guy1a
03-07-2013, 11:18:49
הי
כמו שאתם יודעים, הפלקון עם ה eagletree שלי נגנב לפני מספר חודשים .. חשבתי מה לעשות עם עצמי .. ובסוף אחרי עיצות טובות של חברים .. הוחלט על טוין סטאר 2 בתור מטוס ועל ארק בירד בתור טייס אוטומטי.
מכיון שהטיסן מוכר ולא חדש אני אפרט פה קצת על הטיסן ויותר על ההתנסות עם הארק בירד.
הטוין סאטר הוא טיסן גדול ומרשים, דו מנועי. מחברת מולטיפלקס הגרמנית. טיסן בעל נוכחות, חדירות ואופי טיסה מאד מרשים.
ישנה המלצה גורפת להחליף את מנועי המברשות המקוריים שמגיעים עם הערכה במנועים חסרי מברשות.
הסטאפ שלי ( שגם הוא הומלץ פה בפורום ) הוא כזה:
1. טיסן - נרכש בארץ, מולטיפלקס טוין סטאר 2
2. מנועים - מהוביקינג, http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12920__D2826_10_1400kv_Brushless_Motor.html
3. בקרים - גם הוביקינג, http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6459__Hobbyking_SS_Series_40_50A_ESC.html
( תודה ליואב שלא נתן לי לקנות 30 אמפר .. כבר הוכח כמציל חיים :) )
4. טייס אוטומטי, הוביקינג http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__31162__Arkbird_Autopilot_System_w_OSD_GPS_Altitu de_Hold_Auto_Level_.html
( תודה ל OBY שהביא את זה לתשומת ליבי )
5. רדיו, er9X עם מודול דרגון לינק ומקלט גרסה 2
6. וידאו, משדר 1.3/700 מהסיני + מקלט lowmate שחור ( שחסין נגד הפרעות של DL )
7. כמובן לדים לטיסות לילה.
אני מטיס אותו עם סוללות 3 תאים בין 2200 ל 4000. המנועים מושכים מקס. של 30 אמפר.
אפשר לראות בסרטון בזמן הטיסה האוטומטית את רמת הצריכה בזמן טיסה. ( המטוס דיי חסכוני )
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=93145&d=1372851712
תהליך ההרכבה של הטיסן דיי פשוט ואין מה להרחיב פה.
ועכשיו למנה העקרית :)
מערכת א"ב מגיעה מהסיני עם גרסת תכנה ישנה למדי. יש מספר שיפורים שניכנסו עם הזמן ולכן כדאי לשדרג.
השידרוג כולל מצבי טיסה נוספים, חיווי RSSI של מקלט הטיסן וכניראה בעתיד יכנס גם PPM שזה בכלל שווה שדרוג !
אצלי היתה תקלה מהיצור, אחד מכבלי ה GPS היה מחובר רק בפלסטיק החיצוני וחוט המתכת הפנימי היה מנותק, אחרי התכתבות עם היצרן ( שעונה דיי מהר ) והנחיה שלו לבדוק את החוטים אחד אחד, התברר שהוא צדק. תיקון מהיר של התקלה והכל עבד.
שידרוג המערכת פשוט למדי, יש צורך להשתמש בצורב FTDI כמו ההוא שמשמש לצריבת ארדואינו. יש לייצר כבל 4 גידים של מתח, אדמה, שידור וקליטה. יש להוריד מאתר foxtechfpv.com את התכנה היעודית, להוציא מהמערכת את מספר הזיהוי שלה ולשלוח למייל של היצרן. בתוך 3 שעות קבלתי את הקובץ החדש במייל חוזר.
http://www.foxtechfpv.com/arkbird-osd-autopilotnew-gps-p-1009.html
ויש הסבר מצויין פה לגבי אופן הביצוע של התהליך.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1712183&page=44 - הודעה 659 וזאת שאחריה.
ההרכבה וההתקנה פשוטים ומוסברים דיי טוב ב PDF שאפשר למצוא גם באתר של פוקסטק.
בהמשך אערוך ואוסיף הסברים וחוו"ד על אופן השימוש עצמו.
וידאו לא מרשים בכלל מכיוון שהייתי רוב הזמן מעל הראש ...
בטיסות רגילות יש לי וידאו סביר בהחלט
http://www.youtube.com/watch?v=fUYbSknysKo
https://www.youtube.com/watch?v=kDb6OgjOUc0&feature=c4-overview&list=UUVJ5hrOWFZkNd-uqOACk5fg
מערכת AB כוללת את הדברים הרגילים שיש כיום בכל מערכת דומה, אקסלרומטרים, ג'יירוסקופים, ברומטר ומצפן.
בראש וראשונה, המערכת נועדה להחזיר את המטוס הביתה במקרה של כשל במערכת הרדיו לשליטה. ונתחיל מזה שהיא עושה את זה מצויין ( מהנסיון הקצר שלי ומסרטונים שראיתי ומאמרים שקראתי ).
