התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה פורוק הקונוס מהאגזוז מנוע OS 46



idan69
14-07-2013, 20:47:43
יש לי בעיה של קטים במנוע לאחר מספר דקות עבודה (יש לציין מנוע חדש לאחר הרצה כמובן)
לאחר התנעה בקרקע הכל היה תקין ולאחר מספר דקות באוויר מנוע מגמגם ונראה כאילו עובד על תערובת עשירה מאוד

לאחר יעוץ עם אדם בעל נסיון בתחום נאמר לי שיש צורך לפתוח את האגזוז ולהוריד את הקונוס שנמצא בפנים
(מה שגורם למנוע להחנק )

תאוריה היא שמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה ודלק חם ,לא מספיק דליק גורם למנוע להחנק.
הפיתרון הוא להוציא פשוט את הקונוס הזה החוצה ובכך לגרום למנוע לנשום לרווחה

השאלה שלי כזאת

למה היצרן שם שם את הקונוס באגזוז עם צריך להוריד אותו?..

edgarfov
14-07-2013, 20:56:52
הקונוס מוריד רעש במידה מסוימת, זה נכון להוריד אותו אם לא אכפת לך מהרעש, המנוע עובד יותר יעיל יש תוספת כוח מורגשת.
אני לא חושב שנוכחות הקונוס מייצרת קאטים , הייתי חושב על הפלאג אם הוא עדיין פלאג הרצה כדאי להחליפו
עוד אפשרות מנוע לא מכוון , ועבודת מצערת לא טובה. שילוב השניים יצור קאט בכיף...
מנוע מגמגם לא תמיד מעיד שהוא עשיר, יתכן והוא מכוון עני מידי והטמפרטורה עולה לעומס.
וגם שם מנוע יזמר באופן שונה מזה כשהוא בתחום התקין.

adibenbasat
14-07-2013, 23:13:45
תשובה נהדרת..יש כול מיני אפשרויות ובגדול זו השעלת גם לדעתי לא הסיבה לקאטים.
לשאלתך..
אוסיף לגבי ה"קונוס", הוא תוספת למנוע להקטנת רעש ובעצם אמור להעמיד את המנוע ברמה תקנית על פי תקן דציבל אמריקאי.

idan69
15-07-2013, 07:02:35
תודה רבה על התשובה!
בכל מקרה החליף את הפלג

שוב תודה

e-nigma
15-07-2013, 15:21:54
1. החלפת פלאג - לבדוק אם המנוע עומד על טורים נמוכים עם בוסטר מחובר , לנתק בוסטר , אם המנוע כבה הפלאג דפוק.
2. ניקוי קרבורטור - תמיד טוב לעשות
3. ניקוי מיכל דלק והתקנת מסנן בפיית תדלוק - יכל להיות שלכלוך עולה מהמיכל בעת טיסה וגורם לסתימה

הקונוס לא גורם לקאטים הוא הרי נמכר ככה ועובד למאות אלפי משתמשים ברחבי העולם...

AvSa
15-07-2013, 16:16:22
לא הייתי מוריד את הקונוס. הורדתו עלולה לשנות את יכולת הדיחוס למיכל.

מצטרף להמלצות על החלפת פלאג ובדיקת מערכת הדלק כולה שהיא תקינה וללא סתימות או חורים.

מה טמפרטורת המנוע כשזה קורה?
באיזה מצב מצערת?
האים המדחף איכותי, תקין, מאוזן, ובגודל המומלץ למנוע?
האים ניתן לראות בועות אוויר בצנרת כשהמנוע מגמגם או כבה?

AvSa
15-07-2013, 16:19:38
נזכרתי שראיתי פעם תופעה דומה -

צינורות הדלק חוברו הפוך: צינורית דיחוס לקרבורטור, ומשקולת לאגזוז.

זה עובד כשהמיכל מלא עד הסוף וצינורית הדיחוס טובלת בדלק.
וכשכמות הדלק מתחילה לרדת - גימגום וקאט.

ממש כמו כשנגמר הדלק. כי נגמר הדלק :cool:

idan69
16-07-2013, 15:06:30
לא הייתי מוריד את הקונוס. הורדתו עלולה לשנות את יכולת הדיחוס למיכל.

מצטרף להמלצות על החלפת פלאג ובדיקת מערכת הדלק כולה שהיא תקינה וללא סתימות או חורים.

מה טמפרטורת המנוע כשזה קורה?
באיזה מצב מצערת?
האים המדחף איכותי, תקין, מאוזן, ובגודל המומלץ למנוע?
האים ניתן לראות בועות אוויר בצנרת כשהמנוע מגמגם או כבה?

שבוע שעבר הייתי בשטח בשעה 6 בערב הטסתי בערך45 דקות
ואז התחילה התופעה,חשבתי בגלל הטמפרטורה החיצונית משפיע את המנוע אז
שיחקתי קצת עם הסיכה והמנוע עבד יפה בקרקע לאחר 5 דקות באוויר הוא התחיל להשמע מוזר ולא עגול (מצערת בפול והרגשה של חצי כוח)
הנחתתי לבדוק ,ושוב הנעתי את המנוע שוב ויסות קל בקרקע הכל טוב ויפה ושוב באוויר חזרה התופעה

יש לציין שפרופלו איכותי תקין וממאוזן במידה הנכנוה נקנה מבנאדם שמבין מעל 20שנה בתחום

מה ששמתי לב לאחר נחיתה זה לדלק בתוך הצנרת של האגזוז...

AvSa
16-07-2013, 16:01:32
משהו לא הגיוני...
האם הדלק נראה שמגיע מהמיכל לאגזוז או להיפך?

דלק בצינורית האגזוז המגיע מהמיכל מעיד שצינורית הדיחוס טובלת בדלק בתוך המיכל או שהצינורות הפוכים כמו שהצעתי בתגובה #7

מאידך במצב הזה לא היית יכול להטיס 45 דקות בשקט.

פרק ובדוק את כל מערכת הדלק, כולל המיכל, והחלף פלאג.