאר.הבחור. זאת הסיבה שנכתב הקוד של סיימוןק.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4 Beta
תודה לכל העונים :rolleyes:
ניסיתי לתת מתח קודם לבקרים ואחרי זה לנאזה, לצערי לא עוזר.
ניתקתי את ה vu מהנאזה, חברתי את סוללה, שמעתי צפצוף יחיד ואחרי זה חיברתי חזרה את ה vu לנאזה, שוב קיבלתי צפצוף יחיד, ועדין לא זז.
אני ינסה לחבר סרווים במקום בקרים לראות אכן האם יוצאת פקודה מהנאזה לכיוון הבקרים.
motti
29-06-2013, 17:47:16
צביקה יש בקרים שלא נדרכים אפילו עם נאזה. משהו ברצף הסיגנל שנאזה שולח ולא מובן לבקר. שומעים ביפ אחד וזהו ...,שקט. בדיוק מה שמתאר.הבחור. זאת הסיבה שנכתב הקוד של סיימוןק.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4 Beta
הבקרים הם עם התוכנה של סימון K ומתאימים לנזה, תבדוק אם כל ה-TRIM וה-SUBTRIM באפס, ATV 100% וכל המיקסרים מושבתים בנוסף תבדוק ב-ASSISTANT אם אתה לא נמצא ב-FAILSAFE.....דרך אגב כשאתה מחבר את הסוללה איזה צבע הלד מראה, אם אתה מעוניין אתה מוזמן אלי ונסדר ביחד(אני מ-פ"ת)
ZvikaF
29-06-2013, 18:21:37
דריכה של בקר פשוטה מאוד ודורשת מתח ופקודת מנוע במינימום.. אם הבקר לא מכוייל ו"חושב" שהפקודה שהוא מקבל לא במינימום לא תתבצע דריכה..
ייתכן שהכיוון של ערוץ המנע הפוך ? ניתן לראות את זה בהתחברות למחשב..
חשבתי שסימון קיי קשור רק לקצב העדכון של הבקר (400 הרץ) ?!
motti
29-06-2013, 19:04:02
דריכה של בקר פשוטה מאוד ודורשת מתח ופקודת מנוע במינימום.. אם הבקר לא מכוייל ו"חושב" שהפקודה שהוא מקבל לא במינימום לא תתבצע דריכה..
ייתכן שהכיוון של ערוץ המנע הפוך ? ניתן לראות את זה בהתחברות למחשב..
חשבתי שסימון קיי קשור רק לקצב העדכון של הבקר (400 הרץ) ?!
simonK היא תוכנה יחודית לבקרי רחפנים אשר פרט לקצב הרענון היא מבטלת מספר פונקציות שהפריעו לבקר לפעול עם הרחפן כמו הפסקת פעולת הבקר בזמן נפילת מתח. לגבי "ערוץ הפוך"...התבלבלת:).. מדובר ברחפן ולא בטיסן שם יש בקר אחד ואם הערוץ הפוך....אין דריכה. ברחפנים כל בקר מחובר לערוץ אחר והפיכת הערוץ תשנה רק את כוון הטיסה ולא תשפיע על דריכתו.
ZvikaF
30-06-2013, 12:34:05
נראה לי שהפיכת ערוץ המצערת (בתכנות השלט) תגרום למצב שבו המצערת למטה והפקודה לכל הבקרים מקסימלית - ניתן לבדיקה דרך המחשב...
אבל יותר הגיוני שהבעייה היא בכיול:
לתהליך הכיול
http://www.youtube.com/watch?v=SKfQ6PDAbhM
תודה רבה רבה לכל העוזרים.
אני חייב תודה מיוחדת וענקית למוטי, על היחס, הסבלנות והעזרה בכל שעה.
שהגעתי למוטי הביתה, ועוד לפני שהקומקום רתח הוא ישר עלה על הבעיה.
לא נעים לי להגיד, אבל עשיתי פשוט טעות של טירון, 30 שנה בתחום ועושה טעות של טירונים :o.
