PDA

צפייה בגרסה מלאה : מה מפריע יותר למצפן בארדו?



ofek-raan
12-07-2013, 19:43:47
שאלה למקצוענים.
עד כה הטסתי עם ארדו את הf450 היה מצויין.
העברתי את כל הערכה לרחפן גדול יותר x650.
השתגע המצפן. אני מעלה טרוטל והמצפן מסתובב לו כמעט 180.
עשיתי compassmot. לא עזר.

הרי ברחפן הקטן המנועים קרובים יותר כלומר השדה האלקטרומגנטי אמור להשפיע יותר לא?
בחדש הזרועות ארוכות והמנועים רחוקים יותר.

לעומת זאת הבקרים קרובים מאוד לארדו. יכול להיות השפעה של הבקרים?

דעתכם?

תודה

AvivT
12-07-2013, 19:51:10
כן.
אבל אני לא מקצוען אז אל תתייחס למה שאני אומר.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta

ofek-raan
12-07-2013, 22:03:21
כן מה?

optiplex
13-07-2013, 17:51:08
חוץ מCOMPASSMOT עשית גם כיול רגיל ידני ?

assafwei
13-07-2013, 19:26:04
בוודאי שיכול להיות השפעה של הבקרים, עובר בהם זרם גבוה, תרחיק אותם כמה שאפשר.

Friman
17-07-2013, 10:36:54
הגיע תורי לבעיות מוזרות עם הלויטר בארדו...
החלטתי לבדוק את כיוון המצפן שלי כפי שהוא מופיע בתוכנה ביחס לצפון האמיתי, להפתעתי גיליתי סטייה של 90 מעלות. מסתבר שאת הערך מהאתר של הdeclination צריך להקליד ע ם הנקודה העשרונית ולא ברצף כפי שהבנתי מקריאת ההסברים של שי ובאתר של ארדוקופטר... קרי, 4.14 ולא 414- והמצפן מכוייל בדיוק לצפון. עשיתי את ריקוד המצפן לכיול ועליתי לבדיקה. חזרה הבייתה - עשר, חוזר בקו ישר בלי עוד עיקופים וסיבובים כמו פעם, אבל הלויטר - בדקה הראשונה - שנייה של הטיסה הוא משתגע, אבל אחרי שתי דקות טיסה וכמה נסיונות ללויטר - הוא מתייצב וננעל כמו נעץ, ונשאר נעול גם בכל יתר הפעמים שהופעל אח״כ, עם רוח ובלי רוח, מעמידה במקום וגם תוך כדי תנועה. מחליף סוללה - שוב אותו הסיפור... בשתי הדקות הראשונות הפעלת לויטר גורמת לרחפן לנטות בזווית חדה ולטוס במהירות לשום מקום, עם זווית לכיוון הרצפה, אחרי שתי דקות - ננעץ במקום בכל מצב שבו הוא מופעל. יש לציין שראיתי התנהגות דומה של הלויטר לאחרונה גם לפני שכיוונתי את סטיית המצפן, רק שאז הייתה בעיה שהחזרה הבייתה הייתה לפעמים בעיקופים ולא בקו ישר. חשבתי שאולי זה עניין שלוקח לו זמן לרכוש לווינים (למרות שוידאתי שיש אור ירוק קבוע לפני ההמראה)- אז בסוללה השנייה חיברתי ונתתי לו להיות במצב דרוך דקה או שתיים על הרצפה לפני ההמראה. שום שינוי :(. למיטב זכרוני גם הcompass autodeck וגם הcompass learn מכובים אצלי. למישהו יש רעיון? שמעתם על תופעה כזו?
בכל אופן בגלל הסתבכות בעץ ופיילסייף שהשאיר את המנועים עובדים ולא הצלחתי לצאת ממנו איזה דקה או שתיים, שברתי שלושה פרופים... אאלץ לבדוק את הסטים של ה11x4.7 שיש לי ועד כה המתינו בשקית.

sevet
17-07-2013, 14:42:44
אופק: כמה היה לך ב-Compassmot? כנראה עם הרבה מעל 30% אין מה לעשות חוץ משינוי חיווט אגרסיבי להרחיק חשמל מהלוח (אני בונה עכשיו F330 שממש העברתי את הכבלים חיצונית לפריים.... מעניין איך זה יצא)
או האופציה הכי קלה, להוציא את המצפן החוצה למצפן חיצוני.

איך הארכת את החיבור למנועים/בקרים? הארכת את החיבור לבקרים (בקרים קרובים לקצה הזרוע על יד המנוע) או את הכבלים למנועים (בקרים צמודים למנועים)? נראה לי (ואל תתפוש אותי במילה) שהארכת הכבלים לבקרים (הקישור של הבקר לבטריה) ייצור הפרעות יותר גדולות למצפן מלהאריך את הגידים למנוע (לא בטוח בעניין).