המערכת הזאת כוללת גם כמה פיצ'רים שממש כיף שיש :)
1. טיסה אוטונומית ל 4 נק. ציון מוגדרות מראש בתכנות די פשוט ומהיר בשטח בעזרת השלט.
2. חזרה הביתה כמובן.
3. טיסה מיוצבת.
4. שמירת כיוון וגובה.
5. geo-fence שזה "גדר" וירטואלית שברגע שהמטוס חוצה אותה, מופעל בצורה אוטומטית מצב RTH והמטו חוזר.
6. אפשרות לטיסני 3D ל hover / ריחוף במקום
7. שלושה מסכי מידע, מעט מאד, כאילו מטוס קרב ומידע מלא.
8. פיצ'ר מגניב שרק קראתי עליו לשמחתי .. המערכת יודעת לחזור הביתה בצורה אוטומטית במקרה שאובד הקשר עם ליווני ה GPS על פי כיווון ומרחק הבית.
9. המערכת מספקת מידע כרגיל במערכות דומות: מהירות GPS, גובה GPS או בארומטר, כל נושא החשמל ( 2 סוללות ) כיוונים, מרחקים ( כרגע ונצבר ), הטייה של הטיסן ובמצב של RTH או נק. ציון גם מידע על כמון המצערת שהמערכת נותנת כרגע ( יש שליטה מלאה של המערכת על המצערת ), כמות ההטיה הנידרשת על מנת להגיע לאן שצריך, מרחק וגובה שנשאר על מנת להגיע לנק. ציון הבאה או הבית ועוד ...
הכיולים הנדרשים למערכת הם פשוטים.
1. כיוון התיקון של משטחי ההיגוי ( כל היפוכי הכיוונים מתבצעים במערכת ולא בשלט ) וכמובן החלטה על סוג הטיסן, כנף או טיסן "רגיל".
2. החלטה על כיוון פיזי של התקנה במטוס ( אפשר להציב את המערכת על הצד לטיסנים צרים או קטנים או לרוחב במקרה שיש מקום )
3. "נקודת אפס" שזה בעצם איפוס קו האופק המלאכותי
4. בזמן הגעה לשטח, נעילת "home"
5. ... זהו, לטוס בכיף :)
בסרטון מודגמת טיסה אוטומטית בין 2 נקודות ציון וגם אופן ההגדרה של נק. ציון.
זהו עד כאן ...
בהמשך אעדכן אם יהיו תגליות מרעישות .. או תשובות לשאלות אם יעלו.
כמו שאתם יודעים, הפלקון עם ה eagletree שלי נגנב לפני מספר חודשים .. חשבתי מה לעשות עם עצמי .. ובסוף אחרי עיצות טובות של חברים .. הוחלט על טוין סטאר 2 בתור מטוס ועל ארק בירד בתור טייס אוטומטי.
מכיון שהטיסן מוכר ולא חדש אני אפרט פה קצת על הטיסן ויותר על ההתנסות עם הארק בירד.
הטוין סאטר הוא טיסן גדול ומרשים, דו מנועי. מחברת מולטיפלקס הגרמנית. טיסן בעל נוכחות, חדירות ואופי טיסה מאד מרשים.
ישנה המלצה גורפת להחליף את מנועי המברשות המקוריים שמגיעים עם הערכה במנועים חסרי מברשות.
הסטאפ שלי ( שגם הוא הומלץ פה בפורום ) הוא כזה:
1. טיסן - נרכש בארץ, מולטיפלקס טוין סטאר 2
2. מנועים - מהוביקינג, http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12920__D2826_10_1400kv_Brushless_Motor.html
3. בקרים - גם הוביקינג, http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6459__Hobbyking_SS_Series_40_50A_ESC.html
( תודה ליואב שלא נתן לי לקנות 30 אמפר .. כבר הוכח כמציל חיים :) )
4. טייס אוטומטי, הוביקינג http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__31162__Arkbird_Autopilot_System_w_OSD_GPS_Altitu de_Hold_Auto_Level_.html
( תודה ל OBY שהביא את זה לתשומת ליבי )
5. רדיו, er9X עם מודול דרגון לינק ומקלט גרסה 2
6. וידאו, משדר 1.3/700 מהסיני + מקלט lowmate שחור ( שחסין נגד הפרעות של DL )
7. כמובן לדים לטיסות לילה.
אני מטיס אותו עם סוללות 3 תאים בין 2200 ל 4000. המנועים מושכים מקס. של 30 אמפר.
אפשר לראות בסרטון בזמן הטיסה האוטומטית את רמת הצריכה בזמן טיסה. ( המטוס דיי חסכוני )
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=93145&d=1372851712
תהליך ההרכבה של הטיסן דיי פשוט ואין מה להרחיב פה.
ועכשיו למנה העקרית :)
מערכת א"ב מגיעה מהסיני עם גרסת תכנה ישנה למדי. יש מספר שיפורים שניכנסו עם הזמן ולכן כדאי לשדרג.