אם נשווה את זה לטיסנים, זה כמו לעלות לאוויר עם מאזנות הפוכות ;)
הבעיה הייתה שהחיבורים היו הפוכים בין הבקרים לנאזה, בין המינוס והפלוס.
על הנאזה אין סימון של ה - \ + ולכן כנראה המקור לטעות שלי, או שלא קראתי נכון את ההוראות.
כמו כן, מוטי הציעה לנתק את החוט האדום בכלל מהחיבורים, כלומר נשאר רק החוט השחור והלבן.
תודה רבה,
אופיר
Hagay
01-07-2013, 10:46:44
תודה על העדכון ותודה למוטי כמובן
ZvikaF
01-07-2013, 13:33:22
יפה מאוד :cool: מוטי מקצוען אמיתי, היינו ממשיכים הרבה בלי לעלות על הטעות :)
תודה רבה רבה לכל העוזרים.
אני חייב תודה מיוחדת וענקית למוטי, על היחס, הסבלנות והעזרה בכל שעה.
שהגעתי למוטי הביתה, ועוד לפני שהקומקום רתח הוא ישר עלה על הבעיה.
כל הכבוד למוטי!
אגב לא רשמת , הקומקום בסוף רתח והיה קפה? :)
תומר - אחרי כזה דבר, התביישתיי ולא חשבתי בכלל על קפה ;);)
זה לפעמים מדהים, כמה שאתה מנסה לחפור ולמצוא בעיה עמוק בפנים, שבעצם הבעיה הייתה כל כך פשוטה מול העיניים.
לאחר הסתכלות בפעם ה 10 בערך, שמתי לב לסכמת החיבור, בפרק שנקרא Assembly בעמוד 8
אכן מופיע שם אופן החיבור בין הבקרים לנאזה עם ה - \ +, זה מאוד קטן וקשה לראות את זה. בקיצור "הריצפה עקומה". :D
LiorNT
01-07-2013, 17:12:23
תודה רבה רבה לכל העוזרים.
אני חייב תודה מיוחדת וענקית למוטי, על היחס, הסבלנות והעזרה בכל שעה.
שהגעתי למוטי הביתה, ועוד לפני שהקומקום רתח הוא ישר עלה על הבעיה.
לא נעים לי להגיד, אבל עשיתי פשוט טעות של טירון, 30 שנה בתחום ועושה טעות של טירונים :o.
אם נשווה את זה לטיסנים, זה כמו לעלות לאוויר עם מאזנות הפוכות ;)
הבעיה הייתה שהחיבורים היו הפוכים בין הבקרים לנאזה, בין המינוס והפלוס.
על הנאזה אין סימון של ה - \ + ולכן כנראה המקור לטעות שלי, או שלא קראתי נכון את ההוראות.
כמו כן, מוטי הציעה לנתק את החוט האדום בכלל מהחיבורים, כלומר נשאר רק החוט השחור והלבן.
תודה רבה,
אופיר
ממממממהההההה?????
איך?
אבל יש מעין שגם קטן שלא מאפשר לחבר את הקונקטורים הפוך.
או שלא הבנתי נכון את הבעייה
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
jetisrael
01-07-2013, 22:13:00
צביקה שלום לי יש את המשדר MX-20 עם מקלט GR-16 האם אתה עובד עם השלט הזה על בקר NAZA.
ליאור - בבקרים שקיבלנו מ RCTimer אין את השגם שאתה מתכוון (כמו במחברי פוטבה), ולכן אתה בקלות יכול לחבר הפוך :o
ZvikaF
02-07-2013, 13:12:51
צביקה שלום לי יש את המשדר MX-20 עם מקלט GR-16 האם אתה עובד עם השלט הזה על בקר NAZA.
שמת משדר תותח כנגד זבוב.. :cool: פוטאבה 9 CHP עם מודול טלמטריה של FrSky .. :)
אהה... הסרטון לא שלי.. מצאתי אותו ברשת
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.