פרימן:
איפה יש אור ירוק קבוע? ב-GPS? ה-GPS תמיד עם אור ירוק קבוע.... קראתי עכשיו ב-drone discuss שממליצים לחכות 3 דקות ל-3D Fix (אלה אם כן כמובן יש לך OSD מקושר ללוח ואתה רואה fix ;) )
לא ראיתי בשום מקום שרשום 418.... תמיד 4.18 גם אצלי במדריך (לא בדקתי, תקן אותי אם אני טועה ומטעה בבקשה), ניסיתי אגב עם CH6 לשנות תחום לבערך 3.9-4.7 ועדיין היה מדוייק אז לא ממש צריך לדייק על 0.1 לאזור בארץ.

אגב, שמתי לב למשהו מעניין ב-Mission Planner שהמצפן של ה-Crius (או ה-Crius עצמו) מגיב לשינוי כיוון מצפן הרבה יותר מהיר ומדוייק מה-Arducopter (לפחות אצלי)

לגבי הפרופים 11x4.7, אם יש לך את המנועים 1000kv מ-RCTimer, הייתי שם לב בהתחלה אחרי 2-3 דקות וגם יותר שהם לא מתחממים מדי, אני שמתי אותם על מנועים עם KV נמוך יותר, בעיקר אם אתה עם 4S (אתה עם 3S נכון?)
אם יש לך מד טמפרטורה אינפרה להיות יותר מדוייק מבדיקה ידנית, נראה לי 50-60 מעלות זה המקסימום ועדיף לא לעבור את זה.

הגיעו לי 12x4.5 לא מתאימים כבר ל-450 (ידעתי מראש), והשאלה עכשיו - To hex or not to hex.... (יש לי 6 מנועים ובקרים.... 4 מהקוואד)

איציק רונן
17-07-2013, 15:28:22
הבקרים הם חלק די רועש, לדעתי אפילו יותר מהמנועים.
הכבלים והחיווט יוצרים שדה מדנטי סביבם שגורם לשינוי מהותי במצפן.
במטוס זה פשוט, ברחפן זה ממש צרה.
תתעל את החיווט המזין את הבקרים בהייקף גוף הרחפן (ברור?)

גיל, כמו שנאמר למעלה, נראה שאתה ממריא בלי 3D-FIX.
תצוגת ע"ג המחשב או OSD זה נכון יותר. אני גם הוצאתי לדים לחיווי החוצה - מאוד פשוט לביצוע - אעלה תמונות בערב.

Friman
17-07-2013, 15:59:50
זה לא מדוייק שהאור הירוק דולק תמיד; בהתחלה הוא מהבהב עד שרוכש לווינים. אבל יש מצב שלנעילה מלאה לוקח יותר זמן, זה עשוי להסביר את הסוגייה שלי. אין לי טלמטריה והosd שלי הוא ב״ת בארדואנו (אחד החסרונות של הmini osd ב22$..), אבל אנסה בפעם הבאה לבדוק את העניין באמצעות הבלוטות׳ ולעלות רק אחרי שיש חיווי ל3D fix. תודה!
שי לגבי הפרופים - מצאתי רביעייה אחרונה בהחלט של 10x4.5, יש לי עכשיו רחפן צבעוני במיוחד, כל פרופ בצבע אחר.. כשאחד מהם יילך אאלץ לנסות את ה11x4.7, נראה איך זה יהיה.

guy1a
17-07-2013, 16:24:58
גיל,

תאורטית ( ומעשית ) אתה יכול לשים פרופ אחד שונה בגודלו .. לא יקרה כלום.
הבקר אמור להבין ולתקן מהירויות ..

לגבי האור הירוק, אצלי זה תמיד ירוק קבוע .. לא מהבהב ולא כלום. על ה GPS עצמו !
על הלוח יש מנורה ירוקה אחרת שכן מהבהבת ...

motti
17-07-2013, 16:40:10
ירוק מהבהב על הלוח אדום קבוע על ה-GPS אין לווינים
ירוק קבוע על הלוח אדום מהבהב על ה-GPS יש לווינים
אדום מהבהב על הלוח אין דריכת בקרים
אדום קבוע על הלוח יש דריכת בקרים

השינויים שעשיתי הם התקנת מצפן חיצוני הוספת ביפר ולדים כך שאני רואה ושומע ברור דריכה וקליטת לווינים
http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=24149173&postcount=398

Friman
17-07-2013, 17:01:50
לי אין מנורה על הgps בכלל. רק על הלוח.

motti
17-07-2013, 17:23:03
לי אין מנורה על הgps בכלל. רק על הלוח.
על שלי שקניתי מהסיני, יש. אבל זה לא משנה את המצב, ירוק מהבהב אין קליטה, קבוע יש.
שני הלדים קבועים...ילללה לשמיים:)

ofek-raan
18-07-2013, 20:25:56
תודה על ההמלצות
איישם ואעדכן.
בהחלט נראה לי שהבקרים הם גורם העניין.