השידרוג כולל מצבי טיסה נוספים, חיווי RSSI של מקלט הטיסן וכניראה בעתיד יכנס גם PPM שזה בכלל שווה שדרוג !
אצלי היתה תקלה מהיצור, אחד מכבלי ה GPS היה מחובר רק בפלסטיק החיצוני וחוט המתכת הפנימי היה מנותק, אחרי התכתבות עם היצרן ( שעונה דיי מהר ) והנחיה שלו לבדוק את החוטים אחד אחד, התברר שהוא צדק. תיקון מהיר של התקלה והכל עבד.
שידרוג המערכת פשוט למדי, יש צורך להשתמש בצורב FTDI כמו ההוא שמשמש לצריבת ארדואינו. יש לייצר כבל 4 גידים של מתח, אדמה, שידור וקליטה. יש להוריד מאתר foxtechfpv.com את התכנה היעודית, להוציא מהמערכת את מספר הזיהוי שלה ולשלוח למייל של היצרן. בתוך 3 שעות קבלתי את הקובץ החדש במייל חוזר.
http://www.foxtechfpv.com/arkbird-osd-autopilotnew-gps-p-1009.html
ויש הסבר מצויין פה לגבי אופן הביצוע של התהליך.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1712183&page=44 - הודעה 659 וזאת שאחריה.
ההרכבה וההתקנה פשוטים ומוסברים דיי טוב ב PDF שאפשר למצוא גם באתר של פוקסטק.
בהמשך אערוך ואוסיף הסברים וחוו"ד על אופן השימוש עצמו.
וידאו לא מרשים בכלל מכיוון שהייתי רוב הזמן מעל הראש ...
בטיסות רגילות יש לי וידאו סביר בהחלט
http://www.youtube.com/watch?v=fUYbSknysKo
https://www.youtube.com/watch?v=kDb6OgjOUc0&feature=c4-overview&list=UUVJ5hrOWFZkNd-uqOACk5fg
מערכת AB כוללת את הדברים הרגילים שיש כיום בכל מערכת דומה, אקסלרומטרים, ג'יירוסקופים, ברומטר ומצפן.
בראש וראשונה, המערכת נועדה להחזיר את המטוס הביתה במקרה של כשל במערכת הרדיו לשליטה. ונתחיל מזה שהיא עושה את זה מצויין ( מהנסיון הקצר שלי ומסרטונים שראיתי ומאמרים שקראתי ).
המערכת הזאת כוללת גם כמה פיצ'רים שממש כיף שיש :)
1. טיסה אוטונומית ל 4 נק. ציון מוגדרות מראש בתכנות די פשוט ומהיר בשטח בעזרת השלט.
2. חזרה הביתה כמובן.
3. טיסה מיוצבת.
4. שמירת כיוון וגובה.
5. geo-fence שזה "גדר" וירטואלית שברגע שהמטוס חוצה אותה, מופעל בצורה אוטומטית מצב RTH והמטו חוזר.
6. אפשרות לטיסני 3D ל hover / ריחוף במקום
7. שלושה מסכי מידע, מעט מאד, כאילו מטוס קרב ומידע מלא.
8. פיצ'ר מגניב שרק קראתי עליו לשמחתי .. המערכת יודעת לחזור הביתה בצורה אוטומטית במקרה שאובד הקשר עם ליווני ה GPS על פי כיווון ומרחק הבית.
9. המערכת מספקת מידע כרגיל במערכות דומות: מהירות GPS, גובה GPS או בארומטר, כל נושא החשמל ( 2 סוללות ) כיוונים, מרחקים ( כרגע ונצבר ), הטייה של הטיסן ובמצב של RTH או נק. ציון גם מידע על כמון המצערת שהמערכת נותנת כרגע ( יש שליטה מלאה של המערכת על המצערת ), כמות ההטיה הנידרשת על מנת להגיע לאן שצריך, מרחק וגובה שנשאר על מנת להגיע לנק. ציון הבאה או הבית ועוד ...
הכיולים הנדרשים למערכת הם פשוטים.
1. כיוון התיקון של משטחי ההיגוי ( כל היפוכי הכיוונים מתבצעים במערכת ולא בשלט ) וכמובן החלטה על סוג הטיסן, כנף או טיסן "רגיל".
2. החלטה על כיוון פיזי של התקנה במטוס ( אפשר להציב את המערכת על הצד לטיסנים צרים או קטנים או לרוחב במקרה שיש מקום )
3. "נקודת אפס" שזה בעצם איפוס קו האופק המלאכותי
4. בזמן הגעה לשטח, נעילת "home"
5. ... זהו, לטוס בכיף :)
בסרטון מודגמת טיסה אוטומטית בין 2 נקודות ציון וגם אופן ההגדרה של נק. ציון.
זהו עד כאן ...
בהמשך אעדכן אם יהיו תגליות מרעישות .. או תשובות לשאלות אם יעלו.