PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! תקתוקים



LiorNT
03-07-2013, 20:48:26
שלום לכולם,
יש לי בעיה קטנה...
אני מטיס 3D , עושה לופים, רולים, שולט במסוק כשהוא הפוך בכל הזוויות.
אני מנסה להתקדם ולעשות תקתוקים אבל לא משנה כמה אני מנסה בסימולטור \ בשטח אני פשוט לא מצליח !!!
או שהמסוק נופל , או שממשיך קדימה \ למעלה מהר מדי.
אני יודע שהמסוק (450) יחסית קטן ולא יציב יחסית לגדולים ושהכל עניין של תזמון בין הסטיקים.
השאלה היא אם יש לכם המלצות כלשהן שיוכלו לעזור לי.
תודה

נולד לטוס
03-07-2013, 22:09:35
ההמלצה הטובה ביותר היא לבצע את התיקתוק לאט ובעצם להפוך אחורה וממש לעצור את המסוק כאשר הוא בחצי הדרך להיפוך שלם ואז לצד החיובי בדיוק באותה צורה חצי היפוך קדימה ועצירה
חשוב להשתדל להשתמש באותו הרגש בסייקליק ובקולקטיב לשני הכיוונים.
הערות :
באמת תשתדל לנסות לאט שתתקדם בשליטה תגביר את הקצב ותקטין את המרחק בין השינויים
המסוק עולה למעלה יותר מדי סייקליק כנראה
המסוק נופל למטה יותר מדי קולקטיב\פיץ
הרעיון הכללי הוא לבצע את התרגיל בתזמון חצי היפוך אחורה עצירה חצי קדימה עצירה וכן הלאה.
בהצלחה

Yogev
03-07-2013, 22:09:38
באיזה סימולטור אתה משתמש?

LiorNT
04-07-2013, 07:56:41
phoenix 4

roy
04-07-2013, 10:07:46
כפי שהומלץ מעלי, כניסה לטיסה הפוכה ויציאה, לאט לאט ישפר את התיקתוק.
יכול להיות שמשהו בטיימינג שלך לא נכון, חשוב שהפיצ' יוביל את התיקתוק - כלומר, נכנסת למצב כמעט הפוך, תן פיצ' ולאחר מכן סייקליק, הגעת למצב שהמסוק כמעט בטיסה ישרה, שוב פיצ' ואז סייקליק.
בערך משהו כזה (ממצב של טיסה רגילה):
פתח פיצ' (חיובי)=>משוך סטיק - (מסוק כמעט הפוך) - סגור פיצ' (שלילי) => דחוף סטיק. וכו...
גובה התיקתוק מושפע מהזוית התקתוק, ככל שתיהיה קרוב למצב שהמסוק מאונך, כך הגובה ירד, ככל שתיהיה רחוק ממצב מאונך, המסוק יעלה.

כמובן שיש עוד הרבה משתנים כמו סוג מסוק, תכונות, אלק' ובעיקר כח - אבל המצויין לעיל הוא הבסיס הטכני.
צלצל אם משהו לא היה ברור
0546688676
רואי

elicopter
04-07-2013, 10:29:26
אם בסימולטור אתה מצליח ובשטח לא זה בגלל שהפוניקס משקר, במשך תקופה ארוכה הטסתי רק בסימולטור וחשבתי שכאשר אני ינסה במציאות לא תהיה בעיה - התאכזבתי בגדול , לפני כחודשיים קניתי רילפלייט 6.5 התחלתי להטיס בסימולטור וגיליתי שחצי מהתרגילים שהצלחתי לעשות בפוניקס אני לא מצליח לבצע ברילפלייט, אחרי כחודשיים עם הרילפליט אני יכול להגיד לך שכל מה שתצליח לבצע ברילפלייט תצליח עם קצת תרגול ( ואומץ)גם במציאות

bartovmoti
04-07-2013, 11:04:46
קודם כל כדאי שתבדיל בין שני סוגים של תקתוקים..

