התחברות

צפייה בגרסה מלאה : החלפת ספינדל בקופטרX



sharonx
07-03-2009, 20:00:08
אני חושב שהשרשור הזה יכול לעזור למתחילים שבינינו.

הנה תמונות של החלפת ספינדל (Feathering Shaft - הציר שמחבר את הגריפים של הלהבים הראשיות אחד לשני) בקופטרX 450 SE V2. אני חושב שבטירקס זה מאוד דומה, ייתכן שיש יותר רינגים רגילים אבל הרעיון דומה. שמרו את התמונה של כל החלקים למקרה שתפרקו ותשכחו את הסדר.

לגבי בדיקה עם הציר עקום (לא במקרה ברור כמו כאן) מגלגלים אותו על משטח מושלם כמו שוחן זכוכית או שיש ומסתכלים עם הוא תמיד נוגע כולו בשולחן או יוצר בטן. אם יש בטן או רווח הציר עקום והולך לפח. אני ממליץ בכל נגיעה של הראש ברצפה לבצע את הבדיקה הזו לציר ראשי וספינדל ובכל נגיעה של הזנב לבצע את הבדיקה לציר הזנב.


ספינדל עקום - צריך להחליף
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=7048&stc=1&d=1236452341

חלקי הספינדל
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=7043&stc=1&d=1236452341


חצי מהחלקים
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=7042&stc=1&d=1236452341


ההאב הראשי - שם הולכים הספינדלים והדמפרים (הגומיות העגולות)
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=7041&stc=1&d=1236452341


ספינדל חדש ועליו הדמפרים
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=7040&stc=1&d=1236452341


מיסב מפורק
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=7045&stc=1&d=1236451556


מיסב מורכב - התעלות כלפי הכדוריות
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=7044&stc=1&d=1236452341


לא יודע איך קורים לחלק הזה אבל הוא מתחבר בין ההאב לגריפ ומונע מהגומיות לצאת החוצהץ הוא התעקם בריסוק ולכן נחליפו.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=7047&stc=1&d=1236452341


המרחיק מהתמונה הקודמת כפי שאמור להיראות.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=7046&stc=1&d=1236452341

ולסיום - ספינדל מורכב עם להבים מורכבות.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=7060&stc=1&d=1236452341

מקווה שהשישור יעזור למי שצריך להרכיב ספינדל בעצמו.
אשמח לשמוע עם זה עזר למישהו ואם מישהו צריך עזרה אני אשמח לעזור.

lior_bar_ami
07-03-2009, 20:09:45
יפה מאוד שרון!
תמונות יפות וברורות, אני אישית לא כ"כ אוהב וממליץ על הבדיקה שציינת - לפעמים היא "משקרת" מאחר ולא כ"כ ברור האם באמת עקום או לא...
מניסיון בריסוקים - בכל מקרה של ריסוק ו/או נחיתה קשה (עקב קאט/אוטו' שהסתיימה לא טוב/טעות מטיס), להחליף ספינדל.
זהו רכיב מאוד זול שזמן וקושי ההחלפה שלו הוא אפסי, משמעות השארת ספינדל עקום היא:
א. איבוד הכיוונים שלך - יתבטא בטרקינג שפתאום נוצר "משום מקום", לא הלהב שלך לא יצאה מאיזון ככה סתם...
ב. החלשת הספינדל עד סיכוי לגזירתו - מסוכן מאוד!!!! הלהב תעוף אחריו... http://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon4.gifhttp://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon4.gifhttp://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon4.gifhttp://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon4.gifhttp://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon4.gifhttp://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon4.gifhttp://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon4.gifhttp://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon4.gifhttp://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon4.gif

אין ספק שהתמונות יועילו למתחילים בפירוק והחלפת ספינדלים!
ישר כוח!!!

עודד מזור
07-03-2009, 20:22:38
תודה, אחלה מדריך.

בלוגו 20 שלי שמתי לב שהלהבים יוצאים מטרקינג, לא משנה מה אני עושה. כמו כן, ויברציות קלות ליוו כמעט כל טיסה. בדקתי הכל והאמת שפשוט התעצלתי לפתוח את הראש.

בסופו של דבר, הוחלף הספינדל והמסוק טס חלק לגמרי בלי טיפת רעד והטרקינג פיקס.

המדריך ללא ספק יעזור למי שצריך להחליף כי לפעמים סדר הלבשת המיסבים, גומיות שייבות וכיו"ב יכול להיות מבלבל

blacksea
07-03-2009, 21:46:12
הייתי מנקה את המיסב , שם גריז נקי ומראה שההרכבה היא כאשר הצד הפתוח של המיסב עם הכדורים פונה לכיוון הציר

sharonx
07-03-2009, 22:14:16
הייתי מנקה את המיסב , שם גריז נקי ומראה שההרכבה היא כאשר הצד הפתוח של המיסב עם הכדורים פונה לכיוון הציר

פעם הבאה שאפתח את הראש אנרה ואגרז.

אבל לדעתי המיסב הכדורי סימטרי.

tzn11
07-03-2009, 23:02:28
:) תודה שרון.

בברכה,

ניסים.

hai
08-03-2009, 00:52:17
הייתי מנקה את המיסב , שם גריז נקי ומראה שההרכבה היא כאשר הצד הפתוח של המיסב עם הכדורים פונה לכיוון הציר

מניסיון, ההארה שלך מאוד חשובה, במיוחד למי שעושה החלפת ספינדל בפעם הראשונה.
ברשותך אוסיף, הסיבה שמיסב הלחץ פונה בחלקו הפתוח כלפי הציר נועד למנוע בריחה של כל הגריז החוצה.

ועוד דבר, אם אני לא טועה גם כאן יש לשים לב לסדר הכנסת חלקי המיסב שכן יש הבדל בקוטר של השייבות עם התעלות שיושבות על המיסב הכדורי, את הקטן יותר ראשון אח"כ המיסב ובחלק החיצוני את הגדול.