סוג אחד המסוק לא עובר מצד לצד.. התקתוק מתבצע ממצב נוטה הפוך ואז גלגול קל עד למצב מאונך ואז חוזר חלילה.. כאמור אין מעבר מצד לצד אלא נשארים תמיד באותו צד.. עד כמה שהבנתי כל האלופים והמטיסים הגדולים מתקתקים כך

הסוג השני באמת זה תקתוק מצד לצד, ממה שהבנתי זה בעצם הרגל מגונה וזה רק יוצר מאמץ מיותר
על המסוק.

מעבר לכך חשוב שתמנע מפיצ' גדול מדי דבר שיוצר מאמץ מיותר וגורם לבריחות, ואי יציבות.
הפיצ' נועד רק לעצירות ויש להשתמש בו ברגישות, גם אני עדיין בשלב הלמידה ואני משתדל לבצע את הסוג הראשון וכל ורוב הטעויות שלי זה שאני נותן פיצ' חזק מדי ממה שהייתי צריך.*

נולד לטוס
04-07-2013, 12:30:20
כפי שהומלץ מעלי, כניסה לטיסה הפוכה ויציאה, לאט לאט ישפר את התיקתוק.
יכול להיות שמשהו בטיימינג שלך לא נכון, חשוב שהפיצ' יוביל את התיקתוק - כלומר, נכנסת למצב כמעט הפוך, תן פיצ' ולאחר מכן סייקליק, הגעת למצב שהמסוק כמעט בטיסה ישרה, שוב פיצ' ואז סייקליק.
בערך משהו כזה (ממצב של טיסה רגילה):
פתח פיצ' (חיובי)=>משוך סטיק - (מסוק כמעט הפוך) - סגור פיצ' (שלילי) => דחוף סטיק. וכו...
גובה התיקתוק מושפע מהזוית התקתוק, ככל שתיהיה קרוב למצב שהמסוק מאונך, כך הגובה ירד, ככל שתיהיה רחוק ממצב מאונך, המסוק יעלה.

כמובן שיש עוד הרבה משתנים כמו סוג מסוק, תכונות, אלק' ובעיקר כח - אבל המצויין לעיל הוא הבסיס הטכני.
צלצל אם משהו לא היה ברור
0546688676
רואי

לתקתוק נכון אין קשר להמון כח ,טעות נפוצה אצל המון מטיסים שיש להם מסוקים חשמלים חזקים מאוד ולמעשה בזכות הכח בלבד הם מתקתקים מין תקתוק חנוק ולא מתוזמן אבל המסוק מחזיק בגלל הכח
אני בטוח שאם הם היו מנסים לדוגמא לתקתק במסוק 600 ניטרו או אפילו בחשמלי בתצורה של שישה תאים כמו esp 600 הם לא היו כל כך מצליחים כי תקתוק זה ברובו ניהול סטיקים נכון וזה רלוונטי כמעט לכל תרגיל.
לכן חשוב לתרגל את הטכניקה לאט ואותו תיקתוק מהיר ממצב שלילי לחיובי מאונך יהיה קשה למתחיל ,לכותב השרשור כך את עצתי מלמעלה ותופתע איך זה מצליח לך

roy
04-07-2013, 13:06:15
^
לא כ"כ מסכים איתך, אם אנחנו מדברים על תקתוק נורמאלי (45 מעלות) בקצב סביר נדרש כוח, האמן לי, כאחד שתקתק עם ראפטור 30 - כדאי שיהיה כוח ;)
בל נשכח שכוח העילוי, בתרגיל זה, אינו פועל כהתנגדות ישירה לכח הגרביטציה (MG) אלא מורכב משקול של 2 כוחות נפרדים הפועלים ב45 מעלות זה לזה, ולכן עליהם להיות חזקים דיים כדי להחזיק את הכלי באותו גובה

נולד לטוס
04-07-2013, 13:11:44
טוב מנוע 30 פלא שזה היה נחשב מסוק 3D אבל אם אתה ניק מקסוואל זה סיפור אחר
http://www.youtube.com/watch?v=srdrK6wV6M0

LiorNT
06-07-2013, 20:17:12
סבבה, אני אנסה את מה שאמרתם...
זה מתסכל :confused:

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2